is dat niet iets van zelfvoeling nogwat.. dat het gebeurt omdat je dat denkt??quote:Op maandag 19 maart 2007 22:39 schreef Schonedal het volgende:
Het is niet de gebroken spiegel die ongeluk brengt, het is het bijgeloof van je, dat brengt pas echt ongeluk.
Bijgeloof brengt ongeluk, dat is zelf ook weer een stukje bijgeloof, daarom bevestigt de uitspraak zich zelf.
Iemand die in bijgeloof gelooft moet dus wel ongelukkig zijn.
Soms kan het antwoord zo simpel zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
opruimen, even goed stofzuigen, en weg.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:13 schreef Kees22 het volgende:
Als ik een spiegel breek, ruim ik die volgende week nog wel eens op. (Behalve natuurlijk als de scherven in de loop liggen, dan veeg ik ze opzij.)
En als ik me kut voel, schenk ik er nog eens een in.
Heb je toch al weer zeven reacties op deze onzin!![]()
![]()
Oh, en Viswijfje: dat heet "self fulfilling prophecies" in het Engels, self foelfilling proffesies, inderdaad: "wat je zegt, wordt waar"
Stel je niet aan man. Koop anders zo een bio ding van dikke Tineke als je je goed wilt voelen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:32 schreef Liquidootje het volgende:
Ik heb zojuist per ongeluk een spiegel gebroken. Hoewel ik mij eigenlijk nooit bijgelovig heb gevonden, voel ik mij nu best wel kut...![]()
Heeft iemand dat ooit wel eens meegemaakt en hoe ging je ermee om? Heb je er eigenlijk iets van gemerkt?
Aangezien jij dat bijgeloof vind is dat op zich ook een stukje bijgeloof. Dus jij bent ook eigenlijk bijgelovig?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:39 schreef Schonedal het volgende:
Het is niet de gebroken spiegel die ongeluk brengt, het is het bijgeloof van je, dat brengt pas echt ongeluk.
Bijgeloof brengt ongeluk, dat is zelf ook weer een stukje bijgeloof, daarom bevestigt de uitspraak zich zelf.
Iemand die in bijgeloof gelooft moet dus wel ongelukkig zijn.
what's next; wc-papier op bij hevige buikloop ?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:58 schreef Liquidootje het volgende:
Vandaag wilde ik een chup-a-chup lollie kopen. Aarbeien smaak. Kom ik daar bij de kassa.. was het uitverkocht![]()
Normale scherven wel, maar niet van een spiegel!!!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |