Dit werkt toch heel snel hoogmoed in de hand? Als je denkt dat je op eigen kracht, door wat je zelf doet in de hemel komt dan kan ik me voorstellen dat naarmate dat beter lukt, je erg tevreden over jezef wordt.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik geloof niet dat God een tiran is. Ik geloof dat God rechtvaardig is. En wat is er rechtvaardiger dan iemand te belonen die zijn leven op aarde aan Hem onderwerpt en de ander te straffen voor het zondigen en lasteren op aarde?
[..]
Oke dan niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik dacht al, wanneer draait de 'christen' mij zijn andere wang toe. Vlucht maar, zoals je voorouders dat ook deden.
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jezus (vzmh) is een van de grote profeten in de Islam, net zoals Mozes (vzmh). Het is vanzelfsprekend dat een moslim ook de leer van Jezus gelooft.
Als je beseft dat Jezus zich helemaal niet heeft willen geven maar domweg is veroordeeld op grond van het doen van een valse profetie en hij ook geen onverantwoordelijke massamoordenaar en sadist als vader heeft...dan wordt je pas echt dankbaar. Dankbaar dat rampen niet door God worden veroorzaakt maar dat we die zelf kunnen voorkomen. Dankbaar dat je je eigen zin aan je leven kan geven. Dankbaar dat het hele 'zonde'-verhaal volstrekte nonsens is.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:34 schreef Leven het volgende:
[..]
Wij hebben de Zoon nodig, daar gaat het om. Als je dat beseft wordt je klein en dankbaar dat Jezus zich voor ons heeft willen geven en dát wordt dan de reden om niet te willen zondigen.
Ja zo kun je het ook zien, maar ik deel die mening gelukkig niet. Ik ben dankbaar voor Gods liefde die Hij in Jezus aan ons betoond heeft. Ik ben dankbaar voor Zijn oneindige geduld met mijn eigenwijsheid en eigengereidheid. Ik ben dankbaar voor Zijn trouw ondanks mijn falen.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als je beseft dat Jezus zich helemaal niet heeft willen geven maar domweg is veroordeeld op grond van het doen van een valse profetie en hij ook geen onverantwoordelijke massamoordenaar en sadist als vader heeft...dan wordt je pas echt dankbaar. Dankbaar dat rampen niet door God worden veroorzaakt maar dat we die zelf kunnen voorkomen. Dankbaar dat je je eigen zin aan je leven kan geven. Dankbaar dat het hele 'zonde'-verhaal volstrekte nonsens is.
Hee, dat is grappig. Ik zal het morgen navragen.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:52 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Waarom katholieken een kruis hebben waar Jezus ook nog op afgebeeld wordt weet ik niet. Ik weet dat protestante christenen alleen een kruis als teken hebben, om te laten zien dat Jezus de dood heeft overwonnen. Het kruis is leeg, want Jezus leeft! Ook op het moment dat jij dit nu leest.
En hij heeft een punt.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.
Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?
Alvast Bedankt![]()
Jij doet het schijnbaar gedeeltelijk.quote:
We zullen zien.quote:Zegt de Koran ook over Christenen en Joden, maar blijft selectief natuurlijk.
Lees en huiver, het kan blijkbaar wel degelijk, al is het niet om de reden die jij insinueert. Zo geloof ik ook in Adam (vzmh), Abraham (vzmh), Mozes (vzmh), Jakob (vzmh), Noah (vzmh), Jezus (vzmh), Mohammed (vzmh) en alle andere profeten die God heeft gestuurd.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
En Mohammed geloven, en Jezus?
Dat kan niet kerel: de leer van de één staat haaks op die van de ander: onderwerping versus vrijheid.
Angst versus liefde.
Intolerantie en rigiditeit versus tolerantie en soepelheid.
Twee uitersten. Jullie kennen Jezus helemaal niet.
Zoals Bahá'u'lláh? Of die weer net niet? Waarom wel/niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees en huiver, het kan blijkbaar wel degelijk, al is het niet om de reden die jij insinueert. Zo geloof ik ook in Adam (vzmh), Abraham (vzmh), Mozes (vzmh), Jakob (vzmh), Noah (vzmh), Jezus (vzmh), Mohammed (vzmh) en alle andere profeten die God heeft gestuurd.
da's een duidelijke...Mohammed was het zegel der profetenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:11 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zoals Bahá'u'lláh? Of die weer net niet? Waarom wel/niet?
Inderdaad. Het is van alle tijden dergelijke beweringen. En het blijkt nooit waar te zijn. Toch zijn er altijd weer velen die erin geloven. In sommige gevallen zelfs miljoenen mensen die erin trappen, bv. christendom of islamquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ken ik niet. Zo zijn er in alle tijden wel mensen opgestaan die beweerden een profeet te zijn. Niets bijzonders aan. Wel triest.
inderdaad. bedankt voor de toevoegingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je vergeet het jodendom.
Van iedere profeet werd wel gezegd dat het de laatste was.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:24 schreef osho het volgende:
[..]
da's een duidelijke...Mohammed was het zegel der profeten
wat verwacht je nou van de gelovigenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:04 schreef onemangang het volgende:
Als je kritisch naar alle 'profeten' kijkt
Het kruis is de meest ironische tegenspraak van het christendom!quote:Op maandag 19 maart 2007 19:17 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik had een vraagje aan de gelovige mens onder ons. Ik als Atheist snap er geen flikker van waarom vooral de Katholieke kerk zo loopt te pronken met het kruis waar hun held aan is gestorven. Je ziet ze aan kettingen, aan de muur (met soms een bloedende jezus er nog aan) en op nog veel meer verschillende manieren.
Ik heb hier dus nooit wat van gesnapt. Het is net zoiets als dat ik met een kapmes om mn nek ga lopen, nadat iemand mijn ouders ermee heeft afgeslacht. Of met een pistool om mijn nek met hetzelde merk/kaliber waarmee een idool van me is mee neergeschoten. Staat er ergens in de bijbel ofzo dat zegt waarvoor je met een kruis moet gaan lopen. Als je t zelf doet, waarom dan?
Alvast Bedankt![]()
Enig idee wat dat inhoudt, afgoden aanbidden?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het kruis is de meest ironische tegenspraak van het christendom!
Gij zult geen afgoden aanbidden!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Christenen erkennen Mohammed niet als profeet: hij en zijn leer passen absoluut niet in het christendom.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees en huiver, het kan blijkbaar wel degelijk, al is het niet om de reden die jij insinueert. Zo geloof ik ook in Adam (vzmh), Abraham (vzmh), Mozes (vzmh), Jakob (vzmh), Noah (vzmh), Jezus (vzmh), Mohammed (vzmh) en alle andere profeten die God heeft gestuurd.
Zo was Mozes (vzmh) ook heel anders dan Jezus (vzmh). Als christen zou je ook in hem moeten geloven, maar geloof je niet in hem omdat hij totaal anders was
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:11 schreef onemangang het volgende:
Zoals Bahá'u'lláh? Of die weer net niet? Waarom wel/niet?
Beide geweldige Perzische denkers en spirituele vernieuwersquote:
Niemand aanbid het kruis, maar de persoon die op het kruis is gehangen. Na de wederopstanding is Hij Heere Jezus Christus. De volwaardige erfgenaam van Jehova/Yahweh (YHWH). De waarlijke God en Schepper. Hij is majesteit. Ironisch is dat je die uitspraak kunt maken die je maakt, maar niet begrijpt waar het om draait. De ironie zit m in de oppervlakkige benadering en de zelfverzekerde gedachte die je je jezelf eigen hebt gemaakt. Alsof jij het allemaal wel even begrijptquote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het kruis is de meest ironische tegenspraak van het christendom!
Gij zult geen afgoden aanbidden!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Of wat daar staat is niet helemaal de waarheid en iemand is gewoon sterker geworden in het zichzelf voorhouden dat.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:39 schreef Leven het volgende:
[..]
Dit werkt toch heel snel hoogmoed in de hand? Als je denkt dat je op eigen kracht, door wat je zelf doet in de hemel komt dan kan ik me voorstellen dat naarmate dat beter lukt, je erg tevreden over jezef wordt.
Het interesseert me niet wat Paulus de boskabouter heeft verzonnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef Masterix het volgende:
[..]
Christenen erkennen Mohammed niet als profeet: hij en zijn leer passen absoluut niet in het christendom.
Daarnaast zijn de "profeten" die jij noemt in de bijbel totaal andere personen dan ik de koran. Ik ben nog nooit een christen tegengekomen die gelooft in de profeet Adam.
Je moet eens voor de grap de bijbelverhalen over de mensen die je noemt naast de beschrijvingen in dekoran leggen: misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
Ow ja, jij hebt natuurlijk liever de hallicunaties van iemand anders. Ook goed joh.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het interesseert me niet wat Paulus de boskabouter heeft verzonnen.
Je hebt gelijk, ik heb het veranderd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:33 schreef Triggershot het volgende:
Kappen met woordvoerder zijn van de Mohammed-Paulus haatclubs.
Buddhisme en christendom hebben het omgaan met het lijden centraal staan ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef celi het volgende:
het kruis is een wreed executiemiddel en jezus zegt wie zijn kruis niet opneemt en achter mij gaat is mij niet waardig. ? daardoor is het kruis het hart van het cristelijke geloof.
Reageer inhoudelijk, iets wat toevoegt aan het gesprek, of reageer ook niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat nou weer TS? Je vriend hier vraagt om gepaste antwoorden en die geef ik hem.
sarcasme?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En o wat lijden al die christenen met hun kruis om hun nek
Zou mooi makkelijk zijn als je het zo uitlegt. Nee, zo werkt het niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef celi het volgende:
het kruis is een wreed executiemiddel en jezus zegt wie zijn kruis niet opneemt en achter mij gaat is mij niet waardig. ? daardoor is het kruis het hart van het cristelijke geloof.
Vertel eens hoe het dan wel werkt? Hij heeft toch gewoon gelijk?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zou mooi makkelijk zijn als je het zo uitlegt. Nee, zo werkt het niet.
Natuurlijk niet. Jezus maakte niet alleen die uitspraak. Zou een mooie boel zijn als je die uitspraakt als algemeen geldend maakt. Er zijn veel mensen geweest die het heel letterlijk namen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vertel eens hoe het dan wel werkt? Hij heeft toch gewoon gelijk?
Wat houdt de doop concreet in, behalve het symbolische? Wie voert de doop uit en uit wiens naam? Je ontvangt een of andere geest of schepping als je bent gedooptquote:Op donderdag 22 maart 2007 06:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Jezus maakte niet alleen die uitspraak. Zou een mooie boel zijn als je die uitspraakt als algemeen geldend maakt. Er zijn veel mensen geweest die het heel letterlijk namen.
Wat Jezus bedoelt is (zoals ik het zie, gebaseerd op mijn kennis over het NT): laat je Aardse leven achter en volg Hem in het koninkrijk van God. Dat kan niet zomaar, daar is bekering en de Heilige Geest voor nodig. Als je die ontvangt, ontvang je de nieuwe schepping. Dat gebeurd na de doop. Je gaat dan mee in het sterven van en de wederopstanding van Heer Jezus Christus.
Dat is dus het verschil met de Islam. Die gaat ervanuit dat iedereen zonder zonden en als moslim wordt geboren.quote:De bijbel gaat er vanuit dat je van binnenuit zondig bent en dat alle zondige gedachten van die van binnen komen. De nieuwe schepping betekent dus eigenlijk een nieuwe schepping in het hart. Wat ook aansluit met het hart, dat voortaan besneden is. (ook zo'n hele discussie over geweest tussen de discipelen)
ff wat gekopieerd en geplakt, is denk ik het duidelijkst.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat houdt de doop concreet in, behalve het symbolische? Wie voert de doop uit en uit wiens naam? Je ontvangt een of andere geest of schepping als je bent gedooptWie heeft dat verzonnen? De profeet Jezus (vzmh) of Paulus?
[..]
met je vorige identiteit was je heel wat minder denigrerendquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |