abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47544117
Ik heb net te horen gekregen dat ze er een einde aan willen brouwen met mij.
Ik ben sinds okt 2003 in dienst (inmiddels dus vast) en ik heb sinds half 2005 gezeik.
Zelfs naar een andere functie (jan 2006) had geen zin.

Nu geven ze me de keuze.

zelf opzeggen en tot 1 juni betaald krijgen
juridisch traject.

ik heb nog nooit getekend voor slechte beoordelingen, officiciele waarschuwingen of notulen waarin afspraken zouden zijn aangegeven.

Wat is jullie eerste indruk ?
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:56:07 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47544296
Mijn eerste indruk is dat jij het daar al tijden niet meer naar je zin hebt en dat je op dit moment een hele makkelijke manier krijgt om op je gemak iets anders te zoeken met een aardig zakcentje.

Daarnaast: Ze willen er een einde aan breien denk ik
Lang leve mij! *O*
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:56:44 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47544312
heb je wat anders achter de hand? in dat geval is zelf opzeggen wel een optie. In alle andere gevallen: juridisch traject. hun aanbod is ongeveer gelijk aan wat je van de kantonrechtersformule kunt verwachten (er vanuit gaande dat er een ontbinding op neutrale gronden plaats vindt). Zonder dossieropbouw kon het zelfs voor je werkgever nog wel eens een dure grap worden om van je af te komen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47544386
Denk ook aan je recht op uitkering...

Kantonrechtersformule was dacht ik een maandsalaris maal het aantal gewerkte jaren (maal factor).
pi_47545009
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:56 schreef Echo99 het volgende:
Mijn eerste indruk is dat jij het daar al tijden niet meer naar je zin hebt en dat je op dit moment een hele makkelijke manier krijgt om op je gemak iets anders te zoeken met een aardig zakcentje.

Daarnaast: Ze willen er een einde aan breien denk ik
Breien ja... sorry, mn Nederlands was niet het meest belangrijke wat ik nu aan mn hoofd heb.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
Denk ook aan je recht op uitkering...

Kantonrechtersformule was dacht ik een maandsalaris maal het aantal gewerkte jaren (maal factor).
True. Tellen ze dan ook maanden mee of alleen hele jaren ?
4 jaar en 7 maanden ben ik in dienst
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_47545480
E.e.a. is helemaal afhankelijk van leeftijd, ervaring en hoe snel je een andere functie kunt krijgen. De juridische weg dient voor jou alleen maar om je uitkering later veilig te stellen. Voor hun is de andere optie het goedkoopst.
pi_47546864
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:33 schreef Neptun3 het volgende:
E.e.a. is helemaal afhankelijk van leeftijd, ervaring en hoe snel je een andere functie kunt krijgen. De juridische weg dient voor jou alleen maar om je uitkering later veilig te stellen. Voor hun is de andere optie het goedkoopst.
Met een ontslagprocedure (de juridische weg) is ook meer tijd gemoeid; tijd waarin je gewoon in dienst bent en dus uitbetaald wordt.
pi_47549147
Juridische weg is voor hun altijd duurder en langdradiger dan jou tot juni betalen.
Hou er rekening mee dat als je vrijwillig weg gaat je geen recht hebt op een WW uitkering.
Ik zou kijken hoever zij bereid zijn om te gaan. Stel bijvoorbeeld voor dat ze je tot het einde van het jaar blijven betalen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:22:56 #9
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_47549258
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:50 schreef Dethroned het volgende:
Ik ben sinds okt 2003 in dienst (inmiddels dus vast) en ik heb sinds half 2005 gezeik.

Nu geven ze me de keuze.

juridisch traject.

ik heb nog nooit getekend voor slechte beoordelingen, officiciele waarschuwingen of notulen waarin afspraken zouden zijn aangegeven.

Dat je je job niet goed genoeg hebt gedaan
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
pi_47550501
Oja, en stuur trouwens meteen een officiële brief terug dat je het er niet mee eens bent etc, en dat je beschikbaar bent om te werken.

