Dat is wel een goeie zeg, Mammietje en Bix, daar had ik wel aan gedacht maar nog niet in praktijk gebracht (proberen uit te leggen aan Noa), wel een beetje halfslachtig maar ze begrijpt zelf ook nog niet al te veel (bijna tweeėnhalf...) dus ik overschat haar soms weleens.
Noa doet ook vaker zo hysterisch als ik ergens mee bezig ben, Emma iets op de grond gooit en ik denk van: laat maar even, ik ga zo wel naar haar toe. Misschien vindt ze het gewoon oneerlijk o.i.d. dat Emma dat dan wel schijnt te mogen en ik er bij haar wel altijd op reageer. Consequentie... ik vind het maar moeilijk.
Nu is Emma niet de baby hier natuurlijk, maar wordt wel anders behandeld dan Noa (natuurlijk) omdat ze minder begrijpt. Maar daar zal Noa natuurlijk ook niets van begrijpen... dus ik wil dat echt gaan uitleggen aan haar.
Wel handig trouwens dat ze meer gaan begrijpen. Vroeger was het rennen hollen vliegen als Noa 's ochtends wakker werd, want 'flesje!!!!!'. Nu ga ik even haar kamer in, zeg dat ik zo terugkom met een fles, of ik ga haar gewoon aankleden en ze krijgt de fles beneden (als het een goede opsta-tijd is). En dat accepteert ze dan ook, Emma gaat gewoon steeds harder krijsen tot ze haar zin heeft
![]()
...
Wat ze dan wel doet vaak, is echt huilerig vragen om haar flesje. 'Noa flesje...snik snik.... Noa flesje pap!'
Oh ja, nog een vraagje... Noa zegt de laatste tijd supervaak dat ze 'pijn buikje' heeft. Ik snap niet precies wat ze daarmee bedoelt, of ze nou echt pijn heeft of jeuk...maar ze zegt het ook regelmatig nį haar fles pap. Zou dat dan echt buikpijn zijn of kan het ook zijn dat ze gewoon haar pap te snel opdrinkt en daardoor een vervelend gevoel in haar buik heeft? Meestal is het heel snel over als ik over haar buikje wrijf. 'Mama buikje wrijven!'
Ik maak me er toch wel een beetje zorgen over, ook omdat ze de laatste tijd ging gillen als ze moest poepen 'pijn billetje!' en er dan eerst wel harde ontlasting uitkwam maar de laatste dagen het gewoon zacht is. Dus geen verstopping (meer) maar nog wel pijn. Ik zag geen kloofje, maar kun je daar ook overheen kijken of het gewoon niet zien? Ik vind het een naar idee dat ze vaak buikpijn heeft en ik daar geen oorzaak voor weet. Ik vroeg het aan de assistente van de huisarts en die gaf alleen tips voor verstopping en vond het geen reden om een afspraak te maken.
Misschien beetje warrig verhaal, maar goed
![]()
hopelijk toch begrijpelijk
![]()
... en een beetje lang zie ik nu
[ Bericht 55% gewijzigd door Suzanna op 21-04-2007 07:45:47 ]