quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Luchtbel het volgende:Maar heb je dan al eens geprobeerd om er gewoon eens een paar weken helemaal geen aandacht aan te besteden? Want je zegt steeds 'we denken, we vermoeden' dat het door angst komt. Maar jullie zijn er ook wel heel erg mee bezig natuurlijk.
We hebben echt heus wel die paar weken rust en ik loop echt niet de hele dag "proberen/forceren"
Ik kan alleen maar zeggen dat wij het vermoeden/denken. N.a.v. haar gedrag /haar blik idem zoals bij de ziekenhuisperikelen, ze straalt angst uit. Maar ze kan het niet zelf zeggen dus zeker weten doen we het niet.
quote:
Als je denkt dat het dwingen van het eerste hapje niet de juiste manier is? Waarom doe je het dan toch?
Omdat je wel van de dieetiste gezegd wordt dat ze aan andere stuctuur moet wennen en behouden dus dagelijks een crackertje/koekje, je van alles al geprobeerd hebt. En iedereen dan wel eens iets probeert wat werkt maar waarvan je weet dat het eigenlijk niet goed is.
quote:
Niemand hier weet wat de juiste manier is, een professional waarschijnlijk ook niet direct. Daar moet in gezocht worden. Dwing je haar toch omdat ze dan uiteindelijk wel wat eet? En is dat dan wel een goede reden, want eigenlijk gaat het niet om het wat naar binnenkrijgen maar om het bekend maken met toch?
Het is stuctuur kennismaking/behouding schijnt te maken hebben met bepaalde technieken van de mond e.d. geloof me als ik zou denken dat het niet nodig zou zijn dan gaf ik der niks van dat , ben zelf nl van het zelf aangeven wat wel en neit kan, maar we zitten jammer genoeg bij haar vast aan bepaalde voedingen hoeveelheden e.d.
quote:
Tuurlijk het is vast niet het beste als een kind alleen maar pap drinkt. Maar we weten allemaal dat er nog veel meer peuters zijn die groot worden door iedere dag alleen maar te drinken en een kwart boterham te eten. Maandenlang. En ik wil het probleem echt niet omlaag halen ofzo. Maar misschien is het wel iets om te overwegen.
qua hoeveelheid laat ik haar zelf aangeven, zo heeft ze nu eigenlijk dat ze 3 voedingen wil nou prima gooi er bij elke voeding iets meer in, zij blij wij blij en eet ze iets niet helemaal op geen probleem. Ben er van overtuigd dat ze dit zelf goed kan aangeven.
Maar we zitten wel vast aan die verplichte structuurherkenning/behouding.
quote:
En daarnaast, kun jij hier zelf wel mee omgaan? No offence verder maar je komt zo gefrustreerd en machteloos over. Vast logisch hoor maar misschien moet je ook met iemand een manier zoeken om dit voor jezelf een beetje recht te krijgen want als jij boven je emotie kunt gaan reageren, zou het voor haar misschien ook makkelijker kunnen worden.
gefrustreerd nee/machteloos ja , en ik denk ook niet geheel onlogisch. Echter praat ik hier ook veel met de dieetiste over. Het is nu eenmaal een probleem waar het hele gezin mee gemoeid is. Ons eetritme is gewoon niet goed omdat ze rekening houdt met haar.
Je bent constant met eten bezig : ligt er geen kruimeltje hier of daar? ze heeft iets: oh wat heeft ze in haar handje?
Wat dat betreft is het bij haar vaak uitkijken want een kruimeltje kan bij haar wel best gevolgen hebben. ga je winkelen, och geven ze haar niks, koekjes uit de hand halen e.d. kind overstuur.. bij familie och hier koekje, nee discuissie+uitleg waarom niet.. overal wara je komt moet je verantwoording uitleggen, haar in de gaten houden dat ze niets pakt/vind.
Voor een ander klinkt dit wellicht obsessief, maar wanneer er zoveel/zulke heftige allergie-en zijn kun je helaas niet anders.
Ikzelf ben niet gespannen oid zal ook niets van mijn angste voor haar angsten oid laten merken. Hoe maf het ook is dan ben ik er echt voor hara en kan ik mezelf heel goed opzij schuiven. Denk dat met name anitra die kent me iig irl
![]()
dit wel kan bevestigen.
quote:
Ik hoop voor je dat je hulp zult vinden om hiermee verder te gaan. Heb je jouw vragen al eens gemaild aan één van de medewerkers van Ouders Online? Die hebben soms ook goede tips en verwijzingen.
ken heel die plek niet, maar ga ik ook zeker nog eens kijken.