Als je hem laat helpen niet meer.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Katers schijnen te sproeien...........
Wij hebben twee dametjequote:Op maandag 19 maart 2007 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Katers schijnen te sproeien, hoewel ik daar nog nooit last van heb gehad. Uiteindelijk is er weinig verschil, tenzij je ooit eens een nestje kittens wil hebben. In dat geval moet je dus een poes hebben.
Als je de mogelijkheid hebt om de kat naar buiten te laten gaan, is dat natuurlijk wel lekker voor zo'n beest. Maar als je een kat van de boerderij haalt, kan die nog wel eens moeite hebben met het feit dat ie de hele dag binnen moet blijven.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:58 schreef Pleione het volgende:
is het niet zo slim om bijvoorbeeld een gratis kat te halen van een boerderij ofzo?
en eigenlijk wil ik de kat binnenhouden... of is dat dieronvriendelijk?
Dat heb ik dus gedaan. De kater ligt op dit moment over mijn arm heen en de poes (moeder van de kater) ligt lekker te slapen.. En sproeien doet 'ie niet. Ik heb ze uit het asiel gehaald. Lijkt geld te kosten maar ze zijn dan wel geënt en geholpen. En je doet wat goeds vind ik.. Bevalt me iig heel goed..quote:Op maandag 19 maart 2007 18:57 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Als je hem laat helpen niet meer.
1) katers zijn lief maar zijn ondernemender (af en toe een paar daagjes van huis)
2) poezen zijn ook lief
Als je het echt niet weet neem je een poes en een kater
Heb je genoeg ruimte? Ben je vaak thuis? Hoe ga je het regelen als je eens een weekendje weg wil?quote:Op maandag 19 maart 2007 18:58 schreef Pleione het volgende:
is het niet zo slim om bijvoorbeeld een gratis kat te halen van een boerderij ofzo?
Het helpt je huis schoon en fris te houdenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het laten castreren "helpen" noemen
Je kan een kat best binnen houden. Gaat makkelijker als ze dat gewend zijn (en in de zomer kan je hem/haar aan een touwtje buiten laten lopen maar oppassen dat ie zichzelf er niet aan kan ophangen)quote:Op maandag 19 maart 2007 18:58 schreef Pleione het volgende:
Je noemt hier wel wat typische vrouwen eigenschappen op (geldt niet alleen voor katten)quote:Op maandag 19 maart 2007 19:05 schreef Elounda het volgende:
............... Poezen daarentegen kunnen nogal miepen en zeuren.......................
Over hoeveel vierkante meters kan je kat straks beschikken? En mag hij dan in alle kamers komen?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:11 schreef Pleione het volgende:
inderdaad, een asielkat is een goed idee omdat je dan zo'n beestje echt helpt en een mooi leven kan geven... Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'genoeg ruimte'? En ja ben genoeg thuis, veel alleen zal hij niet zijn.
Weet nog steeds niet goed of ik een mannetje of vrouwtje wil... lastig...
Ga gewoon naar het asiel en kies een kat uit die jij leuk vindt en kijk daarbij dan niet of het een mannetje of vrouwtje is. Gewoon op je gevoel afgaan.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:11 schreef Pleione het volgende:
inderdaad, een asielkat is een goed idee omdat je dan zo'n beestje echt helpt en een mooi leven kan geven... Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'genoeg ruimte'? En ja ben genoeg thuis, veel alleen zal hij niet zijn.
Weet nog steeds niet goed of ik een mannetje of vrouwtje wil... lastig...
Heb al bedacht dat de deuren boven dicht zijn zodra er een beestje hier rondhuppelt. (slaapkamer en waskamer enzo) verder mag die overal komen.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Over hoeveel vierkante meters kan je kat straks beschikken? En mag hij dan in alle kamers komen?
klaar voor gebruikquote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef SHE het volgende:
een asielkat is klaar voor gebruik
andere katten altijd enten en ontwormen! je dierenarts kan je vertellen wat je nodig hebt.
Asielkatten zijn altijd ingeënt en ontwormd, dat moet ook wel, omdat ze met ze allen bij elkaar zitten en dan is de kans op een wormbesmetting of niesziekte heel erg groot.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:18 schreef Pleione het volgende:
[..]
klaar voor gebruik![]()
wisselt dat niet per asiel?
ik zit wat op internet rond te neuzen bij verschillende asiels enzo en op de ene site staat wel dat ze ontwormd zijn enzo, maar bij de ander hebben ze het er niet over.
Ja dat bevalt dus goed?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:10 schreef Lienekien het volgende:
Mijn asielkat kwam wel met een fikse worminfectie uit het asiel. Maar met een wormenkuur was dat snel verholpen.
Het is trouwens het overwegen waard om je kat te verzekeren. Inentingen en castratie zijn niet inbegrepen, maar voor de meeste andere ingrepen, consulten en medicatie betaal je dan nog maar 19% zelf. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ja. De dierenarts draait gewoon een nota uit voor de declaratie en ik had binnen een paar weken het geld op de rekening.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:19 schreef Zus_konijn het volgende:
[..]
Ja dat bevalt dus goed?
Ik zit er ook over te twijvelen...
Hmm, een goeie krabpaal kan een hoop ellende besparen. Even inspuiten met van dat kattenspul waar ze helemaal lijp van worden en die paal wordt goed gebruikt. En een plantenspuit naast de bank doet ook wonderen. Overigens inderdaad niet te veel kijken naar geslacht maar naar karakter. Bij mij zijn ze allebei erg aanhankelijk en zelfs de kater wat meer dan de poes. Ik heb mijn katten bij 'asiel levenslust te barneveld' opgehaald op aanraden van kennissen en die schijnt erg goed aangeschreven te staan. Was ook wel te zien want alles was werkelijk spik en span daar. En je krijgt garantiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:35 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk ben je niet al te gehecht aan je spullen. Een kat doet toch waar 'ie zelf zin in heeft, dus de nagels gaan ook wel eens uit.
Bedenk je ook dat een jong katje veel energie heeft en veel aandacht vraagt, zeker in het begin.
oke krabpaal... en wat voor speeltjes vinden ze nog meer leuk?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Hmm, een goeie krabpaal kan een hoop ellende besparen. Even inspuiten met van dat kattenspul waar ze helemaal lijp van worden en die paal wordt goed gebruikt. En een plantenspuit naast de bank doet ook wonderen. Overigens inderdaad niet te veel kijken naar geslacht maar naar karakter. Bij mij zijn ze allebei erg aanhankelijk en zelfs de kater wat meer dan de poes. Ik heb mijn katten bij 'asiel levenslust te barneveld' opgehaald op aanraden van kennissen en die schijnt erg goed aangeschreven te staan. Was ook wel te zien want alles was werkelijk spik en span daar. En je krijgt garantie![]()
Iig succes met zoeken![]()
Opwindmuizen waren bij ons altijd tha bomb, van die stokjes met veertjes en belletjes zijn ook leuk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:19 schreef Pleione het volgende:
[..]
oke krabpaal... en wat voor speeltjes vinden ze nog meer leuk?
Heb meteen gezocht op dat asiel wat je noemt, kan het ook zijn dat het Voorthuizen (gemeente barneveld) was?
Wel grappig, daar zijn de katten voor 30,- en op veel andere plaatsen een stuk duurder. Het zit hem dus niet in de prijs?
Daar moet je wel mee oppassen. Als je 'm te vroeg laat castreren dan heb je kans dat je de groei van de penis stoort, en dan heeft 'ie een verhoogde kans op blaasgruis (waar katers sowieso al meer kans op hebben).quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef So_Addictive het volgende:
Vaak zijn katers echte schootzitters, terwijl poezen dat niet zijn.. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Enne als je een kater laat castreren als ze 6 maanden zijn, dan gaan ze ook niet sproeien... (99% van de gevallen)
Mijn ervaring is juist dat poezen schoteriger zijn dan katers.quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me toch echt af of het zo uitzonderlijk is dat poezen schootzitters zijn. Ik had er twee die niet bij me waren weg te slaan. 'Nu even niet', zei ik dan. En dan kwam poes in slowmotion alsnog bij me kruipen. Onweerstaanbaar, natuurlijk. Met haar koppie tot onder mijn kin en zo hard spinnen dat ik vreesde dat ze erin zou blijven.![]()
Rode katers zijn master!quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:14 schreef samchestido het volgende:
Rode katers zijn over het algemeen het aanhankelijkst, maar ook het luistIk spreek uit ervaring met mijn twee mafiabaasjes. Dit is natuurlijk alleen maar een vuistregel.
Zwarte zijn onzettend leuk, en witte ook..quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:21 schreef Pleione het volgende:
aaaah jammer, ik vond zwart of wit juist zo leuk...
maar die rode zijn het liefst meestal?
Als dit serieus is, dan neem je maar een cavia, hoor.quote:
nee het was een grapjequote:Op woensdag 21 maart 2007 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als dit serieus is, dan neem je maar een cavia, hoor.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |