abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2007 @ 15:15:36 #121
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_48634037
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Omdat abn-amro als merknaam nogal populair is in Nederland he. .

i.t.t. Barclays dat de meeste mensen hier eerder aan sigaretten doet denken.
Bankieren kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Bankieren veroorzaakt kanker...

pi_48634215
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Logisch? Niets logisch. Dit is een ordinaire overname, waarom zou je er dan niet je eigen merk aan willen hangen?
De nieuwe bank (de combinatie Barclays-ABN-Amro) gaat gewoon Barclays heten. De naam voor de Nederlandse tak daavan blijft ABN-Amro (als is dat dan meer een merk dan een bank).
Net zoals het Braziliaanse deel van ABN-Amro altijd gewoon Banco Real is blijven heten.

Zowel Barclays als ABN-Amro beweren lokale merken belangrijk te vinden, banken als HSBC en ING kiezen er juist voor wereldwijd een merk te voeren.

maandag 23 april 2007 @ 16:57:58 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48638124
Van de zotte: Rijkman Groenink krijgt als gevolg van de verkoop 14 miljoen euro op zijn bankrekening erbij
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48638202
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:57 schreef Klopkoek het volgende:
Van de zotte: Rijkman Groenink krijgt als gevolg van de verkoop 14 miljoen euro op zijn bankrekening erbij
En dat terwijl ik zaterdag in de NRC las dat er voor 100 miljoen aan adviseurs ingehuurd is door beide partijen. Waarom hebben we dan nog een topman vraag ik me af? Ik verwacht juist een leidende positie van een topman.
pi_48638293
quote:
Ach ja het wegsturen van al dat personeel levert natuurlijk wat op he
pi_48638432
quote:
fusies de grootste kans om miljonair te worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48638571
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef Vaud het volgende:
Ach ja het wegsturen van al dat personeel levert natuurlijk wat op he
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die kostenbesparing weer teniet wordt gedaan door de topman.
pi_48638659
Het maakt mij niet uit. Als ze het islamitisch bankieren maar eindelijk invoeren.
  maandag 23 april 2007 @ 17:12:50 #129
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48638720
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die kostenbesparing weer teniet wordt gedaan door de topman.
Synergievoordeel wordt geschat op 3,5 mld (fd.nl). Dus nee, de kostenbesparing wordt niet teniet gedaan.

Verder is het niet zo dat hij zomaar dat geld krijgt, het is gewoon de opbrengst van verkoop van zijn opties en aandelen. Daar is niks vreemds aan. De kans is zelfs groot dat hij nog meer zou krijgen als Fortis en consorten de boel overnemen, die zullen meer per aandeel bieden (wat ook wel zal moeten, de koers is vandaag alweer 2% gestegen).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 23 april 2007 @ 17:13:52 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48638761
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
Wat me erg op valt is dat al die aggressieve roofkapitalistische hedgefundsen uit de VS en UK komen.
En je weet dat de NL pensioenfondsen daar knuppeldik in zitten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48638811
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Verder is het niet zo dat hij zomaar dat geld krijgt, het is gewoon de opbrengst van verkoop van zijn opties en aandelen. Daar is niks vreemds aan. De kans is zelfs groot dat hij nog meer zou krijgen als Fortis en consorten de boel overnemen, die zullen meer per aandeel bieden (wat ook wel zal moeten, de koers is vandaag alweer 2% gestegen).
Ah, dat maakt het inderdaad een ander verhaal. Ik dacht hij een bonus kreeg vanuit ABN-Amro zelf.
  maandag 23 april 2007 @ 17:16:06 #132
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48638822
quote:
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 23 april 2007 @ 17:16:18 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48638831
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, dat maakt het inderdaad een ander verhaal. Ik dacht hij een bonus kreeg vanuit ABN-Amro zelf.
http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=34495
  maandag 23 april 2007 @ 17:17:16 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48638868
Het illustreert natuurlijk wel perfect wat voor negatieve incentives opties en aandelen kunnen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 23 april 2007 @ 17:19:33 #135
45206 Pietverdriet
pi_48638947
Als ABN Amro Barclay's had overgenomen had heel fok hier natuurlijk met tenten in hun broek het wilhelmus lopen brallen...
  maandag 23 april 2007 @ 17:22:50 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48639059
quote:
Als ABN Amro Barclay's had overgenomen had heel fok hier natuurlijk met tenten in hun broek het wilhelmus lopen brallen...
Is dat nou zo raar? Wat is een land zonder bedrijven? Dat is als een staatskas zonder inkomsten. Een beetje nationalisme kan geen kwaad.

Maar bovenal denk ik dat er iets anders speelt, het gaat meer om de manier waarop ABN Amro wordt overgenomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 april 2007 @ 17:34:54 #137
45206 Pietverdriet
pi_48639468
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is dat nou zo raar? Wat is een land zonder bedrijven? Dat is als een staatskas zonder inkomsten. Een beetje nationalisme kan geen kwaad.

Maar bovenal denk ik dat er iets anders speelt, het gaat meer om de manier waarop ABN Amro wordt overgenomen.
Ik denk dat je de moderne economie niet echt begrijpt, ABN Amro is van de Aandeelhouders, niet van "Nederland"
Het Hoofdkantoor zit in NL, maar dat zit bv Mittal Staal ook (het grootste staal bedrijf te wereld) maar hier zeurt men nog steeds over hoogovens.
Wat telt is hoe de NL economie groeit.
  maandag 23 april 2007 @ 18:37:49 #138
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_48641439
En weer een berijf naar de klote

Uiteindelijk blijven er twee of drie banken over die dan vrijwel een monopolipositie hebben, lekker voor de marktwerking
  maandag 23 april 2007 @ 19:00:25 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48642317
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je de moderne economie niet echt begrijpt, ABN Amro is van de Aandeelhouders, niet van "Nederland"
Eens, maar Ajax is ook niet van Nederland en daar voelen we ook een soort trots bij. Je kan het raar vinden maar dit soort licht-nationalistische gevoelens bestaan.
quote:
Het Hoofdkantoor zit in NL, maar dat zit bv Mittal Staal ook (het grootste staal bedrijf te wereld) maar hier zeurt men nog steeds over hoogovens.
Wat telt is hoe de NL economie groeit.
Wat ook telt is de schatkistinkomsten. Overigens deelt niet ieder land jouw shareholders-visie. Landen als Rusland, China, India, Frankrijk, Zweden enz. hanteren een veel voorzichtiger systeem wat betreft het toelaten van buitenlandse investeerders.

Maar goed, als je m'n vorige post leest zie je dat ik zeg dat deze 'onrust' denk ik vooral is onstaan door de manier waarop ABN is overgenomen. Zoals:
- Dat een fonds van 1% zomaar een groot Nederlands instituut kan doen gijzelen.
- Dat er heel veel banen weg gaan.
- Dat de top er een leuke bonus bij krijgt.
- Dat de service waarschijnlijk slechter gaat worden en de producten duurder (is al heel vaak gezegd, zonet herbevestigd door een hoogleraar economie bij éénVandaag)

Ik kan dat goed begrijpen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 april 2007 @ 19:03:39 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48642440
quote:
Dan mag hij mij wel een bedankbriefje sturen
  maandag 23 april 2007 @ 19:03:54 #141
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_48642448
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eens, maar Ajax is ook niet van Nederland en daar voelen we ook een soort trots bij. Je kan het raar vinden maar dit soort licht-nationalistische gevoelens bestaan.
[..]

Wat ook telt is de schatkistinkomsten. Overigens deelt niet ieder land jouw shareholders-visie. Landen als Rusland, China, India, Frankrijk, Zweden enz. hanteren een veel voorzichtiger systeem wat betreft het toelaten van buitenlandse investeerders.

Maar goed, als je m'n vorige post leest zie je dat ik zeg dat deze 'onrust' denk ik vooral is onstaan door de manier waarop ABN is overgenomen. Zoals:
- Dat een fonds van 1% zomaar een groot Nederlands instituut kan doen gijzelen.
- Dat er heel veel banen weg gaan.
- Dat de top er een leuke bonus bij krijgt.
- Dat de service waarschijnlijk slechter gaat worden en de producten duurder (is al heel vaak gezegd, zonet herbevestigd door een hoogleraar economie bij éénVandaag)

Ik kan dat goed begrijpen.
ABN is nog niet overgenomen hoor... er is alleen een bod uitgebracht...
pi_48643146
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef ScienceFriction het volgende:

ABN is nog niet overgenomen hoor... er is alleen een bod uitgebracht...
De vraag is of de bank zo maar een deel mag verkopen (Bank LaSalle) zonder dat de aandeelhouders daarover zijn geraadpleegd. Door die verkoop wordt AA miner aantrekkelijk voor het consortium van banken dat AA wil opdelen en zo een hogere prijs voor AA willen en kunnen betalen.

Wat nu gebeurt is misschien wel goed voor het personeel van AA, maar niet goed voor de aandeelhouder. Het bod 36,25 euro wordt in aandelen Barclays betaald.
De koersen van AA en Barclay zijn gedaald. AA noteert op 35,77 euro.
Op deze wijze worden de aandeelhouders genept. Ik denk dat het laatste woord nog niet is gesproken.

Ik denk dat de verkoop van LaSalle zal worden tegengehouden en dat andere partijen ook een gelegenheid gegeven zal worden om een bod uit te brengen.
Ik als aandeelhouder heb liever een bod in contanten. Het consortium was bereid 40 euro per aandeel te betalen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 23 april 2007 @ 19:40:57 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48643796
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
En je weet dat de NL pensioenfondsen daar knuppeldik in zitten?
Dat weten heel veel mensen niet. Terwijl veel van hun pensioengeld toch juist in de fondsen zitten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48643868
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het maakt mij niet uit. Als ze het islamitisch bankieren maar eindelijk invoeren.
dat is ook al zoiets er wordt geen rente gerekend maar je moet wel meer terug betalen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 april 2007 @ 20:31:41 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48645987
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat weten heel veel mensen niet. Terwijl veel van hun pensioengeld toch juist in de fondsen zitten
Maar hoe groot is die omvang eigenlijk? Dat is volgens mij redelijk onzichtbaar. 'T zou me niet verbazen als onze pensioenfondsen maar een klein aandeel in die hedgefundsen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 april 2007 @ 20:31:53 #146
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48645999
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:23 schreef Oud_student het volgende:
Het consortium was bereid 40 euro per aandeel te betalen
Waar haal je dat vandaan? Voor zover ik weet is er nog helemaal niks over bekend gemaakt, er zijn slechts schattingen van mensen van buitenaf, die meestal tussen de 37 en 40 euro per aandeel zitten.
  maandag 23 april 2007 @ 20:39:06 #147
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48646359
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar hoe groot is die omvang eigenlijk? Dat is volgens mij redelijk onzichtbaar. 'T zou me niet verbazen als onze pensioenfondsen maar een klein aandeel in die hedgefundsen hebben.
De hedge funds beheren wereldwijd ruim 2 biljoen Dollar.
  maandag 23 april 2007 @ 20:45:33 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48646598
Klopt, dat was mij al bekend maar voor hoeveel zitten onze eigen pensioenfondsen daarin?

Bekend is dat onze pensioenfondsen totaal zo'n 600-700 miljard in kas hebben. Vraag is hoeveel van dat geld in de hedgefundsen zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 april 2007 @ 21:18:51 #149
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48647874
Ik denk dat dat erg mee valt. Kijk bijvoorbeeld naar de verdeling van de portefeuille van ABP:

Eind 2006 had ABP 3,2% van het totale vermogen in belegd in hedge funds. Ik denk dat het bij andere pensioenfondsen niet veel anders zal zijn.
  maandag 23 april 2007 @ 21:59:43 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48649744

Is in ieder geval duidelijk dat hedgefundsen niet te stoppen zijn, zelf als de vakbonden dat zouden willen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')