Kom hem maar halen. Jullie fout, jullie probleem. Oh ja, en vertel ook even op welke gronden jullie hem terugwillen.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef KhaZ het volgende:
Ik heb de printer hier nog staan, kga v/d week de klantenservice bellen naar aanleiding van de brief, wat zal ik zeggen? =]
quote:Wehkamp bv
Afd. TRC
Meeuwenlaan 2
8011 BZ Zwolle
21-mrt-07
Onderwerp:
Gratis ontvangen artikel
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u naar aanleiding van een brief over een zogenaamd onterecht ontvangen gratis artikel. U verzoekt mij een gratis printer terug te zenden. Het argument dat u hierbij aanvoert is dat dit artikel alleen gratis is in combinatie met een computer. Ik ga er vanuit dat het hier om een misverstand gaat.
Ik ben vooralsnog niet van plan de printer retour te sturen. Het artikel waar u het over heeft, heb ik besteld via uw website. Ik heb hiervoor een artikelnummer ingevoerd, en ben op de pagina van de printer terechtgekomen. Op deze pagina stond een prijs van nul euro vermeld.
Nu kan ik nagaan dat nul euro een bijzonder laag bedrag zou zijn voor een printer. Toen ik echter op verzenden klikte, kwam de melding dat het gratis artikel niet besteld kon worden. Ik moest hiervoor een ander product aanschaffen. In deze melding stond niets over een computer.
Naar aanleiding van de melding ben ik een kijkje gaan nemen op uw website. Ik vond hier drie paar mooie sokken. Deze heb ik bij in het winkelmandje gezet, en vervolgens heb ik besteld, bij mezelf denkend “Goh, wat solidair van Wehkamp, zo’n gratis printer bij een willekeurig ander product!”.
Twee dagen later heb ik de printer opgehaald, en uitgeprobeerd. Hij bleek prima te functioneren. De dag erna ontving ik keurig de factuur, met daarop correct vermeld de prijs van de printer, namelijk nul euro. Deze factuur heb ik uiteraard betaald.
Ik had op dat moment dus geen bedragen meer openstaan bij u, en wat mij betreft is de koop prima afgehandeld op deze wijze. U leverde mij de printer, ik gaf u het bedrag dat door u hiervoor gevraagd werd.
Ik zou graag weten op basis van welke wettelijke gronden u de koop van de printer ongedaan meent te kunnen maken.
Ik zie uw bericht met vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
dit is gayquote:bij mezelf denkend “Goh, wat solidair van Wehkamp, zo’n gratis printer bij een willekeurig ander product!”.
ik vind je brief niet sterk/overtuigend genoeg.quote:
Aan de andere kant, de brief van Wehkamp is ook sumier..quote:Op maandag 26 maart 2007 09:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
ik vind je brief niet sterk/overtuigend genoeg.
misschien typ ik er ook nog wel 1, dan post ik hem ook wel.
Precies. Gewoon doen of je gek bent, heel vriendelijk en beleefd blijven en de bal weer bij Wehkamp neerleggen, maar wel duidelijk aangeven dat je geen reden ziet om dat ding terug te sturen.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:46 schreef ursel het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de brief van Wehkamp is ook sumier..
Als je nu natuurlijk gelijk een geheel betoog gaat houden geef je de indruk dat je weet dat je fout zit en je eigen dus al grondig voorbereid in de zaak..
daar zit wat in, zo had ik dat nog niet helemaal bekeken. maarja dan wordt het wel oneidig brieven geschrijf, hierna kun je verwachten dat er weer een brief op de post moet.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:46 schreef ursel het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de brief van Wehkamp is ook sumier..
Als je nu natuurlijk gelijk een geheel betoog gaat houden geef je de indruk dat je weet dat je fout zit en je eigen dus al grondig voorbereid in de zaak..
zou dat maar wel snel doen, anders kunnen ze de koopovereenkomst ontbindenquote:Op maandag 26 maart 2007 10:22 schreef Sebasser het volgende:
Ik moet nog steeds mijn sokken betalen, nog maar tot de 28'ste
Ik weet, maar ik heb de tijd tot de 28'ste.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:38 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zou dat maar wel snel doen, anders kunnen ze de koopovereenkomst ontbinden
je kunt maar beter vandaag betalen idd; desnoods spoedoverboekinkje maken; die paar euro extra is de investering wel waard lijkt mij.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:46 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ik weet, maar ik heb de tijd tot de 28'ste.
en vandaag geld, dus morgen hebben ze het wel.
haha pauper hoezo kon je eerst nog niet eens de sokken betalen?quote:Op maandag 26 maart 2007 13:46 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ik weet, maar ik heb de tijd tot de 28'ste.
en vandaag geld, dus morgen hebben ze het wel.
Handje contantje.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
haha pauper hoezo kon je eerst nog niet eens de sokken betalen?![]()
Dat wordt nog wat als ze een printer van zegge-en-schrijve negenzestig hele euro's komen innen!quote:Op maandag 26 maart 2007 13:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
haha pauper hoezo kon je eerst nog niet eens de sokken betalen?![]()
balen he, dat jij er niet op tijd bij was.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:59 schreef the_undertaker het volgende:
Wat een stelletje profiteurs zijn het ook. Als Hyena's duiken op een gratis artikel. En dan ook nog serieuze brieven schrijven met "hoe kunnen wij dat nu weten" als ze er een schrijven over krijgen van Wehkamp. Terwijl de meesten bewust de boel hebben opgelicht. Wat een verrotte mentaliteit![]()
Ja, anders is zo een luxe-product als een printer inderdaad niet te bemachtigen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 03:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
balen he, dat jij er niet op tijd bij was.
dat wordt weer spaarzegels en airmiles verzamelen bij de appie.
In dat geval kan je even een wandeling naar de rechtswinkel maken om na te vragen of ze dat wel kunnen maken..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:13 schreef Apekoek het volgende:
ik heb gebeld, en er was zelfs geen discussie mogelijk! ik moet hem gewoon betalen omdat ik hem niet meer retour kan sturen(wegens periode overschrijding, ondanks dat ik vandaag pas een reactie op een mail van eerder deze week heb gekregen), ik denk dat ik niet de enige ben. en dit voor vele fokkers gaat gelden
welke reden je ook geeft, er is geen discussie mogelijk, en rechtelijke stappen ondernemen heb ik geen tijd voor en ook niet voor over, ik had nog een printer nodig, dan maar jammer en helaas op deze manier.
Nou ja, als Wehkamp wil dat jij betaald zullen ze de rechtszaak moeten beginnen, niet jij. Ik snap het op zich wel, maar vind het toch wel vreemd dat ze nu zeggen dat terug sturen te laat is, terwijl je wel gewoon direct gereageerd hebt. Vraag me trouwens af hoe dat dan zit met de mensen die geen brief hebben gehad. Zo kon je nog beter zeggen dat je de brief niet hebt ontvangen..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:13 schreef Apekoek het volgende:
ik heb gebeld, en er was zelfs geen discussie mogelijk! ik moet hem gewoon betalen omdat ik hem niet meer retour kan sturen(wegens periode overschrijding, ondanks dat ik vandaag pas een reactie op een mail van eerder deze week heb gekregen), ik denk dat ik niet de enige ben. en dit voor vele fokkers gaat gelden
welke reden je ook geeft, er is geen discussie mogelijk, en rechtelijke stappen ondernemen heb ik geen tijd voor en ook niet voor over, ik had nog een printer nodig, dan maar jammer en helaas op deze manier.
Ach ja. Alsof bedrijven als Wehkamp zelf zo coulant als klanten een fout maken. Natuurlijk, sommige mensen overdrijven, zoals die groep die een rechtszaak aanspande omdat ze perse een tv voor 99 euro wilden. En zelfs in die zaak was Otto nogal erg stom bezig. Maar dat je deze al uitgeleverde printer wilt behouden kan ik me nog wel indenken, hoor. Ik vind Wehkamp's reactie, als Apekoek's verhaal waar is, bepaald niet klantvriendelijk. Of de klanten in kwestie nu misbruik van een fout hebben gemaakt of niet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:59 schreef the_undertaker het volgende:
Wat een stelletje profiteurs zijn het ook. Als Hyena's duiken op een gratis artikel. En dan ook nog serieuze brieven schrijven met "hoe kunnen wij dat nu weten" als ze er een schrijven over krijgen van Wehkamp. Terwijl de meesten bewust de boel hebben opgelicht. Wat een verrotte mentaliteit![]()
ja dit is werkelijk gebeurd, maar ik heb ook geen zin om er meer een hels zaak van te maken. het kat en muis spelletje is voor mij afgelopen, en dat heb ik als muis moeten bekopen zijnde moeten bekopen. ondanks dat ik wel een printer kan gebruiken had ik het liever alsnog ergens anders gekocht.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ach ja. Alsof bedrijven als Wehkamp zelf zo coulant als klanten een fout maken. Natuurlijk, sommige mensen overdrijven, zoals die groep die een rechtszaak aanspande omdat ze perse een tv voor 99 euro wilden. En zelfs in die zaak was Otto nogal erg stom bezig. Maar dat je deze al uitgeleverde printer wilt behouden kan ik me nog wel indenken, hoor. Ik vind Wehkamp's reactie, als Apekoek's verhaal waar is, bepaald niet klantvriendelijk. Of de klanten in kwestie nu misbruik van een fout hebben gemaakt of niet.
En nee, ik heb zelf geen printer besteld
En dat is nou verboden bij de Nederlandse Wet!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:19 schreef _Flash_ het volgende:
Hihi de eerste is overbluffed.
Go Wehkamp!![]()
Zo verkopen ze wel veel van die troep-printers.
Gewoon voortaan gratis weggeven en daarna zeggen dat het een foutje van de website was![]()
![]()
Kom zeg. Dat zijn echt matige reacties. Als ze nou hun excuses zouden aanbieden en aangeven dat zij een fout hebben gemaakt zou ik geneigd zijn ze de printer op te laten halen maar als ze met dit soort verhalen aankomen zou ik ze toch even laten weten dat ze daar de plank toch even flink misslaan. Je had moeten vragen of ze die reactie even voor je op papier wilde zetten, dat durven ze niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:13 schreef Apekoek het volgende:
ben jij nou echt zo naïef dat jij hen op de blauwe ogen gelooft in alles wat je zegt?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:13 schreef Apekoek het volgende:
quote:Vanaf het moment dat u uw bestelling thuisbezorgd krijgt, heeft u het 14 dagen op zicht. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld.
Ik vrees een incasso bureau, net zoals normale wanbetalers. dit is geen uitzondering op de regel, niemand die hiervoor een rechtszaak gaat beginnen als klant zijnde voor een bedrag van 70 euro.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:49 schreef Nachtdier het volgende:
Arme Wehkamp-kopers...nu zitten ze met een gratis printer waar betaald voor moet worden.
Benieuwd wat er gaat gebeuren met degenen die niet betalen en niet terugsturen.
Inderdaad. Typische paupermentaliteit van Nederlanders weer. Ik geniet ervan dat ze die printers nu lekker moeten betalen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:59 schreef the_undertaker het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |