neeeeeeequote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:27 schreef klere het volgende:
Als je dit gewoon heel zwart op wit bekijkt, (wat een rechter bv zou doen, onbevooroordeeld) zou dan de Koran volgens de nederlandse wet verboden moeten worden?
Jazeker, net als in de bijbel, maar dit is nu eigenlijk precies wat ik bedoel, als je hier ergens over begint, worden er, in plaats van argumenten, vergelijkingen gemaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef Mirage het volgende:
net als de Bijbel bedoel je ?
argument: vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef klere het volgende:
[..]
Jazeker, net als in de bijbel, maar dit is nu eigenlijk precies wat ik bedoel, als je hier ergens over begint, worden er, in plaats van argumenten, vergelijkingen gemaakt.
Normaal discussie voeren is hier vaak erg moeilijk, behalve als het over sex gaat.
Vrijheid van meningsuiting mag niet discriminerend of haatzaaiend zijn toch?quote:
't Verschil tussen het christendom en de islam is dat de koran letterlijk genomen dient te worden (en ook genomen wordt door de meeste moslims), terwijl de christenen doorgaans de bijbel niet meer letterlijk interpreteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef Mirage het volgende:
sommige christenen...en verder kennen sommige moslims de koran niet eens goed genoeg om hem letterlijk te nemenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:31 schreef Golradir het volgende:
de christenen wat losser omgaan met sommige teksten uit de bijbel.
Nee, dat is precies waar het (HELAAS) om gaat. Wilders wordt misselijk als hij een moskee ziet, maar niet als hij een kerk of zelfs een synagoge ziet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:36 schreef klere het volgende:
[..]
Jazeker, net als in de bijbel, maar dit is nu eigenlijk precies wat ik bedoel, als je hier ergens over begint, worden er, in plaats van argumenten, vergelijkingen gemaakt.
Normaal discussie voeren is hier vaak erg moeilijk, behalve als het over sex gaat.
PVV = Partij Voor de Vrijheidquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:27 schreef klere het volgende:
Ik lees dagelijks alle nieuwsartikelen die voorbij komen, en daarbij zijn er een hele boel die gaan over Wilders, de PVV, moslims en de Koran.
Als je dit gewoon heel zwart op wit bekijkt, (wat een rechter bv zou doen, onbevooroordeeld) zou dan de Koran volgens de nederlandse wet verboden moeten worden?
Omdat een grote groep mensen het niet als fictie interpreteert. Die mensen hebben dan vaak ook niets anders, het is hun enige houvast in het leven.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zou je fictie willen verbieden?
Je bedoelt de mensen die onder het kopje "religie" Jedi ingevuld hebben?quote:Op woensdag 21 maart 2007 02:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Omdat een grote groep mensen het niet als fictie interpreteert. Die mensen hebben dan vaak ook niets anders, het is hun enige houvast in het leven.
In de Randstad misschien, buiten de Randstad neemt men de bijbel letterlijk genoeg. Selectief en hypocriet natuurlijk, zinnen als 'hij die zonder zonden is werpe de eerste steen' komt niet in hun bijbel voor. Zinnen als 'oog om oog, tand om tand' natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:31 schreef Golradir het volgende:
[..]
't Verschil tussen het christendom en de islam is dat de koran letterlijk genomen dient te worden (en ook genomen wordt door de meeste moslims), terwijl de christenen doorgaans de bijbel niet meer letterlijk interpreteren.
En dat geloof je?quote:Op woensdag 21 maart 2007 02:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Omdat een grote groep mensen het niet als fictie interpreteert. Die mensen hebben dan vaak ook niets anders, het is hun enige houvast in het leven.
Kots.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:28 schreef Mirage het volgende:
Wat beroepen moslims zich maar hier al te graag op terwijl ze er geen bitterbal van snappen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 02:03 schreef Kees22 het volgende:
Voor godsdienstvrijheid is er de Grondwet.
Je doet net of NL diep christelijk is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:32 schreef osho het volgende:
[..]
sommige christenen...en verder kennen sommige moslims de koran niet eens goed genoeg om hem letterlijk te nemen
Wat nou: kots. De bijbel is net zo'n kutboek als de koran. Ze staan vol leugens en zetten aan tot haat en nijd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:28 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Kots.
Meer heb je niet te zeggen ?
Misschien de bijbel maar eens lezen ?
Die heeft ook geweld in zich, er staan ook mindere zaken over groepen mensen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:28 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Kots.
Meer heb je niet te zeggen ?
Misschien de bijbel maar eens lezen ?
Er staan idd mindere zaken over groepen mensen in de bijbel, dat klopt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:17 schreef Mirage het volgende:
[..]
Die heeft ook geweld in zich, er staan ook mindere zaken over groepen mensen....
maar waarschijnlijk heb jij geslapen op zondagschool ?
Ik niet.
Verder vind ik niet dat de Bijbel, de Koran of de uispraken van Wilders gecensureerd moeten worden.
Wilders is gewoon wat ie is, een zot in mijn ogen met zijn vreemde uitspattingen van de afgelopen tijd.
De Bijbel en de Koran moet je vanuit mijn beleving niet letterlijk nemen.
Je wilt ze de kost niet geven die menen dat wat in de statenvertaling staat letterlijk genomen dient te worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:31 schreef Golradir het volgende:
[..]
't Verschil tussen het christendom en de islam is dat de koran letterlijk genomen dient te worden (en ook genomen wordt door de meeste moslims), terwijl de christenen doorgaans de bijbel niet meer letterlijk interpreteren.
En dit is dan weer het vreemde, ik ben van mening dat ik een redelijk mens ben. Het wordt de nederlander wel verboden om het boek Mein Kampf te kopen. (Voordat ik gebashed word, ik interesseer me totaal niet voor dat boek, ik heb het nooit gelezen en ik ben dat ook niet van plan)quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat nou: kots. De bijbel is net zo'n kutboek als de koran. Ze staan vol leugens en zetten aan tot haat en nijd.
Wilders' woorden over de koran slaan dus wel ergens op, het vervelende is alleen dat hij weer eens met twee maten meet: als de koran d'r uit moet, dan ook de bijbel. En de torah. En nog veel meer religieuze en niet religieuze onzin.
Dat gaat mij te ver. Dus zolang de lezers van die boeken zich houden aan de wet zoals we die hier kennen, heb ik geen bezwaar tegen die boeken. En hoef je er dus ook niets uit te scheuren.
Ga voor de grap eens beter het OT lezen. Niets anders dan sla die dood, offer die, verover dat land, homo's zijn ziek.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:52 schreef klere het volgende:
Er staan idd mindere zaken over groepen mensen in de bijbel, dat klopt.
Maar als je de sanctie bij overtreden ziet, bestaat dat uit boetedoening of weesgegroetjes bidden of zoiets, en in het allerergste geval word er gedreigd met de hel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |