ok ofzoquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Komt nog wel op Uitzendinggemist.nl, vanaf morgen ofzo.
Ik trein elke dag met veel plezier naar Amersfoort, met de auto gaan lijkt me echt vreselijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:07 schreef lost95 het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar, ik ben inmiddels overgestapt op de auto, met file maar minder reistijd.
M'n schoonzus heeft nog een half jaartje daar aan de Tanhauserdreef gewoond (staat er dwars op). Samen met een Marokkaanse die ze niet echt kende (die een keer zonder aankondiging haar broer met vrienden er een paar weken liet wonen, sta je als meisje toch raar te kijken). Op zich is de wijk daar nog wel goed te doen, alhoewel ze wel regelmatig nagejoeld werd als de moskee 'uitging'. Maar Overvecht is vooral zo'n uitgestrekt gebied van kaal grauw beton, echt heel lelijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:06 schreef DennisMoore het volgende:
Whehe, en ik heb ooit nog naar een flatje gekeken aan de Arnodreef... tegenover die moskee..
Tja, en die ouders maar zeggen dat ze er alles aan doen... ik geloof er niet echt veel van, er wordt gewoon geen respect voor de maatschappij bijgebracht bij die kinderen en dat ligt gewoon aan de ouders. Die doen veel te weinig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:11 schreef StefanCJ het volgende:
Die vader van dat jonge jochie die zogezegd alles deed om zijn zoontje op het rechte pad te houden heeft onlangs een winkelontzegging gehad in een grote supermarkt vanwege het stelen van blikken Euroshopper bier ...
Typisch gevalletje ...![]()
quote:Meer misdaad in Utrecht, risico verschilt per stadswijk
UTRECHT - Voor het eerst sinds jaren is de criminaliteit in de stad Utrecht gestegen.
Het afgelopen jaar telde twee procent meer aangiften dan 2005. Dat blijkt uit de AD Misdaadmeter die zaterdag verschijnt.
Wie in Utrecht zoveel mogelijk wil voorkomen slachtoffer te worden van criminaliteit, doet er beter aan de binnenstad en de achterstandsbuurten Overvecht en Kanaleneiland te mijden.
In Utrecht hebben criminelen het vizier nog nog altijd het meest gericht op auto?s. Het aantal autokraken is in 2006 gestegen. Elke dag worden er 33 auto?s opengebroken. Met name de omgeving van de Jaarbeurs, Overvecht, Kanaleneiland, Zuilen en Oog in Al zijn geliefd werkterrein voor de -veelal scooterende- autokrakers.
Na criminaliteit met auto?s zijn met name woninginbraken (stijging van 22 procent) en mishandelingen (plus 2,5 procent) populair tijdverdrijf voor wetsovertreders. Inbrekers sloegen in 2006 het meest toe in Hoograven-Zuid, rondom de Bernadottelaan (Kanaleneiland), in Rivierenwijk-Noord en in Tuindorp. Ook Wittevrouwen, Tolsteeg en Leidsche Rijnwijk De Rietvelden (Vleuterweide) zijn in trek bij inbrekers. In Lunetten werd vaak in schuren ingebroken, met name rondom de Simplonbaan, de Wageningseberg en de Brennerbaan. Stadsbreed daalde het aantal schuurinbraken met een kwart.
De kans om mishandeld te worden, hangt af van iemands stapgedrag. Bij Hoog Catharijne, rond de Breedstraat en op de Mariaplaats vielen de meeste slachtoffers, maar ook in de Schaakwijk, Overvecht en Kanaleneiland was vaak raak.
Nouja, nog niet het regionale nummer van de ME, dus dat scheelt nog moet je maar zo denken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:36 schreef DennisMoore het volgende:
Heb je 't krantje 'Politie & U' al gelezen? We moeten nu bij bijna alles 112 bellen..
Dat valt ook wel te zien aan de huisvestingsproblematiek. Maar Utrecht is veel toffer dan Amsterdam.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:29 schreef zatoichi het volgende:
Utrecht is de op een na populairste stad om te wonen na Amsterdam volgens een artikel in de Volkskrant!
Daar was ik vandaag ook! Een klein stukje hemel op aarde....quote:
Is het niet over de houdbaarheidsdatum? Soms staat het wat zeldzamere bier al even op de planken daarquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:50 schreef Q. het volgende:
Lekker een 75 cl flesje Boon Oude Geuze gehaald.Bert.
.
in de bisschoppen? aan de ene kant is op de uithof wonen wel fijn omdat je lekker laat kan opstaan (als je op de uithof studeert iig).....maar 3 minuten fietsen naar het neude wint het zo hardquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:27 schreef Memento-Mori het volgende:
Vanaf 2 mei woon ik officieel in Utrecht![]()
wel op de uithof maar toch
BIER HEEFT GEEN HOUDBAARHEIDSDATUM!quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:37 schreef kwib het volgende:
[..]
Is het niet over de houdbaarheidsdatum? Soms staat het wat zeldzamere bier al even op de planken daar
Maar verder een prima winkel hoor. Je moet soms alleen even opletten
ooit daar iets gehaal wat "maar" 2 jaar over datum was![]()
Martin Brilquote:LEDIG ERF
In Utrecht kom ik een straatnaambord tegen dat onmiddellijk fascineert: Ledig Erf.
Je rijdt de Maliesingel af, komt op de Tolsteegsingel. Aan je rechterhand is de oude stad, en de Stadsbuitengracht. Stukken muur van de oude stad zijn hier en daar zichtbaar. Langs het water staan prachtige bomen. Aan het begin van de negentiende eeuw werden in alle Hollandse steden de stadsmuren afgebroken. Het nieuwe gebied dat ontstond werd beplant, en er verrezen biertenten. Wandelingen werden die nieuwe stedelijke stroken genoemd.
Aan het einde van de Tolsteegsingel maakt de weg een bocht naar rechts. Aan de linkerhand ligt nu een bouwput, met hekwerk van Heras eromheen, en een groot bord in het puin dat nieuwbouw belooft: www.mmb.nl. Een straatnaambord staat bij het hek.
Ledig Erf.
Leger kan een erf niet zijn, inderdaad. Maar iets verderop, rechts, is de Tolsteegbrug, en daar is een plein met diverse terrassen, van het filmhuis Louis Hartloopcomplex (gevestigd in een oud politiebureau), café De Poort en café Ledig Erf. In de Volksmond heet dit stukje Utrecht óók Ledig Erf, maar zo leeg als het aan de andere kant van de brug is, zo vol is het hier op een mooie namiddag of een zomeravond.
Waar nu café De Poort ligt, en ernaast een kapsalon van Kerastase, was tot 1842 de Tolsteegpoort, een van de belangrijkste poorten die toegang gaf tot de stad Utrecht. Andere grote poorten waren de Wittevrouwenpoort in het oosten en de Catharijnenpoort in het westen. De Tolsteegpoort kwam uit op de Tolsteeg, nogal logisch, maar toch bestaat die steeg niet meer. Hij heet nu Twijnstraat. Loop de Twijnstraat door, en je bent op de Oude Gracht.
Hartje Utrecht.
Terug naar Ledig Erf; een stuk Utrecht dat dus voor 1842 net buiten de stadspoorten lag. Dat verklaart misschien de naam. Maar wat de naam zo mooi maakt, als gezegd, is dat het stuk grond waar het betrekking op heeft ook werkelijk volkomen leeg is.
Ik hou van leegte van de stad, en van bouwputten. Ledig Erf is het ideale voorbeeld van zo'n lege plek. Er is zelfs pal tegenover het braakliggende terrein (het is nog niet eens een bouwput, want er gebeurd niets in) een overdekte bank van bakstenen en hout (Amsterdamse school) waarop het heerlijk zitten is om van het grote niets te genieten.
Onkruid, puin.
Afval, verkeer.
Stoplichten voor je neus, een voetgangers en fietsersoversteekplaats. Veel bussen die hier langskomen, en veel fietsers ook, onderweg naar de stad, of de terassen aan de overkant van de Tolsteegbrug. Verder niets te zien, nou ja, iets verderop links de brug over de Vaartsche Rijn met aan het einde industrie, en na de brug slingert de weg zich naar links - daar wordt het de Catharijnesingel.
Ik loop om het braakliggende terrein heen. Ik zou mobiel naar de website van mmb kunnen surfen om te kijken wat ze van plan zijn hier te bouwen, maar ik wil het niet weten. Aan de achterkant van het terrein, waar nog een paar krotten staan, heeft het ook ooit Ledig Erf geheten. De Gansstraat komt er op uit. Ook vind ik aan de muur van een huis op de Tolhuissingel pal naast het braakliggende terrein een straatnaambordje: Muntsteeg. Er is alleen geen steeg meer.
Slechts ledigheid.
Ik hou van ledigheid (des duivels oorkussen) en van lege stukken stad. Ik verheug me op de dag dat heel Hoog Catharijne een Ledig Erf zal zijn.
in een spaceboxquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
in de bisschoppen? aan de ene kant is op de uithof wonen wel fijn omdat je lekker laat kan opstaan (als je op de uithof studeert iig).....maar 3 minuten fietsen naar het neude wint het zo hard![]()
90s NOW in Tivoli.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:27 schreef Asmodean het volgende:
Wat is er in Utrecht eigenlijk allemaal te doen (behalve de vrijmarkt) met koniginnedag/nacht?
quote:
Gewoon zoveel zuipen dat je daar niets van merkt.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:17 schreef TMan het volgende:
[..]
Het is elke keer precies hetzelfde
Ik ga er ook heen![]()
Mijn werkquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Een kleine 2 uurtjes geleden trof ik deze situatie aan in Utrecht:
[afbeelding]
![]()
uhm ...er liggen een stel meteorieten op de wegquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Een kleine 2 uurtjes geleden trof ik deze situatie aan in Utrecht:
[afbeelding]
![]()
Maar die ribbeltjes zijn er voor de stok die de blinde voor zich uit houdt en dat stokkie voelt dat steentje welquote:Op vrijdag 27 april 2007 00:50 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Die geribbelde tegels zijn aangelegd om blinden in goede banen te lijden en op de stoep te houden. Een blinde ziet dat kiezelsteentje op de stoep niet aankomen...
Wat moet een blind iemand bij de Ikea?quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:50 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Die geribbelde tegels zijn aangelegd om blinden in goede banen te lijden en op de stoep te houden. Een blinde ziet dat kiezelsteentje op de stoep niet aankomen...
Goedkoop eten natuurlijk, wat moet je er anders?quote:
Ik kwam laatst een blinde inclusief zonnebril en geringde stok tegen in de Ikea. Hij stond precies onder het bordje met de bekende pijl "zo ziet u alles". Helaas had ik toen geen camera bij me.quote:
Zijn mensen die inkopen doen bij ikea niet sowieso blind?quote:
Stond met die vent in de AH2Go van de week op 't CS.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:20 schreef Sjoewe het volgende:
http://omroep.nl/nps/premtime/
Of de laatste uitzending van PremTime over overvecht
Vouwfietsen in de spits gewoon laten bijbetalen, net als met gewone fietsen. Dat lost een heleboel op. Daarnaast bagagewagon verplicht stellen waar die er is en je komt een heel eind.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:10 schreef zwahiel het volgende:
En vouwfietsen in de trein idd, jezus wat kan me daar aan ergeren.
Kort samengevat? Drukquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:05 schreef VoreG het volgende:
Hoe is koninginnedag in Utrecht eigenlijk?
Ik heb het nog nooit hier geviert.
Dat is het in Amsterdam ook, dus wat dat betreft niet andersquote:
Op koninginnedag en nach.quote:Kom naar het Domplein in Utrecht en ga uit je dak op de beats van Don Diablo, DJ Chuckie, Benny Rodrigues, Sidney Samson, Chris Rox, Joshua Walter, Martin Pieters en MC Knowledje!
Het zijn ook altijd van die Zonnatura-slurpende linnentasjesdragende Op-Pad mensen, die met vouwfietsjes in de trein willen. Bovendien is een scharnier ergens in het midden van je stadsfiets voor sommigen al genoeg om aan te nemen dat het een vouwfiets is.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vouwfietsen in de spits gewoon laten bijbetalen, net als met gewone fietsen. Dat lost een heleboel op. Daarnaast bagagewagon verplicht stellen waar die er is en je komt een heel eind.
Nou ja, ik tel al elk jaar mijn zegeningen dat ik niet forens op de route naar de huishoudbeursquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd van die Zonnatura-slurpende linnentasjesdragende Op-Pad mensen, die met vouwfietsjes in de trein willen. Bovendien is een scharnier ergens in het midden van je stadsfiets voor sommigen al genoeg om aan te nemen dat het een vouwfiets is.![]()
Ik denk dat tot 01.00 uur veel mensen op het Domplein zullen zijn ivm dat feest van Caz!.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:26 schreef The6thgate het volgende:
morgen lekker op stap in utrechtis er later op de avond/nacht eigenlijk wel kans om ergens binnen te komen? neem iig aan dat het niet bepaald rustig zal zijn
nee zal wel weer overvol zijn overalquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:26 schreef The6thgate het volgende:
morgen lekker op stap in utrechtis er later op de avond/nacht eigenlijk wel kans om ergens binnen te komen? neem iig aan dat het niet bepaald rustig zal zijn
90's now, is het verstandig de kaarten vooraf in handen te hebben?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:34 schreef MaJo het volgende:
Dit jaar wordt mijn eerste koninginnedag/nacht in utrecht. Hiervoor altijd in Amsterdam geweest (wat overigens geweldig is als je de plekjes maar weet). Morgennacht gaan we naar 90's now en dan op koninginnedag zelf gewoon rustig door de stad struinen
Heel verstandig. Het is namelijk uitverkochtquote:Op zondag 29 april 2007 15:05 schreef Zyggie het volgende:
[..]
90's now, is het verstandig de kaarten vooraf in handen te hebben?
Uhuh, al 2 wekenquote:Op zondag 29 april 2007 15:38 schreef TMan het volgende:
[..]
Heel verstandig. Het is namelijk uitverkocht![]()
Wauw. Het was net ook al erg druk en afgezet enzo in de stad.quote:Op zondag 29 april 2007 18:04 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik hoor net op de scanner de mededeling van de organisatie/standstoezicht, dat de vrijmarkt officieel is begonnen.
Toch niet bij het viaduct hoop ik?quote:Op zondag 29 april 2007 19:06 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Iemand had z'n hoofd uit het dakluik gestoken als ik het goed heb begrepen.
Er hoort nog de voornaam van desbetreffend voormalige chileense president bij, Salvador.quote:Op zondag 29 april 2007 19:03 schreef Burdie het volgende:
Allendeplein is toch niet hier in de buurt.
edit: wel dus, precies waar ik bedoelde ook.
Dat klinkt heel dom.quote:Op zondag 29 april 2007 19:06 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Iemand had z'n hoofd uit het dakluik gestoken als ik het goed heb begrepen.
Ja, diegene heeft z'n hoofd gestoten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |