Het verbaast de krant niets dat een dergelijk programma juist in Nederland gemaakt wordt: dat mensen het hier niet erg vinden bekeken te worden, is volgens de krant duidelijk voor wie ooit een Amsterdamse prostituee vanachter een raam zichzelf heeft zien aanbieden.
Volgens de Wall Street Journal, dat eveneens een artikel aan Big Brother wijdde, is Big Brother een geheide hit 'in een overbevolkt land dat al sinds de Reformatie een ambivalente houding jegens privacy inneemt, toen calvinisten de bevolking aanraadden 's avonds vooral de gordijnen open te laten, zodat de buren konden controleren of er niet gegokt of gedronken werd.'
Twee dagen nadat Martin, een van de deelnemers, het huis werd uitgestemd, pakte afgelopen weekeinde een tweede bewoner uit eigen beweging haar koffer. De 21-jarige schoenverkoopster Tara, samenwonend met Roy, leed al de hele week aan heimwee. Zij vond de groep niet leuk genoeg om honderd dagen mee door te brengen, zei ze toen ze het huis verlaten had. Bovendien zaten er 'schijnheiligerds' bij, vond Tara.
---
Uit de Volkskrant van 27 september 1999 http://www.volkskrant.nl/indruk/315027696.html?history=/i25000006
-------------------------------
Zouden die Amerikanen zelf nou ook de streams bekijken?
leuk
(Televizier 25 sept. t/m 1 okt.,
tv-tips woensdag 29 september)
"Het sterke aan 'Big Brother' is dat het absoluut vernieuwend is- anders dan alles wat tot nu toe op televisie te zien is geweest." Aan het woord is Daphne Deckers (30, foto), die sinds twee weken drie keer per week, afwisselend met Rolf Wouters, de real-soap 'Big Brother' presenteert. Over dat programma is al veel geschreven, vooral in negatieve zin. Wat vindt Daphne van de kritiek? "Natuurlijk heb ik die kritiek ook gelezen, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat je niet zonder meer moet geloven wat er in de kranten staat." Zelf vond ze het juist meteen een geweldig programma-idee. "Ik heb voor ik eraan begon een lang gesprek gehad met Paul Römer, de producent van 'Big Brother', waarin ik hem kritische vragen heb gesteld. Zijn antwoorden hebben mij ervan overtuigd dat 'Big Brother' ontzettend goed in elkaar zit. Over alle facetten van het programma is erg goed nagedacht."
---------------------------------------------
Ja, 'tuurlijk Dufje! Zeker lang van te voren afgenomen, dit gesprekje?
Gaby
Monday 5 October 1998 The House from Hell!
--------------------------------------
Here comes the House from Hell, and Channel 10 could be on to a winner. Devised by Andrew Denton's MMM radio show, the idea was to put 6 strangers in one house for three months to win $5000 each.Sound like easy money? Well Denton concocted a number of stunts to make them leave and forfeit the cash. They were also fined if they broke any of the house rules. The whole madcap event was filmed and the series debuts on October 8. It's presented by Amanda Keller, Denton's MMM/ co-host.
ook staat er nog een url van een fan page: http://users.bigpond.net.au/info-tv/HFH_1.html
het thema van het artikel is hoe orgineel is bb.maar daar is niet echt veel te beleven.
Gaby
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |