Euh nee, dat is juist het probleem.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:26 schreef voyeur het volgende:
En monter & opgewekt gaan wij weer ons weegs, gelouterd door de treurnis van ANDEREN.
L'enfer, c'est les autres (of zoiets schreef Sartre toch ooit?)
En met de geplande duur van dit programma gaat dat nog een stuk erger worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:50 schreef APK het volgende:
[..]
Euh nee, dat is juist het probleem.
Ik lees regelmatig in de COS dat mensen dromen over DGK als ze streams uitzetten en naar bed gaan.
Tijdens BB3 zijn ook streamers geflipt die het niet meer aankonden hoe Gert Jan behandeld werd.
Ik zie nu weer tekenen van dat soort hysterie bij een aantal mensen die 24/7 de streams volgen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:42 schreef APK het volgende:
(een bepaalde poster vond het zelfs nodig te melden in het update topic dat hij best wel een beetje trots was dat zijn kaart gelezen was en in beeld kwam. Huh? Het topic gaat toch over belangrijke gebeurtenissen in DGK en niet over een hoogtepunt in het leven van een streamkijker?).
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?quote:Het is een groot experiment. Een groot aantal streamkijkers (helaas heeft tegenwoordig elke Tante Annie een breedbandverbinding) gaat zich steeds meer spiegelen aan de persoon waarin zij zich het meest herkennen.
Na maandenlange identificatie met die bepaalde persoon kruipen bepaalde personen in de huid van die persoon en voelen persoonlijk irritatie als bv Jaap hun favoriete Huub zwetend de weg blokkeert.
.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".quote:Nazorg lijkt mij geboden als dit programma stopt.
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
No problemo. Topic is vooral een experiment..quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
p.s. het was ook echt niet als "modje zegt foei" bedoeld hoor![]()
Kijkers zijn altijd al 'aktief' betrokken geweest bij RL shows, ze mochten namelijk stemmen wie ze leuk vonden (of dat eerlijk ging is een ander verhaalquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.quote:.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".
Buiten dat zie je in de COS ook groepen onstaan. Dat was bij eerdere RL programma's ook wel het geval, maar ik vermoed dat de groepen zich binnenkort aan gaan passen aan het niveau van de bewoners.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
Kom, kom.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
Mee eens. Maar dit is zowel onderhoudender als in zekere zin onaangenamer dan BB. Deze bewoners worden niet als kleuters behandeld en hebben veel omhanden. Verder worden er veel gemenere spelletjes gespeeld en is alles veel heftiger omdat winnen in hun eigen handen ligt en niet in die van de kijker. In het begin stond me die gemenigheid ook tegen... ik wist niet of het nou aan het concept of aan de keuze van bewoners lag, maar zo rondom de tijd van BB6 vond ik het niet leuk om naar te kijken. Nu, vooral dankzij Huub die niet gemeen is en wel heel grappig, wel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Dat is toch bij BB ook altijd zo geweest?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:05 schreef APK het volgende:
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.
Voor een aantal kijkers is het een verslaving, dat geven ze ook zelf toe...
HOR ,quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:59 schreef Hor het volgende:
Voor mij persoonlijk is het een abstract verhaal: de deelnemers interesseren mij niet, hun ahtergrond kan me ook geen flikker boeien, ik wil actie en spel zien!
quote:
quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:53 schreef Gert het volgende:![]()
Dit is internet hè:
- jij, ras-jordanese mokummer, doet je voor als Ierse allochtoon [afbeelding],
-ik, polder-Ghandi, doe me voor als dictator [afbeelding]
die bende doctorandussen in de COS doet zich voor als ongeletterde lompe hufters![]()
Heb je zelf geen mening of opinie over het gebeuren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:03 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Goed topic, interessante opening TS.
Ik ben benieuwd naar de reacties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |