abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47298685
het gaat niet om nieuwsgierigheid, maar om panische angst als er voedsel anders dan pap in debuurt komt
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:23:58 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47298720
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:22 schreef Anitra het volgende:
het gaat niet om nieuwsgierigheid, maar om panische angst als er voedsel anders dan pap in debuurt komt
wat zij zegt dus spelen /porren doet ze ermee, thats it.. oh en verstoppen zodat je het een week later beschimmeld terug vind
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47299050
Waarmee heb je dat rechtopdrinken geprobeerd? Misschien is dat met een rietjesbeker (van Nuby, ca 6/7 euro) makkelijker?
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:36:02 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47299152
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef poemojn het volgende:
Waarmee heb je dat rechtopdrinken geprobeerd? Misschien is dat met een rietjesbeker (van Nuby, ca 6/7 euro) makkelijker?
tuitbeker met harde en zachte tuit/rietjesbeker/gewone beker beker met rietje. groter gaatje in de speen met een spuitje soort vingervoeden zeg maar
pi_47300708
Meer opties weet ik zo ook niet, jammer. Hopelijk kunnen jullie snel bij de logopedist terecht.
pi_47307101
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:22 schreef Anitra het volgende:
Dat begrijp ik wel, maar kindjes apen nu eenmaal graag na Stressen en dwingen gaat de boel alleen maar verergeren en ik neem aan dat ze alles wat ze echt nodig heeft in die speciale pap heeft zitten...
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:12:55 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47308682
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef FoN het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar kindjes apen nu eenmaal graag na Stressen en dwingen gaat de boel alleen maar verergeren en ik neem aan dat ze alles wat ze echt nodig heeft in die speciale pap heeft zitten...
met alle toevoegingen van zout en een pak rijstebloem per dag kan het nu nog, het is niet spoed dat er per direct nu gelijk iets aangedaan moet worden.
Maar wel iets op de korte termijn , want hoe langer we wachten hoe lastiger het wordt.
En dat is iets wat wij niet voor haar willen.
pi_47309185
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 17:19 schreef FoN het volgende:

[..]

nou die van mij aapt helemaal niet na e die heeft hetzelfde probleem en is 1,5 ouder dan Arwen. Er is ook al meerdere kere verteld dat er tijdens hte eten geen stress is en dwingen moet je van dietiste en arts.
Die pap is juist niet goed om daar alleen op te blijven, daarom moet ze er vanaf. En van alleen pap kan je niet leven. Trouwens die panische angst zorgt ervoor dat ze zelfs achterdochtig worden naar de pap.
pi_47314035
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 18:12 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

met alle toevoegingen van zout en een pak rijstebloem per dag kan het nu nog, het is niet spoed dat er per direct nu gelijk iets aangedaan moet worden.
Maar wel iets op de korte termijn , want hoe langer we wachten hoe lastiger het wordt.
En dat is iets wat wij niet voor haar willen.
Oh, ik dacht dat ze een speciaal papje kreeg ofzo Net zoals dat spul wat ze bij sonde voeding geven.
pi_47314095
Evenstar, lijkt me wel prettig dat je van die prelogopedie mevrouw toch wel een soort bevestiging hebt gekregen dat meer hulp wellicht raadzaam is. Ook wel moeilijk misschien.
Maar ik hoop dat jullie er verder mee kunnen komen, misschien met kleine stapjes, maar kleine stapjes zijn evengoed stapjes!
Fake it till you make it...
  vrijdag 16 maart 2007 @ 01:26:14 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47323914
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:49 schreef FoN het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ze een speciaal papje kreeg ofzo Net zoals dat spul wat ze bij sonde voeding geven.
fon ze krijgt neocate dat is in principe de fijnst verteerde zuigelingen voeding speciaal voor kinderne met ernstige koemelk allergie.
Dit wordt ingedikt met rijstebloem.
even kort : ze reageert tot nu toe op practisch alles allergisch soms met lichte anafylactische shocks.. wat nog niets ernstig is maar in geval van nood wel epipen heeft.. ze is bekend met reflux en heeft dus ook in 3 maanden 2 maal behoorlijk heftig onderzoek gehad. alles bij elkaar pijn bij de geprobeerde normale voeding en de onderzoeken hebben bij haar wel trauma gemaakt en vermoedelijk ook angst voor voedsel. de neocate staat er bekend om om lage zoutwaardes dus ze krijgt daarvoor extra toevoeging van natriumchloride. en deze voeding is eigenlijk ook niet geschikt om zolang nog als enige voeding te gebruiken.
  donderdag 19 april 2007 @ 11:08:19 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48495367
Even een schopje

Gisteren bij de dieetiste geweest deze is ernstig voorstander van prelogopedie en moeten het dus eind mei met de gastro weer bespreken.( deze wou er laatste maal nog niet op ingaan omdat nog niet duidelijk was of het reflux oid was) Daar het duidelijk een allergieoorzaak heeft.
ze linkt eten aan pijn.
In de tussen tijd wel dingen proberen maar het motto is het moet leuk en fijn blijven voor haar.
pi_48497348
Mijn ouders hebben vroeger met de handen in het haar gezeten.. Ik was een vreselijk slechte eter.

De huisarts vertelde dat het eten gewoon moet worden aangeboden, wordt er niet gegeten, dan niet. Maar ook niet daarna met koekjes en chipjes. Ook niet forceren om te eten, maar gewoon als iedereen klaar is de tafel afruimen.

"Ik heb nog nooit een kind gezien dat van de honger stierf, terwijl er een bord eten voor de neus stond." Aldus de huisarts..

Dat het frusterend is..ja, heel erg. Maar niet alleen kleine kinderen kunnen slechte eters zijn, wij hebben er ook 1 thuis en die is 12, maar een echte goede eter is het gewoon niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 april 2007 @ 12:29:09 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48498317
das vervelend ticootje.
Maar goed denk dat het wel degelijk een verschil is dat er hier wel een oorzaak is.
En het enige wat ze krijgt/eet rijstebloempap/fles en speciale crackertjes is..
dingen weg laten of iets anders niet aanbieden kan simpelweg neit omdat het om een kind van bijna 16 maand gaat
pi_48500464
Duidelijk evenstar, ik was toch wel een jaartje of 3/4 toen mijn ouders naar de huisarts gingen met mijn "probleem".
Verder was het ook niet echt een persoonlijke reactie op jouw reactie, maar meer algemeen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:06:40 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53018830
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:03 schreef phluphy het volgende:
Ik bedenk me net dat in eerste instantie alleen logopedie ook het proberen waard is.
Dat is normaal gesproken de stap vóór inschakelen van een eetteam. Logopedisten dragen doorgaans geen "witte jassen" dus dat scheelt ook alweer. Ik heb logopedisten al "wonderen" zien verrichten bij kinderen met eetproblemen, soms zijn het hele kleine handigheidjes/tips die al een hele verbetering op kunnen leveren.
bijna 6 maanden geleden gaf je ons de tip prelogopedie.
Nu al die weken later kan ik met trots melden dat ze voor het eerst echt gekauwd heeft
( dus niet afbreken met de voortandjes en weglaten smelten wat ze veel doet/deed)
Snel gaat het niet, maar van een bang muisje waarvan je niet in de buurt van het mondje mocht komen, is ze al zover dat ze op een kauwborsteltje durft te kauwen voorzichtig

dus bij deze lieve phluphy voor je tip een dikke

Nog een hele lange weg te gaan.. maar stapje voor stapje
  zaterdag 8 september 2007 @ 07:17:05 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_53023781
das goed nieuws evenstar
stormy waters...
sailin'
pi_53025366
Wauw Evenstar, dat klinkt goed!
Fake it till you make it...
pi_53051856
Wat goed!

Natuurlijk niet te snel, maar op naar de volgende stap en ondertussen mega trots zijn!

.......en dan niet alleen op je kleintje maar ook op jullie zelf!

Het lijkt mij niet makkelijk als zoiets "vanzelfsprekends" zo moeizaam verloopt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 12 september 2007 @ 10:00:09 #70
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53115364
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:06 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

bijna 6 maanden geleden gaf je ons de tip prelogopedie.
Nu al die weken later kan ik met trots melden dat ze voor het eerst echt gekauwd heeft
( dus niet afbreken met de voortandjes en weglaten smelten wat ze veel doet/deed)
Snel gaat het niet, maar van een bang muisje waarvan je niet in de buurt van het mondje mocht komen, is ze al zover dat ze op een kauwborsteltje durft te kauwen voorzichtig

dus bij deze lieve phluphy voor je tip een dikke

[afbeelding]

Nog een hele lange weg te gaan.. maar stapje voor stapje
Haha, dank je. Maar de mooiste beloning is het goede resultaat!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53117000
Arwen wat goed . Evenstar wat een heerlijk moment moet dat zijn geweest. Die kaakjes op en neer zien bewegen.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:19:03 #72
191353 iSwets
provider neuroloog
pi_53119517
Mischien een te rigoreuze aanpak maar mij lijkt de beste oplossing: Keuken-trechter pakken en gezicht van het kind vastpakken, eten fijn malen, en dan alles in die trechter lozen zodat ze wel moet leren eten.
Of praten we hier over een kleine baby van 4 maanden?
"Sitecom is alleen voor losers"
pi_53119776
mijn dochter is 2 en half en eet al slecht sinds ze 19 maanden is
de hoop dat het een fase is heb ik al opgegeven.

ze eet nu sinds een half jaar wel weer boterhammetjes het smorgens maar middag eten/warm eten gaat er hier bij dochter lief niet in.

ik dwing niet en we eten gezellig samen aan tafel ik zet haar haar bord voor ze neemt 2 hapjes en ze heeft genoeg ze moet van mij wel blijven zitten tot we allemaal klaar zijn. dat is voor haar heel moeilijk ze is een zeer druk kind en blijven zitten vergt heel veel moeite van haar ze zit dan ook op haar stoel te draaien staat op gaat weer zitten schuift de stoel heen en weer etc.
als ze helemaal niks heeft gegeten moet ze van mij 1 hapje eten voor ze mag opstaan en dat doet ze ook.

ook de lekkere dingen als friet en pannekoeken gaan er niet in...

het is echt frustrerend vaak maar dat laat ik haar niet merken heeft ze niks aan en helpt ook niet.
ok soms kan ik me niet inhouden en merkt ze het wel maar meestal toch echt niet.
ze wil vanaf deze week haar ochtend papfles niet meer maar eet ook overdag niet meer dan normaal daar maak ik me dan weer wat zorgen over ook omdat ze haar vitamine druppels in die fles kreeg.
pi_53119832
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef 2h2h het volgende:
mijn dochter is 2 en half en eet al slecht sinds ze 19 maanden is
de hoop dat het een fase is heb ik al opgegeven.

ze eet nu sinds een half jaar wel weer boterhammetjes het smorgens maar middag eten/warm eten gaat er hier bij dochter lief niet in.

ik dwing niet en we eten gezellig samen aan tafel ik zet haar haar bord voor ze neemt 2 hapjes en ze heeft genoeg ze moet van mij wel blijven zitten tot we allemaal klaar zijn. dat is voor haar heel moeilijk ze is een zeer druk kind en blijven zitten vergt heel veel moeite van haar ze zit dan ook op haar stoel te draaien staat op gaat weer zitten schuift de stoel heen en weer etc.
als ze helemaal niks heeft gegeten moet ze van mij 1 hapje eten voor ze mag opstaan en dat doet ze ook.

ook de lekkere dingen als friet en pannekoeken gaan er niet in...

het is echt frustrerend vaak maar dat laat ik haar niet merken heeft ze niks aan en helpt ook niet.
ok soms kan ik me niet inhouden en merkt ze het wel maar meestal toch echt niet.
ze wil vanaf deze week haar ochtend papfles niet meer maar eet ook overdag niet meer dan normaal daar maak ik me dan weer wat zorgen over ook omdat ze haar vitamine druppels in die fles kreeg.
En snoepen tussendoor??
Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment wel trek krijgen.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:10:25 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53120865
Saskia heeft tot ze drie was ook heel weinig gegeten. Zeker warm eten..
Toen ze drie werd de afspraak gemaakt dat ze net zo veel hapjes moest eten als dat ze oud was (3 dus).

Op dagen dat ze heel slecht at, kreeg ze een Davitamon kauwvitamine. (en die heten hier 'snoepjes')

Verder nooit moeilijk over gedaan, ze kreeg ook niks anders.. En nu gaat het wel aardig. Paar dingen waar ze erg dol op is, eten we gewoon wat vaker

De wijkverpleegkundige op het DB zei ooit 'kinderen leven op lucht en liefde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')