abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:49:42 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47466617
Ik heb 4 a 5 maanden geleden laarzen gekocht. Nu heb ik deze elke dag aan en begonnen er na 2 maanden dingen los te gaan zoals de zijkant van de laarzen (waar de zool de laars raakt)

nu ontdekte vriendlief vorige week opeens dat er een compleet gat/snee in mn zool zat. En mn zool liet aan de zijkant volledig los.

Nu ging ik er zojuist mee terug, en nu zegt ze dat het normaal is want dat is slijtage. Klopt dat? is slijtage normaal na 4 a 5 maanden? Ik kreeg geen nieuwe laarzen en moet zelf opdraaien voor de kosten om ze te maken.

Ik vind het vrij vlot na 4 a 5 maanden
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:52:10 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_47466714
ik vind 4 a 5 maanden nog al kort voor een nieuw paar laarzen, en je hebt toch gewoon garantie op je gekochte spul?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:51 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47466762
ja maar die trut zegt zo van "nee geld niet want dit is slijtage" Omdat ik er zo veel op gelopen heb. Ja duh, waarom heb je anders schoenen? Anyway, ik zag dus dat de andere zool ook flink dunner begon te worden van mn andere laars, en daar begint ook een gat in te vallen.

Ik heb veel schoenen enzo gehad, maar nog nooit schoenen of laarzen waar ik maar 4 a 5 maand mee kon doen omdat ik er "teveel op gelopen" heb
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:57:13 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47466869
Hoe duur waren ze? Welk merk? Indien het laarzen van 30 a 40 euro zijn kun je dat wel verwachten. Die gaan niet veel langer mee dan een paar maanden EN zijn het niet waard om te onderhouden.

Ik heb laarzen gehad van Sancho en na 2 weken (inlooptijd) de hakken en zolen laten verstevigen. Die laarzen heb ik 3 weken geleden weggegooid omdat ze na 5 jaar toch echt op waren.
Nu waren ze niet goedkoop en was het verstevigen de moeite waard

Nu heb ik laarzen van Mexx. 39 euro. Met die prijs is het nog niet de moeite waard om ze te spuiten laat staan om ze te laten verstevigen. Dus indien ze het 6 maanden uithouden ben ik tevreden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:59:36 #5
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47466936
je moet je poten optillen wanneer je loopt en niet zo sloffen... dat scheelt!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47467077
5 maanden ELKE dag aan? En dan klagen dat ze slijten? Denk dat je dan wat te hoge verwachtingen hebt van laarzen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:15 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47467394
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:57 schreef wdn het volgende:
Hoe duur waren ze? Welk merk? Indien het laarzen van 30 a 40 euro zijn kun je dat wel verwachten. Die gaan niet veel langer mee dan een paar maanden EN zijn het niet waard om te onderhouden.

Ik heb laarzen gehad van Sancho en na 2 weken (inlooptijd) de hakken en zolen laten verstevigen. Die laarzen heb ik 3 weken geleden weggegooid omdat ze na 5 jaar toch echt op waren.
Nu waren ze niet goedkoop en was het verstevigen de moeite waard

Nu heb ik laarzen van Mexx. 39 euro. Met die prijs is het nog niet de moeite waard om ze te spuiten laat staan om ze te laten verstevigen. Dus indien ze het 6 maanden uithouden ben ik tevreden.
110 pleuro en merk was Jane
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:52 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47467410
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef IJskast het volgende:
5 maanden ELKE dag aan? En dan klagen dat ze slijten? Denk dat je dan wat te hoge verwachtingen hebt van laarzen.
Ik heb net Ollies gebelt, en die zeggen dat het pas bij 7 a 8 maanden mag beginnen te slijten
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:14:33 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47467427
en het leuke is, moeders heeft ook laarzen daar vandaan, van 40 euro, draagt ze elke dag, heeft ze 6 maand en daar is niks mis mee.

En ik slof niet
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:15:17 #10
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_47467453
Als het water niet tot boven de enkels komt, kun je ook je gewone schoenen aan doen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:16:41 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47467505
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef Navane het volgende:
Als het water niet tot boven de enkels komt, kun je ook je gewone schoenen aan doen
zie jij ergens hier staan dat ik gewone schoenen wil? nee he? Nou ik dus ook niet.

Ik mis mn laarzen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:18:10 #12
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47467557
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik mis mn laarzen
ik mis mijn moeder!!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:21:06 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47467634
Misschien heb je gewoon pech gehad met deze laarzen

110 euro is een prijs waarvan ik vind dat je daar langer mee moet doen (bij normaal gebruik ) en ook een prijs waarbij het vervangen van de zolen wel eens de moeite waard is.

Navane: ga ergens anders spelen wil je.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:27:26 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47467850
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:21 schreef wdn het volgende:
Misschien heb je gewoon pech gehad met deze laarzen

110 euro is een prijs waarvan ik vind dat je daar langer mee moet doen (bij normaal gebruik ) en ook een prijs waarbij het vervangen van de zolen wel eens de moeite waard is.

Navane: ga ergens anders spelen wil je.
ja kijk, als ze nou over 2 maanden of 3 zouden stuk gaan dan zou ik het niet erg vinden. Maar come on, 4 maanden. Ik heb op de bon gekeken en heb ze 20 november gekocht, das dus precies 4 maand
pi_47468108
Niet elke schoen is geschikt om veel mee te lopen. Mijn kisten, daar doe ik jaren mee ja, ook intensief gebruik, maar als ik een paar laarzen dagelijks draag ga ik er van uit dat ze binnen een paar maanden op zijn, door slecht weer (nat worden en weer opdrogen), ermee gaan stappen, op gras of zand lopen etc. Zeker als ze hakken hebben waardoor veel druk op de voet wordt gezet.

De oplossing? Zuinig zijn op je mooie laarzen en ze niet de godganse dag dragen. .
some things you lose, and some things you just give away
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:43:03 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47468403
Ik had er geen hakken onder. Hetzelfde als sportschoenen zeg maar. Platte zool. En ik heb gezegd tegen die doos dat ik ze elke dag ga dragen. En dat was geen probleem.

Ik heb nog maar eens een schoenenwinkel hier gebelt, en die vindt het ook niet echt normaal

Wat nu? Heeft het trouwens nut om nieuwe laarzen te kopen? Aangezien het zomer gaat worden?

Moeders zegt dat ik wel laarzen kan kopen voor deze maand en april, en dan kan ik ze volgende winter weer dragen. Is dit slim?
pi_47468753
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef Qwea het volgende:
Ik had er geen hakken onder. Hetzelfde als sportschoenen zeg maar. Platte zool. En ik heb gezegd tegen die doos dat ik ze elke dag ga dragen. En dat was geen probleem.

Ik heb nog maar eens een schoenenwinkel hier gebelt, en die vindt het ook niet echt normaal

Wat nu? Heeft het trouwens nut om nieuwe laarzen te kopen? Aangezien het zomer gaat worden?

Moeders zegt dat ik wel laarzen kan kopen voor deze maand en april, en dan kan ik ze volgende winter weer dragen. Is dit slim?
En ze zijn niet gewoon te maken door de schoenmaken?? Als in gewoon nieuwe zolen eronder? Das vaak helemaal niet zo duur.
pi_47468898
ik denk ook dat je er te hoge verwachtingen van had! je moet nou eenmaal niet elke dag op laarzen lopen en de winkelier had in dit geval gelijk. leren schoene/laarsen moet je laten ademen en als ik het goed heb moet je ze eigenlijk max 2 dagen achter elkaar aan hebben end an 24 uur laten rusten en herstellen. de winkelier heeft dus echt wel gelijk. jij had gewoon moetten zeggen dat je ze maar 3 dagen in de week aanhad. dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en had je misschien wel gewoon nieuwe laarzen gekregen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:59:42 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47469001
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:52 schreef Zolena het volgende:

[..]

En ze zijn niet gewoon te maken door de schoenmaken?? Als in gewoon nieuwe zolen eronder? Das vaak helemaal niet zo duur.
Misschien wel, maar dat wist ze niet zeker. Kijk, als ze te maken zijn gaat me dat geloof ik 10 euro kosten. Maar als ze niet te maken zijn,wat dan?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:01:20 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47469058
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef revolutionx het volgende:
ik denk ook dat je er te hoge verwachtingen van had! je moet nou eenmaal niet elke dag op laarzen lopen en de winkelier had in dit geval gelijk. leren schoene/laarsen moet je laten ademen en als ik het goed heb moet je ze eigenlijk max 2 dagen achter elkaar aan hebben end an 24 uur laten rusten en herstellen. de winkelier heeft dus echt wel gelijk. jij had gewoon moetten zeggen dat je ze maar 3 dagen in de week aanhad. dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en had je misschien wel gewoon nieuwe laarzen gekregen.
Waarom moet ik dat zeggen als ik duidelijk tegen haar hebt gezegd dat ik deze laarzen ELKE DAG ging dragen. Toen ze ze mij verkocht was dat prima zei ze

Hoe verklaar je dan de laarzen van mn moeder? 40 euro, loopt er elke dag op en er is niets mis mee

Maar de vraag die ik nog heb eigenlijk :

Moet ik nu wle of niet nieuwe laarzen gaan kopen? is het verstandig? Nu kopen en dan 1.5 maand aanhebben en bewaren voor volgend jaar? of is da nie slim
pi_47469248
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat zeggen als ik duidelijk tegen haar hebt gezegd dat ik deze laarzen ELKE DAG ging dragen. Toen ze ze mij verkocht was dat prima zei ze

Hoe verklaar je dan de laarzen van mn moeder? 40 euro, loopt er elke dag op en er is niets mis mee

Maar de vraag die ik nog heb eigenlijk :

Moet ik nu wle of niet nieuwe laarzen gaan kopen? is het verstandig? Nu kopen en dan 1.5 maand aanhebben en bewaren voor volgend jaar? of is da nie slim
Een schoenmaker kan als het goed is van te voren vertellen of hij het wel of niet kan maken, dus als het niet kan, kost het niks.

En nee niet nieuwe kopen, das zonde voor die paar maand, en dan zie je over en half jaar de nieuwe collectie en dan denk je die wilde ik!! Maar dan heb je al je geld al uitgegeven aan die andere...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:08:35 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47469274
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:07 schreef Zolena het volgende:

[..]

Een schoenmaker kan als het goed is van te voren vertellen of hij het wel of niet kan maken, dus als het niet kan, kost het niks.

En nee niet nieuwe kopen, das zonde voor die paar maand, en dan zie je over en half jaar de nieuwe collectie en dan denk je die wilde ik!! Maar dan heb je al je geld al uitgegeven aan die andere...
oke geen nieuwen kopen dus

Mja, ze ging er dus morgen ofzo mee naar de schoenmaker en dan hoorde ik het wel. ipv dat ze me die laarzen had meegegeven, dan had ik zelf aan de schoenmaker kunnen vragen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:08:41 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47469278
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef Qwea het volgende:

Is het ook niet. Misschien moet je nog maar eens terug gaan en zeggen dat je navraag hebt gedaan bij andere winkels en dat die het ook niet normaal vindne. Heb je trouwens al gesproken met de bedrijfleider/ster?
quote:

Natuurlijk is dat slim. Ze zijn nu goedkoper dan tijdens het seizoen. Ik heb ook geprobeerd laarzen te kopen pas geleden. Helaas waren de echte winterlaarzen al op.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:25:08 #24
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47469693
Indien je ze kunt laten herstellen zou ik dan inderdaad doen.
Het is maar een paar euro.

Oh en ik kan bevestigen dat de schoenmaker eerst beoordeeld of hij/zij inderdaad er iets mee kan doen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:29:54 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47469847
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is het ook niet. Misschien moet je nog maar eens terug gaan en zeggen dat je navraag hebt gedaan bij andere winkels en dat die het ook niet normaal vindne. Heb je trouwens al gesproken met de bedrijfleider/ster?
[..]

Natuurlijk is dat slim. Ze zijn nu goedkoper dan tijdens het seizoen. Ik heb ook geprobeerd laarzen te kopen pas geleden. Helaas waren de echte winterlaarzen al op.
Nou ik belde dus net, en ze was boooos Ze beweert nu opeens dat ze helemaal niet heeft gezegd dat ik de kosten zelf moest betalen en blabla. Dus ik vraag nog zo van "ooh,dus als ze niet gemaakt kunnen worden krijg ik dus nieuwe?" nee dat ook niet

Dus ik zo zeggen dat schoenmaker J ook zei dat het niet normaal was, en toen werdt ze pas echt pissig schoenmaker J moest zn bek houden want dat was een gladjanus

Stel ik ga nu laarzen kopen, ga ik dan winterlaarzen kopen, of laarzen die ik nu al kan dragen maar ook in de zomer?

ooh en mevrouw A is de bedrijfsleider

Dus even kijken, bij schuurman zou ik nieuwe schoenen krijgen, bij Ollies en ook bij schoenmaker J

Maar bij schoenenwinkel A niet dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')