abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47457540
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik geloof niet dat God een tiran is. Ik geloof dat God rechtvaardig is. En wat is er rechtvaardiger dan iemand te belonen die zijn leven op aarde aan Hem onderwerpt en de ander te straffen voor het zondigen en lasteren op aarde?
[..]
Dit werkt toch heel snel hoogmoed in de hand? Als je denkt dat je op eigen kracht, door wat je zelf doet in de hemel komt dan kan ik me voorstellen dat naarmate dat beter lukt, je erg tevreden over jezef wordt.
‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’
pi_47457681
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik dacht al, wanneer draait de 'christen' mij zijn andere wang toe . Vlucht maar, zoals je voorouders dat ook deden.
Oke dan niet.

U lijkt een beetje gefixeerd op vechten en winnen en zo, klopt dat?
Ik heb de hele tijd het idee datb je op mij mikt en niet op wat ik zeg.
Heb ik wel vaker met moslims op het internet.
Jammer vind ik.
Het moet altijd persoonlijk worden of zo.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47457834
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jezus (vzmh) is een van de grote profeten in de Islam, net zoals Mozes (vzmh). Het is vanzelfsprekend dat een moslim ook de leer van Jezus gelooft.
En Mohammed geloven, en Jezus?

Dat kan niet kerel: de leer van de één staat haaks op die van de ander: onderwerping versus vrijheid.

Angst versus liefde.
Intolerantie en rigiditeit versus tolerantie en soepelheid.

Twee uitersten. Jullie kennen Jezus helemaal niet.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47457899
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:34 schreef Leven het volgende:

[..]

Wij hebben de Zoon nodig, daar gaat het om. Als je dat beseft wordt je klein en dankbaar dat Jezus zich voor ons heeft willen geven en dát wordt dan de reden om niet te willen zondigen.
Als je beseft dat Jezus zich helemaal niet heeft willen geven maar domweg is veroordeeld op grond van het doen van een valse profetie en hij ook geen onverantwoordelijke massamoordenaar en sadist als vader heeft...dan wordt je pas echt dankbaar. Dankbaar dat rampen niet door God worden veroorzaakt maar dat we die zelf kunnen voorkomen. Dankbaar dat je je eigen zin aan je leven kan geven. Dankbaar dat het hele 'zonde'-verhaal volstrekte nonsens is.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_47458107
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef onemangang het volgende:

[..]

Als je beseft dat Jezus zich helemaal niet heeft willen geven maar domweg is veroordeeld op grond van het doen van een valse profetie en hij ook geen onverantwoordelijke massamoordenaar en sadist als vader heeft...dan wordt je pas echt dankbaar. Dankbaar dat rampen niet door God worden veroorzaakt maar dat we die zelf kunnen voorkomen. Dankbaar dat je je eigen zin aan je leven kan geven. Dankbaar dat het hele 'zonde'-verhaal volstrekte nonsens is.
Ja zo kun je het ook zien, maar ik deel die mening gelukkig niet. Ik ben dankbaar voor Gods liefde die Hij in Jezus aan ons betoond heeft. Ik ben dankbaar voor Zijn oneindige geduld met mijn eigenwijsheid en eigengereidheid. Ik ben dankbaar voor Zijn trouw ondanks mijn falen.
pi_47459164
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:52 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Waarom katholieken een kruis hebben waar Jezus ook nog op afgebeeld wordt weet ik niet. Ik weet dat protestante christenen alleen een kruis als teken hebben, om te laten zien dat Jezus de dood heeft overwonnen. Het kruis is leeg, want Jezus leeft! Ook op het moment dat jij dit nu leest.
Hee, dat is grappig. Ik zal het morgen navragen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_47459509
Dit is wat de TS vraagt:
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.

Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?

Alvast Bedankt
En hij heeft een punt.
Maar ik rol van mij stoel van het lachen als ik de reacties lees. Vliegen afvangen, vaste patronen afhandelen, niks nieuws bedenken.
Om het hedendaags te maken (blijkbaar is het niet begrepen): Volgelingen van Fortuin gaan toch niet met een pistool om de hald rondlopen? Ze gaan met het "at your service"-gebaar rondlopen.
Of, vertaald: waarom ga je als gristen met het kruis om je nek lopen, terwijl je ook het visje kunt gebruiken?
Het allerbelangrijkste feest bij alle christelijke geloven is Pasen. de wederopstanding uit de dood. Niet Kerstmis, toen de Heiland geboren is, niet Goede Vrijdag, toen hij voor onze zonden gestorven is, maar Pasen, toen hij opstond uit de dood en dus zijn goddelijkheid bewees. Oh, en God had geen behoefte aan een zoon, hij wilde er een en was er een.

Ikweet het antwoord ook niet, want ik ben agnost. Maar ik zal het navragen voor je. Hier op FOK krijg je waarschijnlijk toch geen antwoord.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:06:49 #108
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_47459972
Nou, meer omdat het kruis het symbool is als kado. door het kruis krijgen we, ondanks dat we het niet verdienen, schoonwassing vande zonde.
Dus als je het kruis draag laat je zien dat je het kado hartelijk in ontvangst neem. het kruis is het grootste wat we kunnen krijgen.
Niet dat ik een kruis draag of ergens heb hangen, want hey tis maar een symbool he. Gaat altijd om wat er in je hart bevind en niet om je nek.
Maar kan me goed voorstellen dat mensen dat dragen om het uittestralen.

dat bepaalde andere mensen het ook hebben hangen en evt nog op hun kop ook moeten hun weten, tis maar een symbool.
pi_47460621
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je gelooft in NT ja
Jij doet het schijnbaar gedeeltelijk.
quote:
Zegt de Koran ook over Christenen en Joden, maar blijft selectief natuurlijk.
We zullen zien.
pi_47460937
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:50 schreef Masterix het volgende:

[..]

En Mohammed geloven, en Jezus?

Dat kan niet kerel: de leer van de één staat haaks op die van de ander: onderwerping versus vrijheid.

Angst versus liefde.
Intolerantie en rigiditeit versus tolerantie en soepelheid.

Twee uitersten. Jullie kennen Jezus helemaal niet.
Lees en huiver, het kan blijkbaar wel degelijk, al is het niet om de reden die jij insinueert. Zo geloof ik ook in Adam (vzmh), Abraham (vzmh), Mozes (vzmh), Jakob (vzmh), Noah (vzmh), Jezus (vzmh), Mohammed (vzmh) en alle andere profeten die God heeft gestuurd.

Zo was Mozes (vzmh) ook heel anders dan Jezus (vzmh). Als christen zou je ook in hem moeten geloven, maar geloof je niet in hem omdat hij totaal anders was
pi_47461008
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Lees en huiver, het kan blijkbaar wel degelijk, al is het niet om de reden die jij insinueert. Zo geloof ik ook in Adam (vzmh), Abraham (vzmh), Mozes (vzmh), Jakob (vzmh), Noah (vzmh), Jezus (vzmh), Mohammed (vzmh) en alle andere profeten die God heeft gestuurd.
Zoals Bahá'u'lláh? Of die weer net niet? Waarom wel/niet?
pi_47461093
en Zarathustra
pi_47461127
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:11 schreef onemangang het volgende:

[..]

da's een duidelijke...Mohammed was het zegel der profeten

wel een interessante man zo te lezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bah%C3%A1'u'll%C3%A1h
pi_47461187
Ken ik niet. Zo zijn er in alle tijden wel mensen opgestaan die beweerden een profeet te zijn. Niets bijzonders aan. Wel triest.
pi_47461249
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ken ik niet. Zo zijn er in alle tijden wel mensen opgestaan die beweerden een profeet te zijn. Niets bijzonders aan. Wel triest.
Inderdaad. Het is van alle tijden dergelijke beweringen. En het blijkt nooit waar te zijn. Toch zijn er altijd weer velen die erin geloven. In sommige gevallen zelfs miljoenen mensen die erin trappen, bv. christendom of islam
pi_47461306
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je vergeet het jodendom.
inderdaad. bedankt voor de toevoeging
pi_47461340
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:21 schreef osho het volgende:
en Zarathustra
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zarathustra
pi_47461808
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:24 schreef osho het volgende:

[..]

da's een duidelijke...Mohammed was het zegel der profeten
Van iedere profeet werd wel gezegd dat het de laatste was.
In de bijbel staat nog een (m.i. heel redelijke) regel om te zien wie nou wel of wie niet profeet was:

Deut 18:21 Misschien vraagt u zich af: Is er een manier om te bepalen of een profetie al dan niet van de HEER komt? 22 Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.

Als je kritisch naar alle 'profeten' kijkt, dan blijkt geen enkele (athans, na Mozes, daarvoor is het wat moeilijk controleren) aan deze voorwaarde te voldoen.
pi_47461922
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:04 schreef onemangang het volgende:

Als je kritisch naar alle 'profeten' kijkt
wat verwacht je nou van de gelovigen
pi_47463370
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.

Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?

Alvast Bedankt
Het kruis is de meest ironische tegenspraak van het christendom!
Gij zult geen afgoden aanbidden!

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_47465309
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Enig idee wat dat inhoudt, afgoden aanbidden?
pi_47466181
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zo was Mozes (vzmh) ook heel anders dan Jezus (vzmh). Als christen zou je ook in hem moeten geloven, maar geloof je niet in hem omdat hij totaal anders was
Christenen erkennen Mohammed niet als profeet: hij en zijn leer passen absoluut niet in het christendom.

Daarnaast zijn de "profeten" die jij noemt in de bijbel totaal andere personen dan ik de koran. Ik ben nog nooit een christen tegengekomen die gelooft in de profeet Adam .

Je moet eens voor de grap de bijbelverhalen over de mensen die je noemt naast de beschrijvingen in dekoran leggen: misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
pi_47466374
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:11 schreef onemangang het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:21 schreef osho het volgende:
en Zarathustra
Beide geweldige Perzische denkers en spirituele vernieuwers

Helaas is denken en vernieuwen in die regio gauw dodelijk gevaarlijk...
pi_47498350
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Niemand aanbid het kruis, maar de persoon die op het kruis is gehangen. Na de wederopstanding is Hij Heere Jezus Christus. De volwaardige erfgenaam van Jehova/Yahweh (YHWH). De waarlijke God en Schepper. Hij is majesteit. Ironisch is dat je die uitspraak kunt maken die je maakt, maar niet begrijpt waar het om draait. De ironie zit m in de oppervlakkige benadering en de zelfverzekerde gedachte die je je jezelf eigen hebt gemaakt. Alsof jij het allemaal wel even begrijpt .
pi_47498355
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:09 schreef osho het volgende:

[..]

Dat zij kritisch naar de profeten kijken.
pi_47498356
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:39 schreef Leven het volgende:

[..]

Dit werkt toch heel snel hoogmoed in de hand? Als je denkt dat je op eigen kracht, door wat je zelf doet in de hemel komt dan kan ik me voorstellen dat naarmate dat beter lukt, je erg tevreden over jezef wordt.
Of wat daar staat is niet helemaal de waarheid en iemand is gewoon sterker geworden in het zichzelf voorhouden dat.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:03:46 #129
145471 Aangebrande-Phonix
Je vais me coucher
pi_47498400
Als ze jezus hadden verdronken ipv gekruisigd, hadden ze nu een aquarium boven de deur en om hun nek hangen.
Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe ....
pi_47521613
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef Masterix het volgende:

[..]

Christenen erkennen Mohammed niet als profeet: hij en zijn leer passen absoluut niet in het christendom.

Daarnaast zijn de "profeten" die jij noemt in de bijbel totaal andere personen dan ik de koran. Ik ben nog nooit een christen tegengekomen die gelooft in de profeet Adam .

