Nee...je verklaart dat de planeet zich voed met de kern...en dat is gewoon suf...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:47 schreef Ticker het volgende:
Overigs is het vrij lomp om niet verder te kijken dan je neus lang is. De bewijzen tonen zich duidelijk in filmpjes. Hier hetzelfde verhaal over mars:
http://www.youtube.com/watch?v=d44Jj_3gp-M&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Exerson%2Enl%2Fcontent%2Fview%2F367%2F
Tevens is natuur natuur, en ook hemellichamen blijken zich aan bepaalde wetten te houden. Net als een mens.
Wil je trouwens beter lezen, ik zei dat een mens zich voedt.. natuurlijk voedt een mens zich met externe bronnen, dacht je dan dat ik bedoelde dat wij net als een planeet een kern hadden?
Nogmaals... omdat blijkbaar niet iedereen weet dat massa in warmte omzetten dikke onzin is.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Massa omzetten in warmte is onzin. Warmte is voor zover ik weet uit m'n natuurkunde lessen het trillen van een atoom. Hoe harder deze trilt hoe warmer deze is.
Een atoom van een zwaar metaal verdwijnt dus niet door warmte.
Een atoom verdwijnt alleen wanneer deze gesplitst wordt in andere atomen (en zelfs dan verdwijnt ie niet). Kernsplitsing.
En het lijkt me niet dat dit gebeurt in het midden van de aarde.
Mijn conclusie... dit is kwatsj.
Dus jij zou zeggen, ons water komt daar voor een groot deel vandaan?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:45 schreef TaLoN.NL het volgende:
Wat hier mooi op aansluit is de theorie van de destructie van een (water)planeet uit ons zonnestelsel genaamd Tiamat(a.k.a. Lucifer), de kuiperbelt bestaat voor een groot deel uit ijs, een ander gedeelte van de ijsbrokken van de planeet Tiamat is volgens die theorie in delen naar de aarde gekomen.
Dit is nu een voorbeeld waarmee ik bedoelde te zeggen dat er rare aannames worden gedaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:55 schreef Ticker het volgende:
Een bol wordt groter, en vult zich op, bij ons is dat in dit geval water!
Ik denk dat je helemaal niet de theorie leest. Volgens ben je te koppig om zelfs maar je erin te verdiepen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is nu een voorbeeld waarmee ik bedoelde te zeggen dat er rare aannames worden gedaan.
Jij zegt dat de bol groter wordt en zich opvult...in ons geval met water.
Maar je lijkt te vergeten dat er een zeebodem is. Als je AL het water van onze planeet even een minuutje opzij zou zetten hebben we nog steeds een mooie planeet over met hier en daar wat grote uitsteeksels (de continenten dus).
ALS het een groeiende bol zou zijn die groter wordt..dan wordt de boel nog steeds opgevuld met steen/aardkorst/whatever...NIET met water.
Maar dat is dus exact NIET wat JIJ beweert.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal niet de theorie leest. Volgens ben je te koppig om zelfs maar je erin te verdiepen.
Want dat is dus exact wat de beste man beweerd.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is dus exact NIET wat JIJ beweert.
Jij leest blijkbaar ook bagger. Ik heb het niet over het artikel..maar over JOUW posts...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
![]()
Lees het maar inderdaad nog eens. En bekijk de filmpjes want met puur de tekst kom je er misschien niet goed in. Vooral het filmpje over europa spreekt boekdelen.
Vanuit het niets?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Onze aardbol groeit! Er komt aarde bij!
Goh! beantwoord jij zomaar even de vraag waar al een eeuw over gesteggeld wordt! Op dit moment versnelt de uitdijing van het heelal zelfs maar jij weet al met zekerheid te zeggen dat dit ooit op zal houden...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:27 schreef Ticker het volgende:
Ook dat stopt op een gegeven moment met uitdijen.
Voorheen werd de massa van het heelal idd gezien als de factor die zou zorgen voor het al dan niet weer inkrimpen van het heelal. Er is toen heel wat gesteggeld over de hoeveelheid massa die het heelal bevat en volgens mij is de consensus over het al dan niet weer instorten van het heelal enkele malen van kant veranderd. Vrij recente observaties (eind jaren 90 meen ik) laten echter zien dat de uitdijing van het heelal versnelt, wat op z'n zachtst gezegd vreemd is aangezien je zou verwachten dat na een grote ontploffing de snelheid waarmee het materiaal zich verspreidt af zou nemen. Verklaring? Hebben we niet, er is hier sprake van een onbekende kracht die we vooralsnog bestempelen als donkere energie.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:00 schreef ToT het volgende:
Ik heb begrepen dat wetenschappers zeggen dat de massa van het heelal te groot is, waardoor het uitdijen zal stoppen en het op een gegeven moment door zijn eigen massa weer in elkaar zou gaan storten, waardoor je zo'n enorme klomp materie en energie bij elkaar hebt zitten, waardoor je een nieuwe oerknal zou krijgen. (Misschien hebben we al talloze oerknallen achter de kiezen?)
Maar da's weer een heel andere discussie.
Nee. Een kogel uit een geweer versnelt alleen zo lang hij in de loop van het geweer zit, en voortgestuwd wordt door de gassen van de explosie van kruit. Daarom is de vuurkracht van een geweer vele malen hoger dan van een kleine handwapen: waar een handwapen over een lengte van misschien 15 centimeter de druk van de explosiegassen uitoefenent, gebeurt dit bij een geweer over een lengte van misschien 60 centimeter. Dit is ook een van de redenen dat veel handwapens op meer dan 30 meter vaak niet meer zo heel nauwkeurig zijn en geweren een veel groter nauwkeurigheidsbereik hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:30 schreef ToT het volgende:
Okay, da's wel weer bijzonder!
Maarre: als een kogel uit een geweer afgeschoten wordt, versnelt hij niet ook eerst nog voor hij weer afremt?
Nou... Bij kernreacties komen er wel degelijk electronen vrij die gewoon wegschieten, gewoon wegvliegen. En je moet je realiseren dat massa niet iets vasts is. Atomen en moleculen bestaan voor het OVEROVEROVERgrote deel uit NIETS. Het zijn hele kleine deeltjes protonen en neutronen in het midden, dan een hele grote ruimte met HELEMAAL NIETS en daaromheen een paar miniscule electronen die in een baan rond de protonen-neutronenkern vliegen en die daarmee het geheel groot maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zware metalen in het midden van de aarde die "opraken".
Waar gaan die zware metalen dan naartoe? Die atomen zullen namelijk niet zomaar opeens verdwijnen.
Dit is allemaal basismateriaal natuurkunde. Electronen "vliegen" idd vrij rond tussen allerlei atomen. Sommige atomen houden hun electronen beter vast dan anderen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:43 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nou... Bij kernreacties komen er wel degelijk electronen vrij die gewoon wegschieten, gewoon wegvliegen. En je moet je realiseren dat massa niet iets vasts is. Atomen en moleculen bestaan voor het OVEROVEROVERgrote deel uit NIETS. Het zijn hele kleine deeltjes protonen en neutronen in het midden, dan een hele grote ruimte met HELEMAAL NIETS en daaromheen een paar miniscule electronen die in een baan rond de protonen-neutronenkern vliegen en die daarmee het geheel groot maken.
Het kan best hoor dat het tot minder zware elementen is gereageerd, o.a. water en zo.
Ik zeg niet dat ik de theorie geloof, maar ik vind het wel een interessante hypothese.
Precies, dat is redelijk onzinnig maar wat wel kan, is dat een deel van de lichtere elementen in de atmosfeer rondzweven en een deel van de atmosfeer de ruimte in ontsnapt. Zelfde reden als waarom de maan bijvoorbeeld nauwelijks een atmosfeer heeft, die is ontsnapt, er is niet genoeg aantrekkingskracht om die vast te houden. Dus dan verlies je wel massa.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:53 schreef Refragmental het volgende:
Het kan idd best dat het tot een minder zwaar element is gereageerd zoals je zegt. Maar een proton blijft een proton en zal niet zomaar verdwijnen. Een zwaar element kan "uitelkaar vallen" in meerdere lichtere elementen, maar dan nog blijft het kwa gewicht precies gelijk. Ook daar verdwijnt dus niet zomaar massa.
Dat sommigen hier stellen dat massa omgezet wordt in warmte is ook onzin. Warmte is zoals eerder gezegd een toestand van een element.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |