ook de dag van de PS3-launch, maar dan zou je de aankondiging eigenlijk op donderdag verwachtenquote:
Misschien heeft Microsoft er meer plezier in als al die kids hun PS3 een dag later huilend terug naar de winkels brengen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:23 schreef kepler het volgende:
[..]
ook de dag van de PS3-launch, maar dan zou je de aankondiging eigenlijk op donderdag verwachten
quote:
Microsoft onderzoekt diefstal Xbox Live-accounts
Door René Wichers - woensdag 21 maart 2007 10:50 - Bron: Redactie Tweakers.net - Views: 1.890 - Permalink
Xbox Live, het online gamenetwerk van Microsoft, is volgens diverse bronnen gekraakt. Met name spelers van Halo 2 lopen het gevaar om hun account en hun creditcardgegevens kwijt te raken. Microsoft onderzoekt de zaak.
Xbox 360 met kogelgaten Kevin Finisterre, beveiligingsexpert van Digital Munition, zette dit weekend zijn bevindingen op de Full Disclosure-mailing list. Volgens hem is er een groep kwaadwillende hackers actief, die zichzelf 'Infamous Clan' noemt en die in staat is om 'GamerTags' - zoals Microsoft de Xbox Live-accounts betitelt - over te nemen. Op hun website claimt deze groep een zevental accounts te hebben overgenomen, voornamelijk omdat het gedrag van de eigenaren ze niet aanstond. Dat zou echter slechts het topje van de ijsberg zijn: er zijn heel wat meer klachten van Xbox-gebruikers die zeggen bestolen te zijn. De berichten zijn in sommige gevallen al enkele weken oud, maar de softwaregigant nam ze klaarblijkelijk pas serieus pas na de publicatie van Finisterre, die ook zelf slachtoffer van diefstal werd. Hoe de dieven precies te werk gaan is niet bekend: er is onder andere sprake van social engineering en phishing, maar de kans dat een expert als Finisterre daar slachtoffer van wordt is niet erg groot en met een technisch lek moet dan ook serieus rekening gehouden worden.
Een helpdeskmedewerker van Microsoft beweerde tegenover de security-onderzoeker in eerste instantie dat de problemen zijn te herleiden tot het netwerk van Halo 2-ontwikkelaar Bungie; maar in een eerste officiële verklaring ontkende het bedrijf dat er problemen zijn: 'Bungie.net is niet gehackt en er zijn geen Xbox Live-accounts gestolen. Alle berichten die het tegendeel beweren zijn onjuist.' Deze opstelling is 'meer dan een beetje nalatig', vond Finisterre, en inmiddels heeft Microsoft laten weten dat het de berichten serieus neemt: 'Beveiliging is een topprioriteit voor het Xbox Live-netwerk, en alle meldingen van frauduleus gebruik of diefstal worden onderzocht', aldus een woordvoerder. Hoewel het verlies van een Live-account vervelend is, zijn het met name de creditcardgegevens die de Xbox-maker zorgen zullen baren. Wie een GamerTag bemachtigt, kan namelijk op rekening van de rechtmatige eigenaar bij Microsoft winkelen. In minstens één geval was al sprake van een schadepost van achthonderd dollar.
je kan die punten ook gebruiken om liedjes te kopen voor de Zune geloof ikquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:56 schreef Heintje het volgende:
En wat de neuk heb je er aan om op kosten van iemand anders dingen op Marked place te kopen? (onder zijn profiel.)
Alleen je aandelen MS zullen er van steigen. En dat ook nog niet eens als MS het weer terug moet draaien.
Tsja ik weet niet in hoeverre ze je acount hacken, maar als ze CC informatie los kunnen krijgen eruit dan is het wel zuur natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:16 schreef twi het volgende:
Ik maak me er echt nul komma nul druk over. Een creditcard linken aan je Live account heeft nauwelijks voordelen, en mijn verlopen creditcard heb ik dus ook niet hoeven vernieuwen. Prepaid all the way.
Die creditcard zou pas een klein voordeel hebben zodra je de MS-punten per transactie direct kan afrekenen,en ik geloof dat je ze zelfs met creditcard nog steeds per x aantal moet kopen.
Zit je er dus mee in je maag, weg met die creditcard en er is geen enkel probleem meer, zelfs al blijkt dit geen hoax en is de kans groter dat je de loterij wint.
Ik koop die punten altijd pas als ik wat zie staan dat ik wil hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef Heintje het volgende:
Ik speel ook geen Halo 2, en heb geen CC. Dus het zal wel goed zijn.
Alleen heb ik wel vaak een voorraadje punten op mijn account staan. Maar nooit meer dan 2000.
Ik zou je xbox ook gewoon vastketenen, net als je tv eerst. Krijg je gelijk een beetje die industrial look in je huiskamerquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:55 schreef Heintje het volgende:
Ik zet de punten er ook altijd pas op als ik ze nodig heb. Maar die 2100 waar je mee opwardeerd is voor de meeste spellen te veel. (gelukkig anders waren de spellen wel erg duur.)
Maar ik heb ook het idee dat als mijn acount ooit gestolen wordt dat dat met Xbox en al is.
idd, alleen ze zijn wel bekend bij microsoftquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef twi het volgende:
De CC-gegevens kun je volgens mij niet bekijken vanaf je account. Alleen aanpassen in een andere.
je hoeft MS niet te hacken, als er een designfoutje is gemaakt en steeds bij het inloggen ook de CC gegevsn wordt opgehaald, dan is het simpel de traffic packaging sniffen en dan kijken wat er verstuurd wordt. MSN heeft geen enkele vorm van beveilig, hotmail heeft pas sinds 2 jaar dat alle HTTP en TCP data encrypted wordt verzonden naar een client, dus waarom zou xbox packages geen beveiliging hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:49 schreef twi het volgende:
Uiteraard, maar ze hebben 't over accounts hacken, niet Microsoft hacken
Ja en Jaquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Iemand Castlevania al gedownload? (en zo ja: ist wa?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |