abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:05:32 #1
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47459962
Het wordt met de dag gekker in dit land:
quote:
Arabische zender verkozen boven RTL 7

De Algemene Programmaraad (APR) in Amsterdam heeft zojuist besloten RTL 7 van de Amsterdamse kabel te halen. De Arabische familiezender Rotana Music Europe moet hiervoor in de plaats komen. De APR zal dit advies uitbrengen aan kabelexploitant UPC. Zo heeft voorzitter Bart Robbers van de programmaraad zojuist bekend gemaakt. UPC beslist in mei over deze kwestie. De kabelexploitant mag volgens de mediawet alleen van het advies afwijken "bij zwaarwegende argumenten van technische of juridische aard".

Kijkers konden tot afgelopen vrijdag reageren op het conceptadvies van de programmaraad. De reacties waren volgens Robbers zeer divers. Veel kijkers zeiden de sport van RTL7 te zullen missen. Volgens de voorzitter zou UPC het probleem makkelijk kunnen oplossen door er één of twee zenders bij te plaatsen. Dan komt RTL7, die in het advies reserve staat, in ieder geval weer in het pakket. Ook RAI Uno zou er dan weer bij kunnen.

Secretaris Els van Loenen van de APR had voor de vergadering al laten weten dat RTL7 volgens de programmaraad weinig toegevoegde waarde heeft. De raad kiest volgens haar op basis van de bevolkingssamenstelling van Amsterdam en tien omliggende gemeentes voor de Arabischtalige zender. Ook past de zender volgens Van Loenen in een pluriform pakket, een van de eisen van de Mediawet.

UPC is niet verplicht het advies van de APR te volgen. Robbers liet weten dat de kabelexploitant dat tot nu toe wel steeds heeft gedaan. Een woordvoerster van RTL7 had eerder op maandag nog gezegd zich geen zorgen te maken, omdat UPC beslist. Wel vond zij het raar dat RTL7 eventueel van de kabel zou moeten, omdat de zender volgens haar juist een specifiek aanbod verzorgt met zakennieuws en live voetbal- en autosportwedstrijden.
waarom moet in vredesnaam een kwaliteitszender (al is het maar in relatieve zin) het veld ruimen voor een zender die 99% van de Nederlandse doelgroep nu al via de schotel kan ontvangen en die 90% van de kabelabonnee's door taalbarrière niet kan begrijpen? en waarom in vredesnaam niet sbs6 (oke, telegraaf is groot in a'dam, dus sbs6 vast ook ) of talpa/tien ?

in eindhoven probeerde die absurde programmaraad ook al zo'n idioot iets voor te stellen, hier probeerde men zelfs ook veronica en net5 van de kabel te gooien ten gunste van rai uno (wie de neuk is er nou geïnteresseerd in italiaanse ellende )

en overal zien we ook in de politiek van die absurde accomodaties van één enkele bevolkingsgroep, terwijl we enkele jaren geleden toch met zijn allen hebben besloten dat nieuwe nederlanders dienen te integreren in de samenleving 'as is'

niemand lijkt er iets aan te doen, alleen ene wilders (niet per definitie fan van 'm overigens) en af en toe de vvd durft er z'n bek over open te trekken; de rest hanteert de "nog een kopje thee" en "bedekken met de mantel der liefde" methodes, om de problemen uit de weg te gaan en vooral maar niet onder ogen te hoeven zien.

en dan komt dit er nog bij, in het licht van de recente uitlatingen over die nieuw te bouwen mega-moskee in a'dam, waarbij iedereen maar zijn best doet om achteraf af te zwakken, dat ook die lui die daarbij betrokken zijn, inclusief die stichting in Duitsland erachter (Milli Gümus nogwat) er nogal radicale opvattingen op na houden, alles behalve in het belang van integratie, zoals je eigenlijk overal ter wereld wel ziet met die lui
(vooral kijken, erg confronterend):
http://video.google.nl/videoplay?docid=2668560761490749816&q=dispatches

homo's moeten van de berg worden gegooid, vrouwen die geen gelaatbedekkende kleding dragen moeten geslagen worden en ook op jonge leeftijd worden verminkt, pedosexualiteit is normaal, want de profeet Mo deed dat ook, etc. etc.

hoe ver laten we die boomknuffelaars in den haag en elders nog gaan met het toestaan van deze ongewenste verandering van Nederland?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_47459982
In Kerkrade en omstreken hebben ze hetzelfde toen gedaan. Kregen we de Rai UNO ipv RTL... dan valt je toch niks meer.
pi_47459984
Arabische zender in plaats van RTL7 in Amsterdam

Daar kun je morgen posten, wanneer je weer nuchter bent.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:09:57 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47459991
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:09 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Arabische zender in plaats van RTL7 in Amsterdam

Daar kun je morgen posten, wanneer je weer nuchter bent.
ik ben nuchter en mijn klacht is veel breder dan alleen dit geval in a'dam; dank dat jij de moeite hebt genomen om het te lezen; lukt wellicht beter als jij nuchter bent?
pi_47460008
Ja!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:14:22 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47460016
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:13 schreef DrDentz het volgende:
Ja!
die video ook gezien?
pi_47460020
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:09 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik ben nuchter en mijn klacht is veel breder dan alleen dit geval in a'dam; dank dat jij de moeite hebt genomen om het te lezen; lukt wellicht beter als jij nuchter bent?
Ik lees niets meer dan gefrustreerd xenofobisch geratel, dat als een stinkend oud jasje is opgehangen aan een verkeerd geïnterpreteerd bericht over een nieuwe televisiezender. Dat past dus wel degelijk mooi tussen de reacties in dat topic.
pi_47460047
welke video
pi_47460058
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:14 schreef ZomerDagDromer het volgende:

[..]

Ik lees niets meer dan gefrustreerd xenofobisch geratel, dat als een stinkend oud jasje is opgehangen aan een verkeerd geïnterpreteerd bericht over een nieuwe televisiezender. Dat past dus wel degelijk mooi tussen de reacties in dat topic.
Opvallend welsprekend en dichterlijk verwoord.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:21:36 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47460060
quote:

[..]

en ik lees iemand die zich aangesproken voelt door hetgeen ik in de OP meld, wat wel aansluit bij je andere reacties in bijvoorbeeld anti-wilders topics; als je het gequote nieuwsbericht ook goed leest en interpreteert, zie je ook dat de nieuwsbron in kwestie (afgeleid van ANP berichtgeving) direct dit als gevolg trekt uit de zgn. 'representatieve samenstelling' uit de lokale bevolking (A'dam en enkele randgemeenten); dit heeft niks met mijn eigen concludering te maken, al is deze wel hetzelfde.

en als allochtoon zou het verder wel erg vreemd zijn als ik een hekel zou hebben aan alle allochtonen, hetgeen je lijkt te impliceren met je geen hout snijdende verwijt van 'xenofobisch geratel' ; ik maak me, zoals de OP zegt, zorgen over de dominante invloed van een minderheidsgroepering, die voor zichzelf een uitzonderingspositie af lijkt te dwingen bij elke gelegenheid die het krijgt, terwijl andere culturen in het algemeen netjes in lijn vallen met de autochtone bevolking, of althans hun best doen daartoe en niet van de hoogste toren lopen te mekkeren dat het hen slecht vergaat op het gebied van tolerantie etc.

dus wieber nou maar
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:22:21 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47460072
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:18 schreef DrDentz het volgende:
welke video
documentaire

In Nederland is het niet anders dan in dat filmpje wordt getoond, denk aan die moskee in eindhoven en die uitlatingen van die medewerkers van die in aanbouw zijnde moskee in a'dam, om even een paar voorbeelden te noemen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:25:23 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47460089
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Opvallend welsprekend en dichterlijk verwoord.
dus jij vindt het niet storend dat er geestelijk leiders zijn binnen dit geloof (en ook in dit land), die haat en ander kwaad prediken tegen ongelovigen, vrouwen, joden, homosexuelen, etc. etc.? over xenofobie gesproken. !

ga maar een kopje thee drinken met Job Cohen dan, die man heeft genoeg op voorraad.

[ Bericht 9% gewijzigd door dr.dunno op 20-03-2007 02:30:52 ]
pi_47460176
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:25 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dus jij vindt het niet storend dat er geestelijk leiders zijn binnen dit geloof (en ook in dit land), die haat en ander kwaad prediken tegen ongelovigen, vrouwen, joden, homosexuelen, etc. etc.? over xenofobie gesproken. !

ga maar een kopje thee drinken met Job Cohen dan, die man heeft genoeg op voorraad.
Alsof (geëmancipeerde) vrouwen, Joden en homoseksuelen wel populair liggen bij de gemiddelde autochtoon. .
I´m back.
pi_47460325
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alsof (geëmancipeerde) vrouwen, Joden en homoseksuelen wel populair liggen bij de gemiddelde autochtoon. .
Job heeft ThankFelix geen eigen tv-zender maar als één van de door jou redelijk bekeken kanalen moet wijken voor Kopje Thee - TV dan zul je al gauw de pest in hebben.

Maar uiteindelijk is dit net zo'n mislukte multicul-stimulering als het percentueel gewijs meer allochtonen op tv tonen, als afspiegel-ei van de samenleving. De doelgroep heben hun eigen 20 radicamitische schotelkanalen en vertier dankzij de Arabische John de Mol. Op 70% van die kanalen zie je telkens dezelfde boodschap: wij zijn zielig en dat is te danken aan het Westen. Niemand zit op deze zender te wachten. Het besluit is een loze greep van de APR wat geen grotere kijkdichtheid zal geven dan RTL-7.

update Hoax-alarm 1: kijk eens naar de publicatie-datum van het concept. Want meer is het niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bushmaster op 20-03-2007 03:54:28 (hoax alert) ]
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 03:51:23 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47460378
quote:

[..]

't hoeft niet populair te zijn, zolang er maar bilaterale tolerantie is en geen opdringing van andermans waarden/normen en andere bemoeienissen die je maar binnenshuis moet houden, als je je daar zo graag mee bezig wilt houden.

trouwens, mede vanuit wat ik hierboven zei, is het wel interessant om te zien wie er zitting hebben in deze Stichting Algemene Programma Raad

website
  • Prakash Kandhai
  • Mehmet Uygun
  • Naïma Abrari

en dan nog wat nederlandse namen van ongetwijfeld naïeve boomknuffelaars (typische pvda/gl/sp/cu stemmers), die echt menen dat we erop vooruitgaan als de nederlandse cultuur het onderspit delft voor deze enkele groep van de bevolking (terwijl andere groepen allochtonen zich over het algemeen juist prima aanpassen en integreren, inclusief ikzelf).
  • Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_47460387
    quote:

[..]

Opzij-achtige vrouwen irriteren mij mateloos, maar met enigszins geëmancipeerde vrouwen heb ik totaal geen problemen, integendeel zelfs. Homoseksuelen moeten vooral zelf weten wat ze doen en joden zijn . Het achterlijke plan uit de OP is dat beslist niet .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 04:08:48 #17
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_47460397
    En de TS woont niet eens in Amsterdam. Wat wel weer een hoop verklaart natuurlijk.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 04:19:18 #18
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_47460407
    In elk geval wat de programma raad zegt is dat het zenderaanbod een afspiegeling moet zijn van de bevolking. En er zijn in Amsterdam veel moslims. Dus in dat licht is dit helemaal niet gek. En wie weet kunnen die lelijke schotels ook eens van de gevels af.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_47460489
    Ik hoop dat dit door gaat, ik kijk liever eens in de zoveel tijd naar een Arabische muziek clip dan... uh... wat zenden ze eigenlijk op RTL7 uit?
    Ik heb de gids er op nageslagen, en het enige boeiende dat ze hebben zijn eeuwen oude herhaling van the A-team, Law & Order, en Married With Children, series die al 20 jaar elke dag op TV te zien zijn geweest.
    En... wait for it... "De Pfaffs"... wat een tering zooi.
    Die F1 zooi zal vast ergens anders te zien zijn voor de liefhebbers.

[ Bericht 45% gewijzigd door PastorOfMuppets op 20-03-2007 05:07:59 ]
    There was
    a HOLE
    here.
    It's gone now.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 05:03:08 #20
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_47460493
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 05:01 schreef PastorOfMuppets het volgende:
    Ik hoop dat dit door gaat, ik kijk liever eens in de zoveel tijd naar een Arabische muziek clip dan... uh... wat zenden ze eigenlijk op RTL7 uit?
    Die F1 zooi zal vast ergens anders te zien zijn voor de liefhebbers.
    En als er dodelijke ongelukken gebeuren. Wat de reden is dat de meeste F1 kijken. Komt dat wel in het nieuws.
    pi_47460603
    quote:

[..]

Tip voor je nick : Uitbreiden met "Demogische"
      dinsdag 20 maart 2007 @ 07:52:18 #22
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_47460860
    Heeft Wilders hier al kamervragen over gesteld? Er is voor Wilders immers niets te klein of te irrelevant om kamervragen over te stellen! Hoe is het trouwens afgelopen met die kamervragen over dat mishandeldje hondje?
    lege ton
    pi_47460931
    Wilders bashen. Hoe zwak.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 08:05:48 #24
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_47460950
    Overigens is het nog aan UPC om het advies van de APR over te nemen. En dat is helemaal niet vanzelfsprekend.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      dinsdag 20 maart 2007 @ 08:13:50 #25
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_47461026
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 07:52 schreef nonzz het volgende:
    Heeft Wilders hier al kamervragen over gesteld? Er is voor Wilders immers niets te klein of te irrelevant om kamervragen over te stellen!
    Van de FP:
    quote:
    De Partij voor de Vrijheid heeft Kamervragen gesteld over het mogelijk verdwijnen van RTL7.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')