ja cloodte.. oud Neerlandsche spelling enzo
Het idee klonk op zich niet verkeerd. Gezellig met een paar mensen op het vrijthof in maastricht een pilsje drinken. Janetje (ja die ja
![]()
), Sjeen D_O_G en ik
Begon natuurlijk al lekker: aangezien ik de enige ben die niet in Maastricht woont (goddank) werd ik meteen aangewezen als BOB. Gezellig een avondje spa lurken dus. Maar ach, op het forum lijken ze wel aardig, dus dat moet dan maar....
We zitten nog niet goed en wel op het terras (nadat de dames natuurlijk weer eens niet op tijd waren
![]()
), krijg ik van Janetje (ja die ja
![]()
) zonder enige waarschuwing een paar "vriendelijke" klopjes op m'n hoofd. Alsof daar een of ander insect doodgemept moest worden. Het excuus: dat moest van MissH.
nah.. bedankt dan
![]()
Vervolgens gaan de 3 gezellig aan het bier, terwijl ik m'n spa voorgezet krijg. Verlangend werp ik een blik op het bier, waarna Janetje (nog steeds die ja
![]()
) het nodig vindt om haar glas zo ongeveer in mijn gezicht te duwen met het "lollige" commentaar dat ik wel even aan bier mocht ruiken. De toon was dus aardig gezet.
Sjeen zou ik ook nog thuis afzetten, dus die hield zich nog een beetje in, maar Janetje zou de laatste bus naar huis nemen. De ene hatelijke opmerking na de andere werd mijn deel. Als ik er wel op reageerde, kreeg ik als reactie "huilie", als ik er niet op reageerde "opgelost, slotje". Deze puber presteerde het om mij bejaard te noemen, mijn enigszins terugwijkende haargrens belachelijk te maken, mijn auto belachelijk te maken, en de lengte van bepaalde lichaamsdelen in twijfel te trekken....totdat..... mevrouw ontdekte dat ze haar laatste bus dus niet zou halen. Toen sloeg ze om als een blad aan een boom, zette haar meest zielige blik op en de (inmiddels verre van nuchtere) Sjeen vleide zich tegen me aan. Tsja.. ik ben ook maar een man die te lang droogstaat.. dus uiteindelijk er dan maar mee accoord gegaan dat ik ook Janetje dan maar thuis zou afzetten.
In haar pogingen om uit te leggen waar ze woonde, verwarde ze links met rechts, noord met zuid en maastricht met rotterdam. Die hele tyfusstad ben ik een keer of 3 rondgereden, tot ze (waarschijnlijk per ongeluk) zich liet ontvallen in welke wijk ze woonde. Na nog een stukje toeren door het altijd gezellige (
![]()
) maastricht hadden we dan eindelijk het huis bereikt waar zij woont. Vervolgens Sjeen nog de auto uitgegooid in de buurt van haar huis en nu eindelijk thuis en aan het bier.
Samenvatting:
Spa
![]()
Maastricht
![]()
Vrouwen in het algemeen
![]()
Janetje
![]()
Bier
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering