2.Nederland raakt vol; Het assielzoekers beleid moet minder soepel
Kasta
We hebben nu een procedure waarin een assielzoeker pakweg 3 jaar moet wachten voordat ie ja of nee krijgt te horen.
Ik kan me heel barmhartig opstellen, in m'n prachtige aan de brink met een grote hoeveelheid grond er om heen.
Maar de mensen in Kollum zijn geconfronteerd met een meisje dat vermoord is.
In eerste instantie is geopperd vanuit positieve discriminatie dat het NOOIT door een assielzoeker kan zijn gedaan. Achteraf moet men echter constateren dat dat mischien iets te laks geredeneerd is.
Tja, en vervolgens komen de echt gevaarlijke krachten naar boven.
Daarom is het zo belangrijk dat de discussie helder wordt gevoerd.
We moeten of aangeven tot hoever we kunnen gaan met de opvang van vreemdelingen in Nederland; of het land gewoon opengooien - net zolang tot er iemand in de Waddenzee valt als er nogeen vanuit Belgie ofzo binnenkomt.
Ik zeg met dit standpunt ook niet dat er geen enkele assielzoeker meer Nederland in mag.
Politieke vluchtelingen mogen van mij met een geldige reden toegelaten worden.
Maar men moet beter letten op assielzoekers die uit economische redenen besluiten assiel aan te vragen in Nederland.
Zoals laatst die (ex-) verdachte in Kollum vertelde.
Hij moest een hartoperatie ondergaan, maar hij had het geld er niet voor.
Daarom heeft hij maar assiel aangevraagt in Nederland zodat hij hier gratis geopereerd werd.
Nadat hij geopereerd is, is hij ook weer direkt naar zijn eigen land vertrokken.
Als ik zoiets hoor, denk ik toch dat het assielzoekersbeleid zoals het nu is, niet goed is.
Kasta
Kasta
Wat is dat toch dat je zo nodig op elke reactie moet reageren? Je wordt niet persoonlijk aangevallen ofzo. Laat de mensen toch lekker hun mening geven zonder dat jij die mening probeert te beinvloeden.
groetjes Kaya
* Ze moeten uit hun land vluchten omdat het onveilig is om daar te blijven. bv Iran/Iraq/Servie etc. Er zijn genoeg mensen die naar nederland emigreren, dus niet omdat ze vluchten, maar omdat nederland gewoon aantrekkelijk is. Dat soort mensen moeten een lagere prioriteit krijgen dan de echte vluchtelingen.
* Ze moeten verplicht werk zoeken.
Net zoals iedere nederlander. Dat ze een bedrag krijgen om een bestaan op te bouwen vind ik ok, maar ze moeten zelfstanding hun bestaan opbouwen.
* Ze moeten verplicht nederlands leren.
Je moet je eigen op zijn minst verstaanbaar kunnen maken lijkt me.
* Een Gevangenisstraf moet automatisch omgezet worden in uitzetting.
Totdat ze de nederlandse status krijgen vin ik dit een goeie oplossing. Hoeveel asielzoekers zitten er niet in de gevangenis die nederlanders betalen waar ze uit onze zak leven. Als je je eigen niet kunt gedragen in een gast-land, dan mag je voor mij het eerste vliegtuig terug naar je land.
Nu moeten jullie niet van die uitzonderings gevallen zoeken als de Iraniers die veroordeeld waren en teruggestuurd worden , daar ben ik het ook niet mee eens.
Even een opmerking terzijde : er zijn op dit moment meer Nederlanders ge-emigreerd dan buitenlanders ge-immigreerd !!!
quote:
op 11-18-1999 om 06:56 PM schreef JayTaph het volgende:* Ze moeten verplicht werk zoeken.
Net zoals iedere nederlander. Dat ze een bedrag krijgen om een bestaan op te bouwen vind ik ok, maar ze moeten zelfstanding hun bestaan opbouwen.* Ze moeten verplicht nederlands leren.
Je moet je eigen op zijn minst verstaanbaar kunnen maken lijkt me.
Met het eerste en laatste punt dat je noemt, ben ik het eens. Aan het tweede en het derde punt wil ik graag iets toevoegen. Ik heb zelf als vrijwilliger Nederlandse les gegeven in een asielzoekerscentrum. De mensen daar gaven aan dat zij dolgraag wilden werken en Nederlands leren want ze werden er gek van dat ze de hele dag niets te doen hadden. Het probleem is echter dat asielzoekers niet mogenwerken. Verder was er in die tijd ook nog lang niet bij alle asielzoekerscentra de mogelijkheid om Nederlandse les te volgen omdat er geen geld was/is om boeken aan te schaffen en leraren in te huren. In diezelfde periode kwam de regering met het idee van zo'n soort staatsburgersexamen waardoor asielzoekers verplicht werden Nederlands te leren. Ik ben toen zo kwaad geworden: de meeste asielzoekers willen niets liever maar de overheid stelt geen geld beschikbaar waardoor dat mogelijk wordt! Hoe bedoel je krom.
Oké, dit is echt mijn laatste post vanavond want ik moet WERKEN. (sorry, even off-topic)
Quote:
Wat is dat toch dat je zo nodig op elke reactie moet reageren? Je wordt niet persoonlijk aangevallen ofzo. Laat de mensen toch lekker hun mening geven zonder dat jij die mening probeert te beinvloeden.
groetjes Kaya
Beste Kaya,
Ik heb geleerd dat een discussie beter werkt, als mensen elkaars meningen en standpunten horen.
Ik voel me dan ook niet aangevallen, maar ik denk dat degene die een discussie in het leven roept toch wel zelf mag reageren op de reacties.
Een discussie is namelijk alleen maar doeltreffend als alle kanten van een verhaal aan de orde komen.
Een beetje vreemde reactie van je, maar ja...
Jaytaph: BIS, BIS, BIS
Daar kan ik me nu helemaal in vinden.
Wist je trouwens dat in sommige landen dat beleid al wordt toegepast.
Zweden is volgens mij 1 van die landen.
De opmerking: Het zijn vaak de sterkste en meest vermogende die het gemakkelijkst vluchten.Dus ben ik voorstander van terugkeer beleid vond ik zeer op z'n plaats.
Want diegene die het echt moeilijk hebben en onder erbarmelijke omstandigheden leven kunnen ook de vervoerskosten en alle bijkomende zaken niet betalen, waardoor de mensen die het eigenlijk in verhouding makkelijker hebben hier naartoe komen.
Kasta
Ik snap ook niet helemaal waarom eigen volk eerst zou moeten gaan, want we zijn tenslotte allemaal mensen, en allemaal gelijk. Mensen je land niet binnen laten en ze ergens anders maar laten creperen helpt ook niet echt.
Wel vind ik dat politieke vluchtelingen iig voorrang moeten krijgen boven economische vluchtelingen (dit betekent niet dat die niet toe gelaten zouden hoeven te worden, want Nederlanders mogen toch emigreren?)
Lijkt me namelijk zeer to the point en gezien je stelling, maar ook de reacties van anderen vraag ik me dat nu ineens af. Ik zal het niet meteen verklappen, antwoord komt later wel, maar ik ben een beetje benieuwd naar jullie kennis van zaken. Dus de vraag: Denken jullie dat Nederland koploper is of subtopper, middenmoter of onderaanbungeld als het gaat om het relatieve aantal asielzoekers welke we hier hebben? En probeer je idee maar zo goed mogelijk te onderbouwen.
quote:
op 11-18-1999 om 09:20 PM schreef Toiletman het volgende:
<..>Want als het zijn namelijk de nederlanders zelf die nederland vol maken, en niet de relatief kleine groep van asielzoekers.Dus als we met z'n allen nou eens niet zoveel kindertjes zouden maken zijn we van dit probleem (is nederland wel vol?) en gelijk ook een heleboel andere problemen af.
<..>
????? Ik ga me niet in vol/niet vol discussie mengen, maar volgens mij is het juist _dankzij_ bevolkingsdeel met allochtone roots dat ons land niet NOG harder vergrijst! Volgens mij komt het "vol" zijn van nederland vooral door de hogere leeftijd die we bereiken, en niet door die paar kinderen en asielzoekers die er elk jaar bijkomen.
Correct me if i'm wrong...
Enne toiletman, zie jij er toekomst in als we van Nederland een 2e China maken, door een maximum van 1 kind per paar toe te staan ofzo.
Las trouwens laatst dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen.
Las nog wel meer percentages over het verschil tussen all- en autochtonen, maar daar later meer over.
Kasta
Kasta
quote:
op 11-18-1999 om 09:48 PM schreef kastanova het volgende:Maar we hebben het over Nederland.
Daar woon IK tenminste.
Waarom lullen over heel Europa ?Kasta
Ik haalde Europa aan omdat wij Nederlanders (ik zeg het even algemeen) altijd in deze discussie doen alsof wij het luilekkerland zijn, alsof wij overspoeld worden met asielzoekers.
Ik ben oorspronkelijk Hagenees en ben terwijl ik daar woonde vaak bij discussies in de 2e kamer geweest. Waarom? Nou omdat ik dat gewoon interessant vond. En dan waren de discussies over asielzoekers zeker niet de beste, maar wel de meest interessante.
Ik vond vooral de psyche erachter wel interessant. Waarom denken wij Nederlanders zo negatief over asielzoekers, waarom doen wij alsof wij het enige land zijn waar ze massaal naar toe komen?
OK even wat cijfers: Nederland is inderdaad niks meer en minder als een middenmoot landje. Het percentage asielzoekers/buitelanders bedraagt hier een kleine 6%. En dan bedoel ik ook inclusief alle buitelanders, ook Amerikanen om maar eens wat te noemen.
Ter vergelijk: Ditzelfde percentage ligt in Duitsland op zo'n 10%, in Frankrijk op een dikke 12% en in Zwitserland liefst 23%.
Kortom, zoveel buitenlanders en asielzoekers wonen hier niet.
Wel een feit is dat wij nu eenmaal een hoge bevolkingsdichtheid hebben, een keertje of 7 zo hoog als Frankrijk. Maar buitenlanders nemen daar in Nederland dus maar een heel klein gedeelte van voor hun rekening.
De andere landen in Europa hebben nu net als Nederland een streng beleid. Economische vluchtelingen worden geweerd, politieke niet. Tenminste, dat is het uitgangspunt. In realiteit gaat het vaak mis. Zo kunnen dikwijls economische vluchtelingen door de mazen van de wet hier binnen komen, maar andersom haalt de overheid het soms ook in haar hoofd om bv Iran een veilig land te noemen en politieke vluchtelingen uit dat land zomaar terug te sturen.
Ik zelf vind dat wij zeker niet te soepel zijn in het toelaten van vluchtelingen. Ik geef het je te doen, niet veilig zijn in je eigen land en dan met achterlaten van alles hier in Nederland aankomen en in een tent op de hei gegooid te worden. De regels zijn in Nederland goed, de uitvoering laat gewoon soms te wensen over. Maar daar waar het zoiets moeilijks en omvangrijks betreft als asielzoekers is dat nu eenmaal nooit helemaal te voorkomen.
Laats hebben we het akkefietje in Kollum gehad. Laat nu net 1 van mijn beste vriendinnen daar vandaan komen. De bevolking kwam in opstand tegen het vestigen van een asielzoekerscentrum in het dorp. En al snel kwamen er rascistische motieven bij kijken, alsof alle asielzoekers stelen, verkrachten enz.
Waar niemand aan denkt maar wat je heel goed in je achterhoofd moet houden: In Kollum wonen 5400 mensen en het ging om 500 asielzoekers. Dat is dus zeg maar 10%
In totaal hebben we hier in Nederland naar verwachting te maken met 50.000 asielzoekers.
50.000 is nog geen 10% van de bevolking van Rotterdam. Wat de overheid in Kollum dus deed was als het ware alle asielzoekers die dit jaar in Nederland aan zouden komen in 1 grote wijk in Rotterdam gooien.
Als je dat zo ziet, dan denk je belachelijk. En dat is het ook. Een van de redenen dat het fout is gegaan in Kollum is dan ook de tactische blunder om daar zo veel asielzoekers te willen huisvesten.
Echter mag dat nimmer een aanleiding zijn om te zinken in rascistische uitlatingen.
Samenvattend kan ik dus het volgende zeggen: Nederland is zeker niet vol. De wetten zijn er en zijn over het algemeen goed. Alleen daar het een zo groot en ingewikkeld probleem is worden er regelmatig fouten gemaakt. Het jammere is dus dat alleen die fouten worden gebruikt als argument om asielzoekers negatief af te schilderen. van mij is iedereen die in zijn land gewoon niet veilig is vanwege ras, sexuele voorkeur of geloof hier welkom. Ik zou daarom als ik een reactie op de stelling moet geven in 1 zin dat als volgt doen.
Als Nederland al vol raakt of is, dan is dat met Nederlanders zelf.
quote:
????? Ik ga me niet in vol/niet vol discussie mengen, maar volgens mij is het juist _dankzij_ bevolkingsdeel met allochtone roots dat ons land niet NOG harder vergrijst! Volgens mij komt het "vol" zijn van nederland vooral door de hogere leeftijd die we bereiken, en niet door die paar kinderen en asielzoekers die er elk jaar bijkomen.
Vergrijzing is idd weer een heel ander probleem, maar 'k denk toch dat overbevolking erger is. Maar asielzoekers/buitenlanders worden idd gebruikt om gaten in de arbeidsmarkt te vullen.
kastanova wrote:
quote:
Nederland staat vergeleken met de rest van Europa niet bovenaan bij het toelaten van assielzoekers.
De laatste keer dat ik er over las ergens tussen midden en laagste in.
Maar we hebben het over Nederland.
Daar woon IK tenminste.
Waarom lullen over heel Europa ?
quote:
Enne toiletman, zie jij er toekomst in als we van Nederland een 2e China maken, door een maximum van 1 kind per paar toe te staan ofzo.
Las trouwens laatst dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen.
Las nog wel meer percentages over het verschil tussen all- en autochtonen, maar daar later meer over
en weer doe je waar ik ergens anders ook al over gepost heb kasta, je gaat weer af op mijn mening ipv van jouw stelling toe te lichten. Wat ik jou vroeg was waarom een strenger asielzoekersbeleid een oplossing zou zijn voor het voller worden van Nederland, want dat is het volgens mij niet. De enige oplossing in mijn ogen is idd een soort van regeling zoals in China (maar wij kunnen het vast wel beter).
Roadrunner wrote:
quote:
nederland is niet vol nog genoeg ruimte er zijn nog niet eens wolden krabbers enzo, newyork meer mensen dan nederland op minder ruimte
Nog iets waar ik me aan erger.
Het zal waarschijnlijk komen doordat ik vaak de slechte kant van het berhaal heb gezien, maar ik gooi het toch in de groep.
Waarom is er zo veel criminaliteit onder de allochtonen ?
Ik weet dat dit een gevaarlijk punt is, maar ik wil het toch even aan de orde stellen.
Ik weet dat criminaliteit door allochtonen in heel Nederland is.
Maar ik heb het een aantal keren van dichtbij meegemaakt.
Er zijn hier tot nu toe 2 keer allochtonen geplaatst in een huis.
Het 1e gezin had 2 kinderen die door iedereen geaccepteerd werden; de zoon had veel vrienden op school, zat bij mij in het team, ging met ons uit enz. enz.
Maar plotseling ging die jongen zich heel vreemd gedragen, hij heeft zelfs m'n moeder een keer uitgescholden.
Zijn ouders konden hem ook niet meer onder controle houden en toen zijn ze ook binnen de kortste keren verhuist.
Het 2e gezin dat hier kwam, waren economische vluchtelingen; althans, dat neem ik aan, aangezien ze uit Marokko kwamen.
Niet echt een oorlogsgebied lijkt me.
Maar ja, met nieuwjaar, je kent het wel, alle jongeren lopen door de straten met vuurwerk te gooien.
Dus een aantal jongeren passeren het huis van die assielzoekers; en die assielzoekers beginnen direct te schelden dat we op moeten rotten.
Wij dachten; "dacht het niet, het is tenslotte nieuwjaar".
Komt 1 van hun kinderen met een bijl (!) achter ons aanrennen.
Dat vind IK dan toch een beetje ver gaan.
Tuurlijk was het verkeerd van ons om zo provocerend door te blijven gaan met het vuurwerk, maar om dan met een bijl achter ons aan te komen vindt ik toch een beetje overdreven.
Maar ja, dat zal hun cultuur wel zijn ofzo.
Later werden 2 van hun kinderen trouwens gearresteerd i.v.m. met een groot aantal inbraken.
En de "buit" hadden ze allemaal in het "ouderlijk" huis bewaard.
Nou, m'n moeder ziet me al aankomen met allerlei gestolen spullen.
Maar de maatschappelijke controle van de ouders zal in allochtone kringen wel minder zijn neem ik dan aan.
Ook zijn 2 vriendinnen van me verkracht door een allochtoon, maar daar zal ik maar niet verder over uitwijden.
Oh ja, nog iets waar ik me aan erger.
DISCRIMINATIE.
Waarom mag ik iemand niet zwarte noemen en kan ik er zelfs door justitie op aangesproken worden, terwijl ze mij wel boer, blanke, kaaskop, melkfles of iets dergelijks mogen noemen.
Dit was het weer voorlopig, KASTA
Ik ben het zeker eens met deze stelling van Kasta. Waarom? Ok, ik vind het prima als er mensen van buitenlandse afkomst naar Nederland komen om te werken of te studeren. Maar het niet de bedoeling dat men hier profiteurs aan het kweken is. Het probleem met veel (dus niet allen) is dat ze te laks zijn om de taal te leren, beetje de cultuur aanpassen (culturen botsen namelijk) en respect tonen. Vele doen dit niet. Voorbeeld..Ik loop 's avonds over de Lijnbaan, Rotterdam. Het enige wat ik zie waren Turken, Marokkanen en mensen van de Balkan. En toen vroeg ik me af...shit, waar ben ik in hemelsnaam? Ik denk dat het beleid strenger en en meer structureel moet. Ik ga volgende keer verder met deze stelling, aangezien ik nu snel naar college moet, dus reageren is onzin, aangezien ik nog niet klaar ben. To be continued.....
Nederland is wat asielzoekers betreft een koploper, zowel absoluut als relatief. Dat Frankrijk zoveel allochtonen heeft is vnl te danken aan het feit dat ze veel kolonien hebben gehad en dat een kind van een algerijn en een fransman in dit soort statistieken meestal als allochtoon geldt. Zwitserland heeft voor een belanrijk deel zakenlieden, het aantal asielzoekers/economische migranten ligt er niet spectaculair boven europees gemiddelde.
Ander punt: Vergrijzing. deels waar dat allochtonen dat probleem 'oplossen' maar eigenlijk is dit dus het verplaatsen van het probleem naar de toekomst, wanneer de 'redders'zelf met pensioen gaan en het dus dubbel zo hard terugkomt.
was er nog een wereldvreemd figuur die vond dat het de Nederlanders waren die Nederland overbevolkt maken en dat we maar wat minder kinderen moesten krijgen. Leuk, maar onder autochtonen zitten we met het vruchtbaarheiscijfer al onder of rond de vervangingswaarde dus of dat nou een gewenste oplossing is?
Laatste punt: allochtonen mogen momenteel niet werken omdat dat het moeilijker zou maken ze later terug te sturen als hun vluchtverhaal ongeldig blijkt te zijn. Wet staat op het puint om aangepast te worden.
Verder ben ik het er mee eens dat de vluchtverhalen van asielzoekers vaak verschrikkelijk zijn. Klopt. Helaas zijn ze vaak dus niet waar, en zijn ze zo verschrikkelijk omdat dat meer kans biedt op een verblijfsvergunning (en ik heb een jaartje bij de IND rondgelopen dus ik heb zat verhalen gehoord, dus ga me niet vertellen dat ik populistisch aan het ouwehoeren ben).
Verder ben ik het ermee eens dat de situatie op AZC, en in ergere mate OC's verschrikkelijk is. Zou het daar zelf niet al te lang volhouden, wat volgens mij een goed argument is om de procedures aanzienlijk te verkorten, en daarmee de beroepsmogelijkheden ook in te perken.
quote:
op 11-20-1999 om 01:23 AM schreef WouterB het volgende:was er nog een wereldvreemd figuur die vond dat het de Nederlanders waren die Nederland overbevolkt maken en dat we maar wat minder kinderen moesten krijgen. Leuk, maar onder autochtonen zitten we met het vruchtbaarheiscijfer al onder of rond de vervangingswaarde dus of dat nou een gewenste oplossing is?
Beste Wouter,
Ik zou iemand die diverse malen discussies omtrend asielzoekers in de 2e kamer gevolgd heeft zeker niet wereldvreemd noemen, maar goed. Ik regeer even omdat je mijn opmerking hier uit zijn verband gehaald hebt. Ik bedoelde namelijk niet dat de autochtone Nederlanders nu zoveel kinderen krijgen (de bruto vervangingsfactor ligt net boven de 2 maar de nette vervanginswaarde ligt eronder).
Ik heb niet gezegd dat Nederlanders maar minder kinderen moeten krijgen, dat zou ook onzinnig zijn gezien de huidige vervangingsfactoren.
Met mijn opmerking bedoelde ik dat als je Nederland overbevolkt vindt, vol vindt (daar gaat de stelling toch immers ook over) dat dat dan vooral met Autochtonen is. Kortom, als die 6% asielzoekers en buitenlanders hier niet zouden wonen, dan was Nederland voor je gevoel nog net zo dichtbevolkt als dat je nu vindt.
Tuurlijk weet ik dat allochtonen gemiddeld meer kinderen krijgen dan autochtonen, maar zoals de verhoudingen nu liggen is dat toch echt meer 'gerommel in de marge' dan dat dat nou DE reden is dat we hier zo'n hoge bevolkingsdichtheid hebben.
Nog even een kleine demografische opmerking: Niets zo zo fijn zijn als een bevolking die nagenoeg gelijk blijft (of heeeeel ligt groeit) omdat je dan met een nagenoeg constante factor kunt gaan rekenen in zake woningbouw, kinderbijslag enz enz.
------------------
The day Microsoft will make something that doesn't suck
It will probably be a vacuumcleaner
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER (Datum 20 November 1999).]
Maar het asielzoekersbeleid zou veel duidelijker en sneller moeten of toelaten of uitzetten, het lijkt me heel erg om jaren in onzekerheid te zitten en dan ook nog eens niet mogen werken
En over fouten gesproken wat dacht je van Gümus die hier 7 jaar keihard gewerkt heeft netjes belasting afgedragen een Nederlander geworden eigenlijk, kinderen die hier opgegroeit zijn en dan zetten we ze eruit omdat het op papier net niet klopt en terwijl we net bezig zijn een wet te veranderen. Dat vind ik
verkeerd!
En dan die rijke klootzakken die met z'n allen een toekomstig azc opkopen zodat daar geen allochtonen komen walgelijk
vind ik dat!
En om even op Kasta te reageren: NEE nederland is/of raakt niet VOL!
quote:
op 11-18-1999 om 09:20 PM schreef Toiletman het volgende:
Om even terug te komen op de titel van dit topic, lost het asielzoekersbeleid minder soepel maken dit probleem op?
antwoord: nee.
Want als het zijn namelijk de nederlanders zelf die nederland vol maken, en niet de relatief kleine groep van asielzoekers.
Dus als we met z'n allen nou eens niet zoveel kindertjes zouden maken zijn we van dit probleem (is nederland wel vol?) en gelijk ook een heleboel andere problemen af.
quote:
op 11-21-1999 om 01:00 AM schreef WouterB het volgende:
Digger, ff om een miserverstand uit de weg te ruimen, mijn reactie slaat op deze post, niet op iets wat jij gezegd hebt
Oeps je hebt gelijk Wouter sorry dat ik even in verwarring was. Ik had het namelijk ook erover dat als Nederland vol was, dat het dan met Nederlanders was omdat, zoals ik het in mijn vorige mail verwoorde, het aantal buitenlanders/asielzoekers maar 'gerommel in de marge' is. Maar dat autochtonen minder kinderen zouden moeten krijgen, nee zeer zeker niet want dan zou het inwoneraantal snel gaan dalen en dat is vrij funest voor de economie en dus dan al snel voor alles in het leven.
quote:
op 11-20-1999 om 11:54 PM schreef Machiel het volgende:
En om even op Kasta te reageren: NEE nederland is/of raakt niet VOL!
Ik denk dat je met de quote toch ff iets moet uitleggen. Jij begrijpt zeker niet hoe het is om in je eigen stad te lopen en alleen maar buitenlandse talen te horen. We zijn hier in Nederland, man! Ik ben gewoon bang om 's avonds in het donker door de stad (Rotterdam) te lopen. Dan mag toch niet? Ik heb cijfers hier die bewijzen dat de correlatie (verband) tussen criminaliteit en het aantal allochtonen enorm groot is (circa 87%!). Nou, dan vraag ik me wel zeker af wat die mensen hier in hemelsnaam doen. Sorry, maar met zoveel culturen in zo'm klein land, dat gaat een keer gegarandeerd fout. Mark my words....
Kasta
Ik heb een tijdje met mijn vriend in de Bijlmer gewoond. Lekker goedkoop voor een mooie flat. Alleen, als een stel van 2 jongens zit je in de Bijlmer niet zo goed.
Sorry, maar sinds ik daar gewoond heb (ben uiteindelijk Purmerend in gevlucht) heb ik gewoon een HEKEL aan buitenlanders.
Er ging bijna geen week voorbij zonder uitgescholden (and yes, sometimes it DOES HURT) of zelfs bedreigd te worden. Want tja, homoseksualiteit past niet in hun cultuur!
Whoehahahaha. Well, welcome to ours.
Ook zo'n mooi voorbeeld. Er moeten witte pieten komen, want zwarte piet is discriminatie. AAAAAARGH, het is maar een feestje.
Laatst liep ik in het centrum van Amsterdam, hand in hand met vrind. Komen er 4 Turkse meisjes aan, arm in arm met elkaar.
Beginnen ze meteen vuil te kijken en dingen te roepen, zoals ik gewend ben IN HET TURKS!
Dus ik roep: "Jajaja! Als het je niet bevalt,dan ga je lekker terug!"
Naaaaaa, dat had je moeten zien. De dames gingen GEHEEL over de schreef, want DAT was discriminatie, hahaha. Ze vonden het ook nodig om nog even de vingers onder de neus te houden (dat Hitler gebaar), wat ook niet echt van intelligentie getuigt, want jullie gingen er net zo vet aan als ik dames.
Tuurlijk, ook Nederlanders schelden wel eens (terwijl ik toch echt niks ergs doe op straat hoor), maar toch, als het een buitenlander is stoort het me meer.
Laatst zei iemand op TV: "Eerlijk gezegd vind ik dat de Nederlanders eerst zelf maar eens moeten gaan werken!"
Jaja, en meteen 3 asielzoekers in huis nemen, kleden en voeden?
"Goedemorgen, welkom in Nederland, hier heeft u een villa, een uitkering en een set kleding. Als u klachten heeft kunt u dit nummer bellen...."
Wat mij betreft is Nederland heeeeeel vol, maar goed, dat hebben onze gasten er zelf naar gemaakt.
Kasta
En wouterb:
ik ben niet wereldvreemd, en gewoon door gaan met (teveel) kindertjes maken is ook alleen maar het probleem verschuiven, en milieuproblemen, hongersnoden, oorlogen verergeren. Dat beetje vergrijzing zal misschien de economie een behoorlijke klap geven, maar doorgaan met een bevolkingsgroei zoals die nu is helpt de hele aarde naar de mallemoer.
PS ik had het er trouwens niet over dat nederlanders maar geen kinderen meer moesten krijgen, maar dat alle mensen maar eens wat moesten minderen met voorplanting.
Hebben allochtonen een gen in hun bloed die ze dwingt tot criminele activiteiten ?
Kasta
Kasta
Ikzelf ben allochtoon (Indonesier) en homoseksueel. In mijn cultuur is het zeer gewoon om homoseksueel te zijn. Sterker, vele aziatische volkeren accepteren dit.
[quote]op 11-23-1999 om 02:54 PM schreef kastanova het volgende:
Hebben allochtonen een gen in hun bloed die ze dwingt tot criminele activiteiten ?
Kasta
----------------------------
Ik heb me zeer gestoord aan jouw reactie. Of allochtonen een gen in hun bloed hebben dat ze dwingt tot criminele activiteiten.... Hoe kun je zo naief zijn? Althans, ik hoop dat dit getuigt van naieviteit, anders is het zeer somber met jou ingestelt.
Ik zal de laatste zijn die beweert dat er onder allochtonen (een deel althans -kom ik later nog op terug-) meer criminaliteit is. Maar hebben jullie er nooit bij stil gestaan dat dit beeld ontzettend aangedikt wordt door de media? Ikzelf kan het weten (ik ben student journalistiek).
Maar dit terzijde. Een grote reden dat er meer criminalteit is onder alloctonen komt door het feit dat deze mensen afgezonderd worden door de autochtonen. Denk hierbij maar aan de zwarte wijken. Hierbij is er totaal geen controle meer, wat criminalteit tot gevolg heeft. Een ander reden is dat zij tussen twee werelden leven. Dit aan de ene kant door het feit dat de ouders hameren op de oude gebruiken. Maar geef ze eens ongelijk. -Je probeert als ouder altijd je normen en waarden over te brengen op je kinderen. Anderzijds wordt dit feit aangewakkerd door de autochtoon zelf. Een allloctoon wordt altijd geconfronteerd met het feit dat hij geen nederlander is.
Laatste kanttekening: Ik heb het gevoel dat alle allochtonen over een kan geschoren worden. Ik wil nadrukkelijk vermelden dat maar een deel van de allochten voor een negatief beeld zorgt. Spijtig genoeg zijn dit vooral de Turken en Marokkanen. Er zijn zat bevolkingsgroepen waar minimaal over geklaagd wordt. Denk hierbij aan de chinezen of in mijn geval de indonesiers.
Ik zeg met dit standpunt ook niet dat er geen enkele assielzoeker meer Nederland in mag.
Maar men moet beter letten op assielzoekers die uit economische redenen besluiten assiel aan te vragen in Nederland.
Daarom heeft hij maar assiel aangevraagt in Nederland zodat hij hier gratis geopereerd werd.
Nadat hij geopereerd is, is hij ook weer direkt naar zijn eigen land vertrokken.
Als ik zoiets hoor, denk ik toch dat het assielzoekersbeleid zoals het nu is, niet goed is.
Voor meer reacties en/of argumenten lees je het hele topic maar.
Ook beschouw ik het ingaan op een reactie omdat ik een andere mening toegedaan ben niet als afkraken, maar meer 1 van de onderdelen van een discussie.
Als ik namelijk iedereen maar liet reageren zonder daarop te reageren met m'n eigen mening zou er geen discussie zijn...
Verder werd er aan het begin van de discussie
wel gediscuseerd over het huidige assielzoekersbeleid.
Maar omdat er niemand meer iets aan toevoegde en veel mensen met andere onderwerpen kwamen ben ik daarom maar daar in mee gegaan.
Zo blijft de discussie tenminste levendig.
Als je trouwens alleen maar op dit topic reageert om tegen mij te zeiken, denk ik dat je beter niet kunt reageren.
Gooly, beetje zwak is het wel om mijn onderwerpen af te kraken zonder er je menig over te geven.
Als het onderwerp "witte pieten" zo simpel is, geef dan eens een opmerking over het onderwerp waar iedereen zich in kan vinden.
Led:
Je hebt gelijk in je opmerking dat de Nederlanders zelf buitenlanders hebben gehaald voor allerlei baantjes, maar die allochtonen vormen relatief een klein deel van de totale allochtone bevolking.
Ook vindt ik het niet aannemelijk dat de toen gehaalde buitenlanders toendertijd geen Nederlands hoeften te leren.
Dit lijkt me namelijk een van de belangrijkste onderdelen van integratie en zal dus in principe wel "moeten"
Showmaster:
Ik vind het maar vaag dat buitenlanders wel een minderheid uit mogen schelden voor homo, maar dat ik niet "zwarte" mag zeggen.
Ik zal er door justitie namelijk wel op aangesproken als ik iemand zwarte noem, maar als iemand mij melkfles, witte, of iets dergelijks noemt is er niets aan de hand.
Waarom is hetgeen dat ik zeg wel discriminatie en hetgeen hun zeggen niet ???
Die opmerkingen over het criminele gen was zoals je al door had, niet zo serieus bedoelt als het leek; ik wilde er alleen maar de aandacht vestigen op de criminalteit bij allochtonen en ik geziez je reactie is dat in ieder geval gelukt.
Ook de opmerking dat de media de combinatie allochtonen + criminalteit aandikt lijkt me overdreven.
Als er een bijv. een omschrijving wordt
gegeven van een overvaller of iets dergelijks zal een blanke gewoon blanke genoemt worden.
Iemand met een zwarte huidskleur zal echter geen zwarte genoemt worden, maar eerder iets dergelijks als "zuid-europees".
Ik denk eerder dat de media er alles aan doet om niet racistisch over te komen.
Ook de opmerking dat de criminaliteit hoogtij viert in allochtone kringen, omdat er minder controle zou zijn, lijkt me ook een geval van rechtpraten wat krom is.
In zwarte wijken is er veelal méér controle door de politie, om alles extra in de gaten te houden i.v.m. eerdere problemen, danwel als extra bescherming.
Ik vind weinig controle trouwens sowieso geen reden om in criminaliteit te vervallen, het lijkt me eerder een uitvlucht.
Ik woon namelijk zelf in een heel klein gat waar alleen politie is als er een kat in de boom zit.
GEEN controle dus !
Toch is hier nooit sprake van criminaliteit door de bewoners.
Er zijn hier een tijdje geleden echter wel problemen geweest.
Inbraken e.d. maar daarover heb ik al eerder gepost in dit topic, scroll voor dat verhaal dus maar even naar boven.
Het kwam er in ieder geval op neer dat er 2 keer buitenlandse gezinnen zijn geweest die toch moeite hadden, met de zoals jij zegt, de in mindere mate aanwezig zijnde controle.
Toch vreemd dat de autochtonen hier dat niet hebben.
En dat de allochtoon gefronteerd wordt met het feit dat hij geen Nederlander is, zal hij volgens mij niet zo erg vinden, anders hadden we geen mensen met hoofddoeken gezien op straat.
Als ze het erg zouden vinden hadden ze natuurlijk ook niet meer in hun oorspronkelijke taal gepraat maar uitsluitend in het Nederlands, omdat dat toch wel 1 van de belangrijkste punten is qua intergratie.
Om op je laatste punt terug te komen, zoals ik al eerder gezegd heb spreek ik hierbij niet over alle allochtonen. ;-)
Kasta
quote:
Hier raakt nederland dus niet vol van, maar 'k ben het er helemaal mee eens dat dit niet moet kunnen (op kosten van Nederland), hoewel gezondheid toch wel een recht voor iedere mens is (?).
quote:
Je hebt gelijk in je opmerking dat de Nederlanders zelf buitenlanders hebben gehaald voor allerlei baantjes, maar die allochtonen vormen relatief een klein deel van de totale allochtone bevolking.
quote:
Ook vindt ik het niet aannemelijk dat de toen gehaalde buitenlanders toendertijd geen Nederlands hoeften te leren.
Dit lijkt me namelijk een van de belangrijkste onderdelen van integratie en zal dus in principe wel "moeten"
quote:
Ik vind het maar vaag dat buitenlanders wel een minderheid uit mogen schelden voor homo, maar dat ik niet "zwarte" mag zeggen.
ten eerst: homo is geen scheldwoord, en melkfles is net zo discriminerend als zwarte, het kan dus allebei niet.
quote:
Die opmerkingen over het criminele gen was zoals je al door had, niet zo serieus bedoelt als het leek; ik wilde er alleen maar de aandacht vestigen op de criminalteit bij allochtonen en ik geziez je reactie is dat in ieder geval gelukt.
Niet echt iets om grapjes over te maken, deed Hitler ook.
quote:
Ook de opmerking dat de media de combinatie allochtonen + criminalteit aandikt lijkt me overdreven.
gegeven van een overvaller of iets dergelijks zal een blanke gewoon blanke genoemt worden.
Iemand met een zwarte huidskleur zal echter geen zwarte genoemt worden, maar eerder iets dergelijks als "zuid-europees".
zwarte huidskleur is niet zuid-europees,
zuid europees is zwart haar, meestal grote snor enz. dus dit heeft helemaal niets met racisme of whatsoever te maken. Blank is gewoon het gemiddelde Nederlander-uiterlijk (autochtoon).
quote:
Ook de opmerking dat de criminaliteit hoogtij viert in allochtone kringen, omdat er minder controle zou zijn, lijkt me ook een geval van rechtpraten wat krom is.
natuurlijk doen de media er alles aan om niet racistisch te zijn... daar is helemaal niks mis mee hoor. Misschien ook minder sociale controle, maar dat is idd geen reden om tot criminaliteit te vervallen.
quote:
En dat de allochtoon gefronteerd wordt met het feit dat hij geen Nederlander is, zal hij volgens mij niet zo erg vinden, anders hadden we geen mensen met hoofddoeken gezien op straat.
Als ze het erg zouden vinden hadden ze natuurlijk ook niet meer in hun oorspronkelijke taal gepraat maar uitsluitend in het Nederlands, omdat dat toch wel 1 van de belangrijkste punten is qua intergratie.
Het gaat er ook niet om dat het erg is dat ze geen nederlander zijn, maar dat ze (soms) niet geaccepteerd worden als niet nederlander, maar Nederlands moeten ze idd op z'n minst leren. Als er in Nederland geen mensen met hoofddoeken lopen is dat natuurlijk geen reden om er zelf geen te dragen, zeeeeeeeer slecht argument kasta, als iedereen in nederland nazi was, zou jij dat ook zijn? Er is ook nog zoiets als een eigen identiteit, die je graag wil behouden, als jij in Arabie gaat wonen, ga je toch ook niet gelijk in een jurk en tulband rondlopen?
quote:
Om op je laatste punt terug te komen, zoals ik al eerder gezegd heb spreek ik hierbij niet over alle allochtonen. ;-)
En toch voelt het also jij denkt dat alle allochtonen maar gelijk nederlander moeten worden en al hun eigen identiteit achter moeten laten in hun eigen land. (of ligt dit aan mij?)
zo beter?
greetz,
Toiletman
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Hier raakt nederland dus niet vol van, maar 'k ben het er helemaal mee eens dat dit niet moet kunnen (op kosten van Nederland), hoewel gezondheid toch wel een recht voor iedere mens is (?).
Reactie:
Nee, Nederland raakt hier niet vol van !!???
Maar houdt zo wel minder geld over voor z'n eigen bewoners bij zaken als onderwijs e.d.
Gezondheid is een recht voor ieder mens, maar dat Nederland maar een geldschieter moet zijn voor mensen met een slechte gezondheid vindt ik ook niet terecht.
Als ik een hartoperatie nodig zou hebben, zou ik er immers ook gewoon voor moeten betalen.
quote:
deze groep vormt het overgrote merendeel van de allochtone bevolking, dus we hebben het probleem aan ons zelf te danken.
Reactie:
Heb zo'n 3 weken geleden gelezen dat het overgrote deel van de huidige allochtonen bestaat uit mensen die na die periode naar Nederland zijn gekomen. En dan heb ik het niet over familieleden..........
Dus je uitspraak is niet helemaal correct...
quote:
'k weet niet of dit zo is, als het zo is dat die mensen geen nederlands hoefden te leren is het idd weer onze eigen schuld.
Reactie:
Tuurlijk eiste de regering niet dat ze het leerden, dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
Maar als mensen graag geaccepteerd willen worden in de samenleving dan zullen ze zich toch in ieder geval verstaanbaar moeten maken lijkt me.
quote:
ten eerst: homo is geen scheldwoord, en melkfles is net zo discriminerend als zwarte, het kan dus allebei niet.
Reactie:
Heel vreemd, iemand met een zwarte huidskleur is toch ook zwart; net zoals een homo op mannen valt.
Een feit, dus of allebei of geen van de twee.
Niet met 2 maten meten...
quote:
Die opmerkingen over het criminele gen was zoals je al door had, niet zo serieus bedoelt als het leek; ik wilde er alleen maar de aandacht vestigen op de criminalteit bij allochtonen en ik gezien je reactie is dat in ieder geval gelukt.
Niet echt iets om grapjes over te maken, deed Hitler ook.
Reactie:
Hitler maakte geen grapjes over dat soort dingen, hij dacht het echt.
Een groot verschil dus.
En als je goed leest zul je zien dat ik het niet als "grapje" bedoelde, want het is inderdaad niet iets om grappen over te maken.
quote:
zwarte huidskleur is niet zuid-europees,
zuid europees is zwart haar, meestal grote snor enz. dus dit heeft helemaal niets met racisme of whatsoever te maken. Blank is gewoon het gemiddelde Nederlander-uiterlijk (autochtoon).
Reactie:
Gnagna, wat is dat dan voor een opmerking ?
"meestal grote snor"
Zal er niet op in gaan als je het niet erg vindt.
Want een zuid-europese vrouw zou zich er maar beledigt door gaan voelen.
En inderdaad; blank is het gemiddelde NEDERLANDER-uiterlijk. (ook een beetje generaliserend van je maar ok)
Maar zwart is toch ook het gemiddelde buitenlanders uiterlijk ???
Deze uitspraak is hetzelfde als die over de blanken, dus geen racisme....
quote:
natuurlijk doen de media er alles aan om niet racistisch te zijn... daar is helemaal niks mis mee hoor. Misschien ook minder sociale controle, maar dat is idd geen reden om tot criminaliteit te vervallen.
Reactie: Ben je het met me eens ???
quote:
Het gaat er ook niet om dat het erg is dat ze geen nederlander zijn, maar dat ze (soms) niet geaccepteerd worden als niet nederlander, maar Nederlands moeten ze idd op z'n minst leren. Als er in Nederland geen mensen met hoofddoeken lopen is dat natuurlijk geen reden om er zelf geen te dragen, zeeeeeeeer slecht argument kasta, als iedereen in nederland nazi was, zou jij dat ook zijn? Er is ook nog zoiets als een eigen identiteit, die je graag wil behouden, als jij in Arabie gaat wonen, ga je toch ook niet gelijk in een jurk en tulband rondlopen?
Reactie:
Als ze niet willen hebben dat er een onderscheid is tussen zijzelf en de Nederlanders, want daar ging het over, zullen ze ook niet met hoofddoek moeten lopen.
quote:
En toch voelt het also jij denkt dat alle allochtonen maar gelijk nederlander moeten worden en al hun eigen identiteit achter moeten laten in
L-X (met hulp van Said)
door Alexandra van den Bos - DEN HAAG, donderdag
Allochtonen die slechts een paar maanden in ons land zijn en een voorbeeldfunctie hebben, moeten verplicht een inburgeringscursus volgen. Het gaat onder meer om artsen, imams en hoogleraren.
Dit voorstel doet minister Van Boxtel (Integratiebeleid) morgen aan het kabinet. De D66-bewindsman wil de nieuwe inburgeringswet zo veranderen, dat ook deze groep allochtonen er onder komt te vallen. Nu zijn nieuwkomers niet verplicht om een dergelijke cursus te volgen wanneer zij hier slechts tijdelijk verblijven.
Van Boxtel vindt het echter noodzakelijk dat geestelijken, artsen, verplegers en hoogleraren, die soms voor enkele maanden naar ons land komen, ook de Nederlandse taal leren en lessen krijgen over het functioneren van onze maatschappij.
Volgens de bewindsman vervullen deze groepen allochtonen een voorbeeldfunctie in ons land en hebben zij invloed op de integratie van hun landgenoten in Nederland.
De nieuwe wet inburgering nieuwkomers werd vorig jaar oktober ingevoerd, maar functioneert overigens nog niet optimaal. Zo zijn de wachtlijsten van de cursussen in sommige steden enorm en de tijden waarop men de opleiding kan volgen te beperkt.
Dit stond vanmorgen in de Telegraaf
Ik wil toch even voortborduren op jouw stelling dat de media zaken waarin allochtonen niet zo aandikkken wel meevalt.
Hoewel ik het graag anders zie, is dit echter wel zo. Uiteraard noemen de media het beestje bij zijn naam. Dus: een blanke zal een blanke genoemd worden en een zwarte (kasta, je hebt gelijk; uiteraard is dit niet discriminerend) een zwarte. Dit, simpelweg door het feit dat de media zo min mogelijk objectief mogelijk moeten zijn, deze zijn dan natuurlijk ook niet discriminerend.
Echter, media bestaan ook uit mensen -en het mooie van de mens is dat het zich niet louther op een object richt. Men is dus subjectief -> men gaat omwille van deze eigenschap op het buitensporige af. Hier zinspelen de media op door te berichten over buitensporige zaken. Hoe je het went of keert, het merendeel van de bevolking zal eerder een bericht (hetzij positief of negatief) onthouden waarin een allochtoon in voorkomt. Buitensporige zaken scoren! De media zullen daarom eerder aandacht besteden (dus in de openbaarheid brengen) aan een criminele alloctoon. Dit bedoel ik met het aandikken van het onderwerp 'criminalteit onder allochtonen)
"Ook de opmerking dat de criminaliteit hoogtij viert in allochtone kringen, omdat er minder controle zou zijn, lijkt me ook een geval van rechtpraten wat krom is.
In zwarte wijken is er veelal méér controle door de politie, om alles extra in de gaten te houden i.v.m. eerdere problemen, danwel als extra bescherming."
Met controle bedoel ik in dir geval niet de controle uitgevoerd door wethandhavers, maar meer de sociale controle. De mensen die in dit soort wijken wonen raken in een sociaal isolement doordat zij minimale aandacht krijgen van de nederlanders. Bij minimale aandacht kan een kat rare sprongen maken. Deze mensen doen om een schreewu om aandacht de meest rare dingen, in dit geval de criminalteit ingaan. Voor de duidelijkheid, ik praat dit absoluut niet goed! Ik constateer dit alleen maar.
Je kunt de vorige zinnen tegenpspreken wat je wilt, maar het feit dat een zwarte wijk zwart is, getuigt van minimale aandacht van de witte medelander.
Ten slotte wil ik het volgende nog zeggen. Je kunt er mee eens of oneens zijn; feit is wel dat er iets aan deze situatie gedaan moet worden.
"Het kwam er in ieder geval op neer dat er 2 keer buitenlandse gezinnen zijn geweest die toch moeite hadden, met de zoals jij zegt, de in mindere mate aanwezig zijnde controle.
Toch vreemd dat de autochtonen hier dat niet hebben."
Je kunt niet overt een heel groot aantal mensen oordelen duur puur op twee voorbeelden in te gaan.
"En dat de allochtoon gefronteerd wordt met het feit dat hij geen Nederlander is, zal hij volgens mij niet zo erg vinden, anders hadden we geen mensen met hoofddoeken gezien op straat.
Als ze het erg zouden vinden hadden ze natuurlijk ook niet meer in hun oorspronkelijke taal gepraat maar uitsluitend in het Nederlands, omdat dat toch wel 1 van de belangrijkste punten is qua intergratie."
Ik wil nog even zinspelen op jouw laatste reactie. Het uitsluiten van het dragen van hoofdoeken en het uitsluiten van het spreken van een vreemde taal, noemt men assimilatie. Integratie betekend juist dat beide groepen bepaalde dingen uit hum cultuur behouden.Ik ben het met je eens dat iedereen de Nederlandse taal machtig moet zijn. Maar hiernaast mag je altijd je eigen (-of een andere taal) spreken.
Jouw argument dat het dragen van een hoofdoek per definitie te maken heeft met het feit dat je wel of geen allochtoon ben klopt van geen kant. Dit heeft puur te maken met het feit welk geloof je aanhangt. In dit geval zouden Nederlanders ook een hoofddoek kunnen dragen.
quote:
op 11-25-1999 om 02:58 PM schreef kaya het volgende:
ok Nederland is een democratie, maar als ik dit allemal zo lees denk ik echt dat rascisme, discriminatie en fascisme in Nederland verboden moet worden. Het is zoiets onmenselijks.
Dan wil ik graag weten wat jij daaronder verstaat. Democratie is ee bestuursvorm die erg moeilijk te reguleren is. Lees Tocqueville vs. democracy maar eens. Een aanrader. Verder is rascisme iets dat altijd zal blijven zolang men hun eigen identiteit wil behouden. Maar daar gaat deze topic niet over. Boverdien vind ik de opmerking van hierboven, dat je iemand vergelijkt met Hitler echt zeker niet kunnen. Als het argument dan zo slecht waarom onderbouw je dat dan niet. Met uitspraken als 'Hitler deed dat ook' of zoiets wek je veel woede op de hals. Ik had dan ook geen spaan van je heel gelaten. Jammer
Ik ben opgegroeid in een kleine provincieplaats met ongeveer 2 andere 'buitenlandse' gezinnen en eerlijk gezegd voel ik me helemaal niet zo thuis in grote steden.
Ik word vaak heel vuil aangekeken door groepen donkere meiden, terwijl ik ze nooit wat heb gedaan. Wat ben ik nou precies?
En nog iets waar ik van baal is dat ik op mijn werk op een gegeven moment een verklaring moest invullen dat ik een allochtoon ben, zodat zij aan hun procenten komen. Wat een onzin zeg, het was net of ik ineens een stempel opgedrukt kreeg. En waar ik helemaal niet aan moet denken is dat ik bij een baan voorrang zou krijgen omdat ik a: allochtoon
b: vrouw
ben. Ik wil helemaal geen voorrang krijgen!! Ik wil gewoon aangenomen worden omdat ze me geschikt vinden voor de baan!! Ik wil dat etiketje af, maar dat gaat helaas niet.
[Dit bericht is gewijzigd door kaya (Datum 26 November 1999).]
-x-
L-x
De laastste paar reacties zijn eindelijk een beetje beargumenteerd en mischien komt dat wel omdat de mensen die tegen waren op mijn topic zich hier niet meer vertonen....
Ben daar vanzelfsprekend blij mee.
Verder ben ik het helemaal eens met de opmerkingen, dat alles dat de allochtonen verwijt wordt direct als discriminatie bschouwd wordt.
Dat het in sommige landen niet gewoon is als je eigen mening wilt laten gelden betekent nog niet dat dat in Nederland ook maar verboden moet worden.
Als ik namelijk zeg dat een groot deel van de criminelen in de criminaliteit vervallen is dat geen discriminatie, maar een feit.
Ook de opmerking dat allochtonen weinig sociale controle hebben en daarom in de criminaliteit vervallen als een schreeuw om aandacht vind ik bullshit.
Als ze dan zo graag aandacht willen hebben zoeken ze werk en werken ze zich op tot een vooorname bekleder van een sociaal hoogstaande functie.
Lijkt me niet zo moeilijk met alle positieve discriminatie die tegenwoordig nog steeds wordt toegepast.
Ik wil er maar mee zeggen dat het voor de allochtoon in Nederland makkelijker is om een hoge sociale positie te verkrijgen, dan voor de gemiddelde Nederlander.
Kun je wel zeggen dat het gelul is, maar kijk eerst maar eens naar de cijfers !
Het is dus gelul dat allochtonen "redenen" hebben om in de criminaliteit te vervallen.
Iedereen heeft z'n eigen verantwoordlijkheid over de invulling van z'n leven.
Ze kiezen bewust voor de criminaliteit i.p.v. van fatsoenlijke scholing en dergelijke.
Kijk maar eens naar het percentage allochtonen dat stopt met school.
Kasta
quote:
Van L-X - 25 November 1999 @ 23:24. (134)--------------------------------------------------------------------------------
By the way, wees blij dat wij zo tolerant zijn hier in Nederland.
En vervolgt met:
quote:
Van L-X - 25 November 1999 @ 23:24. (134)--------------------------------------------------------------------------------
In alle islamitische landen waren de allochtonen al lang het land uit gekicked omdat ze toevallig hun eigen religie moesten meebrengen..Hoor je ons zeuren? Nee, en als er een opmerking wordt gemaakt dan is het gelijk discriminatie. Sodemieter toch op. Ga lekker in je eigen land keihard discriminatie gillen....val ons toch niet lastig.
Waar heb je dan een tolerant iemand gezien L-X? zelf ben je het in ieder geval niet. Het klopt dat er veel topics in deze tread staan die inhoudelijk niet op de onderwerpen ingaan. Enkele daarvan zijn van mij, maar dat komt omdat 9 van de 10 stellingen die gedaan worden ook totaal on-onderbouwde kreten in de ruimte zijn, en deze opmerking van jou is slechts een voorbeeld van de vele lege kreten in de ruimte. Ik zal de laatste zijn om te omtkennen dat we een vluchtelingen probleem hebben in dit land, maar als ik in discussie ga, wil ik wel graag ergens over praten en geen lege kreten in de ruimte gericht tegen iedereen die anders denkt, doet, of er alleen maar uitziet dan wij. Dat is namelijk levensgevaarlijk. Met die praktijken heeft een heel erg vies mannetje 60 jaar geleden een complete wereldoorlog ontketend.
[Dit bericht is gewijzigd door Gooly (Datum 27 November 1999).]
En Sherida je bent hier opgegroeit dus gewoon een Nederlander die er anders uitziet, het is jammer dat mensen vaak beoordeeld worden op hun voorkomen, ik spreek uit ervaring (zie tekst plaatje).
Kasta
Ligt er maar helemaal aan hoe ver je terug in de tijd wilt gaan
1. Buitenlanders die hier heen komen om het alleen maar beter te krijgen (turken , marokanen enz , dus lui uit landen waar geen oorlog ofzoiets heerst) Deze vorm van asielzoekers vind IK gewoon parasieten.
2. vluchtelingen die uit een land komen, waar oorlog was maar waar nu de vrede hersteld is. bv mensen uit voormaling joegoslavië.
Voor de rest vind ik als mensen echt met de dood bedreigt worden wij ze best (tijdelijk)onderdak kunnen verlenen tot ze weer veilig terug kunnen. Alleen het moet niet zo zijn dat ze bijvoorbeeld na 3 jaar terug kunnen, en dan toch willen blijven omdat ze het hier beter hebben dan dat ze daar ooit gehad hebben.
Mzzl
Dennis
quote:
op 11-28-1999 om 03:46 AM schreef Gooly het volgende:
en de ziekte heet: intolerantie
En toch ga je niet in op de argumenten die opgesomd werden. Jammer, dat toont zwakte wanneer iemand alleen maar opmerkingen kan plaatsen die niet ondersteund worden. Eruug zwak.
quote:
Joh? Serieus? Duuuuuhhh....Sjezus, das toch duidelijk....
Anyway, ik heb het gevoel dat jullie niet van de grote steden komen (of zelfs de Randstad) want daar is het probleem van immigranten toch wel ff heel erg duidelijk. Wanneer je zelf in die situatie word geplaats dan weet je het wel. Je praat nu echt uit je nek, geen ervaring met dit onderwerp. Mening, prima, maar ga nou geen onzin uitkramen. Intolerantie is iets dat totaal los staat van de ziekte die nu in Nederland heerst. We waren tolerant, en gevolg was dat ze (de immigranten veelal) het totaal misbruikt hebben. Jullie hebben echt geen idee hoe diep dit zit.
uhhh waar zitten die argumenten dan?
quote:
op 11-29-1999 om 03:50 AM schreef Gooly (idioot) het volgende:
uhhh waar zitten die argumenten dan?
Dan moet je anders maar een bril kopen, want dan heb je alle bovenstaande argumenten (niet deze uiteraard) NIET gelezen. Jammer, en weer wordt er zo'n kansloze opmerking geplaats. Man, wordt nou eens wakker en ga de realiteit eens inzien.....jammer, erg jammer
De reden waarom ik generaliseer is omdat ik NOOIT (nooit, nooit, nooit, nooit) een positieve ervaring met een allochtoon in de Randstad gehad heb.
De tijd dat ik in de Bijlmer gewoond heb was de ergste tijd van mijn leven. We zijn uiteindelijk verhuisd nadat de buurman 's nachts bijna de deur heeft in getrapt (jaja) en mijn vriend de volgende dag met een mes bedreigd heeft in het trappenhuis. Hij heeft hem af weten te schudden, maar later is hij alsnog op het metrostation (Strandvliet) in elkaar geslagen.
Politie erbij etc. etc. "Ach ja, ik zou geen aangifte doen hoor, als ik u was!" SORRY???
Toen stond ie bij mijn werk op de stoep met een tas kleding en zijn we samen aangifte gaan doen. "Ach, toch maar wel aangifte komen doen?"
Aan de politie hebben we dus ook al niks. Het komt er dus op neer dat heer en mevrouw allochtoon ons onze woning uitgejaagd hebben.
Ondertussen bouwt de regering gezellig nog een paar moskeeen, iedereen happy (NOT!).
Wie gaat er volgende week mee naar Turkije om daar een kerk te bouwen? Ik ben benieuwd wie levend terug komt...
Ik heb in een buurt gewoond waar mijn buurman zijn ramen volgeplakt had met posters van de extreem rechtse partijen in Nederland. Menig Hitler-groet was hem ook niet vreemd. Hij had op dat moment een relatie met een van mijn beste vriendinnen.
Zij: lief, dartel, blauwe ogen en blond haar.
Haar moeder: een lieve vrouw die op haar 18e vanuit Indonesië naar Nederland was verhuist en zich nog steeds een echte Indonesiër voelt.
Ik ging met hem in discussie over buitenlanders en hij was idd van mening dat ook alle in Nederland geboren kinderen van ten minste 1 buitenlandse ouder direct terug moesten naar hun (??) land. (Prachtig voorbeeld van prins Willem-Alexander trouwens). Ik wees hem op het feit dat zijn vriendin dan ook terug (?) moest, want haar moeder is afkomstig uit Indonesië.
Zijn intelligentie-niveau bleek maar weer eens uit zijn antwoord: "Nee hoor, want zij is blond".
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat we hier een allochtonen probleem hebben. Natuurlijk zie ik die ook en natuurlijk ken ik het bestaan van "probleem wijken" (Bijlmer b.v.) Ik ben persoonlijk dan ook voor een zwaar assielzoekers beleid, waarbij alleen de levensbedreigende situaties toe worden gelaten. (anderzijds zie ik het dan ook niet meer als onze plicht om medemensen in levensbedreigende situaties op te vangen) Dus wat dat betreft ben ik het nog helemaal niet zo oneens met velen, maar waar ik me wel erg fel tegen verzet is het generaliseren van een hele bevolkingsgroep. En ok, die voorbeelden komen niet van een of van twee voorvallen, maar van tientallen. Weet ik. Maar als je dat aantal vergelijkt met het aantal allochtonen dan vind ik dat je daarom niet een hele bevolkingsgroep aan kunt spreken. Kijk, als iemand je dwars zit, of dat nou een parkeerplaats inpikken of je bedreigen is, dan is dat gewoon een misselijk stuk vreten en je mag van mij best een gigantische tering hekel aan die gast krijgen, zou ik ook hebben. Maar ga daarom niet een hele bevolkingsgroep veroordelen. Ik zou het niet erg prettig vinden als ik in Turkije op vakantie ben, en ik word plotseling voor me bek geslagen, omdat een of andere nederlander die ik verder helemaal niet ken, gisteren iemand daar beledigd heeft, want dan word ik kwaad en ga ik terug meppen. Dus die vent kwaad en mij weer terug meppen... dus op dat moment zitten we in een cirkeltje rond te draaien, en ook nog een cirkel die op die manier dus steeds groter word. Dus met generaliseren bereik je alleen maar 1) meer haat en 2) de "veroordeling" van duizenden mensen terwijl je maar problemen hebt gehad met 100. Geloof me, het werkt absoluut averechts, en je maakt het jezelf ook nog eens een keertje moeilijk als je het opneemt tegen een hele bevolkingsgroep en niet tegen de paar klootzakken die je echt moet hebben
Ow en toch ff over die moskeeen, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ik vind de meeste best mooi eerlijk gezegd, en van mij hoeven ze geen kerk in Turkije te bouwen, want ik ga er hier in Nederland niet eens naar toe, maar ok, dat kan voor sommigen onder jullie natuurlijk anders zijn.
Oeps, alweer zoveel getypt?
Kasta "wat gebeurt er met N.L." nova !
Geen wonder dat ze dan bijvoorbeeld de criminaliteit in gaan: ze krijgen te weinig geld en mogen zelf niks verdienen..
`k vind dat nederland bij lange na nog niet vol is..nog zoiets..: in jordanie is 1 op de 3 inwoners een vluchteling...das pas een rare verhouding..
Ieder mens is gelijk, grenzen hebben daar niks mee te maken..
vindt dat mensen die oorspronkelijk nl zijn en naar Australie zijn gegaan en nu weer terugkomen..minder reden hebben om terug te komen in ons land , dan mensen die van gebieden komen waar slachtingen en massagraven de normaalste zaken van de wereld zijn..vluchtingen hebben meer recht op opvang dan re-migranten
Heb nu alles gelezen en krijg zo het idee dat als je allochtoon zegt og buitenlander, dat vaak negatieve gedachten opwekt..foute boel dus..
Ook is Nederlands absoluut niet de grootste qua asielzoekers: Zie Duitsland...Dat land ontvangt velen malen meer asielzoekers dan ons..bijvoorbeeld de Turken.
Ook dat marokanen en turken gedoe..
ooit gehoord van gastarbeiders?
Dat was de tijd dat wij gebrek hadden aan arbeiders en daarom haalden we ze hier naar toe..en dat ernu meer komen is gewoon je familie laten overkomen...
Vindt dat je allochtonen een eerlijke kans moetgeven, maar op dit moment worden de meesten gewoon niet serieus genomen..
Ook vindt ik dat gezeik over criminaliteit pure onzin..zijn wij nederlanders dan zo`n heilig en kerkelijk volkje?
`k ken meer nederlanders die op het slechte pad belanden dan allochtonen..
Heb nu alles gelezen en krijg zo het idee dat als je allochtoon zegt og buitenlander, dat vaak negatieve gedachten opwekt..foute boel dus..
Ook is Nederlands absoluut niet de grootste qua asielzoekers: Zie Duitsland...Dat land ontvangt velen malen meer asielzoekers dan ons..bijvoorbeeld de Turken.
Dat was de tijd dat wij gebrek hadden aan arbeiders en daarom haalden we ze hier naar toe..en dat ernu meer komen is gewoon je familie laten overkomen...
Vindt dat je allochtonen een eerlijke kans moetgeven, maar op dit moment worden de meesten gewoon niet serieus genomen..
Ook vindt ik dat gezeik over criminaliteit pure onzin..zijn wij nederlanders dan zo`n heilig en kerkelijk volkje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |