abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47444330
Heel erg graag zou ik een kat willen hebben, maar heb nooit eerder huisdieren gehad.
Daarom heb ik geen idee waar ik allemaal op moet letten.
Waarom wil de ene graag een kater en de ander liever een poesje.

Graag zo veel mogelijk adviezen en tips, want ben echt een leek op huisdieren gebied!
pi_47444434
Katers schijnen te sproeien, hoewel ik daar nog nooit last van heb gehad. Uiteindelijk is er weinig verschil, tenzij je ooit eens een nestje kittens wil hebben. In dat geval moet je dus een poes hebben.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 19 maart 2007 @ 18:44:25 #3
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_47444485
ik heb altijd het liefst een katertje. het gene waar ik echt een hekel aan heb is als je na een dag hard werken thuis komt en alle planten liggen op de grond. Of wanneer een kat de hele nacht jangt.

Kijk daarom goed hoe de ouder poes en kat zijn, en hoe ze zijn opgegroeid.
Daarom heb ik ook gekozen om een pers te nemen, omdat je dan ook afspraken maakt om de ouder poes en kat te ontmoeten en te kijken hoe ze opgroeien. Met deze kat heb ik geen last, en maakt snachts absoluut geen herrie. En s morgens komt tie me altijd netjes wakker maken om zes uur.
Cocktail? Anyone?
  maandag 19 maart 2007 @ 18:57:14 #4
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_47444930
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Katers schijnen te sproeien...........
Als je hem laat helpen niet meer.
1) katers zijn lief maar zijn ondernemender (af en toe een paar daagjes van huis)
2) poezen zijn ook lief
Als je het echt niet weet neem je een poes en een kater
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_47444964
Ik heb een kater en poes gehad
Merkte toch in het gedrag veel verschil
Katertje was vooral nadat hij gecastreert veel liever en kroeleriger dan de poes
(die ook geholpen is) Hij kwam je echt opzoeken en wilde niets liever dan heel de dag kroelen en stoeien. Terwijl t poesje toch zelfstandiger was, en op der tijd kroelerig (en dan kwam je ook niet van haar af) Katertje was ook stukken ondeugender
maar dat kan natuurlijk ook per poes verschillen

gewoon gaan kijken, je word vanzelf verliefd op zo'n beestje, en uiteindelijk maakt t nie veel uit of het een poes of katertje is als ze maar lief zijn

Succes !
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_47444979
is het niet zo slim om bijvoorbeeld een gratis kat te halen van een boerderij ofzo?

en eigenlijk wil ik de kat binnenhouden... of is dat dieronvriendelijk?
pi_47445050
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Katers schijnen te sproeien, hoewel ik daar nog nooit last van heb gehad. Uiteindelijk is er weinig verschil, tenzij je ooit eens een nestje kittens wil hebben. In dat geval moet je dus een poes hebben.
Wij hebben twee dametje .... maar die laten dus de katers binnen om het huis onder te sproeien ... dus veel maakt het niet uit
pi_47445107
Het laten castreren "helpen" noemen

Zo hoef ik nooit "geholpen" te worden. En m'n katers ook niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 19 maart 2007 @ 19:05:43 #9
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47445214
Ik heb 2 poezen gehad (allebei helaas overleden) en heb nu nog een kater van 18 jaar.
Katers zijn gemakkelijker in de omgang en gaan graag hun eigen weg. Poezen daarentegen kunnen nogal miepen en zeuren, daarbij hadden mijn 2 dames ook echt last van stalkgedrag, als ik alleen al naar de wc ging, zaten Trees en Trui al achter de deur te piepen en te koeren.
Overigens waren het allebei schatjes, hoor, daar niet van.
Onze kater heeft nooit gesproeid, maar je mag ze tegenwoordig ook al met een half jaar laten castreren en hoe eerder je dat laat doen, des te minder zullen ze sproeien, is me ooit eens verteld.
Kater of Poes, ze zijn allebei even lief, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar een kater, omdat ze wat ondernemender zijn en minder geneigd zijn om op je lip te zitten.
Op maandag 19 februari 2007 15:27 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
OoooOOoh, the bitch is back! Ga kinderen baren en schoonmaken.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:09:10 #10
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47445336
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:58 schreef Pleione het volgende:
is het niet zo slim om bijvoorbeeld een gratis kat te halen van een boerderij ofzo?

Als je de mogelijkheid hebt om de kat naar buiten te laten gaan, is dat natuurlijk wel lekker voor zo'n beest. Maar als je een kat van de boerderij haalt, kan die nog wel eens moeite hebben met het feit dat ie de hele dag binnen moet blijven.
Over het algemeen, als je genoeg speeltjes en afleiding voor ze hebt, zijn katten heel goed binnen te houden, maar nogmaals, als je b.v. op een benedenverdieping woont en ze kunnen makkelijk naar buiten, dan zou ik dat niet tegenhouden.
pi_47445551
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:57 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:

[..]

Als je hem laat helpen niet meer.
1) katers zijn lief maar zijn ondernemender (af en toe een paar daagjes van huis)
2) poezen zijn ook lief
Als je het echt niet weet neem je een poes en een kater
Dat heb ik dus gedaan. De kater ligt op dit moment over mijn arm heen en de poes (moeder van de kater) ligt lekker te slapen.. En sproeien doet 'ie niet. Ik heb ze uit het asiel gehaald. Lijkt geld te kosten maar ze zijn dan wel geënt en geholpen. En je doet wat goeds vind ik.. Bevalt me iig heel goed..

zou niet meer zonder ze kunnen
  maandag 19 maart 2007 @ 19:19:05 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47445738
quote:

Heb je genoeg ruimte? Ben je vaak thuis? Hoe ga je het regelen als je eens een weekendje weg wil?

Een kat kan oud worden. Wil je wel zo lang aan hem of haar vastzitten?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:20:30 #13
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_47445798
Ik heb zowel poezen als katers gehad...
Verschil is dat poezen vaak wat huiselijker zijn dan katers..
Nu hebben we een kater die ook wel veel komt kroelen en op schoot komt liggen, maar als ie de kans krijgt gaat ie toch het liefst te hort op. Ons poesje is veel meer aan het echt aan het flamen en ligt echt heel veel en graag op schoot... Die is een stuk rustiger dan onze kater..

Kortom allebei heeft zijn charmes en ook allebei heeft minpunten...
maar ik merk wel dit verschil in karakter..
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 19 maart 2007 @ 19:27:36 #14
152894 Ex-Lekkerlander
pi_47446090
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het laten castreren "helpen" noemen
Het helpt je huis schoon en fris te houden
quote:

Je kan een kat best binnen houden. Gaat makkelijker als ze dat gewend zijn (en in de zomer kan je hem/haar aan een touwtje buiten laten lopen maar oppassen dat ie zichzelf er niet aan kan ophangen)
Een boerderijkat is meestal al gewend om buiten te lopen en is daarom (denk ik) niet de meest ideale kat om binnen te houden.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:51:27 #15
152894 Ex-Lekkerlander
pi_47447132
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:05 schreef Elounda het volgende:
............... Poezen daarentegen kunnen nogal miepen en zeuren.......................
Je noemt hier wel wat typische vrouwen eigenschappen op (geldt niet alleen voor katten)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een kater
1) onze 1e kat was een kater. Waanzinnig beest. Je kon er alles mee uithalen en vondt alles goed. Had wel eens een paar dagen in het duivenhok (zonder duiven erin) bij de overburen opgesloten gezeten. Kwam op een gegeven moment helaas niet meer thuis.
2) onze 2e kat was een poes. Heel lief beest maar viel alleen honden aan (en de honden waren nog bang voor haar ook). Was verzot op visjes die we in de sloot voor haar vingen. Toen mijn moeder een keer biest had klaargemaakt en op de gootsteen had gezet om af te laten koelen heeft zij zich hieraan kapot gegeten.
3) Onze 3e kat was een poes. Mijn vader had hem op een boerderij gehaald. Beestje was dezelfde dag ontsnapt naar buiten. Normaal gesproken hoort een kat eerst zo'n 6 weken binnen te zitten, zij zat dus 6 weken buiten. Is altijd een beetje mensenschuw geweest
4) Mijn moeders 4e kat was een dochter van de 3e kat en heeft die schuwheid van haar moeder overgenomen. Nu is de moeder overleden en is ze al iets aanhankelijker en minder schuw (maar zodra er kinderen in de buurt zijn is ze gelijk weg)
5) Mijn zus heeft een poes en dat is ronduit een kreng. Eerst doet ze lief en aanhankelijk en vervolgens haalt ze je zonder redenen open.
6) Nadat ik op mezelf ging had ik een poes en kater (uit 1 nest). Ik woonde op een flat wat dus te weinig ruimte is, zeker voor 2 katten. Poes was errug lief, maar hield er absoluut niet van om opgepakt te worden. Kater was ook errug lief, maar zag soms spoken (keek omhoog naar iets wat er niet was en begon te miauwen. Kater is ook een keer van 5 hoog van het balkon gevallen (alleen maar een beetje gekneusde pootjes gelukkig). Beetje vreemd bij hen was dat, als je per ongeluk op de kater zijn staart ging staan omdat ie weer eens in de weg zat en hij hard miauwde om dat duidelijk te maken, ze daarna gelijk ruzie met elkaar hadden. Deze kater en poes heb ik op een gegeven moment aan vrienden die een huis met een tuin hadden gegeven. Poes is doodgereden en kater heeft nieuw vriendje gekregen.
Mijn schoonzus heeft een britse korthaar (maar dan wel met lange haren vandaar dat er niet mee doorgefokt mag worden met behoud van stamboom). Zoals ie eruit ziet is ie ook. Een pluizebolletje. Ook errug lief.

Het karakter kan per ras verschillen. Je zou eens hier kunnen kijken http://www.dieren-rassen.nl/katten/
  maandag 19 maart 2007 @ 19:53:58 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47447255
Wij hadden vroeger altijd katers. Sinds ik het huis uit ben, heb ik altijd poezen gehad. Dat zijn echt allemaal schatten geweest, heel aanhalig.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:02:09 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47447617
aanhaligheid is iets wat bij de persoonlijheid van de kat hoort en zeker niet sexe bepaald is.
Ik heb bitches van poezen gehad, en echte knuffelberen van katers.
Neem er 1 die je nodig heeft!
Daarnaast moet je zeker weten dat je er ruimte voor hebt, geduld, geld en tijd.
Neem een kat niet omdat je het wel leuk lijkt, maar omdat je graag voor een beestje wil zorgen.

En neem een asiel kat, die heeft je het hardst nodig!
pi_47447631
Mijn ervaring is dat katers eerder schootkatten zijn, maar dat ze weglopen als je ze niet 'helpt'.
Overigens moet je katten altijd 'helpen', er is een zwaar kattenoverschot in Nederland. Je 'eigen' nestje is een onnodige luxe, hoe lief die kleintjes ook zijn. Na een half jaar zijn ze niet meer klein, en dan zit de wereld weer met een paar volwassen katten die een plaatsje moeten krijgen (ten koste van de wat oudere katten die overal op een lief baasje wachten).
pi_47448048
inderdaad, een asielkat is een goed idee omdat je dan zo'n beestje echt helpt en een mooi leven kan geven... Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'genoeg ruimte'? En ja ben genoeg thuis, veel alleen zal hij niet zijn.
Weet nog steeds niet goed of ik een mannetje of vrouwtje wil... lastig...
  maandag 19 maart 2007 @ 20:13:26 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47448149
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:11 schreef Pleione het volgende:
inderdaad, een asielkat is een goed idee omdat je dan zo'n beestje echt helpt en een mooi leven kan geven... Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'genoeg ruimte'? En ja ben genoeg thuis, veel alleen zal hij niet zijn.
Over hoeveel vierkante meters kan je kat straks beschikken? En mag hij dan in alle kamers komen?
  maandag 19 maart 2007 @ 20:28:59 #21
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47448959
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:11 schreef Pleione het volgende:
Ga gewoon naar het asiel en kies een kat uit die jij leuk vindt en kijk daarbij dan niet of het een mannetje of vrouwtje is. Gewoon op je gevoel afgaan.
En genoeg ruimte: tja, geen kamertje van 1 bij 1 om hem in op te sluiten... maar gewoon lekker in de
huiskamer, dus dat hij lekker b.v. in de huiskamer kan banjeren, en een beetje op de vensterbank kan doezelen en af en toe achter een speeltje aan kan racen.
Onze kat mag gewoon in de huiskamer en slaapt vaak op de trap in een hoekje.
Op de slaapkamers mag hij niet, maar soms vergeten we een deur dicht te doen en dan ligt hij alsnog op bed. Mijn partner laat hem daar altijd liggen want hij is tenslotte al 18, en hij krijgt er heus geen 18 jaar meer bij, is zijn argument.
Bij mij mag dat niet, 18 jaar oud of niet.
pi_47450525
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Over hoeveel vierkante meters kan je kat straks beschikken? En mag hij dan in alle kamers komen?
Heb al bedacht dat de deuren boven dicht zijn zodra er een beestje hier rondhuppelt. (slaapkamer en waskamer enzo) verder mag die overal komen.

Waar moet je allemaal voor zorgen... inentingen, ontwormen, eh helpen...?
pi_47450555
foutje
  maandag 19 maart 2007 @ 21:09:00 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47450807
een asielkat is klaar voor gebruik

andere katten altijd enten en ontwormen! je dierenarts kan je vertellen wat je nodig hebt.
pi_47451304
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef SHE het volgende:
een asielkat is klaar voor gebruik

andere katten altijd enten en ontwormen! je dierenarts kan je vertellen wat je nodig hebt.
klaar voor gebruik

wisselt dat niet per asiel?
ik zit wat op internet rond te neuzen bij verschillende asiels enzo en op de ene site staat wel dat ze ontwormd zijn enzo, maar bij de ander hebben ze het er niet over.
pi_47453464
Waar je ook aan moet denken is: waar laat ik mijn toekomstige kat als ik op vakantie ga.

Verder komen er nog dierenartskosten bij, als je een kitten neemt:

Inenten, chippen (eventueel) en castreren (eventueel, maar wel aan te raden).

En als je huisdier plotseling geopereerd moet worden (door bv. een ongeluk), heb je dan genoeg geld om de operatie te betalen?

Veel informatie is bij de dierenarts aanwezig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:48:53 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47455569
Poesjes zijn veel leuker ts
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:44:16 #28
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47461423
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:18 schreef Pleione het volgende:

[..]

klaar voor gebruik

wisselt dat niet per asiel?
ik zit wat op internet rond te neuzen bij verschillende asiels enzo en op de ene site staat wel dat ze ontwormd zijn enzo, maar bij de ander hebben ze het er niet over.
Asielkatten zijn altijd ingeënt en ontwormd, dat moet ook wel, omdat ze met ze allen bij elkaar zitten en dan is de kans op een wormbesmetting of niesziekte heel erg groot.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:10:48 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47461958
Mijn asielkat kwam wel met een fikse worminfectie uit het asiel. Maar met een wormenkuur was dat snel verholpen.

Het is trouwens het overwegen waard om je kat te verzekeren. Inentingen en castratie zijn niet inbegrepen, maar voor de meeste andere ingrepen, consulten en medicatie betaal je dan nog maar 19% zelf. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
pi_47462176
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:10 schreef Lienekien het volgende:
Mijn asielkat kwam wel met een fikse worminfectie uit het asiel. Maar met een wormenkuur was dat snel verholpen.

Het is trouwens het overwegen waard om je kat te verzekeren. Inentingen en castratie zijn niet inbegrepen, maar voor de meeste andere ingrepen, consulten en medicatie betaal je dan nog maar 19% zelf. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ja dat bevalt dus goed?
Ik zit er ook over te twijvelen...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:21:50 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47462220
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:19 schreef Zus_konijn het volgende:

[..]

Ja dat bevalt dus goed?
Ik zit er ook over te twijvelen...
Ja. De dierenarts draait gewoon een nota uit voor de declaratie en ik had binnen een paar weken het geld op de rekening.

't Is niet goedkoop, maar voor één kat wel goed te doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2007 @ 09:25:41 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47462305
Ik val persoonlijk toch echt op katers Die zijn het aanhankelijkst. Poezen vind ik over het algemeen veel meer op zichzelf. Mijn katers liggen altijd wel ergens in de buurt of ik struikel er wel over eentje als ik door het huis wandel, ze lopen altijd mee (ook naar de wc ). De poes zie ik bij wijze van spreken hele dagen niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47462479
hmmmm... ik krijg er steeds meer zin in!!!

Nog meer tips mensen???
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:35:57 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47462550
Hopelijk ben je niet al te gehecht aan je spullen. Een kat doet toch waar 'ie zelf zin in heeft, dus de nagels gaan ook wel eens uit.

Bedenk je ook dat een jong katje veel energie heeft en veel aandacht vraagt, zeker in het begin.
pi_47481489
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:35 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk ben je niet al te gehecht aan je spullen. Een kat doet toch waar 'ie zelf zin in heeft, dus de nagels gaan ook wel eens uit.

Bedenk je ook dat een jong katje veel energie heeft en veel aandacht vraagt, zeker in het begin.
Hmm, een goeie krabpaal kan een hoop ellende besparen. Even inspuiten met van dat kattenspul waar ze helemaal lijp van worden en die paal wordt goed gebruikt. En een plantenspuit naast de bank doet ook wonderen. Overigens inderdaad niet te veel kijken naar geslacht maar naar karakter. Bij mij zijn ze allebei erg aanhankelijk en zelfs de kater wat meer dan de poes. Ik heb mijn katten bij 'asiel levenslust te barneveld' opgehaald op aanraden van kennissen en die schijnt erg goed aangeschreven te staan. Was ook wel te zien want alles was werkelijk spik en span daar. En je krijgt garantie

Iig succes met zoeken
pi_47499928
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:48 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Hmm, een goeie krabpaal kan een hoop ellende besparen. Even inspuiten met van dat kattenspul waar ze helemaal lijp van worden en die paal wordt goed gebruikt. En een plantenspuit naast de bank doet ook wonderen. Overigens inderdaad niet te veel kijken naar geslacht maar naar karakter. Bij mij zijn ze allebei erg aanhankelijk en zelfs de kater wat meer dan de poes. Ik heb mijn katten bij 'asiel levenslust te barneveld' opgehaald op aanraden van kennissen en die schijnt erg goed aangeschreven te staan. Was ook wel te zien want alles was werkelijk spik en span daar. En je krijgt garantie

Iig succes met zoeken
oke krabpaal... en wat voor speeltjes vinden ze nog meer leuk?

Heb meteen gezocht op dat asiel wat je noemt, kan het ook zijn dat het Voorthuizen (gemeente barneveld) was?
Wel grappig, daar zijn de katten voor 30,- en op veel andere plaatsen een stuk duurder. Het zit hem dus niet in de prijs?
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:30:46 #37
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47500188
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:19 schreef Pleione het volgende:

[..]

oke krabpaal... en wat voor speeltjes vinden ze nog meer leuk?

Heb meteen gezocht op dat asiel wat je noemt, kan het ook zijn dat het Voorthuizen (gemeente barneveld) was?
Wel grappig, daar zijn de katten voor 30,- en op veel andere plaatsen een stuk duurder. Het zit hem dus niet in de prijs?
Opwindmuizen waren bij ons altijd tha bomb, van die stokjes met veertjes en belletjes zijn ook leuk.
Onze kater was dol op pingpongballetjes en gewone propjes papier deden het ook goed.
Je kunt zelf ook speeltjes maken met wol, stokjes en lintjes of zo.
Als het maar lekker snel beweegt, dat vinden ze altijd leuk.

30 euro voor een asielkat is zeker niet duur, bij ons in de Randstad is dat het dubbele.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elounda op 21-03-2007 09:37:37 ]
pi_47502076
Vaak zijn katers echte schootzitters, terwijl poezen dat niet zijn.. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

Enne als je een kater laat castreren als ze 6 maanden zijn, dan gaan ze ook niet sproeien... (99% van de gevallen)
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:42:16 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47502206
Ik vraag me toch echt af of het zo uitzonderlijk is dat poezen schootzitters zijn. Ik had er twee die niet bij me waren weg te slaan. 'Nu even niet', zei ik dan. En dan kwam poes in slowmotion alsnog bij me kruipen. Onweerstaanbaar, natuurlijk. Met haar koppie tot onder mijn kin en zo hard spinnen dat ik vreesde dat ze erin zou blijven.
pi_47502319
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef So_Addictive het volgende:
Vaak zijn katers echte schootzitters, terwijl poezen dat niet zijn.. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

Enne als je een kater laat castreren als ze 6 maanden zijn, dan gaan ze ook niet sproeien... (99% van de gevallen)
Daar moet je wel mee oppassen. Als je 'm te vroeg laat castreren dan heb je kans dat je de groei van de penis stoort, en dan heeft 'ie een verhoogde kans op blaasgruis (waar katers sowieso al meer kans op hebben).
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:12:49 #41
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47503267
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me toch echt af of het zo uitzonderlijk is dat poezen schootzitters zijn. Ik had er twee die niet bij me waren weg te slaan. 'Nu even niet', zei ik dan. En dan kwam poes in slowmotion alsnog bij me kruipen. Onweerstaanbaar, natuurlijk. Met haar koppie tot onder mijn kin en zo hard spinnen dat ik vreesde dat ze erin zou blijven.
Mijn ervaring is juist dat poezen schoteriger zijn dan katers.
Mijn 2 poezen waren nooit bij me weg te slaan en het liefst zaten ze samen bij me op schoot.
Mijn kater is pas op latere leeftijd, zo van af zijn 14e, aanhankelijker geworden en zit nu zefs af en toe op schoot. De eerste 14 jaar van zijn leven heeft hij dat beslist niet gedaan.
pi_47503319
Rode katers zijn over het algemeen het aanhankelijkst, maar ook het luist Ik spreek uit ervaring met mijn twee mafiabaasjes. Dit is natuurlijk alleen maar een vuistregel.
Geen gezeik.
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:15:46 #43
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47503365
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:14 schreef samchestido het volgende:
Rode katers zijn over het algemeen het aanhankelijkst, maar ook het luist Ik spreek uit ervaring met mijn twee mafiabaasjes. Dit is natuurlijk alleen maar een vuistregel.
Rode katers zijn master!
Ik heb zelf een zwarte, die staan bekend als onverstoorbaar en erg op zichzelf.
Jammergenoeg klopt dit ook bij onze Henk.
pi_47503529
aaaah jammer, ik vond zwart of wit juist zo leuk...
maar die rode zijn het liefst meestal?
pi_47503575
rood staat niet bij mijn bankstel
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:25:36 #46
137158 Elounda
the world is yours!
pi_47503682
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:21 schreef Pleione het volgende:
aaaah jammer, ik vond zwart of wit juist zo leuk...
maar die rode zijn het liefst meestal?
Zwarte zijn onzettend leuk, en witte ook..
Persoonlijk vind ik rode de leukste, maar ik had weinig keus, Henk had 4 zwarte broers

Rood staat niet bij mijn bankstel.......
Ben jij er zo één???
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:26:53 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47503739
Ík zou niet op de kleur afgaan, hoor. Ook zwart-witte katten zijn hartstikke lief.

Je moet het net treffen. Dat vind ik trouwens het voordeel van een volwassen kat uit het asiel. Daarvan weet je al vrij goed wat voor karakter de kat heeft (de vrijwilligers weten daar meestal wel een goed idee van te krijgen).
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:27:25 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47503761
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:22 schreef Pleione het volgende:
rood staat niet bij mijn bankstel
Als dit serieus is, dan neem je maar een cavia, hoor.
pi_47503853
ik ga volgende week een weekje op vakantie... die week daarop ga ik in asiels kijken...
ooooh ik kan bijna niet wachten, heb er zo'n zin in.
Zit de hele tijd op kattensite's te snuffelen en bij asiels online...

*popel popeldepopel popel*
pi_47503884
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als dit serieus is, dan neem je maar een cavia, hoor.
nee het was een grapje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')