En leg alvast sollicitatieactiviteiten vast.
pi_47554838
brief terug, maar ik heb nog geen brief gehad.
ze wilden eerst niet dat ik morgen en maandag ga werken, want dat leek ze niet verstandig omdat ik bijv nog zaken moest regelen.
dus ik heb gewoon aangegeven wel te willen blijven werken.
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:35:27 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47555925
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:50 schreef Dethroned het volgende:

Nu geven ze me de keuze.

juridisch traject.

Ik heb kort geleden hetzelfde gehad. Werkgever wilde ook van mij af. We hebben het opgelost door middel van een vaststellingsovereenkomst. Paar maanden meegekregen en net bericht gehad dat de WW-uitkering is toegezegd. Zorg in ieder geval dat het initiatief van het ontslag bij de werkgever ligt, anders verspeel je je kans op een uitkering. Mijn advies: schakel je rechtsbijstand in (indien aanwezig) heeft mij toch een 'paar' euro's gescheeld.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:54:35 #13
154451 joeltje
Oldskooler
pi_47572569
Rechtsbijstand idd inschakelen, en ga voor meer dan 3 maanden salaris, alsteblief, dat is echt nix vergeleken met een ontslag procedure. Ik zou ook meer gaan mikken op t/m dec. 07 doorbetaald krijgen.

Dan heb je ook gewoon tijd om een leuke baan te zoeken...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:50:11 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47576221
Ik zou inderdaad gaan voor een vaststellingsovereenkomst.

Gezien de OP heb ik het vermoeden dat TS weleens slechte beoordelingen gehad kan hebben. Dan heb je ook kans dat TS eruit gewerkt kan worden zonder een bedrag mee te krijgen (via juridische weg).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:56:59 #15
154451 joeltje
Oldskooler
pi_47580153
Dat laatste kan best, maar die hele procedure is toch duur, dus beter goed uitonderhandelen en wieberen...

Leuk heeft TS het toch niet denk ik zo...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:12:55 #16
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_47591292
Zelf opzeggen is 2 maanden salaris meekrijgen, en verhoogde kans op gezeur bij het CWI/UWV.

Laat werkgever maar een juridische procedure beginnen, voor dat er een uitspraak is, is het begin mei, ontbinding per 1 juni maar waarschijnlijk met zakje geld en een behoorlijke kans op een uitkering.

No-brainer dus.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:03:23 #17
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_47605466
zit in een beetje vergelijkbare situatie alleen dan ivm een reorganisatie.
Ik ben er in ieder geval achter dat de werkgever de opzegtermijn in acht moet nemen met het oog op de WW en daarnaast een ontslagvergoeding moet betalen (zie ook ander topic van mij). Als je 4.5 jaar daar werkt is tot 1 juni betaald krijgen (2 maanden) een non-aanbod, dit is gewoon de opzegtermijn waarschijnlijk. Laat ze de opzegtermijn uitbetalen (1 of 2 maanden) + 4.5 maand (+/-kantonrechtersformule obv 4.5 dienstjaren). Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor gezeik jij hebt, als je het zelf een beetje aantoonbaar verpest hebt zul je je iets makkelijker moeten opstellen. Vraag ook om advies bij de vakbond, als je geen lid bent evt. bij een juridische adviseur.
pi_47605515
Hmm, nee, het is volgens mij niet én opzegtermijn, én ontslagvergoeding. Arbeidscontract wordt per direct ontbonden, en om dat te compenseren dient de vergoeding. Zo is het me eens uitgelegd...

Maar misschien dat het bij een reorganisatie anders ligt, sociaal plan, ontslagvergunning via CWI etc.
pi_47606455
Tot juni betaald krijgen is ook in het geval van de kantonrechter een non-aanbod.
Met een beetje pech ligt er pas halverwege mei een kantonrechtersuitspraak, tot die uitspraak ben je gewoon in dienst, daarna komt pas die vergoeding.
pi_47607860
waarom willen ze eigenlijk van je af? En wat voor werk is het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')