abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:19:45 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47499943
Wat ik me zo, als oudere moeder, zo afvraag, ik zie hier nu al tijden de verschillende maffia voorbij komen. De pukkeltjes maffia, de hangmoeder maffia, de knutsel maffia, de borstvoeding maffia, de weetikveel maffia.
De hoeveelheid tijd die hier verspild wordt aan het moeien met andermans levenswijze is enorm.

In de oertijd, zeg maar voor '99, pré FOK!, was je gewoon zwanger net als iedere vrouw al duizenden jaren, je was niet ziek, je kreeg gewoon een kind, niks zeiken over wat allemaal niet mag, je gezonde verstand gebruiken, hormonen?
Uitzwangeren?
Opbokken met die kolder, ga maar lekker bij je moeder en zussen wonen en kom maar terug als je weer normaal kunt doen.
Flesvoeding, borstvoeding, lekker zelf weten, niemand ene moer mee te maken. Pukkeltjes, vlekjes, daarmee ging je gewoon naar een dokter, raar hè, maar dat deed je toen..
Was je vroeger trots als je kindje een tandje kreeg, nee tegenwoordig ben je trots als het een plekje, pukkeltje weetikveel wat heeft.
In de oertijd was je blij als je ook eens een middagje kon pitten, je was bezig met poep, pies, kots, de was, de verf van het behang, vloer, katten, en als ze naar school gingen had je nog geen rust, was je net thuis van naar school brengen kon je alweer terug, altijd wel bezig, echt geen tijd om dagen achter een pc te hangen..
Oh ik volg het op alle slakken zout leggen bij tijden met veel genoegen hoor,
maar goddomme wat zou IK nog graag meemaken hoe de moeders hier met de puberende dochters en zonen om zullen gaan en hoeveel mannen zeggen dat ze het gezeik en gezanik ZO zat zijn dat ze een 10 jaar jongere vriendin nemen.

De pubertijd
Je bent een kankersukkel
MSN eruit dan loop ik weg ( en ze gaan)
Alle loopse mannetjes aan de deur, met petjes, met "thuglife",met oorbelletjes, snorretjes, pittbulls en manke poten en handen en het feest is compleet
PC wegnemen, hoppa de tv ligt in de tuin
Vaders die boos worden, de boel doorknippen en het hele huis zonder stroom zetten
de "mode" de "vrienden" het alles

Hoe gaan jullie dit in Godsnaam overleven?!

Disclaimer, voorbeelden at random gekozen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:20:27 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47499961
Oh ja, "oh maar mij overkomt zoiets niet hoor, ik regeer met harde hand

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_47500016
Yvonne ik kan niet wachten tot Bo en Janneke gaan puberen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:23:43 #4
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_47500035
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:20 schreef yvonne het volgende:
Oh ja, "oh maar mij overkomt zoiets niet hoor, ik regeer met harde hand

Ik weet het Maar dat zeggen ouders eigenlijk altidj ''Ohhh als ik later kinderen heb......''

En dan komen ze achter de keiharde waarheid. Regeren met de harde hand helpt niet zo erg. Als je ze een tik heeft dan kunnen ze het verband tussen wat ze hebben gedaan en de tik niet onderscheiden.

Gevolg, Kinderen worden bang voor je, en hun gedrag gaat er uiteindelijk van op vooruit
Ja... echt!
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:25:00 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47500070
Ik blijf in ontkenning totdat het zover is . Dat zien we dan wel weer.

Ow, en moedermaffia is zo oud als de wereld volgens mij, dat begint al bij de kraamviste, daar heeft een mens FOK! helemaal niet voor nodig .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:25:59 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47500088
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef Leah het volgende:
Ik blijf in ontkenning totdat het zover is . Dat zien we dan wel weer.

Ow, en moedermaffia is zo oud als de wereld volgens mij, dat begint al bij de kraamviste, daar heeft een mens FOK! helemaal niet voor nodig .
Had ik afgeschaft dat kraamvisite gedoe, heeeeeeeeeerlijk!
De zuster stond na 2 dagen alweer buiten

woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:20 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47500124
En alle voorbeelden zijn uit eigen praktijk?

Ik zie dat echt voor me, iteejer die het hele huis zonder stroom zet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:37 #8
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_47500130
heb je Brechtje wel een geslagen Yvonne ?
Ja... echt!
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:54 #9
2004 sunshine
Still shining!
pi_47500137
Yvonne, ik zit hier ook met een puberende zoon die ik sinds zijn 9e alleen opvoed en waarbij sinds 3 jaar de vader volledig uit beeld is.
Gezwellig gaan zitten mekkeren heb ik geen tijd voor. Gaan zitten miepen over de eerste cigaret, zijn eerste pilsje en zijn Eerste Keer? Ik heb wel wat anders te doen.
FOK is voor mijn ontspanning en dat wilde ik graag zo houden.

Toen hij klein was had ik nog geen internet en moest ik het allemaal zelf uitzoeken. Als ik het pukkeltje of bultje niet vertrouwde ging ik naar de dokter, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het lekker is om er met internetvriendinnen over te kletsen. Daar zie ik niks verkeerds in.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:28:46 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47500146
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:27 schreef E.T. het volgende:
En alle voorbeelden zijn uit eigen praktijk?

Ik zie dat echt voor me, iteejer die het hele huis zonder stroom zet
Nee, die van de tv en hele huis zonder stroom is van collega's
iteejer snijdt alleen bij de heg knippen de stroomdraad door

Wij zijn niet levensmoe hoor, MSN weghalen levert geheid een oudermoord op

woensdag 21 maart 2007 @ 09:29:13 #11
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_47500158
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:27 schreef sunshine het volgende:
Yvonne, ik zit hier ook met een puberende zoon die ik sinds zijn 9e alleen opvoed en waarbij sinds 3 jaar de vader volledig uit beeld is.
Gezwellig gaan zitten mekkeren heb ik geen tijd voor. Gaan zitten miepen over de eerste cigaret, zijn eerste pilsje en zijn Eerste Keer? Ik heb wel wat anders te doen.
FOK is voor mijn ontspanning en dat wilde ik graag zo houden.

Toen hij klein was had ik nog geen internet en moest ik het allemaal zelf uitzoeken. Als ik het pukkeltje of bultje niet vertrouwde ging ik naar de dokter, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het lekker is om er met internetvriendinnen over te kletsen. Daar zie ik niks verkeerds in.
Ben het daar volledig mee eens, Internet is gewoon één grote informatiebron.

En ik denk zeker dat Fok! ook een sociale functie heeft Dr_flash
Ja... echt!
pi_47500177
Wat ik vaak hoor van ouders met puberende kinderen is, "ja hij/zij gaat met de verkeerde vrienden om "
Alsof een ouder nooit bedenkt dat hun eigen kind wel eens een verkeerde vriend kan zijn.
Note: Herinner mij hier over een jaar of 8 aan. Dat Bo en Jans best wel eens heel degoutant kunnen zijn
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:31:34 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47500211
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:30 schreef jessie het volgende:
Dat Bo en Jans best wel eens heel degoutant kunnen zijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:31:39 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47500214
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:30 schreef jessie het volgende:
Wat ik vaak hoor van ouders met puberende kinderen is, "ja hij/zij gaat met de verkeerde vrienden om "
Alsof een ouder nooit bedenkt dat hun eigen kind wel eens een verkeerde vriend kan zijn.
Note: Herinner mij hier over een jaar of 8 aan. Dat Bo en Jans best wel eens heel degoutant kunnen zijn
Oh ja, en denk nooit, NOOIT "mijn kind doet dat niet"
Ze doen het wel, of ook en dat is ff schrikken, maar je overleeft het wel hoor

pi_47500282
heu, daar gaan we tegen die tijd dan toch lekker over bomen hier. er staat vast wel een 'gelukkig scheiden' mafia op lijkt me!

ik snap (denk ik) wel wat je bedoelt, maar toch vraag ik me af of dat bemoeien vroeger nou echt allemaal zoveel minder was. toen had je 't alleen op kleinere schaal, was je veroordeeld tot net toevallig die buurvrouw of die schoonzus die zo nodig met goede raad moest komen. nu kun je wat meer info tegelijk tot je nemen, en je met wat meer mensen bemoeien. hier heb je bovendien (in mijn beleving althans) de vrijheid om met de adviezen te doen/laten wat je wil. kortom: ik ben er vooral blij mee!
pi_47500384
Wat een wazig topic. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Admin woensdag 21 maart 2007 @ 09:39:34 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_47500440
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:37 schreef Jarno het volgende:
Wat een wazig topic. .
De Jip en Janneke uitleg voor jou:
Ik hoop het nog mee te maken dat de ouders die hier nu al jaren posten over allerlei maffia puberende dochters/zonen krijgen

pi_47500453
oh haha ik dacht echt dat ik de eerste reactie plaatste. maar 't is een waar stormlooptpoic.
pi_47500480
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

De Jip en Janneke uitleg voor jou:
Ik hoop het nog mee te maken dat de ouders die hier nu al jaren posten over allerlei maffia puberende dochters/zonen krijgen
...want?

(ik snap écht niet waar je naar toe wilt namelijk. . )
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_47500493
Enne, sneller tikken bix!
pi_47500551
ik heb wel meer te doen heur! moet de poep nog van de muren schrapen, een nieuwe wasmachine uitzoeken en pukkeltjes tellen om straks met de juiste score op de proppen te kunnen komen.
pi_47500611
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:43 schreef bixister het volgende:
ik heb wel meer te doen heur! moet de poep nog van de muren schrapen, een nieuwe wasmachine uitzoeken en pukkeltjes tellen om straks met de juiste score op de proppen te kunnen komen.
Ha, de poep-aan-het-behang-maffia. Altijd al een favoriet van mij geweest!
pi_47500628
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:39 schreef bixister het volgende:
oh haha ik dacht echt dat ik de eerste reactie plaatste. maar 't is een waar stormlooptpoic.
Natuurlijk! Een kritisch topic van Yvonne in OUD!
Overigens ben ik net als Yvonne bijzonder benieuwd naar de stand van zaken over 10 jaar.
pi_47500658
en ook posten hoe 't dan met jou gaat he liejannuh!
pi_47500677
goed punt alleen maakt degene van wie het komt het voor mij persoonlijk dan weer ietsjes minder sterk.. sorry.

Het is natuurlijk gelul dat er voor het grote boze internet tijdperk niet gezanikt en geklaagd werd over moeder zijn, hormonen, zwangerschap, pms en al dat vrouwengezever meer and YOU KNOW IT!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')