abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:37:23 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48053313
Jeetje Dutch, verkeerd geknipt dat maak je ook niet vaak mee bij die kleintjes.
Ik zat laatst bij de kapper en daar was een oma, die liet even haar ukkepukje van een kleindochter knippen als verrassing voor mama, haar eerste knipbeurt. Dat vond ik ook zoiets , daar zou ik toch lichtelijk van uit mijn velletje springen.

Van de fiets gevallen? Wat eng

Bix wat ontzettend slim van Piet! Dat is wel vervelend he, dat afpakken de hele tijd. Dat zie ik hier ook vaak bij Eva en Iris, Eva wil alles afpakken van Iris. Iris is niet zo handig als Piet hierin, Iris gaat gewoon een potje zitten gillen (waarop Eva helemaal flipt)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_48054063
Jongste heeft vanochtend meegedraaid in groep 3
Oudste had paasontbijt en ik mocht helpen serveren. Jongste wilde niet naar de psz. Ben je gek als je ook mee kan doen op de echte school
Hij wilde niet meer mee en nu wil hij straks ook niet meer beginnen in groep 1

Ik zou daar ook woest van worden Lois! Zulke mijlpalen wil je als moeder zelf meemaken denk ik zo
Saartje
pi_48054529
Ik heb het ook al een keer mee gemaakt dat ze Morgaine der haren hebben verknipt. Ik ga normaal naar een turkse kapper voor haar haren en die knipt echt perfect. En het is alleen bijpunten. Nou moest ik juni vorig jaar naar een etentje van mijn oma, 80 jarige verjaardag, en dacht lekker even allebei naar de kapper. De mijne was op vakantie en de turkse kapper had het veels te druk voor tussendoor. Dus op zoek gegaan naar een andere beschikbare kapper en die knipte de zijkanten van Morgaine zo kort dat het net een jongetje leek. Heeft heel lang geduurd voor het weer overal de zelfde lengte had. Ongeacht hoe druk de turkse kapper het heeft, ik ga voor haar nergens anders meer heen.
pi_48063826
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:37 schreef Lois het volgende:
Ik zat laatst bij de kapper en daar was een oma, die liet even haar ukkepukje van een kleindochter knippen als verrassing voor mama, haar eerste knipbeurt. Dat vond ik ook zoiets , daar zou ik toch lichtelijk van uit mijn velletje springen.
Laat dat lichtelijk maar weg! Mijn reactie zou voor oma een grotere verrassing zijn dan het kapsel voor mij, ongeacht hoe het er uit ziet!
Ik verbaas me er trouwens over dat er zoveel moeders hier naar de kapper gaan met de peuters. Ik knip het altijd zelf. Tegenwoordig lekker makkelijk -en snel- aan de zijkant en achterkant met de tondeuse en bovenop met de schaar. Papa meteen op dezelfde wijze mee.... en klaar is mijn gezin weer!
pi_48063998
Owja... nog een vraagje over het praten van jullie peuters. Randy kletst al een hele poos (de hele dag door) prachtige zinnetjes, maar begint de laatste paar dagen met stotteren. Dat begon met zijn eigen naam 'Neneneneneny' maar nu ook met 'E-e-e-erny' en 'mamamamama'. Ik twijfel of dat zijn enthousiasme is of dat hij echt gaat stotteren. In het begin wees ik hem er op dat hij het deed, maar dat was net of ik hem bestrafte. Nu vraag ik hem of hij het rustig nog een keer wil zeggen en meestal zegt hij het dan wel goed. Herkennen jullie dit (hoort het bij de leeftijd misschien?) en hoe gaan/gingen jullie daar mee om?
pi_48068971
Ik zou daar ook ontzettend boos om worden. Ik hoef er hier niet bang voor te zijn, want oma IS de kapster in dit geval Hoewel ze het dan net zo goed als verrassing kan doen, natuurlijk. Maar goed, de eerste knipbeurt van Iris zit er ook alweer op en daar was ik bij
Mijn schoonmoeder nam een nichtje van mij mee om oorbelletjes te laten schieten, ook als verassing (cadeautje voor haar 1e verjaardag). Ze had wel gepolst of haar dochter dat leuk zou vinden (oorbelletjes dus, niet als cadeautje zeg maar).
Ik had haar duidelijk gemaakt dat ze dat niet bij Amber hoefde te proberen

Mammietje, ik herken het niet van Amber Die slist dan weer wel zo nu en dan
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:03:02 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_48069193
toevallig gaan wij aterdag met Liam weer naar de kapper, long overdue. Ik knip er ook zelf wel eens wat af, maar nu moet het echt weer eens netjes. Bovendien komt het goed uit, want we gaan zaterdagmiddag op de foto, samen met mijn broer en vriendin en Jake, dus dan is ie meteen ff netjes

mammietje, Liam heeft dat ook een tijdje gehad, dat soort van gestotter, struikelen over woorden. Gaat nu weer beter, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik zei ook altijd alleen maar: rustig aan mannetje, rustig praten.
stormy waters...
sailin'
pi_48071838
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:03 schreef Belana het volgende:
dus dan is ie meteen ff netjes
heb je dutchies verhaal wel gelezen?

dutchie van de fiets gevallen? wat eng joh, niks ernstigs aan overgehouden? en was je met of zonder kind(eren)?

lois, oh maar gillen is hier ook een veel ingezet middel hoor. zowel bij anna als bij piet.

piet is al een paar dagen ziek, had vanmorgen nog steeds flinke koorts. lekker een dagje alleen met mama thuis (anna is wel naar 't kdv).

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 06-04-2007 10:56:07 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:58:15 #159
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48072210
Vorige week was ik ook bij de kapper (en ben ik zelf verknipt, heb nu model lampekap , maar dat terzijde)

Daar waren toen ook een dame (vriendin van de moeder) en twee meisjes. Moeder wist geloof ik wel van het kappersbezoek af (al weet ik dat niet helemaal zeker). De meisjes hadden beide lang blond haar tot een end over de schouders. Ze mochten beide in de boeken daar een kapseltje uitkiezen zolang het maar niet te kort was. De dames werden eerder altijd door moeders zelf geknipt en vriendinvandemoeder vond dat ze maar eens naar de kapper moesten.
Wat mij erg stoorde was het volgende gesprek tussen vriendinvandemoeder, kapster en meisjes:
K: dus je hebt al een model uitgezocht?
M1: Ja, die. *wijst naar plaatje in boek*
K: oh ja, die is wel leuk. Maar wel erg kort..
K: *roept VVDM erbij* Mag ze dit? dit is wel erg kort..
VVDM: Ja dat model maar dan iets langer houden, het mag niet te kort..
K: Oké

K: Ben je wel vaker bij de kapper geweest?
VVDM: hun moeder knipt ze altijd..
K: Hmmz. Ja..
K: vind je dat wel leuk?
M2: Mja, maar het is nu te lang. Nu vind ik mijn haar niet leuk..
K: Ja.. Mamma heeft er geen verstand van he?
VVDM: Neeeeeeee, he? Mamma heeft er hélemaal geen verstand van he?
M1&2: .... ... Uhm... *heel zachtjes mompelend* Nee, Mamma heeft er helemaal geen verstand van...

De meisjes werden van een heel leuk bobje voorzien wat ze echt heel leuk en fris stond.
Die meisjes hadden er schijnbaar helemaal geen problemen mee dat hun moeder ze normaal knipte. Ze vonden hun haar nu gewoon even niet leuk meer omdat het wat te lang was. Maar dat hun moeder daar zo onderuit werd gehaald tijdens het knippen vond ik zó gemeen!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:00:35 #160
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48072289
Ik hoor nu weer veel van kinderen die ziek zijn en hoge koorts hebben.
Hier op de PSZ schijnt weer de waterpokken rond te gaan..
Ik hoop dat beide hier even voorbij gaan..
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:14:59 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_48072903
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef bixister het volgende:

[..]

heb je dutchies verhaal wel gelezen?
Ik heb een goeie kapper
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:26:27 #162
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48073352
Hopen dat die niet verhinderd is dan.. (ziek (die koorts die rond gaat), vakantie of anders)
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:33:07 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_48073640
ze knippen allemaal goed gelukkig en weten ook allemaal wat ik leuk vind
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:40:51 #164
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48073952
Da's helemaal handig!

Husb, Wilyan en Hanne knip ik zelf... Als die er verknipt uitzien is het mijn eigen schuld, dikke bult..
(gelukkig valt het tot nu toe nog mee )
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:19:44 #165
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48075477
knippen dat deed ik vorige week bij Maxim, nouuuuuuuuuuuuu ben snel naar de kapper gegaan daarna, het zag er werkelijk niet uit zijkant en bovenop ging goed, maar achterkant verne*kte ik echt grandioos. zat nog te denken om een tondeuse te kopen, uiteindelijk maar niet gedaan. daarmee was het wel goed gekomen anders.

van manlief moet ik alsnog maar een tondeuse aanschaffen zodat ik maxim's en romijn';s haar toch zelf kan doen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:01:18 #166
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_48078904
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:19 schreef Martineke het volgende:
van manlief moet ik alsnog maar een tondeuse aanschaffen zodat ik maxim's en romijn';s haar toch zelf kan doen.
Hij kan het natuurlijk ook doen!
Mijn vader knipte ons vroeger ook altijd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:28:49 #167
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48081294
Da's natuurlijk ook een idee Grijs!

Martineke.. Met een tondeuse is vaak wel makkelijker knippen.

Zoals Mammietje ook al zegt; zij- en achterkant met de tondeuse en bovenop knippen (of als je een heel hoog opzetstuk hebt (#8 is bij mij de grootste, maar er zijn ook apparaten die maar tot #6 gaan) bovenop ook met de tondeuse en dan de overgang zelf knippend afwerken.)

En heel belangrijk! Oefening baart kunst!

Ik heb trouwens een vriendin die kapster is. Tijdens haar opleiding ben ik vaak haar model geweest en kon ik veel afkijken . En mijn stiefloeder heeft een kapcursus van Selfline gedaan (1x model geweest) van die cursus heb ik het cursusboek gekopieerd. Dus ik weet ook hoe ik lang haar moet knippen.
(1e cursus bij Selfline is voor lang haar, 2e pas voor kort haar dus stiefloeder had er ook nog 's vrij weinig aan )
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:53:24 #168
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48083775
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Hij kan het natuurlijk ook doen!
Mijn vader knipte ons vroeger ook altijd.
daar heeft hij het geduld niet voor

toch maar x tondeuse aanschaffen zodat ik het zelf kan doen
pi_48086010
Martineke, zorg er dan wel voor dat je met de tondeuse niet tegen de haargroei ingaat. Anders heb je grote kans dat er kruinen ontstaan en dat maakt het steeds lastiger te knippen en modelleren
Ik ben gelukkig gezegend met een vader die kapper is, scheelt me een hoop geld én ik hoef me zelf niet aan het knippen te wagen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:56:24 #170
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48089793
Helaas gaat dat niet altijd op Beef..

Bij alle heren die ik tot nu toe geknipt heb (5) kon ik maar bij één met de haargroei mee. Maar die had ook zulk dik en vol haar dat hun eigen tondeuse er al eens op vast is gelopen.

Ik ga meestal alle kanten een keer op met het ding dan weet ik zeker dat alles even lang is. En daarna nog even handmatig checken.
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:21:43 #171
103793 kozakken
Living the life
pi_48094484
Oh Dutsj.. je treft 't niet. Waterpokken voor Leon.
pi_48102995
Beterschap voor Leon!

Sugar, 'k heb in een tijdschrift een houten keukentje gezien dat jij vast wel leuk vindt, zo retro. Kost alleen wel 160 euro. Wil je een foto zien of niet?
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:40:06 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48103070
Ja hoor! Kom maar op, tease me.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:10:01 #174
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48117768
riley een beetje enthousiast over de mooie balkondag

http://www.youtube.com/watch?v=JefhOggplcE
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:55:47 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48122616
Waterpokken hebben hier inderdaad wederom toegeslagen. Ze verspreiden met de minuut volgens mij. Vannacht heeft manlief de wacht. Zo krijgen we tenminste om beurten wat slaap. Waarom slapen die kinderen overdag wel, maar hebben ze 's nachts ineens overal last van?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:10:15 #176
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48123260
schoentjes
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:17:34 #177
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48123504
Die schoentjes zijn geweldig. Heel erg stoer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:07:58 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48124981
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:55 schreef dutchie het volgende:
Waterpokken hebben hier inderdaad wederom toegeslagen. Ze verspreiden met de minuut volgens mij. Vannacht heeft manlief de wacht. Zo krijgen we tenminste om beurten wat slaap. Waarom slapen die kinderen overdag wel, maar hebben ze 's nachts ineens overal last van?
Heel simpel ouders treiteren
pi_48125580
Hier is-ie dan Sugar Wel met flits gefotografeerd dus niet helemaal leesbaar:

Stoere schoentjes

En goed dat Jolie nu achterop durft Luchtbel!
pi_48126435
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:03 schreef Belana het volgende:
mammietje, Liam heeft dat ook een tijdje gehad, dat soort van gestotter, struikelen over woorden. Gaat nu weer beter, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik zei ook altijd alleen maar: rustig aan mannetje, rustig praten.
Dat stelt me wel gerust. Kwam ook nog zoiets tegen bij het surfen naar dit onderwerp dat het aan de leeftijd kon liggen, kwam er wat op neer dat ze te veel willen zeggen met een te geringe woordenschat waardoor ze al pratende nog nadenken over hoe ze het zullen zeggen, zoiets. Klonk wel logisch, hoewel ik het hier wat knullig omschrijf, geloof ik!
Hij is trouwens op het moment erg aan het spelen met ik, jij, mijn en jouw etc. Levert wel erg komische situaties op. "Dat is mijn bord" "Ja schat, dat is jouw bord" en dan zie je hem denken; zei ik het nou goed of niet? Of als hij zich nog vergist: "Mama moet jou optillen", zo schattig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')