abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47508813
Omdat ik nieuwe binnendeuren heb gekocht en het verfwerk wel een nieuwe lik verf kan gebruiken heb ik bij een schildersbedrijf een offerte opgevraagd. Het betreft hier allemaal binnenwerk verven voor de volgende zaken:

- 6 ramen van ongeveer 90cm bij 150cm, waarvan 4 ramen kiep/kantel zijn.
- 1 WC raampje van ongeveer 40 bij 60 cm
- 2 tuindeuren van ongeveer 100cm bij 240cm + deurposten
- 6 deurposten
- de binnenkant van de voordeur van mijn appartement + de deurpost

De ramen worden geschilderd in twee kleuren voor respectievelijk binnenkant of het daadwerkelijke raam en de raampost. De deuren, deurposten en binnendeurposten worden ook in een kleur geschilderd.

De huidige kleuren van ramen en deuren zijn creme/wit, de deurposten en raamposten zijn nu donkergrijs geverfd. De nieuwe kleuren worden licht geel (Flexa Coloure Local havana 2550) en terra kleur (Flexa Couleure locale siena 4035). Alles wordt geverfd in zijdeglans.

Ik heb van het schildersbedrijf een offerte ontvangen van 1100 euro all-in. Ik ben hier best van geschrokken, maar ik heb zelf niet zulke rechterhanden om het zelf te gaan doen. Volgens de schilder moet alles twee keer worden geschilderd, wellicht dat het overschilderen van de donkergrijze raam- en deurposten zelfs in drie keer moet gebeuren.

Hoe staan jiullie tegen de offerte van de schilder? Is de prijs een beetje reeel of kan het nog veel goedkoper?
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:51:07 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47508959
Schilderwerk is duur als je het laat doen. Ik heb niet veel affiniteit met schildertarieven, maar zoals je het opsomt is het inderdaad aardig wat werk..

Gevoelsmatig is het prijzig, maar niet écht duur.
Vampire Romance O+
pi_47508988
Dat lijkt me behoorlijk veel. Kun je zelf niet het kleinere werk doen? Schuren, deurposten, wc-raampje. Het is echt niet moeilijk. Anders wachten tot de winterschilderstarieven, Dat scheelt ook aardig wat.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:55:42 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47509109
Waarom kweek je die rechterhanden trouwens niet door het toch zelf te doen? Oefen op 1 raam, als het misgaat schuur je het en probeer je het opnieuw.
Vampire Romance O+
pi_47509224
De prijs is zeker reeel.Wij zijn zelf een schildersbedrijf dus .Je kan altijd kijken of het goedkoper kan maar hou er rekening mee dat goedkopere ook goedkope verf gebuiken.Op lange termijn is dat voor jou dan duurder omdat de boel dan eerder weer geschilderd moet worden.De prijs is inclusief btw ?

Ons arbeidsloon is 36,00 euro per uur.We hebben het tering druk
Hoeveel uur staat er in offerte beschreven?

1 tip..Als je een stucadoor of schilder inhuurt als particulier en je hebt een huis die je prive in bezit hebt (dus geen kantoor pand) die ouder is dan 15 jaar is het btw tarief 6% inplaats van 19%.Je moet als klant daarvoor wel een formulier invullen die de schilderin bezit moet hebben
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:42:03 #6
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_47513047
zoek een beunhaas
weet je wel?
pi_47514201
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:45 schreef TweakersOnly het volgende:
Omdat ik nieuwe binnendeuren heb gekocht en het verfwerk wel een nieuwe lik verf kan gebruiken heb ik bij een schildersbedrijf een offerte opgevraagd. Het betreft hier allemaal binnenwerk verven voor de volgende zaken:
MOeten die dan niet geschilderd worden????
quote:
- 6 deurposten

De ramen worden geschilderd in twee kleuren voor respectievelijk binnenkant of het daadwerkelijke raam en de raampost. De deuren, deurposten en binnendeurposten worden ook in een kleur geschilderd.

De huidige kleuren van ramen en deuren zijn creme/wit, de deurposten en raamposten zijn nu donkergrijs geverfd. De nieuwe kleuren worden licht geel (Flexa Coloure Local havana 2550) en terra kleur (Flexa Couleure locale siena 4035). Alles wordt geverfd in zijdeglans.

Ik heb van het schildersbedrijf een offerte ontvangen van 1100 euro all-in. Ik ben hier best van geschrokken, maar ik heb zelf niet zulke rechterhanden om het zelf te gaan doen. Volgens de schilder moet alles twee keer worden geschilderd, wellicht dat het overschilderen van de donkergrijze raam- en deurposten zelfs in drie keer moet gebeuren.

Hoe staan jiullie tegen de offerte van de schilder? Is de prijs een beetje reeel of kan het nog veel goedkoper?
Enig idee wat het kost om een huis helemaal van binnen en buiten te laten schilderen?
20-25 duizend euro

Zie zelf twee tot drie lagen.
Die meneer is daar zeker een weekje zoet mee. Schuren schilderen schuren schilderen schuren schilderen en dan ook nog de verf.
Niet lang na denken en laten doen.

Of je moet er zelf aan beginnen
pi_47519590
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:11 schreef Solingjan het volgende:

[..]

MOeten die dan niet geschilderd worden????
[..]

Enig idee wat het kost om een huis helemaal van binnen en buiten te laten schilderen?
20-25 duizend euro

Zie zelf twee tot drie lagen.
Die meneer is daar zeker een weekje zoet mee. Schuren schilderen schuren schilderen schuren schilderen en dan ook nog de verf.
Niet lang na denken en laten doen.

Of je moet er zelf aan beginnen
wat een dikke bullshit wat je schrijft.
Wij hebben laatst ons huis helemaal laten schilderen (3 verdiepingen met elke verdieping zo'n 16 ramen)
dus en dat kosste ons zo'n 3.000 euro. dit was door een gerenommeerd schildersbedrijf.
dus verkoop geen onzin aan TS
ik maak feiten van eventuele twijfels
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:58:46 #9
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47521010
en de nieuwe binnendeuren hoeven niet behandeld te worden ?
Klaar?
Ik niet!
pi_47524100
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:19 schreef tKrieK het volgende:

[..]

wat een dikke bullshit wat je schrijft.
Wij hebben laatst ons huis helemaal laten schilderen (3 verdiepingen met elke verdieping zo'n 16 ramen)
dus en dat kosste ons zo'n 3.000 euro. dit was door een gerenommeerd schildersbedrijf.
dus verkoop geen onzin aan TS
Eerst goed lezen wat er staat en dan pas zo .... reageren.
Je bedoelt natuurlijk 16 verdiepingen en elk 3 ramen.
Zal wel een beunhaas geweest zijn.
pi_47526079
De nieuwe binnendeuren worden door dit schildersbedrijf gespoten, ik had al een deal dat voor 350 euro deze 6 deuren worden gespoten + compleet worden afgehangen.

Voor de rest van het verfwerk heb ik vanmiddag nog een aantal bedrijven gebeld, maar geen van de bedrijven kon/wilde de opdracht aannemen voor 1100 euro. 't Lijkt dus toch een redelijke prijs.
pi_47526955
Zo op het eerste oog lijkt het me zeker een redelijke prijs.
Wel zou ik overwegen om voor een ander merk verf te kiezen.
Deze Flexa serie lijkt de doe-het-zelf variant te zijn, het verbaast me dat een goede schilder daar mee werkt. Zelf zou ik voor Sikkens kiezen.
pi_47528171
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:06 schreef TweakersOnly het volgende:
De nieuwe binnendeuren worden door dit schildersbedrijf gespoten, ik had al een deal dat voor 350 euro deze 6 deuren worden gespoten + compleet worden afgehangen.

Voor de rest van het verfwerk heb ik vanmiddag nog een aantal bedrijven gebeld, maar geen van de bedrijven kon/wilde de opdracht aannemen voor 1100 euro. 't Lijkt dus toch een redelijke prijs.
Normaal rekenen ze 50 euro per m2 voor spuitwerk. Dus ook deze prijs voor 24m2 plus afhangen is zeer redelijk.
pi_47528229
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:27 schreef Ozziecar het volgende:
Zo op het eerste oog lijkt het me zeker een redelijke prijs.
Wel zou ik overwegen om voor een ander merk verf te kiezen.
Deze Flexa serie lijkt de doe-het-zelf variant te zijn, het verbaast me dat een goede schilder daar mee werkt. Zelf zou ik voor Sikkens kiezen.
Denk dat deze schilder geen Flexa gebruikt. TS Schrijft dus ook FLEXA KLEUR
pi_47528314
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:42 schreef Puck1 het volgende:
zoek een beunhaas
Dan krijg je ook een beunhaas afwerking en garantie.
pi_47531012
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:58 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Denk dat deze schilder geen Flexa gebruikt. TS Schrijft dus ook FLEXA KLEUR
Je hebt gelijk, daar heb ik overheen gelezen.
Voor de zekerheid zou ik wel even vragen welk merk hij dan wel gebruikt
  donderdag 22 maart 2007 @ 00:47:40 #17
167723 sanni
Acima de seu
pi_47534775
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:45 schreef TweakersOnly het volgende:

- 6 deurposten

tis vrij stevig in de prijs maar het kan. Wat ik mis is wel het schuren want zomaar ff verf er overheen
kwakken en dan 1100 euro vragen is wel erg makkelijk imo.
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:12:25 #18
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47536824
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:58 schreef Foo_niks het volgende:
en de nieuwe binnendeuren hoeven niet behandeld te worden ?
Je begon er zelf over .

Trouwens heel moeilijk om van een afstand in te schatten ,hoe de kwaliteit van de onderliggende lagen zijn en de beschadigingen (veel plamuurwerk ja/ nee.)
Tevens is de locatie bereikbaarheid van de objecten een punt wat meespeelt.
Wanneer de schilder overal snel bijkan en niet hoeft op te ruimen speelt dat in het prijskaartje mee.
Wanneer je eerst de plantjes uit het raam moet halen ,vier jaar nicotine kan wegwassen en daarna aan je eigenlijke werk kan beginnen + eind van de rit alles terugzetten en stofzuigen betaal je die uren natuurlijk ook.

Wat al eerder genoemd is dat hij er een week mee bezig is en dan inclusief materiaal vind ik het een zeer aanvaardbare prijs.
Klaar?
Ik niet!
pi_47536872
Verven is nou typisch een klusje om zelf te doen. .
Tenzij je absoluut geen tijd en zin hebt, het perfect wil hebben, en goed in de slappe was zit. .
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:38:03 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47536930
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:24 schreef DennisMoore het volgende:
Verven is nou typisch een klusje om zelf te doen. .
Tenzij je absoluut geen tijd en zin hebt, het perfect wil hebben, en goed in de slappe was zit. .
Dan moet je het juíst zelf doen
Vampire Romance O+
pi_47545225
Je kan schilderen best zelf doen,maar een vak schilder heeft een perfecte strakke hand en daardoor afwerking is zuiver.Als je ooit je huis verkoopt word er door een makelaar extra gelet op de afwerking van het schilder en stucadoors werk.Als je geld bespaart door zelf te schilderen en niet voor 1100 euro een vakman wil laten komen kan dat je daardoor bij verkoop huis verlies draaien.

echter het schilderwerk van buiten kant huis moet je nooit als hobby/ist zelf doen..Je schildert je huis puur vanwege onderhoud en waardebepaling en dat het mooi oogt en qwa kleur er iets bijzpnders van maakt is meegenomen
pi_48002901
Even een update van mijn kant:

Ik heb het schildersbedrijf toch de opdracht gegeven om het hele binnenwerk opnieuw te schilderen. Zoals bekend waren ze veruit de goedkoopste met hun aanbieding van 1100 euro all-in.

Vorige week zijn ze begonnen met hun werkzaamheden en inmiddels is alles op een paar kleinigheidjes gedaan. Wat hebben ze voor hun geld gedaan:

* Donderdag 9:30-15:30 uur (2 personen): Schuren/Afplakken/enz van alle ramen/deuren en alle ramen (6 groot, 1 wc-raam), 2 tuindeuren en voordeur twee keer gespoten. Sinds kort had een bedrijf een kleine verfspuit waarmee ze de ramen en deuren mooi egaal kunnen spuiten. Het resultaat was erg mooi.
* Donderdag 15:00-18:00 uur: Schuren/Afplakken en eerste grondlaag van de binnendeurposten
* Vrijdag 09:00-13:00 uur (2 personen): Tweede grondlaag van de binnendeurposten + derde keer spuiten van de ramen/deuren
* Vrijdag 16:00-20 uur (2 personen): Schuren/Afplakken en eerste grondlaag van terra-kleur op ramen/deuren
* Maandag 10:00-13:00 uur (2 personen): Tweede grondlaag van de terra-kleur verf op de ramen/deuren
* Dinsdag 10:00-13:00 uur (2 personen): Hoogglans verven van de terra-kleuren op de ramen/deuren

Het schildersbedrijf heeft volgens eigen zegge alleen kwaliteitsverf gebruikt van sigma, welke gemengd tot de door mij gewenste Flexa-kleuren.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik het werk heb laten doen. Als ik tel dat het bedrijf ruim 40 manuren heeft gestoken in het karweitje, dan valt het uurloon ook wel mee. Zeker gezien de prijs inclusief de verf was.

Natuurlijk heb ik ook wat plaatjes. Dit was de oude situatie:

En dit zijn een paar nieuwe plaatjes van gisteravond. De binnendeuren worden vanavond gespoten en al opnieuw afgehangen:

i
pi_48003913
Da's mooi gedaan ! en dan verdienen hullie er ook nog aan ?!~
pi_48004790
de winst die schilders maken is vooral materiaakosten l.ze hebben inkoopsprijs van groothandel en vaak ook scheelt per bedrijf extra korting op verf etc.
  woensdag 4 april 2007 @ 18:44:14 #25
175698 FokintKwadraat
er word wat afgefokt
pi_48013912
Prijs is erg redelijk hoor,

wij hebben ook een nieuwbouwwoning en heb een bloedhekel aan schilderen. Gemiddelde prijs ligt op ¤ 36-40 per uur excl materiaal.
pi_48021501
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:11 schreef Solingjan het volgende:

Die meneer is daar zeker een weekje zoet mee. Schuren schilderen schuren schilderen schuren schilderen en dan ook nog de verf.Niet lang na denken en laten doen.
Had ik het toch mooi ingeschat.

Proficiat met je mooi geschilderde interieur.

En die deuren komen ook nog???

Zie net dat die 2 man samen 44 uur hebben gewerkt bij JOU thuis. Dan komen daar ook nog eens reistijden bij en ook nog eens het spuiten van die deuren.

Nou nou dan mag je echt blij zijn met deze prijs.
pi_48024650
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:37 schreef Solingjan het volgende:

Had ik het toch mooi ingeschat.

Proficiat met je mooi geschilderde interieur.

En die deuren komen ook nog???
Yeps De deuren zijn vanavond geplaatst nadat ze in de werkplaats ook drie keer zijn gespoten. Dat betekent dat nu alles af is voor een totaalprijs van 1450 euro all-in, 350 euro voor de binnendeuren en 1100 euro voor al het andere werk. Ook nu voor de liefhebbers een aantal plaatjes:

]]]

[ Bericht 7% gewijzigd door TweakersOnly op 04-04-2007 22:50:18 ]
  woensdag 4 april 2007 @ 22:56:38 #28
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_48025130
Apart spuiten binnenshuis,hoe deden ze dat met de afzuiging ?
HVLP pomp of een airmix die ze gebruikten ?
Klaar?
Ik niet!
pi_48025381
Ik weet niet precies welke techniek er wordt gebruikt, kan alleen de machine omschrijven. Principe is eigenlijk van een waterpomp. De emmer met verf staat op een houtenplateau, de spuitslang zuigt via een externe compressor de verf uit de emmer in de slang en via een pistooltje wordt de verf heel precies op het raamwerk gespoten.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:05:05 #30
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_48025480
en hoorde je een klikkend geluid als een zuigerslag of thump .
Of hoorde je enkel lucht blazen
Bijf wel zeuren he
Klaar?
Ik niet!
pi_48025518
Dat weet ik niet. Toen ik 's middags terugkwam van mijn werk waren de schilders al zo goed als klaar.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:07:45 #32
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_48025597
Het zal dus altijd een mysterie blijven

Maar het ziet er netjes uit hoor ,proficiat
Klaar?
Ik niet!
pi_48026237
het ziet er netjes uit hoor maar is toch voor mijn begrip veel geld
ik heb op 8 deuren in mijn woning waar platen zijn op gespijkerd
als je de platen afhaald moet je alle spijkers intikken want die spijkers uithalen ( 100 per deur ) is gen optie
de deuren zijn in creme kleur geschilderd en er mankeerd er echt veel aan
dus alle platen eraf, spijkers intikken, verf eraf halen, schuren , bijschuren , gaten opvullen, weer schuren , lakken en nog eens lakken, een hoop karwie maar mijn inziens wel iets wat je zelf kunt doen
ben het eesn dat je dat bij een groothandel met inhuur misschien wel iest goedkoper kunt krijgen maar blijf erbij dat als je het zelf doet ook wel uitkomt , misschien duurt het wat langer maar "so wat?"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')