abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47354248
k heb zojuist mijn laptopje weer geinstalleerd.... (acer aspire 5670) die beschikt over een S-Video aansluiting.... ik weet alleen niet of het een IN of een OUT is. ik vraag me nu af... wij hebben thuis satellite tv... is het ook mogelijk om dan die sinalen naar m'n laptop door te schakelen? of heb ik daar nog speciale hardware voor nodig? wij hebben 2 ontvangers thuis... mijn vraag is dus nu..... hoe kan ik m'n laptop op die ontvanger aansluiten? en heb ik dan ook geluid?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:51:36 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_47354380
Ik heb ook een laptop van Acer Aspire, en die S-video is een uitgang. Verder weet ik het ook niet en ben wel benieuwt naat eventuele antwoorden....
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_47354709
Dreambox als ontvanger nemen kan je t streamen
pi_47356446
mja maar ik heb die dus niet... en ik zal ´t dus moeten doen met mijn 2 ontvangers.... zijn er echt geen andere mogelijkheden??
pi_47356460
denk niet dat je ontvangers een netwerk stream kunnen produceren :p
pi_47356475
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:47 schreef stefan1187 het volgende:
k heb zojuist mijn laptopje weer geinstalleerd.... (acer aspire 5670) die beschikt over een S-Video aansluiting.... ik weet alleen niet of het een IN of een OUT is. ik vraag me nu af... wij hebben thuis satellite tv... is het ook mogelijk om dan die sinalen naar m'n laptop door te schakelen? of heb ik daar nog speciale hardware voor nodig? wij hebben 2 ontvangers thuis... mijn vraag is dus nu..... hoe kan ik m'n laptop op die ontvanger aansluiten? en heb ik dan ook geluid?
FireDTV
Werkt ook met MCE.

Heb je wel firewire op je laptop?

edit: deze verkopen we zelf in de zaak; tuurlijk heeft ie firewire

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-03-2007 00:03:44 ]
pi_47366081
ja ik heb firewire maar hoe werkt dat dan?
pi_47367816
hmm... ik heb beetje rond gekeken op een aantal sites.... die over firedtv gaan.... en als ik 't dus goed begrijp.... is dat dus een decoder... die je d.m.v de firewire kabel aan sluit op de laptop.... en waarmee ik (als ik geen betaalde zenders wil kijken) gewoon alle free to air zenders kan ontvangen??? ik moet aleen wel een heeeuule lange firewire kabel hebben omdat ik 'm helemaal naar boven naar m'n slaapkamer moet trekken vermindert het signaal dan niet ???
pi_47371405
someone??
pi_47371577
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 16:46 schreef stefan1187 het volgende:
someone??
FireWire kabels mogen dacht ik niet langer dan 5 meter zijn, dus: forget it.
pi_47372047
hmm maar die decoder die kan ik natuurljk overal neerzetten waar ik wil... dus ook op me kamer... en gelijk naast mijn kamer op het dak staat de schotel....zou 't dan toch nog lukken??? omdat ik er eerst van uitging dat ik geen nieuwe decoder nodig had dacht ik dat ik 'm door moest trekken van beneden naar boven (de firewire kabl) maar dat is dus niet zo.....
pi_47372495
Tvopjepc? internet tv... Is het aanbod in ieder geval groter dan free-to-air zender 1,2,3 en lokale omroep. www.tvopjepc.nl of uitzendinggemist.nl. Kun je zelfs kijken wat je wilt, wanneer je wilt.
Nougoed, een nadeel kan zijn dat je dr internet voor nodig hebt (en een beetje snelheid) en dat het beeld niet zo scherp wordt (lijkt) als op tv.
Misschien ook een oplossing
-
pi_47372825
koop dan een Dreambox veel toffer dan die FireDTV bagger (Welke ook nog vaak MOEILIJK doen met bepaalde FIREWIRE controllers)
pi_47372853
jaa dat ken ik.. tvopjepc... maar ik vwil toch echt m'n pc met de decoder verbinden.... ik dacht er dus net aan om de decoder dan gewoon op m'n kamer te zetten.... we hebben gedeeltelijk een plat dak toevallig naast mijn slaapkamer waar de schotel op staat.... dus dan moet ik alleen daar nog een kabeltje voor hebben...toch?
pi_47373058
Ja,

decoder moet je wel aansluiten op je LNB of DISEC switch (?)
pi_47375040
mja.... maar gaat de dreambox dan ook met firewire??? want dat is dus voor mij wel een vereiste...

ik heb trouwens gezeien dat je bij de firedtv voor betaaltelevisie ook het volgende nodig hebt...

astonscrypt 1.05 CAM

wat is dit?
pi_47381635
iemand een idee waar ik die CAM kaartjes voor nodig heb?
pi_47382361
Dreambox heeft gewoon een netwerkaansluiting

hang um in je netwerk en je kan overal waar jij netwerk heb kijken
pi_47383921
mja maar die is wel stuk duurder.... of heb ik 't verkeerd?
pi_47383941
ik ben maar een arme puber hoor
pi_47387937
hijs wel een stukkie duurder maar ook een stukkie handiger!

.1 je kan um gewoon ergens neer tieften
.2 als je draadloos heb kan je overal kijken ( kan je met je firewire ding wel shaken )
.3 t ding kan ook cardsharing ( verder niet op ingaand )
.4 eh bedenk ik nog wel
pi_47387996
oké... maar die dreambox... moet ik dan de nieuwste nemen of verschild het per uitvoering wat je er allemaal mee kan doen??

en kan je toch nog ff ingaan op dat cardsharing?? klinka nemelijk interessant:P
pi_47388052
Cardsharing ga ik hier niet bespreken omdat t een GRIJS gebied is ( wel / niet mag )

en een simpele 500-S zou afaik genoeg moeten zijn
pi_47388110
ok

bedankt ik zal eens rondkijken.... en ik laat het wel horen als er weer vragen/problemen zijn
pi_47388472
oké ik begrijp dus nu ... dat je de dreambox aansluit op de schotel via de LNB en hem aan je netwerk hangt via een netwerkkabel... (ik heb experiabox) dus ik hang hem er in de experiabox weer in.... zend hij dan de signalen via de experiabox door naar mijn pc?? en hoe ontvangt mijn laptop ze dan?? moeten die signalen niet eerst omgezet worden? en is 't mogelijk om die signalen naar 2 of 3 computers door te sturen?? zodat je op meerdere pc's tv kan kijken? want op de experiabox zijn meer pc's aangesloten.

[ Bericht 19% gewijzigd door stefan1187 op 18-03-2007 02:02:41 ]
pi_47388666
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef stefan1187 het volgende:
hmm... ik heb beetje rond gekeken op een aantal sites.... die over firedtv gaan.... en als ik 't dus goed begrijp.... is dat dus een decoder... die je d.m.v de firewire kabel aan sluit op de laptop.... en waarmee ik (als ik geen betaalde zenders wil kijken) gewoon alle free to air zenders kan ontvangen??? ik moet aleen wel een heeeuule lange firewire kabel hebben omdat ik 'm helemaal naar boven naar m'n slaapkamer moet trekken vermindert het signaal dan niet ???
Dat bakje hou je gewoon (met een standaard firewire kabel) bij je laptop en je trekt er een coax kabel heen vanaf je schotel.

Verder moet er een Common Interface in. Zo'n geval van Canaal Digitaal ofzo, niet héél duur.
Daar kan vervolgens eventueel je kaart in als je betaalzenders wilt.
pi_47395276
quote:
Op zondag 18 maart 2007 01:55 schreef stefan1187 het volgende:
oké ik begrijp dus nu ... dat je de dreambox aansluit op de schotel via de LNB en hem aan je netwerk hangt via een netwerkkabel... (ik heb experiabox) dus ik hang hem er in de experiabox weer in.... zend hij dan de signalen via de experiabox door naar mijn pc?? en hoe ontvangt mijn laptop ze dan?? moeten die signalen niet eerst omgezet worden? en is 't mogelijk om die signalen naar 2 of 3 computers door te sturen?? zodat je op meerdere pc's tv kan kijken? want op de experiabox zijn meer pc's aangesloten.
inweze wel. alleen als je een single tuner dreambox neemt kan je maar 1 zender tegelijk kijken

welke je wel op elke aanwezige PC tegelijk kan bekijken natuurlijk
pi_47396310
oké dankjewel maar die signalen kunnen dus gewoon door m'n laptop ontvangen worden... geen extra hardware voor nodig ofzo??

ik neem aan dat een twintuner weer 2x zo duur wordt?
pi_47396365
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:50 schreef stefan1187 het volgende:
oké dankjewel maar die signalen kunnen dus gewoon door m'n laptop ontvangen worden... geen extra hardware voor nodig ofzo??

ik neem aan dat een twintuner weer 2x zo duur wordt?
Twintuner is idd een keer zo duur uit mn hoofd.. :x

en je kan t gewoon met VLC spelen afaik
pi_47398879
mja... ik heb op dit mmoent problemen met m'n vlc wit scherm enzo terwijli ik wel alle codecs gewoon heb..... maar ik zag dat windows media center en mediaportal ook werken ??
pi_47399295
hmm dat durf ik zo niet te zeggen
pi_47400631
oké in ieder geval bedankt voor al jullie reacties heb er Echt heel veel aan gehad

ik denk dat 't toch maar een dreambox wordt
pi_47406013
Zag dat je vanaf 198,- al een 500S heb afaik :p

edit: 8 / 9 omdraaien is fout )
pi_47408056
ja ik heb 't gezien moet alleen nog een dubbele kop op de schotel gooien... dus ben dan 30 euro meer kwijt ongeveer..... en die CAMS welke raad je me aan?? Matrix revolution??
pi_47408140
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:00 schreef stefan1187 het volgende:
ja ik heb 't gezien moet alleen nog een dubbele kop op de schotel gooien... dus ben dan 30 euro meer kwijt ongeveer..... en die CAMS welke raad je me aan?? Matrix revolution??
je kan zonder CAM / smartcard alleen FTA kijken.

welke CAM je dient te hebben voor Canal Digitaal weet ik zo niet..
pi_47408558
mja van dat Free to air wist ik.... maar ik heb volgens mij deze nodig.... kzie 'm op verschillende sites staan.

http://www.satellietmarkt.nl/s_366.gif

wat kan ik eigenlijk allemaal met zo'n CAM??
kan daar helaas niet zoveel info over vinden.... als ik op google CAM MODULE invul krijg ik allemaal dealers
pi_47409109
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:12 schreef stefan1187 het volgende:
mja van dat Free to air wist ik.... maar ik heb volgens mij deze nodig.... kzie 'm op verschillende sites staan.

http://www.satellietmarkt.nl/s_366.gif

wat kan ik eigenlijk allemaal met zo'n CAM??
kan daar helaas niet zoveel info over vinden.... als ik op google CAM MODULE invul krijg ik allemaal dealers
de CAM maakt je smartcard weer leesbaar ofzo :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')