Ik knal even blij naar binnen! Vandaag moesten we naar de oogarts omdat Suus een lui oog had volgens de cb-muts!
Kwart over 1 gaat de telefoon... waar we blijven, blijkt ze om 13.00 te moeten en ik had 15.00 uur opgeschreven!
![]()
Dus wij als een razende naar het zkh toe. En daar ging mijn dappere kind. Kijken in een machine. Ging goed. Daarna 2 kleuren brilletje, 3d kaarten bekijken, kaart met allemaal stipjes waar ze drie dingen in moest zien, die zag ze ook, ik zag geen kip
![]()
Daarna afplakbril op en plaatjes benoemen. Ging bijna allemaal goed. Soms ff niet, dan deed ze eerst een andere en dan weer die ene. Ze kwam tot de een-na-laatste rij!
En daarna kwamen de druppeltjes
![]()
En daar ging ze, hoofd achterover en druppelen maar. Ze heeft geen kik gegeven. Half uurtje wachten. Inmiddels was al duidelijk dat ze iig geen lui oog heeft. Maar er kon wel een afwijking zijn voor een bril, daarom dus die druppeltjes *slik*
Na een half uur weer machine gluren en toen wachten op het oordeel van de oogarts zelf. Na 20 minuten mochten we naar binnen. Suus had ondertussen al gemerkt dat ze mistig zag. Dat bleek dus van de druppels te komen
![]()
Eindconclusie: het rechteroog is iets minder dan het linkeroog, maar zo minimaal dat dat met een bril niet eens te corrigeren valt. Ze hoeft dus geen brilletje, en we hoeven niet te plakken. Wel het advies om over 2 jaar nogmaals uitgebreid een check-up te laten doen bij de oogarts om te kijken hoe de afwijking dan is.
Mijn dapper kind, ze is nu 3 My Little Pony's rijker.. maar hoe ze er uit zien weet ze nog niet. Ze ziet nog steeds nevelmist.