abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47487354
Het is heel simpel, je buren vragen je iets te doen dus zij moeten zorgen dat je geen schade hebt.
Leg het schriftelijk vast en je voorkomt ook een burenruzie.
Dat je mee wilt werken siert je
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47487511
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is volgens mij ook normaal dat de directe buren daar door de gemeente ook schriftelijk van op de hoogte worden gesteld.
De gemeente of welstandscommissie bemoeit zich daar niet mee, behalve als het ramen betreft die uitkijken op het terrein van de buren of bij een dakterras waarvan de reling gelijk loopt met de gevel, als deze een halve meter uit de gevel geplaatst word, dan word er niks gevraagd of bekend gemaakt bij de buren.
pi_47488260
Het is een advies dat je je buren informeert, het wordt sterk aangeraden maar het is geen verplichting.
en als de aanbouw binnen de wettelijke regels valt kan je er nauwelijks bezwaar tegen maken.

Maar overhands metselen is heel goed mogelijk, dus ze hoeven echt niet op je terrein te komen als ze je negeren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47488353
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:04 schreef klipper het volgende:

[..]

De gemeente of welstandscommissie bemoeit zich daar niet mee, behalve als het ramen betreft die uitkijken op het terrein van de buren of bij een dakterras waarvan de reling gelijk loopt met de gevel, als deze een halve meter uit de gevel geplaatst word, dan word er niks gevraagd of bekend gemaakt bij de buren.
Het gaat erom: als het vergunningsplichtig is wordt hier gewoon een briefje geschreven. Als dat het niet is, is het misschien wel fatsoenlijk om je buren in te lichten, maar voor de rest heb je er niets mee te maken/kun je er niets aan doen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_47489701
een uitbouw van 3 meter over de hele breedt is wel degelijk vergunningsplichtig. Je zou ook eens na kunnen gaan of de woning met met de uitbouwen aan 2 zijden de bp bepaling niet overschrijdt.

Je kan het natuurlijk ook in je voordeel gebruiken, kun je niet op een manier meeliften zodat je zelf ook uit kunt bouwen, hoewel dat met de termijnen voor de bouwvergunning lastig wordt.

Mbt de coniferen, op het moment dat je al gehouden bent dit toe te staan is het formeel natuurlijk zo dat de tegenpartij de verplichting heeft zorg te dragen voor het terugbrengen van een gelijkwaardige situatie, in praktijk dus een goede nieuwe coniferenhaag. Ik zou hier niet zo moeilijk over doen. Gewoon vooraf foto's maken en nadien weer zodat je eea makkelijk aan kunt tonen. Daarnaast gewoon tegen je buurman zeggen dat hij ze eruit mag halen maar dat hij gehouden is te zorgen dat de haag weer in eenzelfde staat teruggebracht wordt na de werkzaamheden. Ik zou er zelf niet aan beginnen of het moet op zijn verantwoordelijkheid zijn.

Andere optie is te regelen dat hij voor een totaal nieuwe hoogwaardigere afscheiding zorgt

Succes ermee
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:23:23 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47498968
Bedenk overigens wel dat als de conifeer (of later een druiv of e.d.) tegen de muur van de uitbouw aan ook problemen kan geven voor de kwaliteit van het voegwerk en metselwerk. Dit kan bv. leiden tot vochtdoorslag bij de buren.

Het lijkt me raadzaam hier ook nu al afspraken over te maken. Zij willen een uitbouw tegen jullie conifeer plaatsen, dus gevolgen voor eigen risico.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47625052
Vandaag hebben we een mailtje naar de toekomstige buren gestuurd.
We zijn benieuwd wat de reactie van hun is.
pi_47636948
Als ze op jouw grond staan en hij wil alleen maar voor meer vrijheid/bereikbaarheid van het werken. Dan zou ik voorstellen dat hij ze even verplant naar zijn eigen tuin en na de bouw ze op precies dezelfde plek terugzet. Het is jouw grond, hij wil bouwen, dan moet hij de moeite maar nemen om minder hinder te ondervinden tijdens het bouwen.
pi_47640558
Jullie kunnen ook meebouwen ! ?
Heb je daaraan gedacht ?
Dat is nu goedkoper dan over een paar jaar.
Meefinancieren in de hypotheek bv.

Oh nee, buurman wil nu beginnen en je kunt er in aug pas in ...
pi_48128230
Met de buurman verloopt alles voorspoedig moet ik zeggen. Hij zegt nu voldoende ruimte te hebben om te bouwen, en er is nog geen conifeer verplaatst (alleen die voor onze eigen uitbouw aan de achterzijde van de tuin).

En AnneX wat betreft je suggestie om gelijk te bouwen:
We gaan nu van een klein appartement naar een eensgezinswoning. Voor ons dus ruimte genoeg!
We hebben momenteel helemaal geen plannen om de woonruimte te vergroten.
Verder bouwen we de berging al uit, dus voorlopig hebben we daar onze handen nog vol aan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')