Succes hequote:Op maandag 7 mei 2007 09:30 schreef Dutch50 het volgende:
DiaScanner
Plustek OpticFilm 7200i
Ik kom uit het dia-tijdperk en heb nu nog heel wat te doen.
bedankt. gaat veel tijd kosten, maar werk best redelijk.quote:
Is het dan niet goedkoper om uit te besteden?quote:Op maandag 7 mei 2007 10:33 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
bedankt. gaat veel tijd kosten, maar werk best redelijk.
Bijgeleverde programma kan best veel bijwerken, ook het weghalen van krasjes e.d. doet'ie goed.
Inmiddels zijn al een paar centrale's gestopt met deze werkzaamheden.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:06 schreef freud het volgende:
[..]
Is het dan niet goedkoper om uit te besteden?
Gewoon een cursus op internet zoeken of hier op fok veel postenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Thanks! *trots*
Het enige waar ik een heel klein ietsiepietsie beetje van baal, is dat ik had gedacht dat ik me in kon schrijven voor de workshop van Canon, van het NIDF (¤25,-). Maar nu blijkt dat ik daar een speciale voucher van de winkel voor had moeten krijgen. Cam gekocht bij Digitalstreet, dus dat zit er niet in. Niet het einde van de wereld, maar wel jammer. Ik had me erop verheugd om op zo'n manier het toestel meteen wat beter te kunnen leren kennen. Misschien moet ik maar eens op zoek naar een andere cursus dan.
Mwah, dat idee heb ik er niet bij gehad. Die kitlens heeft er voor gezorgd dat ik eerst rustig kon spelen en een weloverwogen keuze voor mijn aan te schaffen lens kon makenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:49 schreef Xebrozius het volgende:
Men wat baal ik van die kitlens van de 400D, die had ik er nooit bij moeten aanschaffen...
Maar de nieuwe lens is binnen.
En als je nog vragen hebt, gewoon hier veel langs komen of kijken of er iemand in de buurt woont die je een dagje kan charterenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:46 schreef Elefes het volgende:
[..]
Gewoon een cursus op internet zoeken of hier op fok veel posten
Hier zweeft ook nog ergens een topic rond met een fotografiecursus.
Verder de handleiding even goed doornemen, daar leer je al een hele hoop van over de werking.
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:52 schreef PS het volgende:
Meegaan met een fok uitje (zelf nog niet gedaan), maar je leert veel op een dag met anderen.
Als hij er dan al is, prima. Denk dat er meer mensen wel benieuwd zijn, aangezien FD lenzen weinig kosten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:35 schreef PiperMaru het volgende:
Hey Freud, dat klinkt interessant. Die wil ik wel eens uitproberen als ik bij je ben de 24e!
Whaha! Leukleukleuk! Weer meer speelgoedquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:41 schreef freud het volgende:
Oh was vergeten mijn Canon T70 aan te melden hier.
[afbeelding]
Maaaar aan een body heb je niets zonder lenzen? Daarom:200mm f3.5 135mm f3.5 35-70 f3.5-4.5 Vivitar 2x teleconverter
Ja, en het leuke is dat hij best veel instellingen netjes heeft al zoals belichtingscontroles etc! Voordeel van de lenzen ook is dat ik ze op mijn 20D straks ook volledig in M kan gebruiken met MF, dus niet dat ik aan een F stop of focus afstand vast zit. Misschien even kijken of ik een databack kan vinden ervoor. Pimp my T70quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:49 schreef Ilford het volgende:
[..]
Whaha! Leukleukleuk! Weer meer speelgoed![]()
dies lekkahquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:38 schreef Falanx het volgende:
aankomende zondag krijg ik naar alle verwachting mijn nikkor 80-200 2.8 D binnen.. oehhhhh![]()
![]()
![]()
Die Portra-middenformaat zou ik het eerst opmaken vanwege het kleurverschil mbt tot huidtuinten..quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:53 schreef Ilford het volgende:
Gra-ties, gekregen van een vriend (hij kent weer iemand die blijkbaar van analoog naar digitaal is; hij had de eerste keuze uit resterende film, en de rest was voor mij):
[afbeelding]
![]()
![]()
Sommig spul is meer over de datum, ander wat minder, maar altijd koel bewaard. De z/w film zal absoluut nog bruikbaar zijn; de diafilm die al 5 jaar over de datum is, is allicht nog leuk voor wat experimenten met m'n pinhole camera en/of voor wat cross-process probeersels in C-41 chemie.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:53 schreef Ilford het volgende:
Gra-ties, gekregen van een vriend (hij kent weer iemand die blijkbaar van analoog naar digitaal is; hij had de eerste keuze uit resterende film, en de rest was voor mij):
[afbeelding]
![]()
![]()
Sommig spul is meer over de datum, ander wat minder, maar altijd koel bewaard. De z/w film zal absoluut nog bruikbaar zijn; de diafilm die al 5 jaar over de datum is, is allicht nog leuk voor wat experimenten met m'n pinhole camera en/of voor wat cross-process probeersels in C-41 chemie.
Dat was nou net de enige die nog niet over de datum was, die heb ik meteen weer in de vriezer gegooid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:18 schreef KlappernootatWork het volgende:
Die Portra-middenformaat zou ik het eerst opmaken vanwege het kleurverschil mbt tot huidtuinten..![]()
Ja, Provia is erg fraai. Maarja, er schijnt ook nog wat eten in de diepvries te moeten, ik heb al anderhalve la (van de 3) in gebruik (met film) inmiddels...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:49 schreef MaartenGrendel het volgende:
Provia was altijd mijn favoriet toen ik nog analoog fotografeerde.
Volgens mij blijft die wel redelijk stabiel na de houdbaarheidsdatum als 't koel bewaard is.
Hmmm... d'r zit natuurlijk gelatine in, en dat komt dan weer van dode beesten. Dus dan moet je het wel door en door bakken...quote:Op maandag 14 mei 2007 15:01 schreef CompuMess het volgende:
Kan je film weer opnieuw invriezen als 't is ontdooid?![]()
Cool, cool! Is dat de framecounter, op z'n kop, boven de lens? Of staat er zomaar "31"?quote:Mijn 'nieuwe' aanwinst: een Voigtländer Vito B, ergens uit de periode 1954-1958
[afbeelding]
Het is inderdaad de framecounter, die hebben ze expres op z'n kop geplaatst, zodat de fotograaf het toestel alleen maar een beetje hoeft te kantelen om te zien hoeveel ploaties hij nog kan schieten (het is een terugtellende tellert)quote:Op maandag 14 mei 2007 20:22 schreef Ilford het volgende:
[..]
Hmmm... d'r zit natuurlijk gelatine in, en dat komt dan weer van dode beesten. Dus dan moet je het wel door en door bakken...![]()
[..]
Cool, cool! Is dat de framecounter, op z'n kop, boven de lens? Of staat er zomaar "31"?
Volgende week, als mijn salaris binnen is, ga ik de 2 GB-versie aanschaffenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:54 schreef Elefes het volgende:
Twee CF Sandisk Extreme 3 kaartjes, 1 gigabyte. Kan ik me op vakantie goed uitleven
Nu nog een behangrol in die breedtequote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:12 schreef PdeHoog het volgende:
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=showproduct&product=12256
Net opgehaald
Nee johquote:
Is mobiel hequote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:01 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je dat framewerk niet zelf in elkaar bouwen? Of moet je dan heel handig zijn?
Ja serieus? Wat kostte die converter?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef freud het volgende:
Mijn converter is binnen! Werkt verbazend goed zeg, zo'n FD lens op je 20D!!! Inslaaaaaaan!!!
Hmm okee. Ik vond het er nogal "simpel" uitzien voor een relatief groot bedrag.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is mobiel heKun je uit elkaar halen
Iets eenmaligs kun je wel in elkaar zetten hoor
Veeeeeeeeeeeeel ducttape gebruiken en zo
Maar dat mobiele is lastiger
Het is ook simpelquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hmm okee. Ik vond het er nogal "simpel" uitzien voor een relatief groot bedrag.![]()
36 euro uit de states. Zal als ik zin heb, even een kleine testcase schieten met EF en FD naast elkaar. Wil voor FD een uitgebreide set primes kopen voor studiowerk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:52 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ja serieus? Wat kostte die converter?
Dat is wel redelijk goed te doen jaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:58 schreef freud het volgende:
[..]
36 euro uit de states. Zal als ik zin heb, even een kleine testcase schieten met EF en FD naast elkaar. Wil voor FD een uitgebreide set primes kopen voor studiowerk.
Via internet zijn ze nog goed te krijgen? Ik heb dus vandaag 4x een 1gig Extreme 3 binnen gekregenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
voor hen die CompactFlash kaartjes nodig hebben: Sandisk is flink aan het afbouwen en alle kaarten (op sommige 8GB na) zijn niet leverbaar momenteel. Dus als iemand nog ergens een winkeltje weet die ze nog WEL op voorraad heeft ... meld t dan a.u.b.
Ebay doet wonderen idd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Via internet zijn ze nog goed te krijgen? Ik heb dus vandaag 4x een 1gig Extreme 3 binnen gekregen![]()
Maar ook via webshops, zondag besteld vandaag in huis.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ebay doet wonderen idd.Ik heb daar mijn 4gb Extreme 2 gekocht voor 35 euro incl porto.
![]()
Kamera Express heeft nog het een en ander op voorraad dacht ik hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
voor hen die CompactFlash kaartjes nodig hebben: Sandisk is flink aan het afbouwen en alle kaarten (op sommige 8GB na) zijn niet leverbaar momenteel. Dus als iemand nog ergens een winkeltje weet die ze nog WEL op voorraad heeft ... meld t dan a.u.b.
sorry Xilquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kamera Express heeft nog het een en ander op voorraad dacht ik hoorIk wil daar zelf maandag of dinsdag dus 2 Extreme III-kaartjes gaan halen
Waarom zijn ze dan aan het afbouwen
Nette set man!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:46 schreef withxhonor het volgende:
zondag: 2ehands 20D + grip + kitlensje
maandag = extreme IV 2 gb cf kaartje
dinsdag = 70-200mm f4 usm + 50mm 1.8, beide met circ.pol. filter en zonnekap + vanguard oregon 27
vandaag ff niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |