Ultiem toffe aflevering!!!!
![]()
!!!
Heb hem vandaag eindelijk kunnen kijken, damn wat gaaf! Zoveel dingen...
De trial van Balthar en dan vooral de speech van Apollo was een briljante manier om de verhaallijn van dit seizoen (de bezetting van New Caprica en hoe men daar naderhand mee omging) af te sluiten. Prachtig ook, hoe Balthar eindelijk vrij is en zich dan opeens realiseert dat hij echt screwed is
![]()
En die advocaat, die zijn stok wegzet, zonnebril opdoet en vrolijk wegloopt, wat een koning!
Dan de visioenen van Roslin, Athena en Six, wtf was up with that?! Iets dat vast en zeker in het volgende seizoen verder zal spelen.
Dan de grote reveal: de "switch" gaat uit bij vier van de Final Five... Vreemd wel dat Tyrol opmerkt hoe dat zomaar ineens gebeurt, terwijl hij aan het eind van het vorig seizoen ook al dacht dat hij een Cylon was. Wat ik vooral erg tof vond, was hoe ze allemaal even erg verward waren, maar toch niet doordraaiden. Zodra het alarm afging, wisten ze allemaal waar hun plaats was en verklaarden zij als het ware hun trouw aan hun naasten. Met name de Chief leek erg vastberaden, in control. Wat ik vooral erg tof vind aan deze verhaallijn, is het feit dat er weer Cylons undercover zijn onder de mensen. Dat maakt dalles dat hen vanaf nu overkomt gelijk een stuk interessanter. Ik denk overigens dat deze Final Five het beste met de mensheid voor hebben.
En tenslotte was er natuurlijk de terugkeer van Starbuck. Alles lijkt erop te wijzen dat zij de laatste van de Final Five is, maar ik denk niet dat dit het geval is. Het hele "wie ben ik?" aspect is gedurende alle seizoenen van BSG erg belangrijk geweest en ik denk dan ook dat de serie zal eindigen met een laatste Grote Onthulling: één personage die uiteindelijk ook een Cylon blijkt te zijn, The First wellicht. Die laatste Cylon zal ongetwijfeld een heel erg belangrijke rol te spelen hebben in het geheel...
Balen dat het nog zo lang duurt, maar dit geef genoeg stof om te speculeren (al is 9 maanden wel érg lang!
![]()
)
PS: wat betekent het dat er een Aards liedje door het hoofd spookte van de Final Five???
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(