Uiteindelijk komt ook de schrijver bovenstaands tot de goede conclusie: Cally is een hoer!quote:All during this half of the 3rd season, they've been running teasers saying that they were going to reveal the final five Cylons. I am somewhat befuddled by the characters that apparently are supposed to be that final five.
First, For nearly 2 seasons, they've been building-up the secret of the final five Cylons, as though these five were some kind of secret society on par with the Cylon god, and secretly running everything in the background. In this case, they really only revealed four, not five, final Cylons. And the four that they revealed are all second-stringers who are hardly Cylon-god-material.
It's somewhat like the other teaser they ran for awhile that showed Baltar waking up in a Cylon regeneration chamber, implying in the teaser that Baltar really was a Cylon. But when the episode aired, the scene, that the teaser was based on, was just a dream Baltar was having. -Lame.
Second, the characters chosen were ones that, nearly all, have histories, relatives and, most importantly, a childhood that has people who actually witnessed them growing up. Unlike Boomer who had a memory-implanted childhood, where anyone who might have actually witnessed her as a child was convienently dead.
Third, all the evidence so far is that the Cylons don't age. When they wake up in the regeration chambers, they are all, always the same age. Dean Stockwell plays the older-looking Cylon: Cavil. If Cylons aged, then when Cavil wakes up in regeneration, he should be younger. But you can bet the Cavil always wakes up looking like the current Dean Stockwell. But Saul has a history of a young man. As young adults, he and Bill Adama were Viper pilots in the Colonial Service. And they fought the Cylons when the Cylons were the 1st generation models like the centurians in TOS. This was before the Cylons disappeared for 40 years. So, I find it a very long stretch that the Cylons had already "evolved" to human form back then. Also, in the miniseries, Baltar says to Six: "The last time anyone saw a Cylon, they looked like walking chrome toasters." To which Six replies: "Those models still exist..." Implying that the "Human" Cylons evolved after "real" humans last saw them.
Fourth, it was indicated in an earlier episode that the male Cylons are all sterile. If Tyrol is a Cylon, then Cally has been cheating on him.
euh..minimaal 9 maandenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:28 schreef NX het volgende:
Ohw ohw ohw... Wat een geweldige aflevering van Battlestar Galactica!
Ongelooflijke momenten,
- Baltar tijdens de rechtzaak, en dan wordt hij vrijgesproken, de tranen (wat een acteer werk!)![]()
- Lee Adama, als getuige, de emoties die los komen, zijn stem, zijn "touch" (ongelooflijk!)![]()
- De "Chief" die ineens ook het nummer begint te horen.. Mysterieus nummer...![]()
- De dromen (als je ze dromen kunt noemen, meer visoenen/connecties met Hera en de moeder, Number Six) van de President
- Number Six (blijft een uber lekker wijf), haar visoenen, van de 5 Cylons!![]()
- Ongelooflijk scene, waar die 4 (The Chief, Sam, Soltei en de hulp van de president) bij elkaar komen, en realiseren dat ze zelf Cylons zijn, OMG! De vlinders vlogen me buik uit!![]()
- En als laatst, KERA, "It's really me..."
ARGHHHHH! Wat een vette aflevering, de hele aflevering door kippenvel! De tranen komen uit me ogen, wat een muziek, wat een seizoens afsluiting!![]()
Godverdomme, 6 maanden tot het nieuwe seizoen,![]()
...
Dat zal wel te maken hebben met het budget. Zulke scènes kosten altijd veel geld. Iets wat ze bij Battlestar Galactica niet hebben.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:04 schreef Salamander het volgende:
Was weer eens anders dan ik verwacht had. Had de Cylons eerder verwacht bijvoorbeeld. Zodat het eindigde met een gevecht.
Ik weet het niet. Zij speelt wel een sleutelrol in het hele verhaald, maar of zij een cylon is weet ik niet. Dan zou ze begin seizoen 2 ook niet in zo'n farm hebben gezeten. Dan zouden de cylons dat ook wel weten, aan de hand van bloedonderzoek e.d..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:04 schreef Salamander het volgende:
Ondertussen wil ik echt weten wie de Final Five zijn. En nee: ik geloof niet dat het de vier op de Galactica zijn. Dat Starbuck er een is moet haast wel onderhand.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:04 schreef Salamander het volgende:
Begrijp ik trouwens goed dat Caprica niet meer zeker is?
Precies wat ik dacht!!! OMFG!!! Wat een Season Finale!!!quote:Op maandag 26 maart 2007 19:32 schreef DarthNick het volgende:
OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG !!!!
quote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:26 schreef Sc0tTy het volgende:
MEESTERLIJKE SEASON FINAL !
baltars trial !! al hoe wel ik al wel dacht dat hij vrij zou worden gesproken.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 02:02 schreef SkaterSam het volgende:
Precies wat ik dacht!!! OMFG!!! Wat een Season Finale!!!![]()
Wel jammer dat we heel lang nu moeten wachten![]()
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Want ik snapte even niet hoe ze tot de conclusie kwamen dat ze Cylons zouden zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:09 schreef Daemon19 het volgende:
En ik denk niet dat deze vier karakters, de 'overige' cylons zijn.
Ook door de redenen die de schrijver van dat stukje geeft (post versabommie), denk ik niet dat ze cylons zijn. Daarnaast waren ze alle vier leden van het verzet, dus ik denk eerder dat er iets met ze is gebeurd in detentie. Misschien een chip geïmplanteerd ofzo, waardoor ze die (radio)signalen opvangen. En het enigste waaruit we kunnen afleiden dat ze cylons zijn, is omdat Tyrol dat zei. En die dacht al vaker dat ie een cylon was (eind seizoen 2).
Helemaal mee eens!!!!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:26 schreef Sc0tTy het volgende:
MEESTERLIJKE SEASON FINAL !
ja, het is 1 groot verhaal. Dus bij het begin beginnen met kijken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:01 schreef LuukBes het volgende:
Is dit een serie in de trant van 24 en Lost dat elke aflevering voortborduurt op een vorige als een langgerekt verhaal
Battlestar Wiki ligt er tegenwoordig 24/7 uit volgens mij.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:04 schreef Salamander het volgende:
De Battlestar Wiki heeft het er weer moeilijk mee de hele avond. Erg traag nu, eerst geeneens te bereiken. Was ook zo na The eye of Jupiter.
Met in de herfst als warmhoudertje een tv-film over de Battlestar Pegasus.quote:
De Caprica serie is weer terug naar de tekentafel. En niets omtrent die spin-off serie is zeker...quote:Begrijp ik trouwens goed dat Caprica niet meer zeker is?
Wie zegt dat het tot een gevecht zal komen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:12 schreef Daemon19 het volgende:
[..]
Dat zal wel te maken hebben met het budget. Zulke scènes kosten altijd veel geld. Iets wat ze bij Battlestar Galactica niet hebben.
Ik denk niet dat je dit zomaar moet aannemen. We weten in feite (nog) helemaal niets over de Final Five. Je gaat er misschien wel vanuit dat ze vergelijkbaar zijn met de andere 7 modellen, maar dat hoeft niet zo te zijn.quote:Ik weet het niet. Zij speelt wel een sleutelrol in het hele verhaald, maar of zij een cylon is weet ik niet. Dan zou ze begin seizoen 2 ook niet in zo'n farm hebben gezeten. Dan zouden de cylons dat ook wel weten, aan de hand van bloedonderzoek e.d..
I can't take it any more!quote:Op maandag 26 maart 2007 23:15 schreef Madine het volgende:
Aaaaaaah frack! 2008
Ik begin nu al op Cartman die op z'n Nintendo Wii wacht te lijken... Come on, come ooon!
behalve de muziek en samenkomen op dezelfde plek, heeft chief het over een switch die overgehaald is, waardoor ze beseffen wat ze zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 06:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Want ik snapte even niet hoe ze tot de conclusie kwamen dat ze Cylons zouden zijn.
Hou maar op met zoeken dan, want het duurt nog wel tot de zomer voordat je dat nummer zal vinden. Komt op de OST te staan, en die komt gelijk uit met de DVD, augustus dus.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:00 schreef DarthNick het volgende:
Het nummer heet All along the watchtower, alleen het krijgen van de specifieke versie uit BSG is ene probleem. Ik zoek nu al 24 uur .....so help !!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |