Hm, ik zie het inderdaad. Even ergens anders neer gezet, hopelijk werkt het nu beter.quote:Op zondag 9 september 2007 14:47 schreef WRDA6 het volgende:
Mooie foto's inderdaad! 6 foto's openen helaas niet hier maar de overige zijn zeker mooi! Ik hoop nog eens terug te keren naar China.
Dat is inderdaad super!!! Gister gedaan :-)quote:Op zondag 9 september 2007 19:35 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het is het beroemde Karstgebergte in de buurt van Guilin en Yangshuo, bestaande uit rechtopstaande kalksteenrotsen van ongeveer 90 meter hoog. Heel gaaf om daar met een luchtballon boven te vliegen. Zhangzhou ligt een eindje uit de richting volgens mij, maar wie weet hebben ze het daar ook.
Erg mooie foto's. Ben nu al overtuigd dat ik Dali op m'n volgende trip niet mag missen.quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Pietjuh het volgende:
Hier ook een stel foto's van mijn vakantie deze zomer!(de kwaliteit is niet zo goed omdat ik een slechte camera gebruikte en een slechte scanner om de fotos in te scannen.....)
Zhongdian
[afbeelding]
[afbeelding]
Meili snow mountain
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dali
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beijing
[afbeelding]
Ik heb nog een stuk meer foto's maar die zijn nog lang niet allemaal geupload...
Ik zou wel buiten het stadje zelf verblijven. Dali zelf is namelijk echt te toeristisch voor woorden.... maar een paar km buiten het stadje, recht naast het meer zit een klein Bai dorpje, waar de lokale bevolking woont. Je hebt daar ook een paar guesthouses, waar het echt fijn is om te verblijven, mits je tegen giegelende bai vrouwen in de bus en loslopende honden kanquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:22 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Erg mooie foto's. Ben nu al overtuigd dat ik Dali op m'n volgende trip niet mag missen.
Argh, de foto's doen het niet! Ben wel erg benieuwd. Zit zelf momenteel in Zhongdian en morgen begint de trip naar Deqin en Meli snow mountain..kan niet wachten!!!quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Pietjuh het volgende:
Hier ook een stel foto's van mijn vakantie deze zomer!(de kwaliteit is niet zo goed omdat ik een slechte camera gebruikte en een slechte scanner om de fotos in te scannen.....)
Ik heb nog een stuk meer foto's maar die zijn nog lang niet allemaal geupload...
SODEPLU WAT EEN SITE!!!quote:Op zondag 16 september 2007 06:40 schreef Travelmonkey het volgende:
[..]
Argh, de foto's doen het niet! Ben wel erg benieuwd. Zit zelf momenteel in Zhongdian en morgen begint de trip naar Deqin en Meli snow mountain..kan niet wachten!!!
Inmiddels hebben we het reisverhaal en de foto's van Guilin en Yangshuo ook online
Reisverhaal
Foto's
Fantastisch daar!
Nee, bijna niet. Alleen mensen die veel met Westerse toeristen omgaan (reisleider, riksja-rijders en soms chauffeurs) verwachten soms een fooi, maar altijd hoogstens 5% o.i.d. Je zult vaker meemaken dat ze je fooi niet aan zullen nemen of zich zelfs beledigd voelen.quote:Op maandag 24 september 2007 15:39 schreef Dizzee het volgende:
Wellicht eerder behandeld, maar hoe zit het met fooien?
Gebruikelijk daar?
Een meneer bij een winkeltje kwam achter ons aan naar buiten omdat we een muntje van 1 jiao wouden laten zitten, maar daar kon ie niet tegenquote:Op maandag 24 september 2007 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, bijna niet. Alleen mensen die veel met Westerse toeristen omgaan (reisleider, riksja-rijders en soms chauffeurs) verwachten soms een fooi, maar altijd hoogstens 5% o.i.d. Je zult vaker meemaken dat ze je fooi niet aan zullen nemen of zich zelfs beledigd voelen.
Hij doet het niet? :Squote:Op maandag 24 september 2007 22:39 schreef Pineda het volgende:
Zie dit topic nu pas, ben afgelopen zomer een maandje in China geweest. Prachtig land!
Voor een reisverslag, foto's en misschien leuke tips: http://www.tom-reisverslagen.com
Jij zit in China toch? Daar doet hij het inderdaad niet vanwege het filter wat door de autoriteiten is opgelegd. Stel je voor ik zou vervelende dingen over Mao schrijven... Veel sites zijn gewoon geblokkeerd. Hyves kan je waarschijnlijk ook niet op bijvoorbeeld.quote:
valt mee, een zooi sites zijn geblokt maar hier werkt fok en hyves gewoon. veel blogs echter niet... maar heeft er iemand een antwoord op mijn vraag? of de bungeejump in macao boeiend genoeg is?? gezien het een niet echte bungeesprong is? ik zit nu in songpong, morgen met de bus naar chengdu. daarna nog ff kijken of ik verder kan reizen ivm de oktobervakantie....quote:Op donderdag 27 september 2007 10:42 schreef Pineda het volgende:
[..]
Jij zit in China toch? Daar doet hij het inderdaad niet vanwege het filter wat door de autoriteiten is opgelegd. Stel je voor ik zou vervelende dingen over Mao schrijven... Veel sites zijn gewoon geblokkeerd. Hyves kan je waarschijnlijk ook niet op bijvoorbeeld.
Het is zeker netjes om mensen vantevoren even te vragen. Lang niet iedereen kan het waarderen als je zomaar foto's gaat schieten namelijk. In hele toeristische plaatsen vragen ze soms zelfs geld voor een foto of staat er simpelweg een bordje met 'no photos'.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:11 schreef Babsie22 het volgende:
Ik ga over 2 weken naar CHina en dan voornamelijk de oostkust.
Wat ik em afvroeg is moet je de locals vragen of je een foto van ze mag nemen of gewoon doen? Zijn er bepaalde gebouwen/dingen die je niet mag fotograferen?
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Bedankt!
Babs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |