more | maandag 19 maart 2007 @ 23:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo zie je maar weer! | |
veldmuis | maandag 19 maart 2007 @ 23:14 |
![]() | |
Big_Boss_Man | maandag 19 maart 2007 @ 23:14 |
![]() ![]() | |
popolon | maandag 19 maart 2007 @ 23:15 |
De Hummer doet pijn aan m'n ogen, da's niet echt milieuvriendelijk natuurlijk. | |
NiGeLaToR | maandag 19 maart 2007 @ 23:16 |
Only in America people believe this crap.. . | |
more | maandag 19 maart 2007 @ 23:18 |
quote:Typische opmerking. ![]() | |
more | maandag 19 maart 2007 @ 23:19 |
quote:Vertel eens even wat er niet klopt aan het verhaal? | |
SuperRogier | maandag 19 maart 2007 @ 23:20 |
quote:Tuurlijk, een Hummer slurpt meer benzine dan een prius, maar als je eens gaat lezen en eens nadenkt.. ![]() | |
Radegast | maandag 19 maart 2007 @ 23:26 |
Dit is toch allang bekend? Die Prius werd al eens helemaal afgebrand bij Top Gear... | |
GreatWhiteSilence | maandag 19 maart 2007 @ 23:27 |
Ik ben benieuwd naar de productie van de Hummer. Misschien is die nog wel veel erger. Of niet. Maar daar staat weer niets over in... | |
NiGeLaToR | maandag 19 maart 2007 @ 23:27 |
quote:Heb uiteraard gelezen, maar zouden een stel recyclebare accu's opwegen tegen duiiiiiiiiiiizeeeeeeeeendeeeeeeeeeeeeen liters uitstoot? Oh nee, een batterijtje is ook slecht voor het milieu, dus rijden we maar een auto die 1:2 rijd! Soort Jip-en-Janneke retoriek die een Fok!er misschien niet misstaat ![]() Als je nou zegt dat een normale middenklasser relatief beter is dan een Prius ofzo - neu, uitgerekend een Hummer.. | |
GreatWhiteSilence | maandag 19 maart 2007 @ 23:30 |
Bovendien hebben ze het hier over dollars. Ik weet niet hoe je met geld de voor- of nadelen voor het milieu kan meten? | |
Yildiz | maandag 19 maart 2007 @ 23:45 |
TS, je gaat me toch niet vertellen dat je dit topic gemist hebt? Prius slechter voor het milieu dan hummer | |
Knarf | maandag 19 maart 2007 @ 23:50 |
quote:Een prius kost 2 keer zo veel energie om te maken dan een hummer. Dit zijn heel wat liters benzine. Een prius gaat maar 100.000 mile mee. Daarna moet hij naar de sloop. Een hummer kan 300.000 mile mee gaan, voordat hij naar de sloop gaat. Daar wint de hummer dus heel veel liters benzine, omdat hij veel langer mee gaat (ze hoeven geen nieuwe te bouwen, wat weer energie kost). Dit bij elkaar opgeteld, schijnt dus in het voordeel van de hummer uit te vallen, terwijl hij dus wel meer benzine verbruikt, als je er mee rijdt. | |
Big_Boss_Man | maandag 19 maart 2007 @ 23:51 |
Wat is een Prius? | |
Repeat | maandag 19 maart 2007 @ 23:51 |
dit onderzoek was toch gesubsidieerd door de fabrikant en oliemaatschappijen ofzo? | |
Yildiz | maandag 19 maart 2007 @ 23:54 |
Een Prius maar 100.000 mile en een Hummer 300.000? Jaja. Onderzocht door Hummer B.V. zeker. | |
GreatWhiteSilence | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:06 |
quote:Wiens brood men eet, diens woord men spreekt? ![]() | |
StefanP | dinsdag 20 maart 2007 @ 00:58 |
Dat is toch allang bekend? Maar het is natuurlijk politiek incorrect om die brave groene autootjes bij de naam te noemen. De productie van die batterijen is zo smerig en energievretend dat elk voordeel 10x teniet gedaan wordt. | |
Boschkabouter | dinsdag 20 maart 2007 @ 01:06 |
quote:De Prius rijdt een ton voordat de batterijen aan vervanging toe zijn, en laat dat nou net het milieuonvriendelijkste deel van de Prius zijn. | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:32 |
quote:Ik weet het niet zo. Toyota geeft in ieder geval garantie van 160.000 km of 8 jaar op de batterijen. Maar de vervanging van deze batterijen kost ongeveer $6.000,-. Dus als ze vervangen moeten worden is de auto eigenlijk total-loss. | |
DaMook | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:49 |
quote:Wat hij zegt ![]() ![]() | |
more | dinsdag 20 maart 2007 @ 08:50 |
quote:Dat heb je niet goed: quote:http://www.goosen.nl/frm/diensten_service.htm Jij verzint erzo maar 60.000 km bij. ![]() | |
Basp1 | dinsdag 20 maart 2007 @ 09:42 |
Wat gaat het volgende verzinsel uit de autolobby worden? Is binnenkort zelfs lopen nog milieuonvriendelijker dan rondrijden met een hummer. ![]() Ja want bij de productie van je schoenen komt heel veel vervuiling vrij ![]() Men vergeet dat de recycling industrie goed op weg is en de meeste materialen uit de accu's al weer te hergebruiken zijn. | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 09:55 |
quote:Dan zou ik toch maar even klagen. Toyota NL geeft wel 160.000 km: http://www.toyota.nl/aftersales/as_garantie.asp In die drie jaar, of tot een kilometerstand van 100.000 kilometer, wordt uw Toyota kosteloos hersteld wanneer zich in uw Toyota een fabrieksfout voordoet. Bovendien valt u automatisch onder de Toyota Eurocare service. De Toyota Prius is zelfs als het om garantie gaat een uitzonderlijke auto. Op de hybridetechniek van de Prius geeft Toyota acht jaar of 160.000 kilometer garantie. | |
De_Hertog | dinsdag 20 maart 2007 @ 09:57 |
Goed, en nu even allemaal nuanceren. Ja, dit onderzoek is gekleurd, en vertelt er niet bij wat een Hummer kost om te maken, dat al die benzine net zo goed het milieu belast bij de winning en het transport ervan, en dat een hogere prijs per mijl natuurlijk niet rechtstreeks evenredig is met een hogere milieubelasting. Aan de andere kant geeft het artikel wel, terecht, aan dat je bij de aankoop van een milieuvriendelijke auto echt niet alleen op het brandstofverbruik moet letten, en dat een hybride bij veel snelweg-rijden helemaal niet zo zuinig is. Als de winning van de grondstoffen voor die accu's echt zo schadelijk is dat zeker iets om rekening mee te houden, als je 'milieu-minded' bent. De èchte conclusie van het artikel, 'als je zuinig wilt rijden is een hybride lang niet altijd de beste keus', is een veel beter en realistischer advies dan de aandachttrekker 'een hummer is milieuvriendelijker dan een prius'. | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 09:58 |
quote:Je vergeet 1 ding. De levensduur van de batterijen is korter dan de levensduur van een 'normale' moter. Als de batterijen vervangen moeten worden, kost dat $6.000,- (dit vond ik via internet, weet niet wat Toyota Nederland hiervoor rekend). De auto is dus total-loss als de batterijen vervangen moeten worden. Dit is dus eerder dan bij andere auto's. Die kunnen meer kilometer maken, voordat ze technisch total-loss zijn. | |
Basp1 | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:13 |
quote:Ach de meeste auto's die in nederland worden afgedankt is vaak ook niet meer omdat de motor totaal versleten is, maar omdat het onderhoud duurder wordt dan een nieuwe auto aanschaffen. Dus het is en blijft appels met peren vergelijken. Verder moeten we ook niet vergeten dat in de ontwikkeling van accu's nog veel research gedaan wordt. Wat ik begrepen heb wordt in 2008 de NI-MH accu in de prius vervangen doort een Li-Ion soort. Deze zal wel weer lcihter zijn, goedkoper, milieuvreindelijker, enz.. http://www.diva-portal.or(...)6842-1__fulltext.pdf Waar ik trouwens ook veel van verwacht is de ontwikkeling van een energiezuinigere motor. http://www.gomecsys.com/index2.asp | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:23 |
quote:Ik ben het wel met je eens. Ik denk ook dat het een stuk beter gaat, maar dat de eerste en tweede generatie Prius'en niet zo extreem milieu vriendelijker zijn dan een willekeurige auto. En dat de hype dus erg overdreven is. Het zal wel beter worden in de toekomst, maar dat is met andere auto's ook zo. | |
JohnDope | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:28 |
Dat mensen tegen Hummers zijn, is niks meer dan pure afgunst. | |
lurf_doctor | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:30 |
quote:Nee hoor, ik vind ze gewoon lelijk ![]() | |
I.R.Baboon | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:31 |
quote:Of smaak. | |
JohnDope | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:31 |
quote:Welke auto vind jij wel mooi dan ![]() En als iets lelijk is, moet jij er dan tegen zijn? | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:32 |
quote:De H1 heeft tenminste nog iets (Als ik het geld had, wil ik er wel 1 hebben). Die H2 en H3 is echt helemaal niets. | |
lurf_doctor | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:34 |
quote:Ja ![]() | |
PieterBas | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:37 |
quote:ik ook. ![]() | |
JohnDope | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:41 |
goed ![]() | |
Basp1 | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:51 |
quote:Nou de verbrandingsmotoren hebben de afgelopen 100 jaar toch weinig progressie in hun verbruik meegemaakt. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de link die ik eerder gaf van de motorontwikkeling met het verschil tussen de inlaatslag en arbeidsslag. Verder zijn autos in de afgelopen 20 jaar flink zwaarder geworden omdat ze aan allerlei veiligheidsregels moeten voldoen, dit is natuurlijk ook weer niet geod om het gemiddelde verbruik omlaag te krijgen. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 20 maart 2007 @ 10:54 |
Hoezo total los als de batterij stuk is? Dus, je rijdt 160.000 km plus een beetje met de auto. Een moderne benzinemotor is dan nog niet bepaald aan zijn einde. Stel je rijdt 20.000 per jaar, dan is de auto dus 8 jaar oud. Een beetje goed onderhouden en niet afgeragde auto, kan gemakkelijk 12 jaar op de weg halen. En een hybride wordt niet zo snel gekocht door mensen die een snelle auto willen, dus gemiddeld is met die auto netjes gereden. Dus, batterij vervangen door een tegen die tijd ongetwijfeld goedkoper, en sterkere batterij, en je rijdt nog vrolijk een paar jaar rond. Als je niet nog eens 160.000 km haalt (wat wel vrij waarschijnlijk is) verkoop je de batterij met zeg nog een verwachte 'leeftijd'van zeg 100.000 km... We gooien nu toch ook een auto niet direct weg als de benzinetank vervangen moet worden? Maar ddat je better een Hummer dan een prius kan rijden is natuurlijk gelul. Maar een vergelijking met een Daihatsu Cuore of zo, verliest de Prius waarschijnlijk wel... | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:08 |
quote:Het kost meer om de batterij te vervangen, dan dat de prius tweede/derde hands waard is. Dus dan is de auto technisch total-loss. | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:11 |
quote:Dat zeg je wel goed. Auto's zijn veel beter en en veiliger en dus zwaarder geworden. Maar het gemiddelde verbruik is niet omhoog gegaan (eerder iets gedaald). Dat betekend dat de motoren veel beter en zuiniger zijn geworden. De uitstoot is ook een stuk milieu vriendelijker (minus de CO2) dan 20 jaar geleden. | |
more | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:12 |
quote:Ja maar daar valt de dure en vervuilende accu niet onder! | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:24 |
quote:Wel! http://www.toyota.nl/Images/prius_tcm27-231723.pdf Alle genoemde prijzen zijn incl. de extra uitgebreide garantie op iedere Toyota Prius: 3 jaar fabrieksgarantie (max. 100.000 km), 8 jaar fabrieksgarantie op het Toyota Hybrid Synergy Drive® systeem incl. de batterij (max. 160.000 km), 12 jaar volledige carrosserie-garantie, 3 jaar lakgarantie, 3 jaar Toyota EuroCare (de internationale hulpdienst van Toyota, incl. 24-uursservice). | |
more | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:24 |
quote: | |
Captain_Fabulous | dinsdag 20 maart 2007 @ 11:32 |
quote:Logischerwijs heb je gelijk. Maar als je milieubewust wil rijden, kun je bijvoorbeeld denken, dat het produceren van een nieuwe prius weer voor vervuiling zorgt, en dat mensen dan dus om milieuredenen de accu laten vervangen. En vergeet niet, over een aantal jaar is de accu waarschijnlijk goedkoper dan nu! | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 12:08 |
quote:De auto wordt echter ook al een tijd gebouwd. Hoe zit het met die auto's en met de claim dat ze zo milieu vriendelijk zijn? | |
DS4 | dinsdag 20 maart 2007 @ 12:12 |
quote:Ik denk omgekeerd. Toyota zal ze waarschijnlijk niet te duur in de markt willen zetten omdat het mensen kan afschrikken. Auto-onderdelen worden met de tijd vrijwel altijd duurder. En niet zo'n beetje ook. (3.4 liter 6-cilinder boxer uit de 996 kostte twee jaar terug nog 6.500 euro en thans ong. het dubbele). | |
Knarf | dinsdag 20 maart 2007 @ 12:16 |
quote://Offtopic// Liever die moter dan een zooi batterijen ![]() //Offtopic// | |
Boschkabouter | woensdag 21 maart 2007 @ 02:15 |
quote:Het is vooral de accu die juist geweldige schade aan het milieu veroorzaakt. Die is dus na 100.000 mijl op, volgens de bron. Ik weet alleen niet hoe lithium batterijen het milieu aantasten in verhouding tussen de huidige nikkelbatterijen. | |
Toffe_Ellende | woensdag 21 maart 2007 @ 02:21 |
quote:Afgunst is een woord dat gekaapt is door lui die lak aan alles hebben en proberen om hun amorele levenstijl goed te praten. Overigens zijn Hummers niet alleen oerlelijk (komt zelfs in de buurt vande Multipla), ik zou als ik er een zou hebben veel te bang zijn dat ik allerlei crapuul (kinderen, bejaarden, hanen op de Amsterdamse Straatweg, gehandicapten, yuppies etc) overhoop rijd. En wie is dan de schuldige? Juist. | |
AvidadollarS | woensdag 21 maart 2007 @ 02:35 |
quote:People don't kill people, guns kill people. | |
StefanP | woensdag 21 maart 2007 @ 03:38 |
Wat toevallig dat ik in dit topic geen enkele user zie die normaal over alles en nog wat m.b.t. het milieu loopt te huilen ![]() | |
GreatWhiteSilence | woensdag 21 maart 2007 @ 06:55 |
Misschien gewoon omdat er hier verder niets over te zeggen valt, behalve dat je dus absoluut geen idee hebt of het waar is of niet? Iets wat dus al gezegd is? | |
Yildiz | woensdag 21 maart 2007 @ 06:55 |
quote:Dat, en dat het het 2e topic over precies hetzelfde bericht is helpt ook niet echt mee. | |
GreatWhiteSilence | woensdag 21 maart 2007 @ 06:58 |
Ah, het tweede topic had ik nog niet eens gezien... | |
Captain_Fabulous | woensdag 21 maart 2007 @ 10:27 |
Ik denk dat de milieu huilies het topic dniet durven te hopen door de titel... Dat de eerste auto die aan de allerstrengste emissienormen voldoet die er zijn voldoet de nieuwe Mercedes S klasse was (vorig jaar in Topgear) heeft waarschijnlijk al voor een stel hartaanvallen binnen boomknuffelland gezorgd... En iemand in een nieuwe S klasse wekt bij mij geen agressie of afgunst (nou je een beetje dan) op. Hummers ![]() | |
zure_apple | woensdag 21 maart 2007 @ 10:31 |
quote:Femke rijdt toch een een Mercedes ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 21 maart 2007 @ 10:42 |
Niet nadat een journalist zag hoeveel roet eruit kwam (de auto,niet Femke) opeens zat ze in een prius ![]() Of was dat een carcasme smiley? Ik vermoed van wel | |
Toffe_Ellende | woensdag 21 maart 2007 @ 11:51 |
quote:Guns do'nt kill people, Rappers do ![]() |