quote:
Hmm... ik dacht zoiets gelezen te hebben... Maar weet (gelukkig) ook weinig van allergiën af... Hoop dat dat zo blijft want ik vermoed bij mijn dochtertje iets... Die is al maanden non-stop verkouden en heeft (1 jaar oud) nog steeds om de haverklap darmkrampjes... Maar hoe vind je zoiets uit??
Offtopic dus... gaat over een baby en er zal wel ergens een allergietopic zijn?! Randy heeft het dromen ontdekt... Hij werd wakker en ik hoorde hem door de babyfoon zeggen: "Ik vind het eng... ik ben heel veel bang..." Ik moest al gniffelen, maar vervolgens begint hij hardverscheurend te huilen. Kom ik bij hem, zegt ie helemaal over zijn toeren: "Papa hep piemul af"!
![]()
Dus ik hem zeggen dat hij gedroomd had en dat dat niet echt was, dat het helemaal niet kon dat zijn piemel er af was, dat die vast zit net als zijn vingers, maar hij was niet te overtuigen. Komt ie met: "Mama hep ook niet piemul meer"
![]()
Dus ik weer uitleggen dat die er niet afgevallen is maar dat ik die nooit gehad heb, dat ik een meisjesplasser heb, ook als baby al, net als Tinka. Hij dacht ff na, begon weer te huilen: "Papa piemul af"! Uiteindelijk maar papa gebeld op zijn werk (in bijzijn van collega's
![]()
) hem er maar van moest overtuigen dat hij er nog aan zat! Maar het heeft hem de hele dag niet lekker gezeten, hij bleef er op terug komen. Dus het was papa's beurt om 'savonds met hem te douchen!
Maakt wel dat dit zijn probleempje nog lastiger maakt, want zijn voorhuidje lijkt te nauw en we hebben er ernstige twijfels over of dit goed komt. (We hebben een poosje geprobeerd om het op te rekken, zonder resultaat.) We moeten eigenlijk hiervoor een afspraak bij de huisarts maken voor een doorverwijzing om het eventueel te laten besnijden ("piemul af"
![]()
), maar we zitten hier nogal tegen aan te hikken omdat we dit niet willen als het niet absoluut noodzakelijk is. Eigenlijk moeten we van de dokter in de gaten houden of hij ook 'ballonplast' maar hoe doe je dit?? Zelfs als ik hem bloot laat rondlopen en dus met de dweil achter hem aan zit, dan nog mis je nét het plasmoment...