Ik zou gelijk bieden. Maar ik heb zelf dan ook nooit het kat en muis spelletje gespeeld. Je wil het huis, of je wil het niet.
En het advies in WGR is meestal dat je voor jezelf moet bepalen wat je voor dat huis zou willen betalen. Als jullie de eerste bieders zijn zullen ze niet geneigd zijn veel te zakken, zeker niet als er nog bezichtigingen na jullie komen.
Dus je zou voor jezelf moeten bepalen of je evt. ook de vraagprijs zou willen betalen als het daarop uit zou draaien.
Er is ook nog een kans dat de makelaar/verkoper jullie bod alleen noteert maar nog niet in onderhandeling gaat (geen tegenbod dus) en eerst eens af wil wachten wat de andere bezichtigingen doen. Weet niet of dit op deze manier mag, maar daar verzint die makelaar dan vast wel een trucje voor.
Ik zou geloof ik zelf een bod doen van 245
of mss zelfs wel 250 maar ik weet niet of ik de beste raadgever ben hier hoor, ik ga altijd volledig blind voor een huis zonder me een beetje in te houden.
![]()
Je zou evt. nog een voorbehoud van bouwtechnische keuring kunnen doen, dat de kosten daaruit voorkomend niet hoger mogen zijn dan XXX, maar als ik het huis zo zie lijkt dat op zich wel goed te zitten. En je hebt kans dat de verkopers je dan te moeilijk vinden, zeker gezien de bezichtigingen die nog komen ook.
Ik help niet echt hè?