abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47509291
Hoi,

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende. Vanaf mijn zeventiende (ben nu 23) heb ik een aan/uit relatie. Mijn vriend heeft in die periode veel meegemaakt en was daardoor nogal afstandelijk en kon niet praten over zijn gevoelens. Ook ik heb veel meegemaakt en daardoor hadden we vaak ruzie, konden niet echt met elkaar praten en onze relatie is daardoor vaak uitgegaan. Maar toch zijn we iedere keer weer bij elkaar gekomen omdat we wel echt heel veel van elkaar houden.
We besloten samen te gaan wonen en in diezelfde periode kreeg hij een aanbod om vier maanden in het buitenland te gaan studeren. Ik had verwacht dat het goed zou gaan omdat ik echt het idee had dat we voor elkaar gekozen hadden. Hij is dus naar het buitenland gegaan en binnen een week werd hij heel afstandelijk (belde niet, geen mailtjes) waardoor ik heel veel aandacht ging vragen.
Ik voelde dat er iets mis was en uiteindelijk bekende hij dat hij verliefd geworden was op een ander meisje en dat ze gezoend hadden. Ik heb het gelijk uitgemaakt en ben verhuisd omdat vreemdgaan (ook al is het bij zoenen gebleven) iets is wat ik niet kan en wil accepteren. Hij bleef heel close met dat meisje maar ook zij had een vriend dus er is verder niet veel gebeurd.
Toen hij terug kwam naar Nederland hebben we veel gepraat en zijn vrienden gebleven. Langzaam begonnen we weer wat voor elkaar te voelen en we hebben nu weer een relatie. Probleem is nu dat ik hem gewoon niet meer vertrouw, terwijl ik nooit jaloers ben geweest. Ik twijfel heel erg of er misschien niet gewoon teveel is gebeurd. Misschien is het beter om het uit te maken want een relatie waarin ik heel onzeker ben daar wordt ik echt niet gelukkig van. Aan de andere kant hou ik echt heel veel van hem en hebben we het echt heel leuk. Moet ik het tijd geven en kijken of het vertrouwen weer komt? Hij weet dat ik me zo voel en doet er alles aan om mij vertrouwen te geven.

Samenvatting: vriend is vreemdgegaan en daardoor vertrouw ik hem niet meer. Ik hou van hem maar van hoe jaloers en onzeker ik nu ben wordt ik niet gelukkig.
pi_47509364
Na alles wat er gebeurt is

Geen handje vol maar landje vol
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:03:21 #3
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_47509366
once a cheater, always a cheater.....
Cocktail? Anyone?
pi_47509426
jullie relatie doet me denken aan een knipperlicht
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:06:16 #5
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47509457
laat hem dat zelf bewijzen...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47509487
wacht gewoon tot hij nog een keer vreemdgaat.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_47509508
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:06 schreef mighty_myte het volgende:
wacht gewoon tot hij nog een keer vreemdgaat.
pi_47509566
Tijd voor een keuze dus: of je vertrouwt hem wel, of je vertrouwt hem niet. Je kunt nu eenmaal nooit zeker zijn of iemand te vertrouwen is, als je hier op gevoel alleen af gaat zul je dus altijd blijven twijfelen. Je kunt in elk geval niet van hem verwachten dat hij zijn vreemdgaan ongedaan maakt.
Als je echt van hem houdt zoals je zegt, dan zou ik, als ik jou was, er voor kiezen hem te vertrouwen en die twijfel geen ruimte meer te geven in je hoofd. Natuurlijk heeft hij hier ook een deel in, hij zal jou het gevoel moeten geven dat hij echt voor jou heeft gekozen en blijft kiezen, maar naar wat ik van jou lees doet hij dat ook al.
And now for something completely different.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:11:57 #9
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47509664
Mijn tip, werkt 100% zeker.

Alle contact verbreken, verder gaan met je leven, w88 tot je andere relatie hebt en dan kan hij mss nog een plaats in je leven krijgen. Zo word je toch niet gelukkig.
Thinking about thinking of you.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:18:04 #10
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_47509875
Dit is een van de makkelijkere
1) het is een knipperlicht relatie = Kappen ermee, die werken niet
2) je bent niet gelukkig = NU Kappen ermee.
Sterkte!
pi_47510147
Het punt is dat hij inderdaad nu wel heel veel moeite voor me doet. Hij doet er alles aan om mij weer vertrouwen te geven. Hij praat veel over zijn gevoelens (deed hij vroeger nooit) en hij weet heel zeker dat het nooit meer zal gebeuren.

Probleem blijft dat ik nu degene ben die de keuze moet maken. Ik weet dat hij heel eerlijk is en ik heb verder nooit reden gehad om jaloers te zijn. Als ik verder met hem wil moet ik hem weer vertrouwen maar het lukt me gewoon niet. Ik ben nog dagelijks bezig met hoe het toen is gegaan. Daar komt ook nog bij dat hij haar volgende week weer gaat zien. Er is een reunie met alle mensen die toen in het buitenland waren en zij gaat daar ook zijn. Ze heeft al weer contact met hem gezocht omdat ze hem graag wil zien. Hij heeft haar duidelijk gemaakt dat hij daar geen behoefte aan heeft en dat hij nu weer een relatie met mij heeft. Daar is zij kwaad over geworden omdat zij het onzin vond dat ze geen vrienden meer kunnen zijn. Ik heb heel erg het gevoel dat zij op de reunie weer toenadering gaat zoeken, want als je geen gevoelens meer voor iemand heb reageer je toch niet zo?

Hij heeft gezegt dat hij niet naar de reunie zal gaan als ik dat niet wil. Maar ik heb besloten dat ik hem moet vertrouwen en wil hem ook niet dingen gaan verbieden. Maar ik ben zo bang dat als hij haar weer ziet, dat hij dan weer aan onze relatie gaat twijfelen.
pi_47510233
Wat een slappe piemels hier zeg.
Een relatie betekent werken, er zal altijd wel wat zijn dat je ongelukkig doet voelen. Dan kun je dus zeggen: 'het gaat niet perfect dus ik kap er maar mee en zie wel of de volgende beter is', of je kunt voor je relatie werken. Je gevoel zal vrijwel nooit eenduidig zijn, dus het komt neer op kiezen. Wat niet gaat dat gaat niet, maar jullie zeggen wel heel gemakkelijk 'kap er maar mee'. In mijn nederige opinie.

Edit:
quote:
Maar ik ben zo bang dat als hij haar weer ziet, dat hij dan weer aan onze relatie gaat twijfelen.
Jij twijfelt nu toch ook? Twijfels zijn er altijd. Wat er tussen hen gebeurt heb jij niet onder controle, kun je ook niet hebben, en moet je ook zeker niet willen hebben. Het lijkt er niet op dat je vriend oneerlijk is, als hij problemen zou zien dan zou hij dat dan ook wel zeggen. Vertrouw hem nu dat hij hier mee om kan gaan, en laat dit een mooie test zijn.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:30:26 #13
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_47510272
Tuurlijk doet ie nu veel moeite voor je, zijn relatie staat op springen, dat voelt ie zelf ook wel. En als het dan allemaal weer kat in het bakkie is vervalt ie weer in zijn ouder gedrag. En dan ga jij weer stijgeren, relatie komt weer onder druk, jij pissed off, hij weer zijn best doen.

Als JIJ zo de rest van je leven in een relatie wilt zitten, van mij mag je
pi_47510543
quote:
Tuurlijk doet ie nu veel moeite voor je, zijn relatie staat op springen, dat voelt ie zelf ook wel. En als het dan allemaal weer kat in het bakkie is vervalt ie weer in zijn ouder gedrag. En dan ga jij weer stijgeren, relatie komt weer onder druk, jij pissed off, hij weer zijn best doen.

Als JIJ zo de rest van je leven in een relatie wilt zitten, van mij mag je
Ja daar ben ik ook zo bang voor. Dat als we weer een tijd verder zijn dat hij dan weer wordt zoals hij was. Aan de andere kant ben ik ook iemand die niet zomaar wil opgeven, hij heeft een fout gemaakt maar ik wil er wel voor vechten. Er zijn veel dingen die wel heel goed zijn.

Maar je hebt wel gelijk, dit is niet de manier waarop ik een relatie wil hebben.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:23 #15
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_47510629
"Maar je hebt wel gelijk, dit is niet de manier waarop ik een relatie wil hebben. " dan lijkt me dat er nog maar één weg te gaan is, de (nu, maar dan ook alleen nu, die andere weg is in totaliteit veel moeilijker) moeilijke.

Heel veel stertke, been there, done that
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:41:18 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47510659
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef twijfeltje het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook zo bang voor. Dat als we weer een tijd verder zijn dat hij dan weer wordt zoals hij was. Aan de andere kant ben ik ook iemand die niet zomaar wil opgeven, hij heeft een fout gemaakt maar ik wil er wel voor vechten. Er zijn veel dingen die wel heel goed zijn.

Maar je hebt wel gelijk, dit is niet de manier waarop ik een relatie wil hebben.
Dat gaat het zijn.

Hij heeft een fout gemaakt zeg je, maar niet zomaar een fout. Het is niet zo dat hij vergeten is de planten water te geven en ze nu slap hangen. Hij is vreemdgegaan. Je hebt het uitgemaakt. Hardstikke goed.
Nu moet je gaan leren om zonder hem te zijn.

Het is net roken. Een vervelende verslaving, verleidelijk, maar je komt er vanzelf vanaf.

enneh ook hier been there done that

[ Bericht 2% gewijzigd door avotar op 21-03-2007 14:47:13 ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_47510855
quote:
Heel veel stertke, been there, done that
Tanx. Mag ik vragen hoe dat bij jou gegaan is? Wanneer zet je definitief een punt achter een knipperlichtrelatie?

We hebben zoveel met elkaar meegemaakt (ja, ook leuke dingen) en hij is echt ook mijn beste vriend. Ik ben misschien zwak, maar ik heb nu echt het idee dat ik nooit meer iemand zal tegenkomen waar ik zoveel van zou houden. Ik weet dat ik nu een beslissing zal moeten maken, want dit kost me gewoon echt heel veel energie. Maar ik weet op dit moment echt niet wat de beste keus is (hoewel jullie allemaal wel vrij duidelijk zijn )
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 14:47:57 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_47510910
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:38 schreef twijfeltje het volgende:
Voor hem tig anderen bij wie heel veel meer dingen ook heel goed zijn.
quote:
Dus?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_47510998
Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat hij weer vreemd gaat. Natuurlijk is het niet zo gemakkelijk om het zomaar op te geven. Wat wel belangrijk is is dat jij je goed voelt in een relatie..
En als hij verliefd op haar is geweest en ze zien elkaar weer.. zou ik het niet raar vinden als er wat gebeurd.
Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, misschien komt je vertrouwen terug, maar anders kan je er beter een punt achter zetten.
het is belangrijk dat jij je goed voelt ine en relatie, en ook dat jullie elkaar vertrouwen. Kan me ook voorstellen dat als er wat zou gebeuren hij het je niet meer zou vertellen, omdat hij bang zou zijn voor de consequenties.
pi_47511023
quote:
Het is net roken. Een vervelende verslaving, verleidelijk, maar je komt er vanzelf vanaf.
laat ik nu net zo'n persoon zijn die iedere maand probeert te stoppen met roken en dan weer begint.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:52:56 #21
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_47511094
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:46 schreef twijfeltje het volgende:
..........
Tanx. Mag ik vragen hoe dat bij jou gegaan is? Wanneer zet je definitief een punt achter een knipperlichtrelatie?
Mijn record is 5 keer, waarbij dus de 5e keer UIT het doek definitief viel.
En ik was de sukkel (toen ;-)) die het maar liet gebeuren, dus de andere maakte het uiteindelijk uit.

In latere relaties was ik was rigoreuzer, ZIJ maakte het uit, wilde het een week later weer AAN, ik zei "no way"

Ik weet zeker dat er later weer iemand komt waar je nog MEER van zal houden!!
En zie dit niet als het einde van iets, maar als het begin van een mooie herinnering ;-)
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:53:03 #22
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47511103
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:51 schreef twijfeltje het volgende:

[..]

laat ik nu net zo'n persoon zijn die iedere maand probeert te stoppen met roken en dan weer begint.
I don't even try, mijn voornemen van 2007 was blijven roken
Thinking about thinking of you.
pi_47511733
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:51 schreef twijfeltje het volgende:

[..]

Zie dan eerst maar eens daadwerkelijk te stoppen met roken, tegen die tijd kun je misschien ook een relatie wel aan.

Roken
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:11:38 #24
148951 mind_trick
are you talking to me?
pi_47511803
Het pleit niet voor hem dat hij een week in het buitenland zat er daar verliefd is geworden op een meisje. Bovendien heeft hij iets met die gevoelens gedaan en heeft hij niet voor jou gevochten. Hij heeft je links laten liggen toen hij in het buitenland zat en is voor dat meisje gegaan. Het feit dat dat meisje ook een vriend had, heeft er voor gezorgd dat ze geen relatie met elkaar zijn begonnen (weet niet of ik het zo goed concludeer). Heeft dat meisje nog een relatie met die vriend?
Je moet voor jezelf uitmaken of je het nog waard vind om voor hem te vechten, na alles wat er gebeurd is. Als je je ongelukkig voelt, is dat in ieder geval geen goed teken..., om het licht uit te drukken.
Je moet je er in ieder geval niet van weerhouden, om het uit te maken, met gedachte dat je van niemand zoveel meer zal houden. Of dat er niemand is die beter bij je past. Aangezien het al een aantal keren uitgeweest is, geeft dat wel aan dat jullie niet zo goed bij elkaar passen.
If I wanted loneliness, I'd choose to go.
If I'd like rejection, I'd audition
If I didn't love you, you would know.
pi_47513122
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:52 schreef jwjw het volgende:

[..]

Mijn record is 5 keer, waarbij dus de 5e keer UIT het doek definitief viel.
En ik was de sukkel (toen ;-)) die het maar liet gebeuren, dus de andere maakte het uiteindelijk uit.

In latere relaties was ik was rigoreuzer, ZIJ maakte het uit, wilde het een week later weer AAN, ik zei "no way"

Ik weet zeker dat er later weer iemand komt waar je nog MEER van zal houden!!
En zie dit niet als het einde van iets, maar als het begin van een mooie herinnering ;-)
5 keer?! Jij maar toegeven en opnieuw proberen en dan dus nog definitief uit elkaar? Nou dan heb je dus wat geleerd. Je moet echt alleen aan jezelf denken, dus egoistisch zijn. Conclusie: je schiet er gewoon geen reet mee op als ze je steeds maar aan het lijntje houd omdat ze niet zeker is van haar zaak!
En laat me raden, ze was ook onzeker over haar uiterlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')