Hebben ze dat er nardukkelijk bij gezegd dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
nou zo lijkt het wel..... het gaat om het principe... dat ze eerst de indruk geven: als je om 7;45 uur begint dan mag je 17:15 uur naar huis....
een teamleider had toen gezegd, ja het lijkt me wel, dat als je om 7:45 uur begint dat je dan om 17:15 uur naar huis gaat, daar moeten we niet moeilijk over doenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hebben ze dat er nardukkelijk bij gezegd dan?
Die indruk heb je jezelf gegeven. Ze hebben toch niet gezegd dat je werkdag om 17.15 zou eindigen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
nou zo lijkt het wel..... het gaat om het principe... dat ze eerst de indruk geven: als je om 7;45 uur begint dan mag je 17:15 uur naar huis....
EN dat ze op de dag dat je opent opeens zegt... ja het is eigen tijd...
Is dat nou zo moeilijk te snappen? Als ik dit eerder had geweten, dan had ik me niet aangemeld... en was ik om half 9 begonnen en dan had ik contractueel me werktijd aangepast naar 34 uur werkweek (ipv 36 uur) . Of gehoopt dat andere collega's wel in hun eigen tijd wilde openen
Dit zei je er in de OP niet bij...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef charmed_angel het volgende:
een teamleider had toen gezegd, ja het lijkt me wel, dat als je om 7:45 uur begint dat je dan om 17:15 uur naar huis gaat, daar moeten we niet moeilijk over doen![]()
dat zal dan welquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ik snap je wel, maar heb toch een iets andere arbeidsethos dan jij denk ik.
Nou goed, als er van tevoren gezegd is geweest dat je wél gewoon een kwartiertje eerder naar huis zou mogen gaan dan zou ik die persoon toch eens op het matje roepen. Anders, als je het echt zo'n probleem vind (ik weer niet, maar goed, daar verschillen we dan gewoon in), dan gewoon zeer klare taal gaan praten en zeggen dat je gewoon weer om 8 uur gaat beginnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:16 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
een teamleider had toen gezegd, ja het lijkt me wel, dat als je om 7:45 uur begint dat je dan om 17:15 uur naar huis gaat, daar moeten we niet moeilijk over doen
Nu zegt de manager dat van te voren is gezegd, dat het eigen werktijd is. Maar dat is never nooit het geval geweest. Ik heb alles bewaard inzake de opening (mailtjes, interne nota's) maar het komt nergens terug....
dat heb ik ook gedaan.... ik ben direct naar die persoon toegestapt, en OPEENS had die het excuus... maar achteraf is besloten.... weet je wel, zo irritant...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nou goed, als er van tevoren gezegd is geweest dat je wél gewoon een kwartiertje eerder naar huis zou mogen gaan dan zou ik die persoon toch eens op het matje roepen. Anders, als je het echt zo'n probleem vind (ik weer niet, maar goed, daar verschillen we dan gewoon in), dan gewoon zeer klare taal gaan praten en zeggen dat je gewoon weer om 8 uur gaat beginnen.
Dus deze topic gaat niet zozeer over het kwartiertje in je eigen tijd werken, maar over de slechte interne communicatie?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:31 schreef charmed_angel het volgende:
dat heb ik ook gedaan.... ik ben direct naar die persoon toegestapt, en OPEENS had die het excuus... maar achteraf is besloten.... weet je wel, zo irritant...
Maar dat doe ik nu ook... gewoon om 8 uur (of waarschijnlijk half 9) beginnen. Maar ALS ze het nou eerder hadden gezegd, dan had ik me nooit aangemeld natuurlijk..
dat ook... maar ik wil ook weten wie er nou in zijn recht staatquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dus deze topic gaat niet zozeer over het kwartiertje in je eigen tijd werken, maar over de slechte interne communicatie?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef charmed_angel het volgende:
dan heb je toch geen leven? Ik doe 's avonds echt veel dingen, sporten.... en de huishoudelijke klusjes... gamen, bioscoop... films kijken gezellig uiteten...
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:14 schreef Arcee het volgende:
Precies, dat kan allemaal makkelijk als je niet al om 22:30 uur naar bed moet.
I rest my case.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:41 schreef charmed_angel het volgende:
Maar ik ga er vandoor... ik moet morgen nog voor de laatste keer openen om 7:45 uur.... dus ik moet er vroeg uit
Sorry hoor, maar ik zie voornamelijk serieuze reacties... Dat ze niet in jouw straatje passen, daar kan ik vrij weinig aan doen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:25 schreef charmed_angel het volgende:
gooi maar een slotje op dit topic... ik krijg niet echt serieuze reacties......
IK ga weer aan het werk... ciao!
lekkere mod ben jijquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik zie voornamelijk serieuze reacties... Dat ze niet in jouw straatje passen, daar kan ik vrij weinig aan doen...
je moest eens weten hoe vaak ik al langer blijft.. als je nou eens leert lezenquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:37 schreef descon het volgende:
Wat een gezeik om een kwartiertje![]()
Alsof jij tijdens werktijd ook 100% met je werk bezig bent. Personeel met zulke instellingen lagen er bij mij al vrij rap uit als het personeelsbestand moest worden uitgedund
Wat moet je NIET van ons verwachten ?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
lekkere mod ben jijAls de TS vraagt om een slotje omdat ze er niks mee kan met de reacties... dan doe je dat toch gewoon
Lekker vaag weer...
Geef eens antwoord op mijn eerste vraag dan; werk jij ook voor de volle 100% voor de baas en ben je tijdens werktijd nooit prive bezig ?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
je moest eens weten hoe vaak ik al langer blijft.. als je nou eens leert lezenecht fokmensen weer dit....
Om nog maar te zwijgen over de 40 rookpauzes per dag.. Overigens zou ik me er zelf ook niet prettig bij voelen als ik precies om 8 uur op me werk zou zijn. Rustig opstarten vind ik altijd een stuk prettiger.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:50 schreef descon het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn eerste vraag dan; werk jij ook voor de volle 100% voor de baas en ben je tijdens werktijd nooit prive bezig ?
Ff praatje maken met collega enz, ff snel tussendoor naar een winkel e.d ?
[...]
Als je zelf goodwill toont, krijg je goodwill terug
Dan kijk je hier toch gewoon niet meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:39 schreef charmed_angel het volgende:
lekkere mod ben jijAls de TS vraagt om een slotje omdat ze er niks mee kan met de reacties... dan doe je dat toch gewoon
Lekker vaag weer...
Dan moet dat wel opgemerkt worden door iemand die in staat is jou als werknemer te belonen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:47 schreef anarchitect het volgende:
En ik maar denken dat mensen die net dat kleine beetje extra inzet tonen, bijvoorbeeld wel een heel kwartier(!) eigen tijd per dag, sneller en verder hogerop komen...
Zou de werkgever er kapot van gaan om die 5 uur extra per maand gewoon uit te betalen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:38 schreef mausb het volgende:
Jeetje een kwartiertje eerder aanwezig zijn in eigen tijd. Ga je er kapot van? Dan pak je toch om 8 uur als alles open is even een kopje koffie? Ik vind het niet meer dan normaal dan dat mensen eerder aanwezig zijn. Misschien tijd voor stiptheidsacties..
Jouw koffiepauze's, even met collega's babbelen over het weekend, even fokken, even het nieuws lezen etc. worden toch ook doorbetaald? Waarom kun je dan niet gewoon een kwartiertje eerder zijn?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zou de werkgever er kapot van gaan om die 5 uur extra per maand gewoon uit te betalen?
![]()
Nee daar is een half uur voor ingepland de rest van de tijd heb ik het te druk met klanten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef mausb het volgende:
[..]
Jouw koffiepauze's, even met collega's babbelen over het weekend, even fokken, even het nieuws lezen etc. worden toch ook doorbetaald? Waarom kun je dan niet gewoon een kwartiertje eerder zijn?
Baasquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef mgerben het volgende:
4. Als je het er niet mee eens bent zou ik je sterk afraden om erg moeilijk te doen over dat kwartiertje. Doe het gewoon volgens de spelregels: kom om 8:00 uur, en doe je de opening in de baas zijn tijd. En doe niet alsof jij zelf de spelregels mag bepalen en er nog voor betaald wilt worden ook.
Waarschijnlijk alarm eraf, licht aan, PC's aan, koffie aan, dat soort ongein.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij die 'openingsronde' die een kwartier zou moeten duren?
Alarm eraf en licht aan, dat lijkt me logisch. Maar iedere werknemer kan toch z'n eigen pc aanzwengelen? En een koffie-automaat heeft ook niet veel nodig om wat te gaan doen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alarm eraf, licht aan, PC's aan, koffie aan, dat soort ongein.
Deur open, zwaai pasje voor de sensor of type de code in. Da's 5 seconden, geen kwartier.quote:
En dat kan niet gewoon de eerste die op elke afdeling binnenkomt? Of elke wernemer voor zichzelf natuurlijk.quote:licht aan, PC's aan, koffie aan, dat soort ongein.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |