Ik heb zelf ruim 2 jaar in (de nu) 1 vd 4 Utrechtse "probleemwijken" gewoond; Betonbuurt (Geuzenwijk). Dat ligt in de oksel van de Rode Burg (de grote, bij de dames) en de Marnixlaan. Zelf heb ik nooit ook maar iets aan problemen gehad. Maar dat elk normaal persoon in de wijk nooit. Helaas waren wij wel in de minderheid. De grootste problemen werden veroorzaakt door de autochtonen. De blanke, -mijn IQ is lager dan mijn leeftijd- nederlander dus. Schreeuwen, zuipen, schelden op alles wat los en vast zit, vechten etc.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:19 schreef Undergod het volgende:
Opvallend dat iemand daarover valt, maar ik heb niets tegen achterstandswijken, ik heb hier anderhalf jaar gewoond, en nooit problemen gehad.
Maar om nou te zeggen dat het gezellig op straat is....
ps. ik dacht dat jij in Transwijk woonde Q?
Wat zij zegt, EKKO roeleert! Zet DB's ( www.dbstudio.nl ) er ook maar bij. En de Poort, Louis Hartlopercomplex en Café West.. en euh Hoog Brabant niet te vergetenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 02:34 schreef MaJo het volgende:
Ben jullie een tijdje kwijt geweestIk woon nu 5 maanden in Utrecht en het wordt steeds meer ´mijn´ stad. Nou heb ik mijn hele leven al in de buurt van Utrecht gewoond dus ik kende de stad al goed, en ook mijn vrienden wonen vrijwel allemaal hier. Maar nu ik dus zelf ook en dat bevalt goed!
Qua leuke kroegen: Het gras van de Buren is een van mijn favoriete cafe´s. Kun je wel relaxed een beetje kletsen enzoDe Vingerhoed is als journalist (student) natuurlijk sowieso leuk, kom je altijd wel iemand tegen die je kent. En voor het echte werk natuurlijk Tivoli
Overigens is Ekko ook erg leuk en zeker OP waardig! Eens in de twee weken op zaterdag is daar Diep in de Groef, een leuke alternatieve dansavond
Laatst bij Sjans (hoek domplein, bij die hoerige rode lichten) geweest. Was goed te eten. Als ik dan toch bezig ben, Lokaal Negen aan de Trans is ook aan te raden.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:45 schreef lost95 het volgende:
Vrijdag wezen eten bij Purper, heel erg lekker en niet te duur. Toch was het redelijk rustig, dat was enige minpunt.
Westquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:05 schreef Undergod het volgende:
Ik heb zojuist een kamer genomen in Lombok.
Dit betekent dat ik weg kan uit de officiele achterstandswijk; Kanaleneiland.
De kamer is in de Padangstraat, nu dus de vraag, wat zijn tips voor een student in Lombok.
Café West is wel relax, maar lekker chillen in Park Oog in Al bij die mooie sluis en Munt is ook ok! Ga ook eens op zaterdag in de houtzaagmolen kijken langs de Leidsche Rijnquote:Op maandag 26 maart 2007 15:53 schreef zwahiel het volgende:
[..]
West
En dan heb je nog Peper om te eten, en alle andere eetzaakjes in de KanaalstraatEn scheef tegenover je de Buurtsup Nieuw Engeland. Verder de AH helemaal vooral bij de kop van Lombok en de Nettorama + Aldi een stukje richting de Douwe Egberts. En als de wind 'goed' staat altijd de geur van verse koffie in de lucht
dankquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
Gaan we weer.
Probeer Haarhoek op de Voorstraat eens. 15 euro als je je OV kan laten zien.
Die naast jou?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:59 schreef DennisMoore het volgende:
De Marokkaan hier kost een tientje.
Met eksters op het Vree'burg.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:58 schreef VoreG het volgende:
Utereg mn stadsie
Nou, al die asociale lui die denken zomaar in mijn voortuin te kunnen gaan hangenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:38 schreef kwib het volgende:
Damn wat was het lekker weer. Jammer dat ik tot half 6 op kantoor moest zitten. Zag op de terugweg nog de Weerdsluis met al die mensen (loop via het Nijntjepleintje naar huis). Damn dat zag er comfortabel uit
Tijd voor een weekend voor zon en rosé
Ik ben in m'n bed blijven liggenquote:Help! Hellep! Heeeelp! Heeelleeep! Help! Etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |