quote:“(..)De geldverstrekker wil namelijk meer informatie over je inkomen. Op de werkgeversverklaring staat namelijk een laag basis inkomen en een flexruimteinkomen en een mobiliteitsvergoeding. Voor geldverstrekker is het niet duidelijk of dit om vast inkomen gaat en ik heb dus een verklaring van je werkgever nodig dat het hier een vast inkomen is. Het basis inkomen is niet voldoende om de hypotheekverstrekking op te krijgen.(..)”
Ik heb nog tot de 25e maar als ik het zo lees krijg ik nooit de benodigde hypotheek rond...quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Jazeker de hypotheker
Zijn je ontbindende voorwaarden al verlopen? Ik zou maar snel ergens anders een hypotheek proberen te regelen..
Bankgarantie is voor de verkopende partij de garantie dat ze 10% van de aankoopsom krijgen indien je buiten de termijn toch de financiering niet rond krijgt. Als het goed is wordt het gewoon deel van je hypotheek.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:51 schreef tHaBuZ het volgende:
Gezien je reactie Five_Horizons is het dus niet verstandig geweest om bij De Hypotheker langs te gaan? De hypotheekadviseur is niet de enige geweest met beloftes, de hypotheekverstrekker zelf heeft deze ook gedaan middels de offerte. Deze offerte was gebaseerd op dezelfde gegevens als waar ze nu achteraf nog over vallen en dan blijft die bankgarantie nog over... Ik heb er eerlijk gezegd dus niet veel verstand van maar een bankgarantie wordt toch niet afgegeven zolang de hypotheek nog niet rond is (tot zover de hypotheek rond kan zijn, op het laatste stukje van de notaris na)?
FH is blauwgespoten geweest.. dus hij is bevooroordeeld...quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:51 schreef tHaBuZ het volgende:
Gezien je reactie Five_Horizons is het dus niet verstandig geweest om bij De Hypotheker langs te gaan?
Dat kan helemaal niet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik zou als ik jou was maar even de hypotheekverstrekker zelf bellen.
Nu moet je toch eerst proberen de termijn te verlengen; want je moet toch 2 afwijzingen hebben om de koop ongedaan te maken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:55 schreef tHaBuZ het volgende:
[..]
Ik heb nog tot de 25e maar als ik het zo lees krijg ik nooit de benodigde hypotheek rond...
huhhh, waarom niet?quote:
Dat heeft mijn mening over de Hypotheker niet veranderd hoor. (dat was daarvoor al en dat is nu nog steeds). Er lopen prima mensen rond, maar gemiddeld genomen gebeuren er toch best "aparte" dingen, zeg maar.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:02 schreef avotar het volgende:
FH is blauwgespoten geweest.. dus hij is bevooroordeeld...
.. en feit is dat mensen denken dat ze onafhankelijk zijn, omdat ze dat zelf zo hard roepenquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat heeft mijn mening over de Hypotheker niet veranderd hoor. (dat was daarvoor al en dat is nu nog steeds). Er lopen prima mensen rond, maar gemiddeld genomen gebeuren er toch best "aparte" dingen, zeg maar.
Die offerte die uitgebracht is, heeft die dan geen enkele waarde of zo (omdat er bijvoorbeeld hele kleine lettertjes gebruikt zijn waarbij het aanbod ingetrokken mag worden)?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Een hypotheek is pas rond op het moment van tekenen bij de notaris. Eerder niet.
Dat je hypotheekadviseur (in dit geval, de Hypotheker) je beloftes doet, die hij nooit kan nakomen (je kunt namelijk nooit voor een verstrekker praten), is dat heel jammer, maar niet iets waar je iets mee kan, volgens mij.
En die mobiliteitsvergoeding (net zoals alle onkostenvergoedingen) kan natuurlijk geen deel uitmaken van je loon. Het is immers ergens anders voor bedoeld.
Nee, want een offerte wordt uitgebracht onder de voorwaarde dat de verstrekte gegevens juist zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:15 schreef frederik het volgende:
[..]
Die offerte die uitgebracht is, heeft die dan geen enkele waarde of zo (omdat er bijvoorbeeld hele kleine lettertjes gebruikt zijn waarbij het aanbod ingetrokken mag worden)?
Aha, de misvatting dus dat de offerte gemaakt is met de papieren loonstrook en intentieverklaring voor de neus (van de hypotheekverstrekker) terwijl het alleen maar ging om een offerte op basis van door de hypotheker verstrekte info. Zonder dat de hypotheekverstrekker dus de echte bewijzen onder ogen had tijdens het schrijven van die offerte.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, want een offerte wordt uitgebracht onder de voorwaarde dat de verstrekte gegevens juist zijn.
In de praktijk wil dit zeggen dat een adviseur daar nogal wat invloed op heeft, omdat hij e.e.a. in het adviesprogramma invult. Misschien heeft de adviseur gewoon alles onder bruto-inkomen ingevuld en nu blijkt dat het toch wat genuanceerder ligt.
Naar mijn mening wekken ze de indruk dat ze op de hoogte zijn van mijn financiële situatie en dat ze onderkennen dat ik eigenlijk te weinig verdien voor de gevraagde hypotheek. Tóch zijn ze bereidt om de lening te verstrekken.quote:(..)Conform de normen over de bepaling van de leencapaciteit van consumenten, welke zijn opgenomen in artikel 6 van de Gedragscode Hypothecaire Financieringen, kunt u maximaal het hierboven genoemde bedrag lenen. De door u aangevraagde lening is echter hoger dan op basis van deze normen verstrekt zou kunnen worden. Dit kan gevolgen hebben voor de betaalbaarheid van uw hypotheeklast. In bijzondere gevallen is het toegestaan om meer te verstrekken dan op basis van de
maximale leencapaciteit mogelijk is. In uw geval zijn wij bereid u om bovengenoemde lening te verstrekken.
Ja, en als je dat nummer belt en ze hebben in de gaten dat ze niet spreken met iemand van de hypotheker willen ze nog wel eens het gesprek acuut beeindigen. Als in van 'wij spreken alleen via tussenpersonen'.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
huhhh, waarom niet?
Je sluit de hypotheek toch gewoon bij Fortis of Bouwfonds of weet ik veel wat af?
Die hebben ook vast wel een telefoonnummer, gewoon buiten de hypotheker om.
Maar je mag toch aannemen dat een tussenpersoon z'n vak verstaat en weet wat-ie invult?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:18 schreef Five_Horizons het volgende:
De verstrekker heeft e.e.a. dus gebaseerd op andere cijfers dan de daadwerkelijke cijfers.
'quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar je mag toch aannemen dat een tussenpersoon z'n vak verstaat en weet wat-ie invult?
Dus, zoals Mukie ook al constateerde, als tussenpersoon mag je de boel niet begrijpen, het eea verkloten, en zelfs de kluit belazeren en valsheid in geschrifte plegen. Maakt niet uit, de tussenpersoon gaat vrijuit, de klant zit met de gebakken peren, en die mag uiteindelijk de rotzooi regelen en alle kosten betalen?quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Mag, ja...mag..., maar helaas....
Mja, nu mag ik wel zeggen dat de klant ook niet helemaal vrijuit gaat: je hoeft natuurlijk niet helemaal aan het handje worden gehouden en je proberen te verdiepen in de zaken. Niet altijd is het de schuld van de TP. In dit geval vind ik van wel (als dit alle feiten zijn en ik heb geen reden daar aan te twijfelen), maar er word wel altijd heel snel gewezen, moet ik zeggen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus, zoals Mukie ook al constateerde, als tussenpersoon mag je de boel niet begrijpen, het eea verkloten, en zelfs de kluit belazeren en valsheid in geschrifte plegen. Maakt niet uit, de tussenpersoon gaat vrijuit, de klant zit met de gebakken peren, en die mag uiteindelijk de rotzooi regelen en alle kosten betalen?
Lijkt me een fantastisch beroep. Waar kan ik solliciteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |