Wat ik me zo, als oudere moeder, zo afvraag, ik zie hier nu al tijden de verschillende maffia voorbij komen. De pukkeltjes maffia, de hangmoeder maffia, de knutsel maffia, de borstvoeding maffia, de weetikveel maffia.
De hoeveelheid tijd die hier verspild wordt aan het moeien met andermans levenswijze is enorm.
In de oertijd, zeg maar voor '99, pré FOK!, was je gewoon zwanger net als iedere vrouw al duizenden jaren, je was niet ziek, je kreeg gewoon een kind, niks zeiken over wat allemaal niet mag, je gezonde verstand gebruiken, hormonen?
Uitzwangeren?
Opbokken met die kolder, ga maar lekker bij je moeder en zussen wonen en kom maar terug als je weer normaal kunt doen.
Flesvoeding, borstvoeding, lekker zelf weten, niemand ene moer mee te maken. Pukkeltjes, vlekjes, daarmee ging je gewoon naar een dokter, raar hè, maar dat deed je toen..
Was je vroeger trots als je kindje een tandje kreeg, nee tegenwoordig ben je trots als het een plekje, pukkeltje weetikveel wat heeft.
In de oertijd was je blij als je ook eens een middagje kon pitten, je was bezig met poep, pies, kots, de was, de verf van het behang, vloer, katten, en als ze naar school gingen had je nog geen rust, was je net thuis van naar school brengen kon je alweer terug, altijd wel bezig, echt geen tijd om dagen achter een pc te hangen..
Oh ik volg het op alle slakken zout leggen bij tijden met veel genoegen hoor,
maar goddomme wat zou IK nog graag meemaken hoe de moeders hier met de puberende dochters en zonen om zullen gaan en hoeveel mannen zeggen dat ze het gezeik en gezanik ZO zat zijn dat ze een 10 jaar jongere vriendin nemen.
De pubertijd
![]()
Je bent een kankersukkel
![]()
MSN eruit dan loop ik weg ( en ze gaan)
Alle loopse mannetjes aan de deur, met petjes, met "thuglife",met oorbelletjes, snorretjes, pittbulls en manke poten en handen en het feest is compleet
![]()
PC wegnemen, hoppa de tv ligt in de tuin
Vaders die boos worden, de boel doorknippen en het hele huis zonder stroom zetten
![]()
de "mode" de "vrienden" het alles
![]()
Hoe gaan jullie dit in Godsnaam overleven?!
Disclaimer, voorbeelden at random gekozen