abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 13:31:33 #201
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48213826
Ik heb míjn Wilyan weer terug.

Om iets voor twaalf stond ik met Hanne bij het hek te wachten en stonden wat met de buuf en een mevrouw die bij me op fitness zit te praten. De bel ging en buuf zei al: "Nu is het gedaan met de rust". Alle kinderen van groep 1 kwamen naar buiten behalve natuurlijk eentje.. Sjuust Wilyan. Jaa hoor, meneer kwam natuurlijk als laatste naar buiten geslenterd. Ik moest 'm even roepen anders was ie gewoon alleen naar huis gelopen! Hij hoort mijn stem, kijkt op en ziet alleen nog de buurvrouw (Ja, die is heilig want die heeft een grote bus )

Meneer had duidelijk in de zandbak gespeeld.. Hij had meer zand dan haar op zijn hoofd!

Ik ben nog even naar de juf gelopen om te vragen hoe het was gegaan. Alles ging prima, maar meneer was er wel even tussenuit geknepen! Juf dacht dat hij naar de wc ging maar meneer had gezien dat de andere juf met groep twee buiten aan het spelen was en Wilyan wou dat ook.

Hij vertelde dat hij twee jongetjes en twee meisjes in de groep heeft die ook bij hem op de psz zaten en zegt dat hij het heel leuk vond en dat hij morgen weer heen wil.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48216086
ik vind 't dapper van Wilyan hoor, meteen zo goed meegedraaid. wat zul je trots op 'm zijn Noli!

en Jolie weer zo netjes zonder luier, retegoed!

Suzanne ik ben ook benieuwd hoe 't gegaan is vannacht. hopelijk heeft ze er al stukken minder last van.

hier is nu Anna ziek, blehgk ik ben zelf nog niet eens echt hersteld (ik was ook geveld door een naar griepvirusje, heb er nu geloof ik ook nog een soort middenholteontsteking aan overgehouden dus 't gaat maar langzaam). Piet is wel weer aardig goed te pas maar was ook best lang uit de running vond ik.

ook nog een paar leuke dingetjes want die zijn er gelukkig ook nog aan de lopende band: Anna gebruikt nu ineens (heel vaak) de term 'volgens mij' en dat is zooo grappig. dan is ze bijvoorbeeld aan 't puzzelen en zit in zichzelf te praten: "die moet hier ergens volgens mij". ook doet ze al heel aardig verstoppertje mee en houdt ze braaf de handjes voor d'r ogen als ze moet tellen.
ik had de afgelopen dagen vooral veel hoofdpijn en als ze dan te hard in m'n oren tetterde of perongeluk tegen m'n hoofd aan botste in bed ofzo riep ik vaak uit dat 't zeer deed en of ze asjeblieft wat voorzichtig wilde doen met m'n hoofd. dan kwam ze ontzettend schattig naar me toe, aaide me heel zacht over m'n hoofd en zei dan 'komt goed, mama'.

maar goed, vannacht is ze dus flink ziek geworden (al vermoedde ik gisteren al zoiets) en vandaag thuisgebleven van 't kdv (en ik van m'n werk). dit dagje alleen met mama wordt vollédig benut, ze wilde maar met zeer veel moeite gaan slapen (hoewel ze er tegelijkertijd steeds om vroeg). lastige bijkomstigheid: ze zouden eigenlijk morgen naar opa & oma voor een paar dagen, want wij gaan eindelijk weer eens een keer een lang weekendje weg samen zonder kinderen. (voor 't eerst sinds anna's komst). maar nu twijfel ik heel erg of ik haar wel kan laten logeren als ze zo ziekjes is. ik vind 't echt moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 12-04-2007 13:47:47 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 17:40:21 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48223272
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:39 schreef Mammietje het volgende:
Wel lekker dat je nu wat meer weet Suzanna... Nu nog uitvinden waar Noa allergisch voor is. Of dat echt chocola is. Meestal is het toch zo dat ze pas de 2e keer dat ze iets eten er een allergie voor kunnen krijgen toch? Maar ze doen alleen dus iets aan de jeuk? Of moet (ga) je morgen ook naar je eigen huisarts om het verder uit te laten zoeken waar het van komt?
Ik wens je veel succes vannacht, ook als ze zelf wel slaapt. Bah... lijkt me toch wel eng dat het van een allergie komt, zou toch nog even bij haar checken vannacht.
nee hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 11 april 2007 @ 17:47:33 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48223484
suzanna hoe gata het nu?

en beterschap voor de zieke kindertjes

noli je manneke al zo groot
pi_48239909
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee hoor
Hmm... ik dacht zoiets gelezen te hebben... Maar weet (gelukkig) ook weinig van allergiën af... Hoop dat dat zo blijft want ik vermoed bij mijn dochtertje iets... Die is al maanden non-stop verkouden en heeft (1 jaar oud) nog steeds om de haverklap darmkrampjes... Maar hoe vind je zoiets uit?? Offtopic dus... gaat over een baby en er zal wel ergens een allergietopic zijn?!
Randy heeft het dromen ontdekt... Hij werd wakker en ik hoorde hem door de babyfoon zeggen: "Ik vind het eng... ik ben heel veel bang..." Ik moest al gniffelen, maar vervolgens begint hij hardverscheurend te huilen. Kom ik bij hem, zegt ie helemaal over zijn toeren: "Papa hep piemul af"! Dus ik hem zeggen dat hij gedroomd had en dat dat niet echt was, dat het helemaal niet kon dat zijn piemel er af was, dat die vast zit net als zijn vingers, maar hij was niet te overtuigen. Komt ie met: "Mama hep ook niet piemul meer" Dus ik weer uitleggen dat die er niet afgevallen is maar dat ik die nooit gehad heb, dat ik een meisjesplasser heb, ook als baby al, net als Tinka. Hij dacht ff na, begon weer te huilen: "Papa piemul af"! Uiteindelijk maar papa gebeld op zijn werk (in bijzijn van collega's ) hem er maar van moest overtuigen dat hij er nog aan zat! Maar het heeft hem de hele dag niet lekker gezeten, hij bleef er op terug komen. Dus het was papa's beurt om 'savonds met hem te douchen!
Maakt wel dat dit zijn probleempje nog lastiger maakt, want zijn voorhuidje lijkt te nauw en we hebben er ernstige twijfels over of dit goed komt. (We hebben een poosje geprobeerd om het op te rekken, zonder resultaat.) We moeten eigenlijk hiervoor een afspraak bij de huisarts maken voor een doorverwijzing om het eventueel te laten besnijden ("piemul af" ), maar we zitten hier nogal tegen aan te hikken omdat we dit niet willen als het niet absoluut noodzakelijk is. Eigenlijk moeten we van de dokter in de gaten houden of hij ook 'ballonplast' maar hoe doe je dit?? Zelfs als ik hem bloot laat rondlopen en dus met de dweil achter hem aan zit, dan nog mis je nét het plasmoment...
  donderdag 12 april 2007 @ 09:05:51 #206
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48244914
JE kan het ook wat laten oprekken. Dat gebeurt ook bij voorhuidherstel bij mensen die niet zo blij zijn met hun besnijdenis
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_48245376
Oef dat klinkt niet lekker, een te nauwe voorhuid Sterkte voor Randy!

Anna ziek Beterschap meisje en jij ook bix!

Wat heeft Wilyan het goed gedaan op zijn eerste dag!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48246598
succes met 't plas-turen, mammietje. maar wat is ballonplassen precies? ik moest erg lachen om het beeld van papa die vanaf z'n werk moest vertellen dat z'n piemel er nog aan zit. maar naar dat randy er zo'n last van heeft zeg. ik hoop niet dat ie zo'n operatie moet ondergaan, juist nu hij dat soort angsten/dromen heeft. maar ja als 't ervoor zorgt dat de problemen daarna over zijn is het natuurlijk toch wel een voor de hand liggende optie.

piet en anna zijn zojuist toch met opa & oma mee naar huis gegaan. anna is nog wel wat ziek maar ze eet en drinkt goed en is de nacht goed doorgekomen. en ze is heel vertrouwd met opa & oma dus we hebben 't toch maar wel door laten gaan. zelf voel ik me ook al weer iets beter dus ons zonnige weekendje weg gaat gewoon door. (Bass Miss, here we come. ).
  donderdag 12 april 2007 @ 10:21:18 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48246855
mammietje voedings allergie-en zijn over algemeen type 1
het pas bij de 2e keer reageren is hierbij:

Een verschil tussen een anafylactische reactie en een anafylactoide reactie is dat men in het eerste geval gesensibiliseerd moet zijn voor het antigeen, men moet m.a.w. antilichamen (IgE) aanmaken vooraleer de reactie kan plaats hebben. Men zal dus nooit bij het allereerste contact met een allergeen (bijvoorbeeld latex) een reactie vertonen. Bij anafylactoide reacties is deze sensibilisatie niet nodig: de allergenen hebben zelf een vasoactieve werking, wat histamine simuleert, zoals bijvoorbeeld bijengif bij een bijensteek.
  donderdag 12 april 2007 @ 10:32:33 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48247268
Bix, wat ik ooit heb begrepen is ballonplassen dat de plas zich eerst ophoopt in de voorhuid. Dat dan de voorhuid een beetje een ballonnetje vormt en niet meteen de plas in één keer naar buiten komt zoals normaal.
Maxi, Midi & Mini
pi_48247573
Lekker dat jullie toch weg kunnen bix! Veel plezier
  donderdag 12 april 2007 @ 10:51:16 #212
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48247990
Hier mocht juist NIET opgerekt worden. Het heeft namelijk wel wat risico's
quote:
Bij kinderen tot ongeveer een jaar of 5 is het normaal dat de voorhuid nog niet (volledig) teruggetrokken kan worden. Ten onrechte krijgen ouders nog vaak het advies de voorhuid te "oefenen". Dit kan beter achterwege blijven aangezien door het geforceerd terugtrekken van de voorhuid phimosis (een nauwe voorhuid) juist kan ontstaan.
quote:
Tot aan de leeftijd van 4 of 5 jaar is de voorhuid soms vernauwd of kleeft hij aan de eikel waardoor het 'velletje' niet kan terug getrokken worden zodat de eikel geheel vrij komt. Dit is op zich nog niet afwijkend bij kleine jongetjes en behandeling is dan ook niet nodig. Op die jongere leeftijd heeft het geen zin stelselmatig te proberen de voorhuid terug te schuiven. Meestal wordt de voorhuid met de jaren vanzelf wijder en losser. Pas vanaf de leeftijd van 5 jaar mag een te nauwe voorhuid als een afwijking beschouwd worden. Dan spreken we van een echte 'fimosis'.
Bron

Wij hebben ooit navraag gedaan toen Wilyan ongeveer 3,5 was over hoe lang te wachten met zoiets.
Michiel heeft namelijk pas op zijn 19e een circumcisie gehad omdat zijn huisarts hem steeds maar weer afwimpelde met "Koop maar een pot vaseline en ga maar oefenen" Na vier keer in een paar maanden afgewimpeld te zijn, ben ík dus heel erg kwaad geworden en kreeg hij meteen een verwijsbrief . Komt ie in het ziekenhuis vraagt de arts waarom hij niet eerder was gekomen..

Wat de arts ons vertelde is dat door het oprekken er ook scheurtjes kunnen ontstaan in de voorhuid. Waardoor dan weer littekenweefsel kan ontstaan en de voorhuid nóg nauwer word.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 12 april 2007 @ 10:52:27 #213
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48248029
Fijn dat Anna toch nog een beetje opgeknapt is.

Veel plezier Bix en G!
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 12 april 2007 @ 20:21:15 #214
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48266995
Fijn Bix, dat het met Annaatje weer iets beter is! Veel plezier dit weekend!

Julius is een peutertje sinds gisteren, in plaats van een dreumes. Dus hoi! Zaterdag zijn de festiviteiten, dus daarna volgt het verslag, hopelijk weer eens met foto's... Eergister naar het CB geweest (voor het eerst in een jaar ) en de haring weegt 14 kilo en is ruim 92 centimeter. Verder geen bijzonderheden. Praten, motoriek... met alles loopt ie netjes op schema, dus mams weer blij.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:36:43 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_48270491
Eerder op de avond zooooo genoten van Liam. Ik heb een dvd van Thomas de trein voor hem gekocht. hij zag steeds voorstukjes bij een andere film en had het er steeds over. Hij heeft echt ademloos zitten kijken en zat na 2 afleveringen mee te huppen en te hummen met het muziekje en hij zat gewoon zo zwaar te genieten In bed vertelde hij nog een heel verhaaltje ervan na aan me. mijn droppie

[ Bericht 1% gewijzigd door Belana op 12-04-2007 22:01:52 ]
stormy waters...
sailin'
pi_48271554
zooo die julius, wat een flinkerd ben jij! net bij de peuters (welkom! ) en meteen al anna voorbij gegroeid.

leuk he belana, als ze al zo goed zulke filmpjes kunnen volgen en er lol in hebben. zo is piet helemaal weg van 'budgie, de kleine helicopter' waar we eigenlijk per toeval een keer iets van tegenkwamen en toen ook maar een dvd van gekocht hebben.
pi_48271689
Het oprekken van de voorhuid werd geadviseerd door de huisarts; bij voorkeur in bad en niet verder dan kon; dus niet forceren, gedurende 3 weken. Dit omdat hij maar liefst 4 keer in een half jaar een ontsteking had aan zijn eikeltje en dat kan ook ernstige gevolgen hebben. Als dat niet werkte moesten we terug komen voor een verwijzing, maar daar hikken we dus nogal tegen aan; ik had ook gelezen dat het op Randy's leeftijd nog normaal kan zijn dat zijn voorhuid vernauwd is en dat je daar niets aan moet doen. Maar het is echt een speldeprikje, zo'n klein gaatje. Eerlijk gezegd kijk ik het aan in de hoop dat het spontaan veranderd maar zodra hij opnieuw een ontsteking krijgt, of als hij weer aangeeft er pijn aan te hebben, ga ik er mee terug naar de dokter. Op het CB vertelden ze dat ze het tegenwoordig ook wel eens 'besnijden' door alleen maar een smal sneetje te maken, maar goed, dat hoor ik wel in het ziekenhuis als het zover komt. (Hoop toch zo dat het niet nodig is, hij heeft genoeg medisch meegemaakt; met 3 maanden geopereerd aan een liesbreuk, geboren met sleutelbeenbreuk, voorkeurshouding en overstrekking en daardoor maandenlang bij fysiotherapeut en chiropractor (nog steeds) gelopen, meneer heeft +7 aan beide oogjes, heeft een brilletje en loopt bij een orthoptiste, mag het eens klaar zijn?!)

Evenstar... nu weet ik het weer, was idd. over de bijensteek wat ik eens gelezen had. Typisch gevalletje 'klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt'. Maar je laat nog een klok bij me luiden door wat je zegt.... misschien gaat het wel niet om een voedingsallergie maar om iets anders waar ze allergisch voor is. *slaat meteen aan het surfen*

Julius is dus weer APK goedgekeurd... mooi zo...
pi_48274483
Fijn dat het met de meesten goed gaat en welkom Julius!

Mammietje, mocht t wel nodig zijn dan kun je misschien ook nog naar een kinderuroloog gaan?
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:56:35 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_48280539
Julius welkom hier man en Renzell natuurlijk

mammietje, sjees, ik hoop ook dat het niet nodig is dan, wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg
stormy waters...
sailin'
pi_48280559
Julius
Mammietje, wat een pechvogel is randy zeg ik hoop ook dat het niet nodig dat hij weer naar het ziekenhuis moet.

Amber eet graag sienderijntjes
pi_48281300
Sienderijntjes Hier zijn ze de kermis aan het opbouwen en volgens Dylan is het Kerstmis

Julius welkom bij de peuters

Wat een gedoe heeft Randy al achter de rug zeg Die ontstekingen aan zijn eikel klinken ook erg pijnlijk, bah. Succes met alles

Dylan is vorige week naar het cb geweest voor de ogentest. Hij is er helemaal voor geslaagd Hij moest zo'n brilletje op waarvan een kant dicht was. Op een gegeven moment deed hij het ding af en zei dat het nu wel genoeg geweest was. Eigenwijsneus Gelukkig schopte hij geen stennis toen ik het brilletje weer opdeed bij hem en zei dat het nog maar even duurde. Hij leek net goed opgevoed
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:30:16 #222
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48282145
Welkom Julius Wat een binkie zeg Rens Ik ben gisteren met Kai naar het consultatiebureau geweest en hij is nu 12,8 kilo en 91,5 cm, een stuk kleiner dan Julius dus. Hij zit onder het gemiddelde maar volgt wel zijn eigen lijntje. Helemaal goed dus.

Wat een toestanden hebben jullie al moeten doorstaan Mammietje. Ik hoop voor die arme Randy dat oprekken alleen genoeg zal zijn.

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Kai is vrolijk, kletst veel en staat om zeven uur 's ochtends al bij de voordeur te gillen dat hij buiten wil spelen. Van de week kwam een vriendje van hem onverwacht logeren. Prachtig vond hij het

Wat ik me trouwens afvroeg: toen ik bij het CB was zat ik met de verpleegster mee te gluren in de computer en mijn oog viel op een aantekening die naar aanleiding van één van onze vorige bezoekjes was gemaakt "kind probeert mij te slaan en moeder zegt niets". Ik heb er niks over gezegd maar het zit me toch niet lekker dat je kennelijk ook op die manier in de gaten wordt gehouden. Zo'n bezoekje is een momentopname en hoe goed kennen ze Kai en mij nou? Heeft één van jullie een zelfde soort ervaring en zouden jullie dit aankaarten?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48282578
Geen idee wat in ons dossier staat. Ik weet wel dat ze idd de thuissituatie ook in kaart proberen te brengen met zulke observaties en huisbezoeken (bijv het hielprikje). Je hebt wel recht het dossier in te zien (en ik dacht ook te wijzigen). Misschien vind je het de moeite om dat uit te zoeken?
Ze willen een elektronisch kinddossier invoeren (landelijk) waarbij meer mensen inzage krijgen. En de huidige regeling is dat dit dossier doorgaat naar schoolarts ed. Je zit dus nog wel lang aan zulke opmerkingen vast.
Het is niet leuk, maar jullie echtscheiding kan ook als negatieve factor in dat dossier worden meegenomen, en dan kan zo'n losse opmerking ooit misschien een zwaardere lading krijgen. Hangt ook erg af van de persoon achter het dossier natuurlijk.
pi_48282785
So hee m@x, mij zou dat ook niet lekker zitten! Herinner je het voorval nog of zegt het jou niets? Als het laatste het geval is, zou ik zeker het dossier in willen zien, wie weet wat er nog meer allemaal in staat waar jij je niet bewust van geweest bent?
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 10:03:08 #225
81992 Githa
pi_48283255
Julius nog van harte gefeliciteerd 2 jaar alweer
Renzell, jij ook nog!

M@x, ik vindt het ook nogal wat hoor.
Wat je zegt, wat weten ze nu helemaal van je in die 5 min. dat ze je zien.
Daarbij hebben we iedere keer een andere dus dat zal een lekker vertekend beeld geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')