Dat jouw kneuzenfreakshow DGK erop komt zal wel de belangrijkste reden zijn dat je het verdedigt.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:44 schreef teamlead het volgende:
jammer dat in Nederland het blijkbaar niet gewaardeerd wordt als je je nek durft uit te steken. Tien heeft nog voor er 1 programma werd uitgezonden, nooit een kans gekregen van de meeste kijkers.
typisch nederland
precies het eerste wat ik dachtquote:Op zondag 18 maart 2007 11:43 schreef H.Flick het volgende:
Nu kan Wilfred Genee Voetbal Insite weer gaan presenteren!
Eindelijkquote:Tien geeft 't op
Met name aan het begin was het vooral een houding van 'we kopen alle goed lopende zaken bij iedereen weg en dus krijgen we vanzelf een goed lopende zender' en daardoor hebben ze zich inderdaad een negatieve houding op de hals gehaald. Zeker in combinatie met dat gedoe rond Jack, en dat onduidelijke schema van De Wedstrijden.quote:Op zondag 18 maart 2007 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
tja, het is wel jammer hoor. Het komt alleen maar door de talpa/tienhouding van iedereen, waar veel mensen op het forum ook aan meedoen.
Tien was tenminste nog een zender die zelf enorm veel produceerde, ipv de rest v/d commercieelen die alleen maar buitenlandse series aankopen
quote:Sterren Tien maken zich op voor vertrek
Door MARK LANGESLAG
De dagen van Tien zijn geteld. John de Mol is non-stop aan het onderhandelen over stopzetting van zijn noodlijdende tv-zender en samenwerking met een sterke partner. Daarbij praat de mediatycoon met RTL en SBS.
Afgelopen vrijdag nog bezwoer Talpa-directeur Ronald Goes tegenover het eigen personeel dat er van alle overnamegeruchten niets waar is. Er zou hard worden gewerkt aan een tweede Talpa-zender.
Toch gelooft niemand in Hilversum nog dat Tien blijft voortbestaan. Tv-producenten die programma’s leveren aan Tien merken sinds enige tijd dat De Mol geen verbintenissen voor lange termijn meer aangaat. Maar een nog duidelijker teken aan de wand is dat coryfeeën van Tien zich de afgelopen dagen, doorgaans via hun managers, in de etalage hebben laten zetten.
Want voor lang niet alle sterren van Tien zal plaats zijn bij bijvoorbeeld RTL4. Voor Linda de Mol, die aan een contract met die zender zou werken, wordt wel ruimte gemaakt. Maar voor de rest? RTL4 heeft met onder meer Wendy van Dijk, Martijn Krabbé, Robert ten Brink en Carlo Boszhard zelf al een batterij coryfeeën in huis.
Reden voor Beau van Erven Dorens, gisteren niet bereikbaar voor commentaar, zich te melden bij de publieke omroep. De presentator van het dagelijkse spelletje Deal or No Deal, verliet twee jaar geleden RTL voor een avontuur bij Talpa.
Ook is er bij de publieke omroep gepolst of er interesse bestaat voor een terugkeer van Jack Spijkerman. De televisiepresentator, die nog een topzwaar contract van vijf jaar met De Mol heeft, beweert van niets te weten. ,,Maar er is altijd belangstellig voor mij geweest, onder meer van de NCRV en SBS,’’ aldus de geplaagde presentator van Koppensnellers, wiens overstap naar Tien hem op veel kritiek kwam te staan.
Caroline Tensen koerst af op een overstap naar de NCRV. Novamedia, het bedrijf achter de Postcodeloterij, probeert de populaire tv-show 1 Tegen 100, die door Tensen wordt gepresenteerd, onder te brengen bij die omroep, zeggen insiders.
Eerder kreeg de presentatrice al toestemming van Talpa het programma Babyboom te maken voor de publieke omroep, waarin ze honderd stellen met een kinderwens volgt. ,,Een overstap zou inderdaad niet onlogisch zijn,’’ zegt een woordvoerster van de NCRV. ,,We weten niet wat de toekomst brengt, maar we zijn superblij met Caroline. Ze past goed bij ons.’’
De Mol deed onlangs een bod op het door hemzelf opgerichte Endemol. Ook dat duidt er volgens Hilversum-watchers op dat hij zich weer wil toeleggen op het produceren van programma’s. Met een toekomstige partner kan hij een afspraak maken over de afname van een gegarandeerd aantal programma’s.
De mislukking van de zender Tien is het tweede grote drama voor John de Mol in de omroepwereld. In 1996 kwam al na luttele maanden een einde aan het met veel tamtam gelanceerde Sport7, waarvan hij oprichter en aandeelhouder was.
quote:Ook SBS wil Tien kopen
Door MARK LANGESLAG
HILVERSUM - De strijd om de verlieslijdende tv-zender Tien en Radio 538 is begonnen.
Na RTL heeft ook SBS zich weer gemeld als overnamekandidaat voor de mediabedrijven van John de Mol. De mediatycoon en SBS-topman Patrick Tillieux houden vandaag ‘stevige gesprekken, melden ingewijden.
Het medialandschap is enorm in beweging, nu het einde van Tien in zijn huidige vorm onafwendbaar lijkt. John de Mol onderhandelde de afgelopen maanden vooral met RTL in een poging zijn zwaar verlieslijdende zender bij dat mediabedrijf onder te brengen.
RTL-topman Fons van Westerloo zegt dat beide bedrijven ‘binnen enkele dagen mededelingen kunnen doen over de aard van de samenwerking’. Gewerkt wordt aan een scenario waarbij een extra RTL-zender wordt opgericht.
Succesvolle programma’s van Tien, zoals het eredivisievoetbal en een paar dramaseries, worden in dat geval verdeeld over de vier kanalen van RTL. Ook Talpa’s Radio 538, dat wel winst maakt, gaat dan naar RTL Nederland.
Talpa zegt dat er over Tien strategische gesprekken worden gevoerd met ‘heel veel partijen’, maar ontkent dat er bijna een akkoord is met RTL.
Verscheidene coryfeeën van Tien willen niet lijdzaam afwachten hoe het schip zinkt en hebben zichzelf alvast in de etalage gezet. Zo is de publieke omroep gepolst of er interesse is Jack Spijkerman terug te nemen. Ook Beau van Erven Dorens heeft zich bij de publieken gemeld.
Novamedia, het bedrijf achter de Postcodeloterij, is bezig omde Tien-show 1 Tegen 100 met Caroline Tensen bij de NCRV onder te brengen.
De enige reden waarom ik tien/talpa haat is omdat ze de voetbalrechten hebben..quote:Op maandag 19 maart 2007 11:47 schreef robster16 het volgende:
heel verhaal..
Hoezo suc6 willen kopen? Voor zover ik kan zien heeft John de Mol vooral veel geld gebruikt om nederlandse producties op te zetten en ook veel uit te proberen. Daar tegenover stonden veel top producties, zoiets heb je nodig om mensen binnen te halen. De bekende producties maken mensen snel vertrouwd met een zender en zo kun je ze je eigen nieuwe producties laten leren kennen. Zoals Gooische Vrouwen, Van Speijk, Boks, Parels & Zwijnen, Lieve Lust, Koppels, Lotte, Nieuw Dier, De Slimste, Je Leven In De Steigers, Voetbalvrouwen, Deal or No Deal, Een Miljoen Wat, Just The Two Of Us. Stuk voor stuk NIEUWE producties van eigen bodem, al dan niet geinspireerd op een buitenlands format.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:05 schreef ruudbackus het volgende:
Ik vind het neit zo zonde.
Ik heb geen hekel aan het geld dat John de Mol heeft wel op de manier hoe hij er succes mee denkt te kopen. Dat dit ten tweede male mislukt is zegt genoeg.
Alleen al dat constante gezeik over dat voetbal. Terug naar de NOS gaat t toch niet, want die geven niet wat de KNVB ervoor wil hebben. Dat is niet Talpa/Tien's schuld. En op elke andere commerciele zender was het hetzelfde liedje geweest. Sommige dingen veranderen nou eenmaal, Dadelijk als iedereen digitale tv heeft dan verandert de hele tv-markt nog een keer, met on-demand programma's en door programma's verwerkte reclame zodat je niet om t kwartier uit een programma getrokken word.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik tien/talpa haat is omdat ze de voetbalrechten hebben..
Series en andere meuk kijk ik toch niet, ook niet op SBS of RTL, boeit me niet.
Gewoon die rechten terug naar de NOS en wat er dan met Tien gebeurd zal me een worst zijn.
Het enige programma waar ik nog wel eens naar keek op Talpa was Barend en V.Dorp, maar daar keek ik ook al naar op RTL4.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |