abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49880212
De Mol is toch niet zo'n grote doorzetter als dat ik altijd gedacht had...
Maak nie regtig saak nie
pi_49880402
Bericht van 24 mei van Venturo.web-log.nl.
quote:
Tien gaat per 1 augustus 2007 op in RTL Nederland

Nog een paar dagen en dan komen de RTL Group en Talpa Media naar buiten met de eerste officiële mededelingen over de inmiddels afgeronde samenwerkingplannen. Per 1 augustus aanstaande gaat de huidige Talpa zender tien op in een volledig nieuwe Luxemburgse zender die waarschijnlijk onder de naam RTL8 of 9 verder zal gaan. Een logische stap want de Luxemburgse licentie schept voor deze nieuwe zender evenals voor halfzusjes RTL4, 5 en 7 ruimere exploitatiemogelijkheden gezien de liberale mediawetgeving in het groothertogdom.

Vanaf die datum zullen ook de eerste contouren van de vernieuwde zenderprofielen zichtbaar worden. De bestaande televisieformats van Talpa zullen verdeeld worden over de dan vier zenders van RTL Nederland. In tegenstelling tot de gangbare scorebordjournalistiek in de media over het effect op de marktaandelen van RTL Nederland verwacht ik wel dat men met de Talpacontent in Q4 gewoon weer marktleider zal zijn.

April bezorgde de Publieke Omroep een marktleidend aandeel van 33,8 procent (6+, 18.00 – 24.00 uur SKO). RTL Nederland kwam met drie zenders uit op een aandeel van 24,7 procent. Tien realiseerde een marktaandeel van 7,2 procent in april. Tezamen een rekenkundig marktaandeel van 31,9 procent. Echter een groot deel van de Talpa formats zullen het op de meer geprofileerde en populairdere RTL zenders beduidend beter doen zodat die 7.2 makkelijk 10 a 11% kan opleveren.

Meer bij RTL betekend ook minder bij Nederland 1 en dus is een koppositie voor het einde van het jaar zeer aannemelijk geworden. Nog belangrijker wordt de positie op het gebied van reclame-inkomsten. Op dit moment hapt RTL Nederland bijna 38% uit de televisiebestedingen, met vooral het voetbal en de betere formats van Talpa komt daar zeker 7 a 8% bij waardoor men minimaal 45% van de koek gaat eten. Ik hoor ze bij SBS in Amsterdam al ernstig kuchen bij het lezen van deze voorspelling.

Nog interessanter wordt het als RTL en Talpa besluiten een zeer een duidelijk sportprofiel mee te geven aan een van de zenders waardoor adverteerders meer kunnen targetten op kerngroepen en de indexering voor dergelijke GRP’s een opwaardering zullen krijgen. Zo’n zender met een sportprofiel is zeer interessant voor de Heineken’s, Unilever's en Nike’s van deze wereld. De twee portfolio’s samen leveren een indrukwekkend en divers sportaanbod op. Talpa levert Eredivisiewedstrijden, EK- en WK- kwalificatiewedstrijden, de Gatorade Cup, de Bundesliga, de Serie A, de Nederlandse Eerste divisie plus de uit- en thuiswedstrijden van Jong Oranje.

RTL heeft de livewedstrijden op vrijdagavond uit de Eredivisie, internationale Darts competities, de Formule 1, Wimbledon, delen UEFA Cup, Nationale Autosport, A1 Grand Prix, Moto GP, Dakar, DTM, Le Mans, Indy 500 plus het WK Superbikes. Een dergelijk sportief universum is ook interessant voor andere sportbonden die na het aflopen van de overeenkomst met de NOS niet zullen nalaten even te buurten bij RTL Nederland. Er wordt naar verluidt al gesproken over hockey-, golf- en tenniscontent. Een zender met een zwaar sportprofiel is verder de manier om de jaarlijkse uitgaven voor het Eredivisievoetbal enigszins kostendekkend te maken.
pi_49880745
Ik weet niet wat je bron is Bliksem, maar ik geloof niet dat RTL zo'n pagina online zet. Als het tot een fusie komt, zal dit professioneel via een persbericht gebeuren. Een mediaspecial lijkt me een beetje overdreven, dan maken ze dezelfde fout als Talpa toentertijd: de zender met veel teveel ophef introduceren.

Tevens vind ik de pagina helemaal niet helemaal geloofwaardig en vraag me ook af waarom de gebruiker Photoshop heeft aanstaan: http://www.broadcastmagaz(...)70.screendumpRTL.jpg.
pi_49880989
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:07 schreef Gebruiker437 het volgende:
Ik weet niet wat je bron is Bliksem, maar ik geloof niet dat RTL zo'n pagina online zet. Als het tot een fusie komt, zal dit professioneel via een persbericht gebeuren. Een mediaspecial lijkt me een beetje overdreven, dan maken ze dezelfde fout als Talpa toentertijd: de zender met veel teveel ophef introduceren.

Tevens vind ik de pagina helemaal niet helemaal geloofwaardig en vraag me ook af waarom de gebruiker Photoshop heeft aanstaan: http://www.broadcastmagaz(...)70.screendumpRTL.jpg.
Medialog was de eerste waar ik het las, daarna nog op een andere blog. Die zullen het beiden inderdaad van BCM hebben gehaald, waar ook een update is verschenen. Dat tweede bericht wat ik heb gepost is van een week geleden en dat komt wel behoorlijk overheen met wat er op BCM staat. 'Officieel' zou het vandaag of morgen intern bekend gemaakt moeten worden en dan dus ook naar buiten via een persbericht.
pi_49881390
Ff de sites van Talpa Media en RTL Nederland in de gaten houden dan. Ik ben benieuwd, aangezien John de Mol een aantal weken zelf nog aangaf dat "Talpa 2" ook nog een mogelijkheid was. Die Mediaspecial (screenshot) geloof ik in ieder geval niet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:24:46 #181
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_49881445
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:07 schreef Gebruiker437 het volgende:
Ik weet niet wat je bron is Bliksem, maar ik geloof niet dat RTL zo'n pagina online zet. Als het tot een fusie komt, zal dit professioneel via een persbericht gebeuren.
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/mediaspecial.xml
Als je de URL intikt, krijg je wel MediA-B-C in de titelbalk van je browser e.d.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_49881460
Nou, dan heeft john straks ook z'n Sport 7 ook weer terug Maar dan onder de naam RTL 7
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 13:10:06 #183
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49885403
Update van Medialog:
quote:
RTL Nieuws laat weten dat er nog geen definitieve beslissing over het samengaan van Tien en RTL is genomen. De bewuste site, die inmiddels weer is verdwenen, was alleen aangemaakt klaargezet ‘in het geval dat het nieuws bekend wordt gemaakt’.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:34:27 #184
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_49886268
Van mij mag Tien blijven. Leuke zender
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_49887411
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:10 schreef Mike het volgende:
Update van Medialog:
[..]

Ohwjah, netzoals dat er altijd al documtaires over overleden BNers al klaar liggen, voordat de BNer uberhauft is overleden

Alleen dit is minder geloofwaardig.
pi_49889781
Trouwens, waarom hebben ze dan op de RTL site al precies 1 augustus staan
pi_49891754
Tyfus!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:00:17 #188
3185 Adelante
To let it go now
pi_49891862
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:57 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Tyfus!
Ik zou vast een nieuwe nick registreren RTL10
quote:
'Deal RTL en Tien is rond'
Uitgegeven: 29 mei 2007 12:59
Laatst gewijzigd: 29 mei 2007 13:03

AMSTERDAM - Tien, de zender van John de Mol, gaat over naar RTL. Dat meldt de website van vakblad Broadcast Magazine naar aanleiding van een speciale website die RTL Nieuws heeft gemaakt, maar waarnaar niet kan worden gelinkt.

"Nu Tien onderdeel wordt van RTL Nederland staat het Nederlandse medialandschap wederom compleet op zijn kop. De deal met John de Mols Tien/Talpa luidt een nieuw hoofdstuk in voor RTL", is daarop te lezen. De site is inmiddels uit de lucht gehaald.

Volgens Broadcast Magazine, dat een link heeft geplaatst naar de tijdig gemaakte kopie van de RTL-pagina, wordt de samenwerking bezegeld met een sportzender: RTL 10. Beide zenders hebben al veel sportprogramma's die nu kunnen worden ondergebracht in een kanaal.

Logisch

Verder zou het volgens het vakblad logisch zijn als succesvolle Tien-programma's als Gooische Vrouwen en Deal or No Deal naar RTL 4 gaan. Expeditie Robinson en De Gouden Kooi zouden een plek moeten krijgen op RTL 5.

Een woordvoerder van Tien zegt dinsdag niets te weten van een deal. RTL was niet bereikbaar voor commentaar.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49892478
Jammer, had wel verwacht dat Tien er uiteindelijk bovenop zou komen. Zul je zien dat die 'kutprogramma's' van Tien opeens wel bekeken worden . Nouja, ik ben benieuwd hoe de zender wordt. RTL 10 vind ik trouwens niet echt lekker klinken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:18:31 #190
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_49892617
Als de Wedstrijden maar in de huidige vorm houden
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_49892685
Wel de perfecte oplossing RTL heeft ook al heel veel autosport dus die sportzender lijkt wel goed te komen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:22:37 #192
3185 Adelante
To let it go now
pi_49892766
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef Rahl het volgende:
Als de Wedstrijden maar in de huidige vorm houden
Die zitten over een jaartje weer bij de NOS
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49892794
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef Adelante het volgende:

[..]

Die zitten over een jaartje weer bij de NOS
Ik denk het niet, het budget voor sport is de laatste jaren een flink stuk kleiner geworden bji de NOS.
pi_49893935
RTL zou wel met de NOS willen praten over het 'tweede uitzendrecht', met als leverage van de NOS natuurlijk het EK.
pi_49894101
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
RTL zou wel met de NOS willen praten over het 'tweede uitzendrecht', met als leverage van de NOS natuurlijk het EK.
Zou wel ideaal zijn voor allebei.
pi_49894921
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zou perfect zijn in mijn ogen

Sportzender is wel leuk... Maar dan wordt het volgens mij behoorlijk druk op rtl4 en 5 als ze 7 als 'herhalingszender' blijven gebruiken.
pi_49902005
Vast al gezegd maar toch:

Wordt dat hier dan weer een "RTL " rage? .

Verder: Als 538 naar RTL gaat.. gooit Fons van Westerloo dan Jensen op die zender?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_49903322
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:16 schreef wolfrolf het volgende:

Verder: Als 538 naar RTL gaat.. gooit Fons van Westerloo dan Jensen op die zender?
Nee, Jensen is toch helemaal gestopt met radio?
[14.gif]
pi_49905331
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:16 schreef wolfrolf het volgende:

Ik hoop van niet.
pi_50861383
Bijna een maand verder . Zou het dan toch nog voor 1 juli rondkomen?
quote:
Geruchtenmachine over RTL en Tien op volle toeren

De geruchtenmachine over een samen- werking tussen RTL en Tien draait sinds maandag op volle toeren. Waarnemers melden dat ‘de deal’ tussen beide mediabedrijven beklonken. Volgens dagblad De Pers is RTL-baas Fons van Westerloo teruggekeerd van vakantie. Ook Tien-baas John de Mol boekte al een uitje en heeft nog een week om de zaken af te handelen. “Maar misschien had hij deze week ook al met vakantie gewild“, gniffelt zijn zegsman Thomas Notermans in de krant.

Tien-presentator Jack Spijkerman had afgesproken met De Mol, maar kreeg een telefoontje dat hij niet hoefde te komen. “Nog steeds weet ik niks. Ik drink één keer in de zes weken een kopje koffie met John. Dat werd nu uitgesteld.” Ook Humberto Tan weet nog van niets. Hij maakt zich in ieder geval geen zorgen over de toekomst. “Nee. Ik heb het idee dat ik wel weer ergens terecht kom.”

Een belangrijke vraag bij een eventuele samenwerking is wat er met de presentatoren van Tien zal gebeuren. Zo zou sportgezicht Wilfred Genee niet meer welkom zijn bij zijn oude werkgever RTL. Notermans heeft echter goed nieuws voor Genee: “Dat Wilfred niet mag komen is een kulverhaal. Dat is zeker.“
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')