Je moet eens voor de grap de bijbelverhalen over de mensen die je noemt naast de beschrijvingen in dekoran leggen: misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
Het interesseert me niet wat Paulus de boskabouter heeft verzonnen.
pi_47522224
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het interesseert me niet wat Paulus de boskabouter heeft verzonnen.
Ow ja, jij hebt natuurlijk liever de hallicunaties van iemand anders. Ook goed joh.

Maar goed, ik begrijp je wel hoor: mij interesseren de "openbaringen" van Mohammed me ook niet zo veel. Wel dat er mensen deze man als profeet zien; da's erg zorgelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Masterix op 21-03-2007 19:43:30 ]
pi_47522299
Kappen met woordvoerder zijn van de Mohammed-Paulus haatclubs.
pi_47522705
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:33 schreef Triggershot het volgende:
Kappen met woordvoerder zijn van de Mohammed-Paulus haatclubs.
Je hebt gelijk, ik heb het veranderd.
Excuus, ik liet me gaan.
pi_47523307
het kruis is een wreed executiemiddel en jezus zegt wie zijn kruis niet opneemt en achter mij gaat is mij niet waardig. ? daardoor is het kruis het hart van het cristelijke geloof.
pi_47525379
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef celi het volgende:
het kruis is een wreed executiemiddel en jezus zegt wie zijn kruis niet opneemt en achter mij gaat is mij niet waardig. ? daardoor is het kruis het hart van het cristelijke geloof.
Buddhisme en christendom hebben het omgaan met het lijden centraal staan ja.

Het lijden van de mens als religieus thema...
pi_47525441
En o wat lijden al die christenen met hun kruis om hun nek
pi_47525555
Zeg KB, heb je ook wat toe te voegen of hoe zit het?
pi_47526006
Wat nou weer TS? Je vriend hier vraagt om gepaste antwoorden en die geef ik hem.
pi_47526056
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat nou weer TS? Je vriend hier vraagt om gepaste antwoorden en die geef ik hem.
Reageer inhoudelijk, iets wat toevoegt aan het gesprek, of reageer ook niet.
pi_47526324
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En o wat lijden al die christenen met hun kruis om hun nek
sarcasme?
pi_47528940
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef celi het volgende:
Zou mooi makkelijk zijn als je het zo uitlegt. Nee, zo werkt het niet.
pi_47529593
wat werkt niet zo?
pi_47530356
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:13 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zou mooi makkelijk zijn als je het zo uitlegt. Nee, zo werkt het niet.
Vertel eens hoe het dan wel werkt? Hij heeft toch gewoon gelijk?
pi_47536775
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het dan wel werkt? Hij heeft toch gewoon gelijk?
Natuurlijk niet. Jezus maakte niet alleen die uitspraak. Zou een mooie boel zijn als je die uitspraakt als algemeen geldend maakt. Er zijn veel mensen geweest die het heel letterlijk namen.

Wat Jezus bedoelt is (zoals ik het zie, gebaseerd op mijn kennis over het NT): laat je Aardse leven achter en volg Hem in het koninkrijk van God. Dat kan niet zomaar, daar is bekering en de Heilige Geest voor nodig. Als je die ontvangt, ontvang je de nieuwe schepping. Dat gebeurd na de doop. Je gaat dan mee in het sterven van en de wederopstanding van Heer Jezus Christus.

De bijbel gaat er vanuit dat je van binnenuit zondig bent en dat alle zondige gedachten van die van binnen komen. De nieuwe schepping betekent dus eigenlijk een nieuwe schepping in het hart. Wat ook aansluit met het hart, dat voortaan besneden is. (ook zo'n hele discussie over geweest tussen de discipelen)
pi_47539415
symboliek van het kruis.
Het leven is zogenaamd een horizontale reis door iets dat we tijd noemen. Het lijkt heen en weer te slingeren tussen negatieve en positieve ervaringen en zolang we geloven afgescheiden individuen te zijn, proberen we ons leven zo positief mogelijk te maken. Maar omdat iedereen van beide polen precies die ervaringen krijgt die hij nodig heeft, ongeacht zijn pogingen dat evenwicht te beinvloeden. De zogenaamde horizontale reis heeft maar één doel: ons uit te nodigen een andere mogelijkheid te zien. Die andere mogelijkheid is de realisatie van het verticale. Wij zijn de verticale lijn die de horizontale lijn doorkruist.
pi_47540075
Heeft iemand nog een antwoord gevonden op de vraag waarom de protestanten een "kaal" kruis hebben en de katholieken er één met een Jezus-figuur eraan?
pi_47540244
ook zoiets. Waarom hebben protestantse kerken een haantje op de toren en katholieke kerken niet?
pi_47543235
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 06:51 schreef Integrity het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Jezus maakte niet alleen die uitspraak. Zou een mooie boel zijn als je die uitspraakt als algemeen geldend maakt. Er zijn veel mensen geweest die het heel letterlijk namen.

Wat Jezus bedoelt is (zoals ik het zie, gebaseerd op mijn kennis over het NT): laat je Aardse leven achter en volg Hem in het koninkrijk van God. Dat kan niet zomaar, daar is bekering en de Heilige Geest voor nodig. Als je die ontvangt, ontvang je de nieuwe schepping. Dat gebeurd na de doop. Je gaat dan mee in het sterven van en de wederopstanding van Heer Jezus Christus.
Wat houdt de doop concreet in, behalve het symbolische? Wie voert de doop uit en uit wiens naam? Je ontvangt een of andere geest of schepping als je bent gedoopt Wie heeft dat verzonnen? De profeet Jezus (vzmh) of Paulus?
quote:
De bijbel gaat er vanuit dat je van binnenuit zondig bent en dat alle zondige gedachten van die van binnen komen. De nieuwe schepping betekent dus eigenlijk een nieuwe schepping in het hart. Wat ook aansluit met het hart, dat voortaan besneden is. (ook zo'n hele discussie over geweest tussen de discipelen)
Dat is dus het verschil met de Islam. Die gaat ervanuit dat iedereen zonder zonden en als moslim wordt geboren.
pi_47546894
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat houdt de doop concreet in, behalve het symbolische? Wie voert de doop uit en uit wiens naam? Je ontvangt een of andere geest of schepping als je bent gedoopt Wie heeft dat verzonnen? De profeet Jezus (vzmh) of Paulus?
[..]
ff wat gekopieerd en geplakt, is denk ik het duidelijkst.

Johannes de Doper is daarmee "begonnen", vervuld met de heilige Geest:

luc 1:15,16
Hij zal groot zijn in de ogen van de Heer, en wijn en andere gegiste drank zal hij niet drinken. Hij zal vervuld worden met de heilige Geest terwijl hij nog in de schoot van zijn moeder is, 16 en hij zal velen uit het volk van Israël tot de Heer, hun God, brengen.

Mar 1:4
Dit gebeurde toen Johannes de Doper naar de woestijn ging en de mensen opriep zich te laten dopen en tot inkeer te komen, om zo vergeving van zonden te verkrijgen.

Mat 3:11
Ik doop jullie met water ten teken van jullie nieuwe leven, maar na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om zijn sandalen voor hem te dragen. Hij zal jullie dopen met de heilige Geest en met vuur;

Jezus heeft zijn discipelen uitgezonden om dit te doen:

Mat 28:19
Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe moslims het redden zonder het kruis. Elke keer als ik bedenk dat alles wat God me wil geven pure genade is en dat ik dat eigenljk helemaal niet verdien, voel ik me heel klein en nietig worden. Het Kruis is voor mij niet alleen een teken van liefde en genade, maar ook van de wijsheid van God. Hij kent ons zo goed! Zoals ik al eerder vroeg, hoe voorkom je hoogmoed als je denkt dat je het allemaal zelf kunt verdienen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leven op 22-03-2007 14:23:20 ]
pi_47547622
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:09 schreef osho het volgende:

[..]

met je vorige identiteit was je heel wat minder denigrerend
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')