abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:17 #201
215 misterDre
Paint it black!
pi_47843024
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen

Ken je het appartement of de buurt goed?
OK, het is opzich ook geen probleem maar een hoop mensen vinden het rondscharrelen van die vreemde snuiters niet zo prettig

Ja ik ken de buurt goed. Heb jaren op de Acacialaan gewoond een paar honderd meter van het appartement waar je in geintreseerd bent. Op een enkele straat na en erg fijne buurt dicht bij alle voorzieningen Woon nu een paar straten verderop achter het park bij de vliet.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:48:18 #202
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47843411
Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.

Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:51:51 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47843531
Tof, zo'n positieve houding m@x!
Qua prijs vind ik het eigenlijk best redelijk klinken voor Randstad-begrippen. En er kan natuurlijk best nog iets af.
Hoe lang staat het al te koop? Weet je toevallig hoeveel kijkers er al zijn geweest?
En wanneer kan e.e.a. voor jou actueel gaan worden?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:01:51 #204
3142 m@x
pi_47843851
Ik weet niet hoe lang het al te koop staat. Volgens mij al zeker een maand of 2. Als de bank mijn hypotheekplan net zo geweldig vindt als dat ik het vind dan ga ik een afspraak maken voor een bezichtiging. Maar ik vrees dat ik gewoon zal moeten wachten tot ons huidige huis is verkocht. Nu maar hopen dat het dan nog te koop staat.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:12:05 #205
215 misterDre
Paint it black!
pi_47844198
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:48 schreef m@x het volgende:
Als je een beetje vriendelijk tegen die vreemde snuiters doet dan heb je direct de beste en goedkoopste inbraakbeveiliging die er bestaat.

Ik kom zelf niet uit R. maar de buurt waar dit huis staat trekt me wel heel erg. Redelijk dorps met alles in de buurt. Ik heb ook gekeken naar woningen in DH maar als ik zie wat ik voor hetzelfde geld in R. kan kopen dan is wat mij betreft de keus heel makkelijk.
Dan moet dit jouw huisje wel worden

En je omschrijft het goed het is een dorp in de stad. Voor mij ook geen DH.
Vergeet geen topic te openen als alles goed verloopt

Edit: het staat al 6 maanden te koop!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:16:21 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47844340
Wij hebben destijds ook een huis kunnen kopen terwijl het andere nog niet verkocht was, met een overbruggingshypotheek. Wie weet kan dit bij jou ook, ik gun het je van harte. Wanneer ga je babbelen?
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:20:12 #207
3142 m@x
pi_47844471
De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.

Zes maanden al Dat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 maart 2007 @ 21:21:37 #208
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47844520
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Weet ik. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom het appartement nog niet verkocht is. Misschien is de prijs er nog wel mee omlaag te krijgen

Ken je het appartement of de buurt goed?
Zou toch 'ns rond die opvang gaan rondlopen dan m@x. Hier om de hoek bij mij zit ook een opvang (nacht) en daar lopen toch soms best wel hele rare types rond. Heb er zelf geen last van, maar jij hebt wel nog een kindje dat graag fijn buiten rond wil kunnen lopen ( )
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:29:26 #209
215 misterDre
Paint it black!
pi_47844759
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:20 schreef m@x het volgende:
De hypotheekadviseur babbelt als het goed is nu met de bank. Hopelijk weet ik volgende week meer.

Zes maanden al Dat verbaast me echt want ik vind het een geweldig huis.
Yep 6 maanden, zie deze site
  zaterdag 31 maart 2007 @ 21:41:59 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_47872381
heej nanook, das hier vlakbij (hoorn) succes ermee!

en m@x, ik hoop zo voor jou dat het haalbaar is! Het ziet er mooi uit, lekker ruim, leuk!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:54:56 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47979019
Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47980507
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:54 schreef Sugar het volgende:
Nanook, hoe was de tweede bezichtiging?
Onze makelaar was enthousiast. Wij waren dat natuurlijk al.

Alleen bleek dus dat de grond naast het huis adoptiegrond is (en dus nog van de gemeente) informeren bij de gemeente leverde op dat dat 20.000 Euro moest kosten als we het voor onszelf wilden hebben. Wat uiteraard weer inhoud dat de verkoopprijs omlaag moet. De vraag is alleen of de verkopende partij het daarmee eens is???

Onze makelaar probeert al 2 dagen de verkopend makelaar te bereiken maar gisteren was ze op cursus (en was er niemand anders die er iets van wist! ) En vandaag werd hij niet terug gebeld. We zijn dus een beetje bang dat ze op dit moment met een andere partij in onderhandeling zijn en dat we straks te horen krijgen dat de boel verkocht is maar duimen uiteraard heel hard dat dat niet het geval gaat zijn.

Ons eigen huis gaat deze week in de verkoop dus we zijn druk met de boel klaar maken voor de verkoop. De badkamer is sinds vandaag in elk geval weer als nieuw en de slaapkamers van de meiden zijn ook netjes. Op onze kamer en in de woonkamer is het een kwestie van laatste rommeltjes ruimen dus het zit er aan te komen. (Donderdag of zaterdag komt de makelaar foto's maken.)

M@x, zijn er bij jullie al vorderingen inmiddels? En heb je nog een rondje gelopen om even te zien of je nieuwe buurtje echt wel is wat je ervan denkt te verwachten? Je zou evt. gewoon eens bij iemand aan kunnen bellen om te horen of er overlast is. (Als je dat durft tenminste)

Belana, Ik had het stiekem al meegekregen. Het heeft er even op geleken dat we nog dichter bij zouden komen wonen (Bangert en Oosterpolder) maar aangezien de huizen in onze prijscategorie daar verloot worden via de woningbouw achtten we onze kansen toch te klein om het erop te wagen.

Ik hou jullie op de hoogte. (Ik ga in elk geval morgen onze makelaar maar even een schop onder zijn kont geven dat hij nog maar eens met de verkopend makelaar moet bellen)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 4 april 2007 @ 07:44:10 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47992847
Spannend dus allemaal, Nanook. Zowel het te kopen huis als jullie eigen huis dat verkocht moet gaan worden. Ben benieuwd hoe alles vordert.

Wij hebben gisteren de koopakte getekend. Mijn schoonzus gaat ons huis kopen en daardoor vervroegen we alle transporten. We gaan dit nieuwe huis dus waarschijnlijk al half augustus betrekken! Jippie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 april 2007 @ 08:36:10 #214
3142 m@x
pi_47993359
Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.

Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet Nanook Ik denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
pi_48000761
Ik zou het zelf ook niet durven hoor M@x maar er zijn genoeg mensen die het wel durven dus ik dacht ik geef het even als optie.

Sugar, Wat goed dat het allemaal zo snel kan!!! Het lijkt me alleen wel raar om straks op visite te zijn in je eigen huis als je bij je schoonzus op bezoek gaat.

Wij hebben de makelaar vanmorgen niet meer kunnen bereiken en vanmiddag had hij cursus dus we zullen nog even geduld moeten hebben maar mocht het huis al verkocht zijn dan hebben we het volgende huis al op het oog.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 16:58:39 #216
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48010040
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:36 schreef m@x het volgende:
Julie schieten lekker op zeg. Hier is er nog geen nieuws. Gisteren hebben we nog met de hypotheekadviseur gesproken en die heeft vandaag nog een gesprek met de bank dus als het goed is horen we vandaag meer.

Zomaar bij iemand aanbellen durf ik echt niet Nanook Ik denk dat ik er dit weekend even langsfiets om de buurt te verkennen.
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt. Toen we inderdaad in de straat kwamen wonen waren er dus al mensen die ons direct gedag zeiden

m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 4 april 2007 @ 17:00:07 #217
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_48010088
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
m@x en Nanook, ik duim voor jullie!
Ik ook!

Sugar, wat loopt het allemaal lekker soepel bij jullie. Augustus al, dat gaat snel.
... ♥ ik mis je ♥
pi_48017904
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:58 schreef Macka66 het volgende:
Wij hebben toen we een huis op het oog hadden niet aangebeld maar mensen op straat aangesproken. Het leverde een goed beeld op, mensen praten graag over hun huis en buurt.
Dat is wel het voordeel van deze tijd. Met mooi weer zie je toch sneller mensen buiten die je aan kunt spreken. Wij hebben dit huis in februari gekocht en toen hebben we wel geprobeert bij mensen aan te bellen maar iedereen was aan het werk. (Achteraf misschien maar goed ook anders hadden we het waarschijnlijk niet gedaan. Het was hier een redelijk asociale huurwijk maar de huurwoningen zijn gelukkig in de loop der tijd verkocht aan allemaal nette mensen.)

Wel leuk dat iedereen zo meeleeft. (Al is het hier wel een beetje OUD in K&W intussen )
pi_48053948
De verkopende partij wilde helaas niet lager zakken dan 180.000 Euro. Okay, da's 14.000 Euro gezakt vanaf de vraagprijs maarja...die adoptiegrond hè. Onze makelaar raadde het ons in elk geval af want als de gemeente het in de tijd dat je er woont terug vordert krijg je nooit meer die prijs ervoor terug.

Volgende optie dit huis a.s. woensdag om half 1 gaan we kijken.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 19:22:29 #220
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48088534
Een stuk lichter dan het andere huis, Nanook. En een lekker rustige ligging zo te zien. Ben benieuwd of de slaapkamers echt zo fors zijn.
Ik ben een van de meest fanatieke lurkers in K&W hoor. Maar dat valt natuurlijk niet op
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_48091393
Wij hebben ook een heel goed gevoel over dit huis. De ligging aan het park lijkt me echt ideaal met 2 kinderen en ik ben helemaal verliefd op de zolderkamer. Als we het voor een leuke prijs kunnen kopen (rond de 170.000 Euro) houden we ruim geld over voor een dakkapel en dan zou ik er heel graag zelf gaan slapen.

Ik ben zelf ook benieuwd naar hoe ruim de slaapkamers zijn en ook naar de badkamer. In de huizen die we gezien hebben waren die niet zo heel groot dus ik vermoed dat we zullen moeten douchen in bad maar dat doen we nu ook en ik vind een bad gewoon zooo lekker met kinderen. Onze oudste kan zich er echt makkelijk een uur vermaken.

Maar goed, eerst maar eens kijken en sfeer proeven in de buurt woensdag.

(En ook ik lurk me suf in K&W hoor. Meegenieten van huizen die mooi worden enzo. Ik heb me dan ook voorgenomen tzt ook een verbouwings topic te maken hier. Leuk voor de rest, en ook voor onszelf natuurlijk om te zien hoe we vorderen.)
pi_48216989
Even een verslagje van het kijkbezoek.

Eigenlijk viel het me een beetje tegen. De foto's zijn duidelijk met een groothoek lens genomen want in werkelijkheid toont het allemaal een stuk kleiner en er zit nog erg veel werk in het huis. De badkamer is oud en moet vervangen worden, er zitten nog niet overal kunststof kozijnen in, de schoorsteen die ze hebben weggehaald is slordig afgewerkt, en de keuken is ook aan vervanging toe en de schutting bestaat uit niet meer dan rieten matten. Alles bij elkaar dus een behoorlijk kostenplaatje maar de ligging is wel super kindvriendelijk

Maar goed, ons eigen huis is nog niet verkocht (wel sinds zaterdag een bord in de tuin) dus we slapen er nog maar eens een nachtje over en anders wachten we rustig af wat er verder nog komen gaat.
pi_49663529
Ik doe maar weer eens dit topic een schopje omhoog geven.

Vandaag zijn we naar dit huis wezen kijken: Waterrad 1

Nou wil het geval dat er in dezelfde straat nog 2 huizen te koop staan nl. nummer 5 en nummer 80

Wat ons opvalt is dat het prijsverschil echt gigantisch is. We zijn een beetje gaan rekenen en kwamen op een gemiddelde prijs voor deze woningen van om en nabij de 195.000 Euro. Dus vanmiddag belde ik vol goede moed de makelaar met ons openingsbod van 190.000 Euro. Hij meldde toen al dat de verkopende partij daar waarschijnlijk niet mee akkoord zou gaan omdat ze toch meer dan 200.000 Euro voor het huis wilde hebben.

Het is wel zo dat het huis al een keer verkocht is geweest (2 dagen na het in de verkoop komen voor 210.000 Euro) maar dat die mensen de financiering niet rond hebben gekregen. We zijn inmiddels 2 maanden verder maar schijnbaar gelooft deze mevrouw dat ze het nogsteeds dat ze het voor die prijs kan verkopen.

Mijn vraag aan jullie is: Is dit redelijk? En wat zouden jullie gezien de prijzen van de andere woningen voor dit huis over hebben?

Punt is dat we dit huis wel graag willen hebben maar net geen 200.000 Euro kunnen lenen volgens de hypotheekverstrekker.
pi_49664041
zijn die andere huizen ook hoekhuizen dan?
en in dezelfde staat?
net zoveel tuin etc etc....
kan natuurlijk best prijsverschil inzitten.
als die andere goedkopere huizen net zo geweldig waren ging je daar natuurlijk wel voor lijkt me.
en ik zou als verkopende partij ook geen genoegen nemen met 29.000euro minder dan de vraagprijs.
pi_49665148
Een van die huizen is inderdaad een hoekhuis maar wel met minder grond en een minder gunstige tuin. Het andere is een rijtje waar de omschrijving mijn opa en oma hebben er gewoond het beste overeenkomt. (dus dat die prijs veel lager is is wel begrijpelijk)

Een deel van de grond van dit huis is echter gemeentegrond dus niet echt van jou als je het huis zou kopen.

En 29.000 Euro onder de verkoopprijs is inderdaad wel weinig ja maar je moet ergens beginnen met je openingsbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')