Naar aanleiding van een reactie in het kinderfototopic deel 100 op onderstaande foto (Sugar, als je niet wil dat deze foto hier staat haal ik 'm gelijk weg maar het illustreert zo goed hoe makkelijk dit soort dingen gaan)
blauwe druifjes knabbelen..
![]()
quote:
Oh jeetje! Hij had het net niet in zijn mond, hoor, gelukkig niet dan! Maar wat eng!
Pff, gelukkig
![]()
mijn nichtje heeft ooit eens (toen was ze een maand of 6) blauwe druifjes zitten sabbelen en had daarna een forse keelontsteking (als je een blauw druifje plet zijn ze wat slijmerig, dit is het giftige deel zeg maar)
Omdat er vast meer mensen zijn die dit niet hadden geweten, een eigen topic als waarschuwing (better safe than sorry!)
Voor iedereen hier, heb je wel eens goed in je tuin gekeken wat er allemaal instaat? Bij heel veel mensen staan (soms zeer) giftige planten gewoon binnen kinderhandbereik. Van vrijwel iedere plant is info te vinden en anders wil ik het wel opzoeken. Delen van plantjes (vooral als de bloempjes of vruchtjes mooi felgekleurd zijn) verdwijnen zo in een mondje en de meest simpele en onschuldige plantjes (zoals narcissen, hyacinten en blauwe druifjes op het moment) zijn licht tot zeer giftig.Een paar linkjes met dank aan google
![]()
Als je ergens over twijfelt, zoek het op en neem geen risico's!
wat te doen bij vergiftiging?Giftige plantenMeer gifige plantenOok giftig voor kinderen! ![]()
Of er veel reacties komen vind ik niet zo belangrijk zolang ouders van (vooral heel jonge) kinderen even goed rondkijken in hun woonkamer en tuin wat daar zoal instaat. Weet je niet hoe het heet, maak een foto en plaats die hier, dan zoek ik wel voor je op wat het is en of het kwaad kan!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-