abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:31:38 #201
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48196096
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:54 schreef Senne het volgende:
Terug van de derma dus!

EN.... het was mijn laatste bezoek!

Ik weeg dus 60 kg en ben eind december begonnen. Heb 40, 50, 60 en 40 mg ingenomen. En nu moet ik nog tot begin juni 20mg innemen.

Alles goed dus Ik kom wel niet aan mijn 120mg/kg dacht ik, maar men derma vind dat niet zo belangrijk...

Nou ja, ik ben blij! En we zullen zien hoe het verloopt. Nog anderhalve maand te gaan dus, dus ik blijf hier nog wat hangen.
Waarom ben jij eigenlijk aan het afbouwen? Wat is de theorie van jou derma daarover? Want ik ga dus vanaf 50 per dag meteen naar 0 straks?!
pi_48204613
Ze zegt dat het vooral is om je lichaam te laten wennen aan een kleine hoeveelheid roa, of juist geen. Als je van de ene op de andere dag ineens van 50mg naar 0 gaat is dat zogezegd een hele 'shock' voor je lichaam. Je hebt ongeveer een half jaar roa ingenomen en daar stop je opeens mee, dus daar moet je lichaam aan wennen. Net zoals de meeste derma's ook de dosis opvoeren naarmate de kuur vordert, om je lichaam er aan te laten wennen.

Maar die theorie verschilt nogal per derma heb ik opgevangen... Er zijn er ook die net op het einde van de kuur een 'boost' willen geven en de dosis juist nog wat verhogen in de laatste maand.
pi_48207511
@Ladysusy: wat had je genomen eigenlijk op Awake? gewoon veel drank of ook een pilletje (omdat je sprak van 'aanslag op je lever') En heb je nooit overwogen om verschillende 'manieren' te testen? dus een hogere dosis (miss rond de 1mg per kg lichaamsgewicht), langszaam afbouwen, een 'boost' op 't einde.. Of heb je elke kuur hetzelfde gedaan En na hoeveel tijd kwam het steeds terug bij jouw??
Haleloeja
  woensdag 11 april 2007 @ 10:45:50 #204
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48207983
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:29 schreef Gelderland het volgende:
@Ladysusy: wat had je genomen eigenlijk op Awake? gewoon veel drank of ook een pilletje (omdat je sprak van 'aanslag op je lever') En heb je nooit overwogen om verschillende 'manieren' te testen? dus een hogere dosis (miss rond de 1mg per kg lichaamsgewicht), langszaam afbouwen, een 'boost' op 't einde.. Of heb je elke kuur hetzelfde gedaan En na hoeveel tijd kwam het steeds terug bij jouw??
Allebei En voelde me perfect! Ook weinig last gehad van een dip daarna, niet meer dan normaal eigenlijk. Beetje moe, dat was alles. Ach, heel goed za het niet zijn geweest maar je lever kan wel iets hebben hoor. Vroeger deed ik niet anders, ook niet tijdens Roa-kuren. Ging er echt niet minder door drinken en stappen hoor en ook xtc bleef ik wel gebruiken op feesten. Dit is pas de eerste keer dat ik erop let als ik Roa gebruik. Maar afgelopen zaterdag dus ff wat minder en ik heb er geen spijt van Nu echter weer ff een poosje rustig en zelfs de alcohol laat ik voorlopig weer ff staan.

Of ik heb overwogen om op verschillende manieren die kuren te doorlopen? Nee, eigenlijk niet. Ik ben er nog nooit eerder zo mee bezig geweest als nu. Voorheen liet ik het 100% over aan de dermatoloog en deed ik zonder nadenken eigenlijk wat hij wilde. Als hij wilde verhogen dan deed ik dat, wilde hij verlagen dan deed ik dat en wilde hij dat ik stopte dan deed ik dat ook. Het werkte toen wel altijd, dat wel. Dus ik nam aan dat het wel goed was. Ik kan me niet herinneren dat ik vroeger ook al wist dat ik totaal 120 mg per kilo binnen moest krijgen. Ik slikte lang niet zo'n hoge dosis als nu dus ik ben volgens mij nog nooit aan die totaaldosis gekomen. Maar daar was ik toen helemaal niet mee bezig (de tijd was toen ook wel anders hoor, internet was nog niet zo toegankelijk als nu enzo). Mijn derma van toen wilde altijd afbouwen, dat weet ik nog wel. Ik heb een poosje 20 om 10 om 20 om 10 geslikt op het einde. Maar het kwam wel elke keer na een jaar tot anderhalf jaar weer terug.

Ik heb trouwens uitgerekend dat ik 250 mg meer nodig heb dan die 6000 omdat ik dus iets ben aangekomen in de tussentijd. Dus als het echt zo is dat het aankomt op die paar milligrammen zal ik nog een week langer moeten slikken dan ik van plan was. Tot eind mei dus. Ik zal het eens met mijn derma overleggen. Heb tot die tijd geen afspraak meer!!! Eigenlijk is mijn eerstvolgende afspraak pas als ik al 2 weken ben gestopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ladysusy op 11-04-2007 10:57:12 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 10:56:36 #205
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48208315
Het is dus eigenlijk zo dat het deze kuur voor het eerst anders verloopt dan mijn voorgaan de kuren! Ik heb A) een veel hogere dosis, zal dus B) voor het eerst aan de aanbevolen minimum totaaldosis komen en zal C) de kuur dit keer afsluiten met een boost i.p.v. een afbouw.

Dus wie weet is het resultaat dan ook langer blijvend als voorheen, laten we het hopen!
pi_48208509
@ Lady: bewust gekozen voor een boost ipv een afbouw? of is 't op advies van je derma? (zo ja, waarom?
Haleloeja
  woensdag 11 april 2007 @ 12:06:55 #207
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48210700
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:02 schreef Gelderland het volgende:
@ Lady: bewust gekozen voor een boost ipv een afbouw? of is 't op advies van je derma? (zo ja, waarom?
Niet bewust, maar omdat ik dan het snelst klaar ben en dat vind ik belangrijk. Mijn derma heeft zich er helemaal niet over uitgelaten. Ik had de laatste keer het idee dat hij de dosis iets naar beneden wilde zetten, maar toen ik voorstelde hem juist te verhogen (en de tijdsduur te verkorten) vond hij dat ook goed. Dus ik weet niet goed wat nu zijn voorkeur heeft, daar hebben we het niet echt over gehad (en ik ben er zelf niet op doorgegaan omdat ik allang blij was dat hij niet tegensputterde met die hoge dosis die ik zelf wilde slikken)…
pi_48214780
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:06 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Niet bewust, maar omdat ik dan het snelst klaar ben en dat vind ik belangrijk. Mijn derma heeft zich er helemaal niet over uitgelaten. Ik had de laatste keer het idee dat hij de dosis iets naar beneden wilde zetten, maar toen ik voorstelde hem juist te verhogen (en de tijdsduur te verkorten) vond hij dat ook goed. Dus ik weet niet goed wat nu zijn voorkeur heeft, daar hebben we het niet echt over gehad (en ik ben er zelf niet op doorgegaan omdat ik allang blij was dat hij niet tegensputterde met die hoge dosis die ik zelf wilde slikken)…
aha ok! Laatste vraag; wat slik je nu? Hoeveel mg per kg lichaamsgewicht?
Haleloeja
pi_48219226
He mensen,

Afgelopen weekend voor het eerst weer uit geweest sinds me kuur. Gala, wel vrij veel bier gehad. Ongeveer 9 á 10 glazen, maar moet kunnen voor een keer. Was erg leuk, op aantal kleine dingetjes na;

1. Door de rokerige omgeving erg last van mn droge ogen, anders heb ik daar nooit last van.
2. Schilfertjes onder me lippen, dus dat het een beetje vervelt. Overdag ook geen last van.
3. Erggg droge lippen, deed niet anders dan smeren met me Labello MED maar de vellen bleven.

Ik hoor jullie wel eens over bepanthen, aquaphor en purol. Ik denk dat ik maar eens bepanthen ga halen, uit de reacties hier te lezen werkt dat erg goed.

Afgelopen maand heb ik veel buiten gewerkt met een felle zon. Dus ik ben gigantisch bruin, weet iemand een zonnebrandcreme die goed is tijdens de roaccutane kuur? Ik kan het bij de apotheek wel vragen, maar zij hadden ook nog nooit van cetaphil gehoord dus vandaar.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:18:00 #210
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48219924
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef riX- het volgende:
He mensen,

Afgelopen weekend voor het eerst weer uit geweest sinds me kuur. Gala, wel vrij veel bier gehad. Ongeveer 9 á 10 glazen, maar moet kunnen voor een keer. Was erg leuk, op aantal kleine dingetjes na;

1. Door de rokerige omgeving erg last van mn droge ogen, anders heb ik daar nooit last van.
2. Schilfertjes onder me lippen, dus dat het een beetje vervelt. Overdag ook geen last van.
3. Erggg droge lippen, deed niet anders dan smeren met me Labello MED maar de vellen bleven.

Ik hoor jullie wel eens over bepanthen, aquaphor en purol. Ik denk dat ik maar eens bepanthen ga halen, uit de reacties hier te lezen werkt dat erg goed.

Afgelopen maand heb ik veel buiten gewerkt met een felle zon. Dus ik ben gigantisch bruin, weet iemand een zonnebrandcreme die goed is tijdens de roaccutane kuur? Ik kan het bij de apotheek wel vragen, maar zij hadden ook nog nooit van cetaphil gehoord dus vandaar.
Mijn apotheek moest die Cetaphil ook bestellen hoor, hadden ze niet op voorraad en moesten ze idd opzoeken in een boek. Maar een dag later was het er, geen probleem.

Hebben ze van Vichy geen zonnebrandproducten? Da's een goed merk wat ze bij de apotheek verkopen, dus ik zou het gerust vragen als ik jou was. Ga ik zelf denk ik ook doen binnenkort. Wel een creme nemen die speciaal geschikt is voor je gezicht. En anders heb je van de regulie-re merken ook wel gezichtscremes voor in de zon, zoals Nivea, Pis Buin, Delial etc. Gewoon even vragen bij een goede drogist (DA ofzo). Wel viel mij laatst op toen ik er zelf ook naar op zoek was bij de Etos, dat ze nog helemaal niet veel hebben op het gebied van zonnecremes (seizoen is nog niet echt begonnen blijkbaar). Maar als je bij de apotheek bent zou ik het ge-woon vragen hoor!

Qua lippencreme zou ik idd Bepanthen nemen (de zalf), die werkt kalmerend én verzor-gend/herstellend. Purol is a.h.w. gewoon vaseline en houdt de boel vet. Labello werkt bij mij ook voor geen meter.

pi_48221704
hallo mensen,

Ben nu 1,5 maand bezig met Isotretinoine (30 mg), en merk dat het al een flink stuk beter gaat met mijn huid. Vooral in het gezicht ziet het veel beter uit. Heb nog niet veel bijwerkingen gehad op droge huid/ lippen en moeheid na dan. Alleen heb ik 2 weken geleden erg last gekregen van meeeters op de wangen (Normaal alleen op de neus), en zijn er echt van die gaten onstaat nu de meeetrs weg zijn . En als het nou van die kleintjes waren oke, maar dit vind ik niet leuk meer . Heeft nog iemand dit gehad?
  woensdag 11 april 2007 @ 17:21:04 #212
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48222564
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:57 schreef Gelderland het volgende:

[..]

aha ok! Laatste vraag; wat slik je nu? Hoeveel mg per kg lichaamsgewicht?
Precies 1 mg per kilo nu (heb ik al heel veel keertjes verteld, wel blijven opletten he )

hm nouja, ik woog vanochtend 52,5 kilo en ik slik 50 mg ('s ochtends 20 en 's avonds 30). Toen ik startte woog ik 50 kilo, maar zoals gezegd ben ik iets aangekomen (gestopt met roken).

Overigens vergeet ik heel soms weleens in te nemen 's ochtends en dan neem ik die avond maar 40 tegelijk, om het toch weer een beetje recht te trekken.. moet het maar weer eens op het doosje gaan vermelden of ik het al heb ingenomen of niet, soms weet ik het gewoon niet meer
  woensdag 11 april 2007 @ 17:28:30 #213
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48222830
Overigens heb ik toch een beetje last gekregen van mijn geweten (over afgelopen weekend) want ik heb me voorgenomen om morgen een extra bloedcontrole in te lassen. Heb vandaag de poli dermatologie gebeld voor een nieuw formulier (onder het mom van: "mijn dosis is toch verhoogd sinds 1 april en ik wil kijken hoe het gaat") en mijn volgende bloedcontrole is pas aan het eind van mijn kuur, dus dat vind ik te laat. Dat was geen probleem, laat jullie de uitslag nog wel weten

Kunnen ze trouwens uit zo'n bloedtest alleen al uitwijzen of je je lever hebt beschadigd of kunnen ze dat gewoon niet zien?
pi_48224420
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:21 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Precies 1 mg per kilo nu (heb ik al heel veel keertjes verteld, wel blijven opletten he )

hm nouja, ik woog vanochtend 52,5 kilo en ik slik 50 mg ('s ochtends 20 en 's avonds 30). Toen ik startte woog ik 50 kilo, maar zoals gezegd ben ik iets aangekomen (gestopt met roken).

Overigens vergeet ik heel soms weleens in te nemen 's ochtends en dan neem ik die avond maar 40 tegelijk, om het toch weer een beetje recht te trekken.. moet het maar weer eens op het doosje gaan vermelden of ik het al heb ingenomen of niet, soms weet ik het gewoon niet meer
Wordt erg afgeraden, om twee pillen tegelijk te slikken als je 's ochtends de eerste bent vergeten. Die zou je dan eigenlijk gewoon niet moeten inhalen..
// Last.fm
pi_48224972
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:57 schreef Sn0wptrl het volgende:
hallo mensen,

Ben nu 1,5 maand bezig met Isotretinoine (30 mg), en merk dat het al een flink stuk beter gaat met mijn huid. Vooral in het gezicht ziet het veel beter uit. Heb nog niet veel bijwerkingen gehad op droge huid/ lippen en moeheid na dan. Alleen heb ik 2 weken geleden erg last gekregen van meeeters op de wangen (Normaal alleen op de neus), en zijn er echt van die gaten onstaat nu de meeetrs weg zijn . En als het nou van die kleintjes waren oke, maar dit vind ik niet leuk meer . Heeft nog iemand dit gehad?
Een paar meeëters, maar niet het type dat gaten achterlaat. Heb je ze uitgedrukt? Misschien ben je wat ruw geweest. Ik zou er een beetje sudocrem op smeren, dat kun je bij de drogist halen (grijze potten). Maar ik denk ook niet dat meeëters echt littekens kunnen veroorzaken. En roa zorgt toch dat je huid langzaam vervelt, waardoor het toch weer vervaagd, dus zorgen hoef je je niet te maken. Je zit op 1,5 maand, dus dan zit je zo'n beetje op een punt waarop je gaat denken: werkt het nou of wordt het nou toch weer erger.
Maar geloof me, ineens gaat het heel hard vooruit. Ik had na 1,5 maand ook dat er puistjes kwamen op mijn slapen en een paar op mijn wang. 2 weken geleden had ik nog een bult op mijn wang met de omtrek van een 10 eurocent muntstuk, dat was niet tof. Ik zit nu op ongeveer 2,5 maand en nu gaat het toch wel heel hard vooruit. Mijn gezicht wordt met de dag gladder, met hier en daar wat vlekjes. De kleine puistjes waarvan ik er elke dag wel ergens 1 ontdekte, zijn gewoon weg, al meer dan een week en dat zegt heel wat. Die bult is toch behoorlijk snel genezen, ook al is mijn huid daar nog een beetje verkleurd. Beetje roze-paars achtig.
Maar ik weiger nog steeds te geloven dat het komt omdat ik sinds een paar dagen ben overgestapt op de roa van roche.


Even over alcohol en bloedtesten. De lever raakt niet op zo'n korte termijn beschadigd door een avondje doorzakken. Dat kan je lever echt wel hebben. Je moet gewoon proberen om beperkt te drinken. Zelfs elke dag een biertje kan geen kwaad. Dan zit je namelijk op een gezond optimum. 1 glas bier of 1 glas rode wijn per dag is gezonder dan geen bier of wijn drinken. En dat je echt merkt dat je lever beschadigd is, dat krijg je pas na jáááren van alcoholisme...

Wat belangrijker is, is dat je niet vergeet dat de combinatie alcohol met Roa de bijwerkingen kan verergeren. Dus een nog drogere huid, lippen, ogen, vermoeidheid, etc. Dus zou het theoretisch betekenen dat in het begin van de kuur, wanneer de acné verergert, teveel avondjes doorzakken de acné nog meer verergert dan nodig is. Maar ook dit verschilt van persoon tot persoon.


Het enige waar ik van baal is dat ik niet 4 jaar geleden de kuur heb gevolgd. Dan was ik er nu zeker vanaf geweest en was mijn rug bespaard gebleven. Nu moet deze kuur letterlijk puinruimen en loop ik de rest van mijn leven met de littekens. Maar dan nog: zolang het maar weggaat. Die littekens overleef ik wel.
Venco Dropmakers
pi_48225077
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:19 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Wordt erg afgeraden, om twee pillen tegelijk te slikken als je 's ochtends de eerste bent vergeten. Die zou je dan eigenlijk gewoon niet moeten inhalen..
Dat snap ik niet zo goed. Mijn derma vertelde me dat het niet uitmaakte of ik het verdeelde over de dag of ze tegelijk innam. Zolang je maar wat in je maag hebt, na de maaltijd dus.
Ik neem het ook best onregelmatig in. Gisteren 2 's avonds, vandaag ook weer, eergisteren had ik het verdeeld. Het ligt er maar aan hoe laat ik uit mijn bed kom. Als dat pas om 13.00 uur is, dan wacht ik wel tot bij het avondeten.
Venco Dropmakers
pi_48226554
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:36 schreef Dropmix het volgende:
Even over alcohol en bloedtesten. De lever raakt niet op zo'n korte termijn beschadigd door een avondje doorzakken. Dat kan je lever echt wel hebben. Je moet gewoon proberen om beperkt te drinken. Zelfs elke dag een biertje kan geen kwaad. Dan zit je namelijk op een gezond optimum. 1 glas bier of 1 glas rode wijn per dag is gezonder dan geen bier of wijn drinken. En dat je echt merkt dat je lever beschadigd is, dat krijg je pas na jáááren van alcoholisme...

Wat belangrijker is, is dat je niet vergeet dat de combinatie alcohol met Roa de bijwerkingen kan verergeren. Dus een nog drogere huid, lippen, ogen, vermoeidheid, etc. Dus zou het theoretisch betekenen dat in het begin van de kuur, wanneer de acné verergert, teveel avondjes doorzakken de acné nog meer verergert dan nodig is. Maar ook dit verschilt van persoon tot persoon.
Tja dat over alcohol i.c.m roa is een (interessante) maar helaas eindeloze discussie. Het komt hier (logisch) elke x weer voorbij. Maar waar bassere je het bovenstaande op ('de lever raakt niet op zo'n korte termijn beschadigd door avondje flink zuipen'). Als je geen roa slikt idd niet. Als je Roa sikt, dan ook nog geeneens na een paar biertjes (staat in de bijsluiter) maar als je écht gaat zuipen etc... daar zijn totaal GEEN 'bewijzen' voor.... En je moet niet laleen naar de alcohol kijken hoor, maar ook de ROA pillen die je lever dagelijks te verwerken krijgt hé.... Zo'n roa pil kost de lever al veel moeite met verwerken (uiteraard)..... Iedereen heeft er een andere mening over en zélfs dermatologen zeggen er wat anders over Mijn mening: ik drink per avond max. 5 biertjes (vaasjes) en ga niet 'zuipen'... Ik wil geen onnodige risico's nemen...want je lever blijft wat belangrijks!!
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:39 schreef Dropmix het volgende:

[..]

Dat snap ik niet zo goed. Mijn derma vertelde me dat het niet uitmaakte of ik het verdeelde over de dag of ze tegelijk innam. Zolang je maar wat in je maag hebt, na de maaltijd dus.
Ik neem het ook best onregelmatig in. Gisteren 2 's avonds, vandaag ook weer, eergisteren had ik het verdeeld. Het ligt er maar aan hoe laat ik uit mijn bed kom. Als dat pas om 13.00 uur is, dan wacht ik wel tot bij het avondeten.
lijkt me beter om te verdelen.., om 2 dingen:

- je lever krijgt niet steeds 1 grote klap
- je verdeelt het en hebt over de hele dag steeds evenveel ROA in je donder (als je 't zo kan zien, i kben geen arts )

Ik neem het vrij constant.. altijd bij het ontbijt om 7.30, dan om 16.00 (neem er SPECIAAL een extra boterham voor mee ) en dan voor het slapen met wat yoghurt om 22.30.... dus ongeveer om de 8.00!
Haleloeja
  woensdag 11 april 2007 @ 21:47:28 #218
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48233767
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:19 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Wordt erg afgeraden, om twee pillen tegelijk te slikken als je 's ochtends de eerste bent vergeten. Die zou je dan eigenlijk gewoon niet moeten inhalen..
Hoezo? Want als ik mijn ochtenddosis van 20 ben vergeten en ik slik ik die avond dan 40 (zodat ik in totaal 40 op heb ipv 50 die dag) dan neem ik er op die manier maar 10 minder dan normaal. En da's toch juist een goede oplossing voor als ik 's ochtends die 20 ben vergeten?

Voorheen toen mijn dosis nog 40 per dag was, moest ik die 40 ook in 1 keer nemen bij de avondmaaltijd. Alleen sinds ik 50 neem moet ik het verdelen. Mijn derma zei bijv. 's ochtends 10 en 's avonds 40 of 's ochtends 20 en 's avonds 30, net wat ik zelf het fijnst vond. Dus ik zie het probleem niet.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:54:36 #219
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48234081
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:15 schreef Gelderland het volgende:

[..]

knip

lijkt me beter om te verdelen.., om 2 dingen:

- je lever krijgt niet steeds 1 grote klap
- je verdeelt het en hebt over de hele dag steeds evenveel ROA in je donder (als je 't zo kan zien, i kben geen arts )

Ik neem het vrij constant.. altijd bij het ontbijt om 7.30, dan om 16.00 (neem er SPECIAAL een extra boterham voor mee ) en dan voor het slapen met wat yoghurt om 22.30.... dus ongeveer om de 8.00!
Dat verdelen daar zit wat in, maar het werkt dan weer sterker (lees: je hebt meer nut van zo'n grote dosis) als je er zoveel mogelijk van in 1 keer inneemt. Want als je het meer verdeelt is dat misschien minder belastend voor je lever, maar heeft je lever de vorige dosis ook al voor een gedeelte verwerkt voordat je de volgende dosis inneemt en heb je niet dat "boost-effect" van wanneer je een wat hogere dosis in 1 keer in zal nemen en waarvoor je juist die hogere dosis voorgeschreven hebt gekregen. Voor het gevecht met je huid welteverstaan. Snap je wat ik bedoel? Met andere woorden, zolang je de bijwerkingen prima aankunt dien je het liefst zoveel mogelijk ineens te slikken, voor het sterkste resultaat (zei mijn derma dus). Maar ach, zo zijn idd voor alles verschillende theorieen te bedenken, denk ik

[ Bericht 7% gewijzigd door Ladysusy op 11-04-2007 22:04:22 ]
pi_48236256
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:54 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Dat verdelen daar zit wat in, maar het werkt dan weer sterker (lees: je hebt meer nut van zo'n grote dosis) als je er zoveel mogelijk van in 1 keer inneemt. Want als je het meer verdeelt is dat misschien minder belastend voor je lever, maar heeft je lever de vorige dosis ook al voor een gedeelte verwerkt voordat je de volgende dosis inneemt en heb je niet dat "boost-effect" van wanneer je een wat hogere dosis in 1 keer in zal nemen en waarvoor je juist die hogere dosis voorgeschreven hebt gekregen. Voor het gevecht met je huid welteverstaan. Snap je wat ik bedoel? Met andere woorden, zolang je de bijwerkingen prima aankunt dien je het liefst zoveel mogelijk ineens te slikken, voor het sterkste resultaat (zei mijn derma dus). Maar ach, zo zijn idd voor alles verschillende theorieen te bedenken, denk ik
dat laatste is zéker waar! Maar je haalt ff 2 dingen door elkaar.... 'Ineens slikken' kan je zien in 'elke dag' of gewoon je 'totale kuur'. Dat je zoveel mogelijk ineens (dus tijdens je kuur) moet slikken dat staat ook in de Roché folder als ik me niet vergis.... Maar of je het over de dag moet verspreiden of alles in 1x, dáár zijn nog wel andere meningen over. Ik verdeel het vooralsnog gewoon, omdat me lever anders steeds een flinke klap krijgt! Denk dat de meeste 't zo doen hoor, maar miss dat ik die vraag nog eens naar Roché mail
Haleloeja
  woensdag 11 april 2007 @ 23:12:45 #221
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48238055
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:34 schreef Gelderland het volgende:

[..]

dat laatste is zéker waar! Maar je haalt ff 2 dingen door elkaar.... 'Ineens slikken' kan je zien in 'elke dag' of gewoon je 'totale kuur'. Dat je zoveel mogelijk ineens (dus tijdens je kuur) moet slikken dat staat ook in de Roché folder als ik me niet vergis.... Maar of je het over de dag moet verspreiden of alles in 1x, dáár zijn nog wel andere meningen over. Ik verdeel het vooralsnog gewoon, omdat me lever anders steeds een flinke klap krijgt! Denk dat de meeste 't zo doen hoor, maar miss dat ik die vraag nog eens naar Roché mail
Nee ik had het ook echt over 'per dag' hoor Maar idd, als je die vraagt eens aan Roche zou mailen dan ben ik ook erg benieuwd naar het antwoord
pi_48239721
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:15 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Tja dat over alcohol i.c.m roa is een (interessante) maar helaas eindeloze discussie. Het komt hier (logisch) elke x weer voorbij. Maar waar bassere je het bovenstaande op ('de lever raakt niet op zo'n korte termijn beschadigd door avondje flink zuipen'). Als je geen roa slikt idd niet. Als je Roa sikt, dan ook nog geeneens na een paar biertjes (staat in de bijsluiter) maar als je écht gaat zuipen etc... daar zijn totaal GEEN 'bewijzen' voor.... En je moet niet laleen naar de alcohol kijken hoor, maar ook de ROA pillen die je lever dagelijks te verwerken krijgt hé.... Zo'n roa pil kost de lever al veel moeite met verwerken (uiteraard)..... Iedereen heeft er een andere mening over en zélfs dermatologen zeggen er wat anders over Mijn mening: ik drink per avond max. 5 biertjes (vaasjes) en ga niet 'zuipen'... Ik wil geen onnodige risico's nemen...want je lever blijft wat belangrijks!!
Op de site van Roche staat dit bij de FAQ's

Mag men alcohol gebruiken tijdens een therapie met Roaccutane ?


Beperkt alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane kan geen kwaad. Alcohol wordt door de lever afgebroken en Roaccutane door lever en nieren tezamen. In principe is er geen bezwaar tegen matig alcoholgebruik, tenzij er bij de gebruikelijke periodieke bloedcontrole(s) sprake blijkt te zijn van een verhoogd cholesterolgehalte. In dat geval dient de alcoholconsumptie direct te worden gestaakt. Er zijn aanwijzingen dat het nuttigen van alcohol in grote hoeveelheden het effect van Roaccutane kan verminderen.


Beperkt alcohol gebruik: ik zie dat als 3x per week een biertje drinken of gewoon eens in de maand een klapper van 10. Je lever krijgt dan wel een behoorlijke opdonder bij die laatste, maar dat kan 'ie hebben hoor. Ik heb daar wel eens met een patholoog over gesproken en heb die levers van alcoholisten in m'n handen gehad. Als je ziet wat studenten wekelijks kunnen drinken, dat compenseert ruim voor het Roa gebruik en matig alcoholgebruik. En je leest het, de nieren helpen ook een handje mee met de afbraak.

Verder wordt er niet zo heel erg op gehamerd in de bijsluiter. Dat is anders met zwangerschap, die waarschuwingen staan overal met koeienletters op. En ook de waarschuwing dat je een arts moet raadplegen bij depressies. Nergens een waarschuwing dat je onherstelbare leverschade oploopt bij een avondje doorzakken, met dikke uitroeptekens erachter. En ook maar weinig dermatologen die je erover waarschuwen, dat deed die van mij niet tenminste. Maar goed, het blijft persoonlijk natuurlijk. Je moet doen wat je denkt dat voor jezelf het beste is.
Venco Dropmakers
pi_48244757
@Dropmix: 10 biertjes vind ik niet 'matig', maargoed Matig vind ik af en toe paar biertjes... maar dat is mijn opvatting onder 'matig'. Af en toe 10 biertjes (oftwel veel drinken) vind ik meer: 'met MATE, veel drinken'

Verder: morgen, zaterdag en zondag wordt het 3 dagen erg warm….. (veel zon)…

- Ga morgen met 3 gasten s'middags ná school (12.30) nog naar terras wat te gaan drinken (idd, paar biertjes, moet kunnen )
- Zaterdag moet ik overdag (13.30) voetballen… dus 1.5 uur op zo'n veld rennen (zwetend)
- Zondag moet ik misschien wéér voetballen (invallen, bij ander team) en daarna (of anders ipv) ga ik ook naar een terras met een vriendin!!

Nu is het voordeel dat ik nu niet tegen het licht opzie (huid is aardig clean ) MAAR, ik zie op tegen mijn huid i.c.m de zon… Ik heb een hele lichte huid, verbrand sowieso al snel, maar nu dus hélemaaaal vrees ik….. Mijn huid is nu helemaal dun en dat i.c.m het weinige pigment wat ik heb....

Heeft iemand een goede sunblock tip? Of zou ik gewoon naar apotheek gaan en vragen voor goede sunblock voor 't gezicht (en eventueel de nek)… Mijn armen etc, doe ik wel met normale zonnenbrand factor 20 ofzo..
Haleloeja
pi_48244908
Een apotheker kan je volgens mij de meeste informatie geven. Zeker als je vermeld dat je roa gebruikt, zullen ze wel weten wat geschikt voor je is en wat niet.
pi_48262177
Heb de sunblock: 60+ van Vichy gehaald... kleine tube met Ultra Protection creme. Het is een nieuw product, met een hele dunne creme. Ze bevolen deze aan voor mij omdat ik ROA gebruik..... Het is namelijk een lichte textuur, geen vette creme.....

Ze wisten alleen niet hóevaak ik moest smeren, maar dit zal zulke goede creme zijn dat het maar om de 2 uur hoeft denk ik!
Haleloeja
pi_48264626
Staat dat niet op de tube hoevaak je moet smeren? Staat er toch meestal wel op?

En Vichy is zowiezo wel goed
pi_48267876
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:24 schreef Senne het volgende:
Staat dat niet op de tube hoevaak je moet smeren? Staat er toch meestal wel op?

En Vichy is zowiezo wel goed
oja staat ergens: 'apply generously and frequently'... veel en vaak smeren dus!?

btw. me hele hals open gehaald met scheren . Allemaal (stuk of 8) stukjes vel weg, had net 'n mesje vervangen... wel balen..... zie je allemaal rode vlekjes op me hals, ziet er niet uit

[ Bericht 20% gewijzigd door Gelderland op 12-04-2007 23:26:33 ]
Haleloeja
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:49:22 #228
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48282762
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:43 schreef Gelderland het volgende:

[..]

oja staat ergens: 'apply generously and frequently'... veel en vaak smeren dus!?

btw. me hele hals open gehaald met scheren . Allemaal (stuk of 8) stukjes vel weg, had net 'n mesje vervangen... wel balen..... zie je allemaal rode vlekjes op me hals, ziet er niet uit
Ja kan me voorstellen dat je baalt. Heb je geen pukkels heb je weer wondjes

Ik heb gisteren ook zonnebrand van Vichy gehaald, alleen ik heb factor 20 en dan speciaal voor mijn gezicht. Hij is heel dun van textuur en je kunt er nog een dagcreme oid overheen smeren, het is puur de bescherming voor de zon. Alleen ik dacht dat factor 20 wel genoeg zou zijn, maar eenmaal thuis zag ik op de verpakking dat het "voor de donkere of reeds gebruinde huid" bedoeld is. Waarschijnlijk had ik beter 30 kunnen nemen. Maarja, terugbrengen kan niet meer. Ach, komt wel op.

Gisteren lekker het zonnetje in geweest en niet verbrand ofzo. Ook weer bloed wezen prikken dus, maar heb nog geen uitslag.

Verder hebben wij gisteren officieel het BBQ-seizoen geopend, lekker hoor

Fijn weekend allemaal!
pi_48296180
hallo,

ik had een vraag, weten jullie hoe het nou zit met ontharen, mag je echt niet van die waxstrips gebruiken?
Weten jullie anders een andere oplossing?

alvast bedankt.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:12:17 #230
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48296274
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:08 schreef whatever12 het volgende:
hallo,

ik had een vraag, weten jullie hoe het nou zit met ontharen, mag je echt niet van die waxstrips gebruiken?
Weten jullie anders een andere oplossing?

alvast bedankt.
Weet ik niet. Maarre, gewoon scheren geen optie?

Epileren doe ik overigens gewoon wel hoor (wenkbrauwen). Gaat prima.
pi_48299196
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:49 schreef Ladysusy het volgende:
Ik heb gisteren ook zonnebrand van Vichy gehaald, alleen ik heb factor 20 en dan speciaal voor mijn gezicht. Hij is heel dun van textuur en je kunt er nog een dagcreme oid overheen smeren, het is puur de bescherming voor de zon. Alleen ik dacht dat factor 20 wel genoeg zou zijn, maar eenmaal thuis zag ik op de verpakking dat het "voor de donkere of reeds gebruinde huid" bedoeld is. Waarschijnlijk had ik beter 30 kunnen nemen. Maarja, terugbrengen kan niet meer. Ach, komt wel op.
ik heb zelfs 60+ (hoogste gewoon)
Haleloeja
pi_48314274
Mensen ik heb van de dermatoloog een recept gehad voor roaccutane (2e kuur, laatste kuur vorig jaar juni beeindigd), 2x 20 mg per dag, maar ik ga begin juni op vakantie naar een zonnig land waar ik ook van plan ben flink te feesten... alcohol... Nu heb ik met mijn dermatoloog afgesproken dat ik ongeveer een week van te voren stop met de roaccutane kuur, zodat ik op vakantie gewoon kan feesten..

Maarrr, nu vraag ik me af, is een week van te voren stoppen wel genoeg? Maak ik mijn lever niet helemaal kapot als ik na een maand roaccutane-gebruik, en vervolgens een weekje rust, flink aan de alcohol ga? Flink aan de alcohol is ong. 10 biertjes en wat shotjes per avond.. ik ga een week op vakantie..

Basically wil ik dus weten hoe erg de effecten op de lever zijn van roaccutane.. Ik ben overigens 18 jaar oud mocht dat uitmaken.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_48317904
Ik zou niet stoppen. Als je een kuur onderbreekt kun je daarna net zo goed opnieuw beginnen...

Die Vicky, speciaal voor gezicht.. is die goed? Ik haat namelijk een glimmend gezicht die ik soms krijg van zonnebrandcremes/
pi_48318196
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 02:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Mensen ik heb van de dermatoloog een recept gehad voor roaccutane (2e kuur, laatste kuur vorig jaar juni beeindigd), 2x 20 mg per dag, maar ik ga begin juni op vakantie naar een zonnig land waar ik ook van plan ben flink te feesten... alcohol... Nu heb ik met mijn dermatoloog afgesproken dat ik ongeveer een week van te voren stop met de roaccutane kuur, zodat ik op vakantie gewoon kan feesten..

Maarrr, nu vraag ik me af, is een week van te voren stoppen wel genoeg? Maak ik mijn lever niet helemaal kapot als ik na een maand roaccutane-gebruik, en vervolgens een weekje rust, flink aan de alcohol ga? Flink aan de alcohol is ong. 10 biertjes en wat shotjes per avond.. ik ga een week op vakantie..

Basically wil ik dus weten hoe erg de effecten op de lever zijn van roaccutane.. Ik ben overigens 18 jaar oud mocht dat uitmaken.
Ik stop 4 weken voordat ik op zuip-zon vakantie ga! een week lijkt me ab-so-luut niet genoeg voor je lever om te herstellen!! Je kan denk ik het beste ná de vakantie beginnen, of is het al zo erg

wel balen dat 't teruggekomen is....
Haleloeja
pi_48318216
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:00 schreef emss het volgende:
Die Vicky, speciaal voor gezicht.. is die goed? Ik haat namelijk een glimmend gezicht die ik soms krijg van zonnebrandcremes/
heb gister wel gemerkt dat ik wat ga glimmen ja maar opzich valt het wel mee!!!
Haleloeja
pi_48319588
hoi,
mijn probleem heeft wel niks met roaccutane te maken maar wel met ontstekingen. Ik heb in mijn linkerooghoek, waar ik vroeger een steenpuist heb gehad, een flinke ontsteking. Ik werd vanmorgen wakker en jahoor, daar was ie. En gisteren was het nog een gewoon puistje.
Nu issie net zo groot als mijn duimnagel, waarom moet zoiets nu net gebeuren in het weeked als het goed weer is en ik van alles wil gaan doen en de dokter is gesloten? #^@*#&$
Af en toe krijg ik van die fikse ontstekingen, om de paar maanden komt er eentje kijken, vroeger had ik continu steenpuisten en toen heb ik roaccutane geslikt (dat kende toen nog bijna niemand) D
e dermatoloog toen zei dat het een paardenmiddel was, op de bijsluiter stond ook dat het geen goed idee was om zwanger te raken en natuurlijk de bijwerkingen die julie ook hebben, droge huid/ogen/neus/lippen ed. Het hielp wel.
Het ergste was dat toen ik voor de tweede keer bij de derm. langsging, ik mijn trui moest uitdoen en op tafel liggen. Hij bekeek mijn rug en zei toen: daar moet ik effe wat collega's bij halen. Leuk!!
Ik had sowieso al zelfvertrouwen genoeg.
En later, toen ik stopte met de kuur (mocht niet langer dan een half jaar doorgaan met die kuur) zei ie: had ik maar een foto gemaakt van voor en na. Ja, leuk! (niet dus, toen wist ik dus hoe erg ik eruitzag voor anderen)
Maar tegenwoordig, ik ben nu 33, heb ik alleen rode vlekken en af en toe kleine puistjes en heel af en toe een ontsteking. Toendertijd was ik trouwens 17 (ik zag er echt niet uit, en na de roaccutanekuur (± 1 jaar) was ik bijna overal van af, blij dat ik toen was)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_48323770
Voor ROA-gebruikers zijn deze dagen toch 'lastig' Terrasjes pakken (alcohol) en zon (niet goed voor de huid)

Aan de andere kant is het een veradememing om een betere huid te hebben in de zon Bij mij is het nog niet écht clean, en daar baal ik van, al zo'n 3 maanden bezig Het is wel stukken beter, maar écht clean ben ik zelden geweest.... Ga volgende week écht 70 mg per dag proberen te krijgen bij de derma...

Maar zoals deze dagen:

- Gistermiddag teras.. best wat bier op, en veel zon
- Vanmiddag terras: best wat bier op , veel zon
- Vanavond nog teras: ook wel 3 biertjes
- Morgen voetballen (middag), veel zon, en daarna op terras (bij de club) ook nog wat biertjes

En naar 't terras gaan en wat biertjes drinken doe ik zelf...Maar 't is zooo gezellig met dit weer in de zon + koud biertje hoort er gewoon bij, genieten!! Dan wil ik zelf niet aan de water/fris
Haleloeja
pi_48324877
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:45 schreef Gelderland het volgende:
Voor ROA-gebruikers zijn deze dagen toch 'lastig' Terrasjes pakken (alcohol) en zon (niet goed voor de huid)

Aan de andere kant is het een veradememing om een betere huid te hebben in de zon Bij mij is het nog niet écht clean, en daar baal ik van, al zo'n 3 maanden bezig Het is wel stukken beter, maar écht clean ben ik zelden geweest.... Ga volgende week écht 70 mg per dag proberen te krijgen bij de derma...

Maar zoals deze dagen:

- Gistermiddag teras.. best wat bier op, en veel zon
- Vanmiddag terras: best wat bier op , veel zon
- Vanavond nog teras: ook wel 3 biertjes
- Morgen voetballen (middag), veel zon, en daarna op terras (bij de club) ook nog wat biertjes

En naar 't terras gaan en wat biertjes drinken doe ik zelf...Maar 't is zooo gezellig met dit weer in de zon + koud biertje hoort er gewoon bij, genieten!! Dan wil ik zelf niet aan de water/fris
Iedereen maakt zich zo druk over alcohol, ik snap 'm niet helemaal. Er staat geen woord over gerept in de bijsluiter en volgens mijn derma kon het echt niet kwaad. Ik ben sinds deze week na 6 maanden kuur gestopt, en het is echt een stuk beter. Deze tijd heb ik eigenlijk gewoon mijn normale alcoholconsumptie gehad (2x per week redelijk wat bier).

En na drie maanden al van dosis willen verhogen? Het duurde bij mij ook 4-5 maanden totdat er echt een goed resultaat kwam, en nu na 6 maanden is het redelijk perfect op wat kleine littekens na die het komende jaar 'langzaam gaan wegtrekken', aldus de arts.

Ik zeg, geduld. Het blijft volgens mij best wel troep deze medicijnen.
// Last.fm
pi_48324937
Ik had eerder hier al gezegt dat ik de laatste tijd erg last heb van groote porien, maar ik ben bang dat het nu alleen nog maar erger wordt. En ik heb nu echt de gedachten van: ben ik bijna van de puistjes af krijg ik dit weer, en laat ik net nou ook lezen dat als je ze eenmaal hebt de grove porien dat ze niet meer weg te krijgen zijn. Weet nou echt niet meer wat ik moet doen, want van de puistjes weet ik dat het wel effe erger zal worden maar dan denk ik gewoon van dadelijk heb je gewoon een mooie huid. Maar als dit niet weg trekt, denk ik dat ik me net zo voel als voor dat ik roa kreeg.
pi_48325947
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:45 schreef Gelderland het volgende:
- Gistermiddag teras.. best wat bier op, en veel zon
- Vanmiddag terras: best wat bier op , veel zon
- Vanavond nog teras: ook wel 3 biertjes
- Morgen voetballen (middag), veel zon, en daarna op terras (bij de club) ook nog wat biertjes
Helaas heb ik het fijne leven zoals jij dat beschrijft nog niet kunnen lijden, aangezien ik gewoon erg druk bezig ben met m'n werk. Binnenkort gelukkig niet meer, en ik ben ook sinds een week roa-vrij verklaard door m'n derma... Hoe reageert jouw huid hierop? Als ik m'n derma moet geloven is de 'Hollandse zon' anders dan de zon die dichter bij de evenaar zit, dus ik zou me hier in Nederland geen zorgen moeten maken, maar ik ben er toch een beetje huiverig over. Meer mensen die met hetzelfde of een soortgelijk probleem zitten?
pi_48325967
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:33 schreef Jerkmaine het volgende:

[..]

Helaas heb ik het fijne leven zoals jij dat beschrijft nog niet kunnen lijden, aangezien ik gewoon erg druk bezig ben met m'n werk. Binnenkort gelukkig niet meer, en ik ben ook sinds een week roa-vrij verklaard door m'n derma... Hoe reageert jouw huid hierop? Als ik m'n derma moet geloven is de 'Hollandse zon' anders dan de zon die dichter bij de evenaar zit, dus ik zou me hier in Nederland geen zorgen moeten maken, maar ik ben er toch een beetje huiverig over. Meer mensen die met hetzelfde of een soortgelijk probleem zitten?
ik smeer me in met factor 60+ dus heb daar niet zoveel last van
Haleloeja
pi_48333011
Hmm, dat is ook een optie... Morgen lekker in de tuin uitbrakken van In Qontrol met factor 40
  zondag 15 april 2007 @ 00:42:30 #243
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48338703
Nou met factor 20 op mijn gezicht (over de hele dag maar 2 x gesmeerd) ging het ook prima hoor. Aardig wat uurtjes in de felle zon gezeten en niet verbrand! Maar ik was dan ook al een beetje verkleurd, ik ben nooit spierwit en word al redelijk snel bruin. En ja, wij hadden een BBQ met vrienden vandaag in onze tuin en gedurende de middag / avond heb ik toch ook wel een glas of 4 rose weggewerkt. Afgewisseld met veel water en sap. Maar zo'n wijntje lekker in de zon is toch niet te weerstaan hoor. Boeiend dan maar!!! Het zal allemaal wel meevallen denk ik...

Morgen weer in het zonnetje, nog ff genieten!
pi_48341315
soww! gister 6 vaasjes op (bier) en met me half dronken kop om 3.00 ook nog een ROA-pil naar binnen gewerkt Nu voel ik me toch wel aardig brak.... bier slaat sneller aan dan je denkt!

En had beter gister ff rustig aan kunnen doen, want volgende week is feest voor me verjaardag, en daar wil ik he-le-maal ff wat drinken! Maarja...
Haleloeja
pi_48343520
Zoo, ik ben lam, niet normaal. Gisteravond ongeveer 10 bier op, volgende week maar eens minder drinken.

Het gaat overigens prima met me huid, nog een paar rode vlekjes op me wangen en een paar rode bulten in me nek. Ik heb trouwens ook Purol gehaald, werkt inderdaad veel beter dan labello MED. Maar waar haal je bepathen, bij de trekpleister kon ik het niet vinden..
  zondag 15 april 2007 @ 18:24:01 #246
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48354441
RiX, bij de apotheek hebben ze het. Iets van 5 euro voor een tube geloof ik (zalf).

Gelderland, relax joh, het zal allemaal best loslopen met die drank. Maar ik merk het ook hoor, ik voel de wijn ook eerder dan normaal. Maar dat vind ik alleen maar fijn, dan drink ik ook niet zoveel

Heb je trouwens al kaarten voor Defqon? Hoorde dat het binnen 1,5 uur was uitverkocht Echt bizar zo snel zeg!
pi_48355217
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:24 schreef Ladysusy het volgende:
Heb je trouwens al kaarten voor Defqon? Hoorde dat het binnen 1,5 uur was uitverkocht Echt bizar zo snel zeg!
heb wel kaarten ja... eerst 4 besteld, toen daarna nog 2 ... allemaal voor vrienden... MAAR het maximale was maar 4, heb er nu dus 6 (ook al geld vd rekening afgeschreven) en er wordt sowieso iets geannuleerd. De vraag is ff of dat alle 6 de kaarten zijn, of die laatste 2....

jij gaat niet?
Haleloeja
pi_48355734
Hoorde gisteravond iemand vaag iets over defqon zeggen, dus ik; KUT het is 14 april. Dus ik thuis gelijk achter mn pctje kijken of er nog kaarten over waren, maar toen was alles al uitverkocht
pi_48362579
Ik heb na een maand clean te zijn, vanmorgen een puistje gekregen! Toch het teken dat het er nog niet allemaal uit is... Maar je zag het aankomen. Het was 2 dagen een kleine oneffenheid. En gisteren zware dag gehad (breuk met men vriendin... en dan een zware nacht met wat alcohol). Dus vanmorgen toen ik opstond een puistje.
  zondag 15 april 2007 @ 23:01:12 #250
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48364960
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:51 schreef Gelderland het volgende:

[..]

heb wel kaarten ja... eerst 4 besteld, toen daarna nog 2 ... allemaal voor vrienden... MAAR het maximale was maar 4, heb er nu dus 6 (ook al geld vd rekening afgeschreven) en er wordt sowieso iets geannuleerd. De vraag is ff of dat alle 6 de kaarten zijn, of die laatste 2....

jij gaat niet?
Hoezo wordt er iets geannuleerd dan? Heb je daar bericht van? Je hebt toch al betaald? Dan heb je die kaarten toch al in je mail zitten neem ik aan? Komt vast goed

Nee ik ga zelf niet, ben dan op vakantie (en hou ook niet zo van hardstyle )

Maar goed dat het jou wel gelukt is om kaarten te scoren iig!
  zondag 15 april 2007 @ 23:05:13 #251
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48365166
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:07 schreef Senne het volgende:
Ik heb na een maand clean te zijn, vanmorgen een puistje gekregen! Toch het teken dat het er nog niet allemaal uit is... Maar je zag het aankomen. Het was 2 dagen een kleine oneffenheid. En gisteren zware dag gehad (breuk met men vriendin... en dan een zware nacht met wat alcohol). Dus vanmorgen toen ik opstond een puistje.
Ah wat kut voor je (die breuk met je vriendin dan). Dat puistje is zo erg dan nog niet, dat gaat wel weer over. Ik heb ook toch nog wel regelmatig een puistje erbij hoor. Idd na vorig weekend kreeg ik er ook een bij, maar toen had ik idd veel gedronken.
  zondag 15 april 2007 @ 23:14:33 #252
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48365672
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:25 schreef sieske het volgende:
hoi,
mijn probleem heeft wel niks met roaccutane te maken maar wel met ontstekingen. Ik heb in mijn linkerooghoek, waar ik vroeger een steenpuist heb gehad, een flinke ontsteking. Ik werd vanmorgen wakker en jahoor, daar was ie. En gisteren was het nog een gewoon puistje.
Nu issie net zo groot als mijn duimnagel, waarom moet zoiets nu net gebeuren in het weeked als het goed weer is en ik van alles wil gaan doen en de dokter is gesloten? #^@*#&$
Af en toe krijg ik van die fikse ontstekingen, om de paar maanden komt er eentje kijken, vroeger had ik continu steenpuisten en toen heb ik roaccutane geslikt (dat kende toen nog bijna niemand) D
e dermatoloog toen zei dat het een paardenmiddel was, op de bijsluiter stond ook dat het geen goed idee was om zwanger te raken en natuurlijk de bijwerkingen die julie ook hebben, droge huid/ogen/neus/lippen ed. Het hielp wel.
Het ergste was dat toen ik voor de tweede keer bij de derm. langsging, ik mijn trui moest uitdoen en op tafel liggen. Hij bekeek mijn rug en zei toen: daar moet ik effe wat collega's bij halen. Leuk!!
Ik had sowieso al zelfvertrouwen genoeg.
En later, toen ik stopte met de kuur (mocht niet langer dan een half jaar doorgaan met die kuur) zei ie: had ik maar een foto gemaakt van voor en na. Ja, leuk! (niet dus, toen wist ik dus hoe erg ik eruitzag voor anderen)
Maar tegenwoordig, ik ben nu 33, heb ik alleen rode vlekken en af en toe kleine puistjes en heel af en toe een ontsteking. Toendertijd was ik trouwens 17 (ik zag er echt niet uit, en na de roaccutanekuur (± 1 jaar) was ik bijna overal van af, blij dat ik toen was)
Hoi Sieske,

Sorry ik heb helemaal niet op je verhaal gereageerd, maar leuk een leeftijdsgenootje hier te treffen. Ik heb ook rond mijn 19e mijn eerste kuur gekregen, dus ik weet waar je het over hebt. Toen werd het nog bijna niet voorgeschreven en was het middel best onbekend (maar wel berucht). De bijsluiter is sindsdien echt 5 x zo lang geworden he? Heb je toch nog een leuk weekend gehad, ondanks die ontsteking die precies de kop op heeft gestoken? En overweeg je om nu weer aan de Roa te gaan? Want dat heb ik niet helemaal goed begrepen.
pi_48371063
Ik heb nu ook weer ff een wat 'mindere' periode met weer nieuwe puisten erbij Aan de ene kant baal ik daarvan, omdat de stijgende lijn (in het begin) zich niet goed doorzet. Aan de andere kant; morgen moet ik naar de huidarts eb dan heb ik gelijk een 'goede' reden om 70 mg per dag te eisen, want dat is wel wat ik graag wil…. Hoe meer je slikt, hoe minder kans dat 't terugkomt. De bijwerkingen kan ik tot nu toe goed handelen, dus wat dat betreft kan ik een stapje hoger ook wel aan…
Haleloeja
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:35:31 #254
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_48403034
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voor je lever weer een beetje is herstelt van de roaccutane?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:15:40 #255
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48406245
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voor je lever weer een beetje is herstelt van de roaccutane?
Volgens mij 'werkt' het niet zo precies. Ik denk dat je je lever al niet meer belast vanaf dag dat je ermee bent gestopt, of iig met elke dag minder. Verwerkt is verwerkt lijkt me!

Gelderland, laat je nog ff weten hoe het ging bij de derma?

Mijn bloed was overigens prima, heb gisteren gebeld. Geen afwijkende waarden. Cholesterol was zelfs KEURIG zei ze.
pi_48412264
Ben gistermiddag (kon eerder) naar de huidarts geweest. Was overigens de 1e keer dat ik hem weer zag tijdens mijn 2e kuur. Ik had het gewoon telefonisch aangevraagd namelijk.... Ga/mag nu 70 mg per dag gaan slikken. Het ging gewoon makkelijk… ik kan alles zelf bepalen bij die kerel

Huidarts: 'hoi, hoe gaat het?'
IK: 'ja goed, ik ben 2 maanden terug begonnen met mijn 2e kuur hé, en zou nu graag 70 ipv 60 mg per dag willen slikken. Ik kan de bijwerkingen namelijk goed handelen tot nu toe'
Huidarts: 'ow ok, ja is goed hoor'
IK: 'en ik wil 't graag slikken tot ergens in juli/augustus, dan heb ik namelijk 6 maanden geslikt'
Huidarts: 'aha ok, ik zal ff receptje uitschrijven'
IK: 'ok, thanks, en tot ziens maar weer, oja graag ook nog bloedformulier zodat ik over een paar weken weer bloed kan controleren'
Huidarts: 'hier, voila, en succes ermee'

Dus denk dat ik vanaf volgende week aan de 70 mg per dag ga (weeg zo' n 83kg), dus dan worden de bijwerkingen miss wel erger, maar wil er gewoon vanaf, het is voor mij een angst dat 't wééér terugkomt… Ik slik deze hoeveelheid dus ook om meer kans te hebben dat het resultaat blijvend is ná de kuur. Ik zit nu ongeveer op de helft van mijn kuur en voor dit resultaat zou ik al tekenen!! Maar ik slik gewoon zoveel om te zorgen dat het lang wegblijf ná de kuur, al is dat helaas geen garantie (gebleken)...

Enige wat ik vergeten ben te vragen; hoe ik het beste kan afbouwen.. ineens heel veel, of juist langzaam afbouwen... Maarja, volgens mij heb ik meer verstand van dit middel dan hijzelf Heb wél gevraagd over alcohol; volgens hem tja, kan het wel, gewoon met mate, omdat lever anders téveel belast wordt. Maar er wordt op gecontroleerd in de bloedtest, dus als je teveel drinkt o.i.d zou dat naar voren moeten komen!!
Haleloeja
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:31:29 #257
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48413565
Tja klinkt bekend Gelderland, bij mij ging het zo ongeveer precies hetzelfde

Ik heb die vraag over dat afbouwen trouwens daarna nog een keer telefonisch aan zo'n assistente bij de dermatologiebalie gesteld. Zij wist het niet precies, maar ze verzekerde me dat als de dokter akkoord was gegaan met mijn voorstel (d.w.z. de laatste twee maanden van mijn kuur 1 mg per kilo lichaamsgewicht per dag slikken, vrij hoog dus, wat ik nu doe) en dan meteen stoppen, dat ik er dan vanuit kon gaan dat dat goed is. Anders had hij dat nooit goed gevonden en voorgesteld om af te bouwen. Een andere mogelijkheid is dat het gewoon niet uitmaakt of je nu afbouwt of meteen stopt. Dus in dat opzicht was ik gerustgesteld dat het iig niet fout was hoe ik het nu doe.

Afijn, mijn eigen theorie is, in het verleden altijd afgebouwd MAARRRR het is altijd teruggekomen. Dit keer eindig ik in 1 keer met een relatief hoge dosis, misschien dat dit ook wel voor een blijvender resultaat zal zorgen, wie zal het zeggen?

Hey meiden: Heaven, Fayme en Emss, hoe is het met jullie?
pi_48416766
ik ben gestopt
na 4 maandjes. alleen nu wel gaatjes op sommige plekken en nog rooie vlekken..weet iemand misschien een behandeling waar die littekentjes van weggaan?
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:22:41 #259
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_48420749
Ik lees hier allemaal verhalen over afbouwen, maar ik heb nooit afgebouwd. Ik heb 6 maanden ROA geslikt, de eerste 6 weken 60 mg per dag, de volgende 4 1/2 maand 80 mg per dag.
pi_48421264
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:22 schreef thewishmaster het volgende:
Ik lees hier allemaal verhalen over afbouwen, maar ik heb nooit afgebouwd. Ik heb 6 maanden ROA geslikt, de eerste 6 weken 60 mg per dag, de volgende 4 1/2 maand 80 mg per dag.
wat was het resultaat? hoelang gestopt, teruggekomen? En wat is je gewicht?
Haleloeja
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:39:21 #261
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_48421579
Ik ben nu 9 maanden gestopt, het gaat nog steeds erg goed. Mijn gewicht is 71 kilo. Ik vind het trouwens nog steeds ongelooflijk dat ik jarenlang door de huisarts aan het lijntje ben gehouden met benzylperoxide, minocycline enz enz. Die troep hielp allemaal voor geen meter en ik heb jarenlang voor schut gelopen.
pi_48422363
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:39 schreef thewishmaster het volgende:
Ik ben nu 9 maanden gestopt, het gaat nog steeds erg goed. Mijn gewicht is 71 kilo. Ik vind het trouwens nog steeds ongelooflijk dat ik jarenlang door de huisarts aan het lijntje ben gehouden met benzylperoxide, minocycline enz enz. Die troep hielp allemaal voor geen meter en ik heb jarenlang voor schut gelopen.
Dan ben je net zo zwaar als mij, maar slikte je ruim 2x zoveel. Ik vraag me echt af of die 40 voor mij wel genoeg is om m'n rug en borst te repareren. Ook al gaat het daar nu ook wat beter.

Mijn gezicht gaat echt heel goed. Nog een gebiedje op mijn kaak waar nog wat kleine bultjes zitten en op mijn voorhoofd vond ik vanmorgen nog een nieuw puistje. Ach, haar eroverheen en je ziet er niks van.
Wel een gortdroog hoofd vanmorgen. Ik had gewoon een witte ringbaard van velletjes. Wel gek dat het alleen zo droog wordt rond je mond en bijvoorbeeld niet in mijn hals of op mijn voorhoofd. Mijn lippen zijn daarentegen wel weer bijna perfect, dankzij een simpele Labello Classic.

Het weekend ben ik ook goed doorgekomen. Lekker in de zon, zonder bescherming, maar gewoon niet te lang. Aan het eind van de dag had ik een beetje een rooie kop en de volgende dag was het een beetje gekleurd. Ben blij dat ik niet zo snel verbrand. Ik heb ook een beetje een hekel aan zonnecrème. Die vette troep hoef ik niet op m'n gezicht. Het enige wat het doet is mijn rode vlekken nog roder maken en laten glimmen. Cetaphil is wel genoeg om te voorkomen dat het uitdroogt, dat trekt wel snel in.

Donderdag naar de derm voor bloedtest en controle en als alles goed is hoef ik pas weer over 3 maanden.
Venco Dropmakers
pi_48427027
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:54 schreef sinasasappeltje het volgende:
ik ben gestopt
na 4 maandjes. alleen nu wel gaatjes op sommige plekken en nog rooie vlekken..weet iemand misschien een behandeling waar die littekentjes van weggaan?
Loop even langs bij de schoonheidsspecialist. Die weten er meer van.
// Last.fm
pi_48427676
Hallo, ik ben precies op de helft!!!!!!! Al 3 maanden geslikt, nog 3 maanden to go!!! Ik slik nog steeds de ene dag 40 en de andere dag 50 mg. Heel weinig bijwerkingen gelukkig. Dat was met m'n vorige kuren wel anders. Toen had ik onwijze eczeem op m'n handen en voeten en nu NIETS - misschien dat het iets te maken heeft met de hogere dosis die ik nu slik??? (toen was het max 40 mg/dag).

En verder droge lippen, maar Bepanten in combinatie met Carmex doen hun werk. Bepanten is goed spul, maar als ik even m'n date wil zoenen wordt het tijdelijk Carmex. Smaakt wat lekkerder... Ik krijg nu ook wat bijwerkingen in m'n neus... droog, en korstjes enzo. Maar verder gaat alles heel goed.

Alleen nog op zoek naar een goede zonnebrandcreme voor gezicht die NIET GLIMT!! Ik was tijdens m'n eerste kuur toevallig in de USA en toen had ik een zonnebrandcreme op waterbasis gevonden speciaal voor de onzuivere huid, maar in Nederland kan ik zoiets niet vinden... Iemand tips?
pi_48429438
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef emss het volgende:
Alleen nog op zoek naar een goede zonnebrandcreme voor gezicht die NIET GLIMT!! Ik was tijdens m'n eerste kuur toevallig in de USA en toen had ik een zonnebrandcreme op waterbasis gevonden speciaal voor de onzuivere huid, maar in Nederland kan ik zoiets niet vinden... Iemand tips?
van Vichy hebben ze dat wél een beetje, is nieuw, die heb ik... 60+ cremé ook op soort waterbasis geloof ik... Het is iig best dun Al glimt 't wel wat (uiteraard)
Haleloeja
pi_48431655
hallo mensen,

ik ga (waarschijnlijk) ook beginnen met roaccutane.. bloedtest is afgenomen en wacht op de toestemming of ik mag gaan beginnen.. heb het recept al opgeschreven gekregen.. maar ik had nog een paar vragen voor mensen die er al ervaringen mee hebben..
Ik ben 15 jr en fitness 4/5x per week.. heeft de tabletten invloed erop?
en de bijwerkingen?.. is het echt extreem of verschilt dat per mens..
Mijn acne bestaat vooral uit rode kleine vlekjes meeste op mijn wangen.. echte witte pukkels heb ik niet vaak (gelukkig) meer.. maar de recept kreeg ik gemakkelijk opgeschreven terwijl het echt voor bijzondere gevallen is.. en de 'belangrijkste' vraag .. is het zeer effectief ?..
En is de middel met geld te afhalen of word het vergoed.. want ga het namelijk over paar dagen ophalen van de apotheek maar heb wel het recept van de specialist geschreven gekregen..

groetjes,
pi_48439107
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:42 schreef armeenio het volgende:
hallo mensen,

ik ga (waarschijnlijk) ook beginnen met roaccutane.. bloedtest is afgenomen en wacht op de toestemming of ik mag gaan beginnen.. heb het recept al opgeschreven gekregen.. maar ik had nog een paar vragen voor mensen die er al ervaringen mee hebben..
Ik ben 15 jr en fitness 4/5x per week.. heeft de tabletten invloed erop?
en de bijwerkingen?.. is het echt extreem of verschilt dat per mens..
Mijn acne bestaat vooral uit rode kleine vlekjes meeste op mijn wangen.. echte witte pukkels heb ik niet vaak (gelukkig) meer.. maar de recept kreeg ik gemakkelijk opgeschreven terwijl het echt voor bijzondere gevallen is.. en de 'belangrijkste' vraag .. is het zeer effectief ?..
En is de middel met geld te afhalen of word het vergoed.. want ga het namelijk over paar dagen ophalen van de apotheek maar heb wel het recept van de specialist geschreven gekregen..

groetjes,
Hoi. Ik vraag me af of het goed is om op die leeftijd te beginnen met zulke zware medicijnen. Ik zal uitleggen waarom:

Ten eerste:zit je in de puberteit. Wanneer je de medicijnen geslikt hebt en je bent er vanaf, zit je nog steeds in je puberteit. Je testosteronspiegel zal nog steeds omhoog blijven gaan tot je 18e en dus bestaat de kans dat het terugkomt.

Ten tweede lijkt de vorm die je hebt niet heel ernstig, als in dat de kans groot is dat je littekens krijgt.

En ten derde vraag ik me af of je al andere middelen hebt geprobeerd: anti-biotica bijvoorbeeld. De meeste mensen hier hebben al van alles voorgeschreven gekregen. Dat het voor hen niet werkt wil niet zeggen dat het bij niemand werkt. De meesten hier zijn de 18 ook al wel gepasseerd.

Dan over de bijwerkingen:

Die verschillen per persoon. Ga er maar vanuit dat je droge lippen en een droge huid krijgt, maar bloedneuzen en geïrriteerde ogen komen daar niet bij iedereen bij. En ook hoe erg het is verschilt per persoon, maar dat overleef je wel.

Je kunt wel rug- en gewrichtsklachten krijgen, dus kan veel fitnessen een probleem worden en moet je misschien minderen, maar dat merk je snel genoeg. Gelderland hier voetbalt en ikzelf wil ook wat aan mijn conditie werken door te hardlopen, maar dat gaat tot nu toe nog prima. Ik heb geen last van mijn spieren of iets dergelijks.

Veel succes met je kuur en hou ons op de hoogte.
Venco Dropmakers
pi_48441352
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:24 schreef Dropmix het volgende:

[..]

Hoi. Ik vraag me af of het goed is om op die leeftijd te beginnen met zulke zware medicijnen. Ik zal uitleggen waarom:

Ten eerste:zit je in de puberteit. Wanneer je de medicijnen geslikt hebt en je bent er vanaf, zit je nog steeds in je puberteit. Je testosteronspiegel zal nog steeds omhoog blijven gaan tot je 18e en dus bestaat de kans dat het terugkomt.

Ten tweede lijkt de vorm die je hebt niet heel ernstig, als in dat de kans groot is dat je littekens krijgt.

En ten derde vraag ik me af of je al andere middelen hebt geprobeerd: anti-biotica bijvoorbeeld. De meeste mensen hier hebben al van alles voorgeschreven gekregen. Dat het voor hen niet werkt wil niet zeggen dat het bij niemand werkt. De meesten hier zijn de 18 ook al wel gepasseerd.

Dan over de bijwerkingen:

Die verschillen per persoon. Ga er maar vanuit dat je droge lippen en een droge huid krijgt, maar bloedneuzen en geïrriteerde ogen komen daar niet bij iedereen bij. En ook hoe erg het is verschilt per persoon, maar dat overleef je wel.

Je kunt wel rug- en gewrichtsklachten krijgen, dus kan veel fitnessen een probleem worden en moet je misschien minderen, maar dat merk je snel genoeg. Gelderland hier voetbalt en ikzelf wil ook wat aan mijn conditie werken door te hardlopen, maar dat gaat tot nu toe nog prima. Ik heb geen last van mijn spieren of iets dergelijks.

Veel succes met je kuur en hou ons op de hoogte.
hey, mooi dat je reageerd

- om eerlijk te zijn.. ik zie gineen plek waar een mogelijkheid is om een litteken te komen.. maarja ik wil niks te vroeg zeggen.. maar tot nu toe totaal geen last van gehad.. alleen die vieze rode vlekjes..
- 1. inderm lotion
2. Benzolproxide ofso 10% ( was gruwelijke ervaring maar 2x opgehad.. ging echt maar dan ook echt pijn lijden en ongelooflijk droge huid + tretinoïne crème ofso bijgekregen moest het afwisselen.. ochtend/savonds
3. Differin gel (werkte voor geen meter in het begin,later zeer wisselvalig.. maar had wel mijn slechte periodes)
4. Tabletten(weet niet hoe ze heten,werkte goed vlekken verdwenen beetje..maar nog niet die schone huid wat ik eerst had)
5. ( Ik hoop) die ROA tabletten als het doorgaat.. hoop dat die mijn jeugdprobleem oplost.. ik verheug me er wel veel op omdat er positieve dingen over gezegt zijn.. het word beschouwd als 1 van de beste middelen tegen acne door de artsen.. alleen de bijwerkingen klinken soms eng.. maarja heb al zoveel dingen gehad.. dit kan er wel bij hoop ik.
Ik heb voor de uitdroging en die ook zeer fijn is om te gebruiken.. cetomacrogol creme ofso.. is dat een goeie creme voor de drooghuid van me lippen,gezicht enz. als ik ROA begin te gebruiken.. of moet ik echt een goeie creme hebben?

kan zijn dat ik nog wat acne-hulpmiddelen vergeten ben..

groetjes,
pi_48447360
De bijwerkingen KLINKEN soms eng, heb gister toevallig de bijsluiter nog een x gelezen. Maar nu staat er ook bij of een bijwerking zeer vaak, vaak, weinig, zeer zelden (oid) voorkomt.. Dat was volgens mij nooit eerder!? En bij de meeste (enge) bijwerkingen staat gewoon 'zeer zelden''. Zeer zelden is minder dan 1 op 10.000 geloof ik..... (staat ook genoemd)

@ Armeenio: spul voor droogheid van lippen kan je het beste ff in deze topics rondneuzen. Iedereen heeft andere mening over wat nou goede lippenspul is! Verder kan iedereen je denk ik wel Cetaphil LOTION van de apotheek aanraden....Dat is voor de droge huid!

succes ermee!

Ik ga vandaag voor het eerst mijn dosis met 10 mg verhogen (70 ipv 60)....
Haleloeja
pi_48447448
Toen ik begon met roaccutane kreeg ik juist last van extra puistjes (steeds kwamen er witte puntjes bij), dat bleef zo'n 6 weken komen, naast een rode huid, droge lippen, droge jeukende ogen, en ben ik op advies van de huisarts 2 weken 10 of 20 mg per dag gaan slikken, nu wil de dermatoloog (na die 2 weken dus) weer naar 10 én 20 (dus 30) mg per dag, dat doe ik nu 2 dagen, en heb het idee dat ik weer meer last van puistjes krijg (witte kopjes), m'n huid roder is, en m'n ogen jeuken weer. Kan dit al nadat ik voor 2 dagen een hogere dosis heb? Of zou het anders misschien ook zo kunnen? En zou ik dus misschien weer het beste 10 of 20 per dag kunnen nemen? (Toen had ik het idee dat het allemaal véél sneller geneesde)
pi_48447601
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:27 schreef lennart12 het volgende:
Toen ik begon met roaccutane kreeg ik juist last van extra puistjes (steeds kwamen er witte puntjes bij), dat bleef zo'n 6 weken komen, naast een rode huid, droge lippen, droge jeukende ogen, en ben ik op advies van de huisarts 2 weken 10 of 20 mg per dag gaan slikken, nu wil de dermatoloog (na die 2 weken dus) weer naar 10 én 20 (dus 30) mg per dag, dat doe ik nu 2 dagen, en heb het idee dat ik weer meer last van puistjes krijg (witte kopjes), m'n huid roder is, en m'n ogen jeuken weer. Kan dit al nadat ik voor 2 dagen een hogere dosis heb? Of zou het anders misschien ook zo kunnen? En zou ik dus misschien weer het beste 10 of 20 per dag kunnen nemen? (Toen had ik het idee dat het allemaal véél sneller geneesde)
allemaal bekende problems. Als je gewoon ff de bijsluiter leest staat er ook in dat het in het begin kan verergeren, en ook nadat je een hogere dosis neemt... Dus ja,ja,ja en ja

en ik weet niet hoeveel je weegt, maar het beste is om minimaal 0.75 mg per kg lichaamsgewicht te slikken. Dit is om de kans op een blijvend resultaat na de kuur te vergroten. Dit kan je dus zelf berekenen..... Het effect tijdens de kuur (lees: cleane huid) kan je ook wel krijgen met 10 of 20 mg per dag, maar in principe is dat voor een (grote kans op) langblijvend resultaat gewoon te weinig!
Haleloeja
pi_48447947
De huidarts zei dat ik maximaal 30 mg per dag mocht, en volgens jouw berekening zou dat 45 mg/dag zijn (weeg ong. 63 kg)... en van 30 mg/dag word ik gewoon echt niet vrolijk (en al helemaal als nu 't lekkere weer eraan zit te komen)
pi_48451725
Hallo Mensen!
I'm back! Heerlijke vakantie gehad (helaas niet in de zon geweest==> mijn huid voelde te branderig aan dus leek het me niet verstandig)..... Met mijn gezicht gaat het oké.... niet helemaal clean maar wel oké... met 'niet clean' bedoel ik: die zes onderhuidse op mijn voorhoofd zijn nog steeds niet weg en volgens mij zijn ze ook niet van plan te vertrekken (they just like it there )..... Zit nog steeds op 30mg per dag en mijn derma is het niet van plan te verhogen... heb het tot nu toe 3 keer gevraagd... denk zelf dat ik nóg 1 maand moet slikken (is heel vermoeiend... ze kunnen beter tegen me zeggen dat het 6 maanden gaat duren ipv 3 en het elke keer met 1 maand verlengen... zo lijkt het een uitzichtloze zaak).... 'S ochtends heb ik echt een babyhuid maar in de loop van de dag lijken die onderhuidse op te zwellen en dan zie je ze pas ...'s avonds trekken ze weer weg... hmmhmm!!!
Buitenkant van mijn neus is droog (het ziet er niet zo sexy uit maar jah.. )

Trouwens even een vraagje Ik heb een hele cosmeticalijn thuis van o.a. La Roche Posey(van mijn derma op recept gekregen ze gelooft nl in "alle beetjes helpen" ==> de helft wordt vergoed en de helft weer niet.... ==> Reinigende gezichtgel, lotion ruikt naar rozen (volgens mijn pa is het gewoon alcohol met rozenextract... en hij heeft gelijk ook) en een acnecreme (ben even de naam kwijt... ook iets met alcohol en uitdrogende functie)<==dit alles voor 's avonds en voor 's ochtends heb ik alleen een gezichtscrème effeclair K van La Roche .. nou mijn vraag is wanneer moet ik dan Cetaphil opsmeren?

Well peeps its nice 2 be back!
  woensdag 18 april 2007 @ 11:21:39 #274
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48453250
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:58 schreef emss het volgende:
Hallo, ik ben precies op de helft!!!!!!! Al 3 maanden geslikt, nog 3 maanden to go!!! Ik slik nog steeds de ene dag 40 en de andere dag 50 mg. Heel weinig bijwerkingen gelukkig. Dat was met m'n vorige kuren wel anders. Toen had ik onwijze eczeem op m'n handen en voeten en nu NIETS - misschien dat het iets te maken heeft met de hogere dosis die ik nu slik??? (toen was het max 40 mg/dag).

En verder droge lippen, maar Bepanten in combinatie met Carmex doen hun werk. Bepanten is goed spul, maar als ik even m'n date wil zoenen wordt het tijdelijk Carmex. Smaakt wat lekkerder... Ik krijg nu ook wat bijwerkingen in m'n neus... droog, en korstjes enzo. Maar verder gaat alles heel goed.

Alleen nog op zoek naar een goede zonnebrandcreme voor gezicht die NIET GLIMT!! Ik was tijdens m'n eerste kuur toevallig in de USA en toen had ik een zonnebrandcreme op waterbasis gevonden speciaal voor de onzuivere huid, maar in Nederland kan ik zoiets niet vinden... Iemand tips?
Ik heb

ULTRA-VLOEIBAAR BF 20 SNELDROGENDE BESCHERMING

van Vichy.

Da's een flesje met een lotion erink dat moet je schudden voor gebruik, en is speciaal voor gezicht, hals en handen. Bedoeld voor een normale, gemengde of vette huid en is dus heel vloeibaar, smeert makkelijk uit en trekt snel in. Geen vette laag! Ideaal voor als je daarna nog een dagcreme oid wilt opbrengen. Ik heb het nu dagelijks op, zit prima! Kost iets van 15 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladysusy op 18-04-2007 12:02:23 ]
pi_48458738
Drinken jullie ook zóveel water? Ik heb nu al zo’n 2 liter gedronken (4 flesjes van 0.5l) + koffie/thee/melk etc.. Ik zit pas op de helft van mijn dag :’) Denk dat ik maar iets moet minderen met drinken, dit is wel érg extreem…
Haleloeja
pi_48458870
Heb wel 's dagen dat ik ook aan de 2 Liter zit, maar da's echt niet vaak... 't is hier vooral cola dat naar binnen gaat
  woensdag 18 april 2007 @ 13:33:34 #277
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48459212
Ik zit zelf een beetje met een dilemma momenteel. Heb uitgerekend dat als ik precies aan die 120 mg per kilo lichaamsgewicht in totaal wil komen, ik bij mijn gewicht (wat iets hoger ligt dan in het begin, zoals ik al eerder zei) tot 4 juni die 50 mg per dag moet slikken. Terwijl ik eigenlijk voor ogen had om op 26 mei te stoppen. Maar sinds ik ben aangekomen kan dat dus niet meer, dan zou ik nog 9 dagen extra moeten slikken. Dat wil ik eigenlijk niet, aangezien ik gewoon ZO SNEL MOGELIJK van die kuur af wil zijn!!! Ik wil dat mijn huid weer normaal wordt (dikker) en dat het liefst zo ver mogelijk voordat we op vakantie gaan, ik wil er geen rekening meer mee hoeven houden t.a.v. mijn drankconsumptie, ik wil van de bijwerkingen af, kortom ik ben er eigenlijk wel klaar mee en wil er graag z.s.m. mee stoppen.

En aangezien ik qua extra bijwerkingen helemaal niets heb gemerkt toen ik van 40 naar 50 mg per dag ben gegaan (ik kan de bijwerkingen prima aan op deze manier) en mijn bloed ook helemaal goed bleek te zijn van de week, zou ik dan niet gewoon nog 10 mg per dag extra kunnen gaan slikken, dus in totaal 60 per dag (bij een gewicht van 53 kilo)? Want als ik nou bijvoorbeeld vanaf morgen 60 mg per dag ga slikken dan ben ik 25 mei klaar en heb ik rond de 120 mg binnen gekregen. Ga ik nou door met die 50 per dag dan ben ik 2 weken voor mijn vakantie pas klaar en dat vind ik eigenlijk te laat.

Het enige is dat ik dan met de dagdosis boven de 1 mg per kilo lichaamsgewicht zit, maar hoe erg zou dit zijn? Ik heb hier ook wel gelezen dat het wel vaker voorkomt dat men meer dan die 1 mg heeft geslikt. En zou ik dit met mijn derma moeten opnemen (met de kans dat hij nee zegt) of zal ik het gewoon kunnen doen? Heb genoeg pillen voorgeschreven gekregen, dus ik zou het makkelijk kunnen doen. Ik voel dat ik het wel aan kan maar als hij eenmaal nee heeft gezegd dan durf ik het misschien niet meer.

Met mijn acne gaat het al een poosje prima, maar ik ben er nu vooral op gericht dat ik de kuur volledig volbreng en het liefst op zo'n kort mogelijk termijn kan beëindigen. Zijn er hier nog meer mensen die zo'n hoge dosis hebben geslikt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladysusy op 18-04-2007 13:52:43 ]
  woensdag 18 april 2007 @ 15:05:53 #278
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48463351
Op de site van Roche staat dit:

---------------------------------

Dosering

Als in de eerste behandelingsperiode een totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt bereikt bestaat een grote kans (± 65%) dat de acne jarenlang of zelfs voor altijd wegblijft . De behandelingsduur zal dus afhangen van de dagelijkse dosis, bijvoorbeeld bij een dagdosering van 1 mg per kg lichaamsgewicht duurt de behandeling 4 maanden; bij een dagdosering van 0,5 mg per kg lichaamsgewicht 8 maanden. Zelfs als de acneverschijnselen volledig verdwenen zijn moet u de kuur voortzetten tot de totale kuurdosering van 120 mg per kg lichaamsgewicht bereikt is. In het algemeen geldt: hoe hoger de dagdosering, hoe kleiner de kans dat acne terugkomt

Uit onze gegevens blijkt, dat van de met Roaccutane behandelde patiënten ondanks een correct toegediende dosis 17% een tweede kuur nodig heeft, 5% een derde kuur en 1% meer kuren.

-------------------

Als je dit leest dan moet ik echt die 120 mg halen. Ook al is dit niet mijn eerste kuur. Maar er staat nergens dat dit niet geldt voor een tweede en volgende kuur. En het is nu alweer zo lang geleden dat ik het heb geslikt, dat ik dit maar weer beschouw als mijn eerste kuur.

Overigens ziet het er naar uit dat ik volgens het bovenstaande stukje behoor tot die 1% die meerdere kuren nodig had dan 3. Al vraag ik mij ernstig af in hoeverre ik in het verleden heb voldaan aan het stukje 'ondanks een correct toegediende dosis'.

Ik heb zojuist het ziekenhuis waar ik voorheen onder behandeling was gebeld of mijn dossier nog voorhanden is, zodat dit wellicht kan worden nagekeken. Omdat ik nu toch wel nieuwsgierig ben geworden. Ze gaan mijn status nu opvragen uit het archief, maar konden me niet 100% verzekeren dat de einddoseringen zoals ik die heb gehad daar ook in zouden staan. Volgende week terugbellen, we zullen zien of ik er wat wijzer van kan worden. Hoop het eigenlijk wel! Al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid en omdat ik er nu zo mee bezig ben.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ladysusy op 18-04-2007 15:16:05 ]
pi_48466916
hey forumleden, ik heb vandaag me tabletten opgehaald alvast.. maar ik lees hier allemaal hoge doseringen.. ik heb maar een zielige 20 mg... wel mijn aller 1e x als ik begin.. maar helpt het wel?
pi_48468779
Wat weeg je? Ze rekenen om te beginnen 0.5 mg per kg, dus bij 40 kg zou je 20 mg moeten krijgen, normaal gesproken

Iemand een tip voor wat ik vanavond moet slikken? Gewoon de 30 die de dermatoloog voorschrijft, of minder...?
  woensdag 18 april 2007 @ 17:31:31 #281
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48469408
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:31 schreef armeenio het volgende:
hey forumleden, ik heb vandaag me tabletten opgehaald alvast.. maar ik lees hier allemaal hoge doseringen.. ik heb maar een zielige 20 mg... wel mijn aller 1e x als ik begin.. maar helpt het wel?
Ze beginnen meestal bij 0,5 mg per kg lichaamsgewicht (de helft dus van wat je weegt). Ik weeg 53 kg en ben gestart met 30 mg per dag, 1 maand lang. Daarna ging de dosis omhoog. Het is meestal dat het wordt opgebouwd, het is nl. echt een medicijn waar je lichaam aan moet wennen.
pi_48469990
ben 15 jr.. ong 1.83 cm lang en weeg ong 70 kg.. maar ik moet trouwens op een dag 2 tabletten tegelijk innemen tijdens een maaltijd.. en dat is bijelkaar 40 mg op een dag.. misschien dat ze het zo rekenen?..
  woensdag 18 april 2007 @ 22:39:49 #283
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48483597
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef armeenio het volgende:
ben 15 jr.. ong 1.83 cm lang en weeg ong 70 kg.. maar ik moet trouwens op een dag 2 tabletten tegelijk innemen tijdens een maaltijd.. en dat is bijelkaar 40 mg op een dag.. misschien dat ze het zo rekenen?..
Dat klinkt heel aannemelijk, 40 per dag. In een keer innemen, moest ik ook, tijdens de avondmaaltijd. Succes.
  woensdag 18 april 2007 @ 22:41:08 #284
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48483675
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:13 schreef lennart12 het volgende:
Wat weeg je? Ze rekenen om te beginnen 0.5 mg per kg, dus bij 40 kg zou je 20 mg moeten krijgen, normaal gesproken

Iemand een tip voor wat ik vanavond moet slikken? Gewoon de 30 die de dermatoloog voorschrijft, of minder...?
Gewoon die 30 nemen, waarom zou je minder doen. Hoe hoger de dosering, hoe eerder en hoe beter resultaat en daar doe je het toch voor?


Enne... ik wil ook advies
pi_48494009
Cetaphil heb je trouwens ook met SPF, denk dat ik dat maar ga proberen tegen de zon.
pi_48501198
zo

Ik slik nu 2 dagen 70 mg per dag, maar heb ontzettende last van mijn ogen. Volgens mij niet direct dat me ogen zélf droog zijn, maar de randen aan de onderkant van me oog zeg maar (waar je onder-wimpers aan vastzitten). Die zijn helemaal rood…. Lijkt wel of ik stoned of dronken ben oid...

Ook me huid gloeit helemaal....

Kijk het ff aan, anders ga ik weer naar 60 MG per dag… want met zulke ogen

Ken iemand dit>
Haleloeja
pi_48504143
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:39 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Dat klinkt heel aannemelijk, 40 per dag. In een keer innemen, moest ik ook, tijdens de avondmaaltijd. Succes.
ooh mooi,maar ik had nog een vraag: moet ik die tabletten tijdens de maaltijd in 1x innemen tegelijk of 1 glas water-1 tablet en daarna 1 glas water-1 tablet ??.. of 1 glas water-2 tabletten tegelijk ??
myn ma zei dat je moest wisselen van ochtend en savonds..
maar ik had het anders meegekregen.. of myn ma heeft het fout..

groetjes,
pi_48504712
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:58 schreef Gelderland het volgende:
zo

Ik slik nu 2 dagen 70 mg per dag, maar heb ontzettende last van mijn ogen. Volgens mij niet direct dat me ogen zélf droog zijn, maar de randen aan de onderkant van me oog zeg maar (waar je onder-wimpers aan vastzitten). Die zijn helemaal rood…. Lijkt wel of ik stoned of dronken ben oid...

Ook me huid gloeit helemaal....

Kijk het ff aan, anders ga ik weer naar 60 MG per dag… want met zulke ogen

Ken iemand dit>
Ik herken het niet als bijwerking van Roaccutane, maar wel had ik dit probleem bij harde lenzen. Zorg dat je je ogen erg goed bevochtigd door je ogen goed te sluiten als je knippert. Daar moet je in het begin zelf op letten omdat je waarschijnlijk niet automatisch doet.

Als het probleem zich blijft aanhouden zou je oogdruppels kunnen proberen?
pi_48506612
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:41 schreef Ladysusy het volgende:

[..]

Gewoon die 30 nemen, waarom zou je minder doen. Hoe hoger de dosering, hoe eerder en hoe beter resultaat en daar doe je het toch voor?
Ja, maar als ik 10 of 20 mg pak, zie ik er beter uit dan als ik 30 mg pak...
  donderdag 19 april 2007 @ 17:36:47 #290
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48507553
quote:
Op donderdag 19 april 2007 17:07 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Ja, maar als ik 10 of 20 mg pak, zie ik er beter uit dan als ik 30 mg pak...
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar het zou kunnen dat je gewoon een uitbraak onder de leden hebt, die er bij 30 per dag eerder en duidelijker uit komt dan bij 10 of 20 per dag (dan zal het geleidelijker gaan, maar ook langer duren voor je er echt vanaf komt). Ik heb 2 keer een uitbraak gehad. De ene keer meteen na het starten met Roa (duur: 2 weken). De volgende keer bij het verhogen van de dosis van 30 naar 40 per dag (dit gebeurde na 1 maand gebruik en heeft maar liefst 3 weken aangehouden). Op dat moment dacht ik ook van, pffff had ik nou maar niet verhoogd, dan had ik die mega uitbraak niet gehad die tweede keer. Maar volgens mijn derma moest toch alles eruit en was dit een teken dat het bij mij gewoon heel erg was. Het komt er toch wel uit. Of in 1 keer alles tegelijk of telkens een beetje maar dan duurt het langer. Ik denk dat je er gewoon ff doorheen moet.

Armeenio, ik zou luisteren naar je derma en niet naar je moeder. 40 per dag, in 1 keer nemen dus. Gewoon 2 pillen tegelijk, glas water erachteraan en klaar.

Gelderland, ik heb oogdruppels (ooggel) die helpt heel goed. Ik ken je probleem, heb er zelf ook een beetje last van zo nu en dan. Ze heten VISIDIC Carbo Gel (EDO) dat zijn losse ampullen voor eenmalig gebruik. Ik vind het wel helpen! Meestal zijn mijn ogen na een paar dagen druppelen weer oke en dan hoeft het weer een week niet ofzo. Ze zijn trouwens alleen op recept te verkrijgen, dus ff je huisarts bellen.


En dan... heeft iemand MIJN stukje nog gelezen en daar ook iets over te zeggen misschien? Dat zou ook wel fijn zijn. Dat iemand ff met me meedenkt, thanx!
pi_48508619
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:33 schreef Ladysusy het volgende:Het enige is dat ik dan met de dagdosis boven de 1 mg per kilo lichaamsgewicht zit, maar hoe erg zou dit zijn?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik ben net op de 1mg gebleven.

Maar als ik op internet zo rondkijk, zie ik veel mensen die de 1mg overschrijden. Vooral in Amerika dan... Daar zitten sommige aan 120mg per dag ofzo!

Dus, als je bijwerkingen meevallen enzo: gewoon doen!
pi_48508863
120 MG pffff, dan is het volgensmij echt vergif wat je inneemt
pi_48509125
maar amerikanen wegen ook sneller 120 kg dan wij hè

stopt Roaccutane nou de talgproductie, of zorgt het spul er gewoon voor dat alles wat eruit moet, eruit gaat?
pi_48517517
wie vn jullie is de afgelopen dagen wezen zonnen en wie heeft er verschil van gemerkt?
pi_48519594
Zo ben ik ook weer eens.. Maandag voor de laatste controle naar de derma geweest, na een maand te zijn gestopt. Mn huid is weer een stuk vetter en steeds vaker komen er weer puistjes tevoorschijn op rug gezicht borst en hoofdhuid... Heb nu Inderm meegekregen en hoef in principe niet meer terug te komen, nu maar hopen dat het niet nog meer zal verergeren.

Bij mij is na een maand trouwens de roa nog zeker niet helemaal uit mijn lichaam verdwenen (althans is mijn huid nog niet helemaal hersteld). Voorheen verbrandde ik nooit in de zon, als ik er nu een uur inzit heb ik bijna 2egraads brandwonden..

@Ladypussy: ik zou gewoon lekker op je geplande datum stoppen, of je nu aan de 120mg of aan de 115 komt maakt echt niet zoveel uit.

Succes allemaal maar weer!

PS vond de reply van de vorige pagina wel grappig: stel je eens voor, student én roa! (en mijn lever doet het nog prima na een half jaar)
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:54 schreef Dropmix het volgende:
Als je ziet wat studenten wekelijks kunnen drinken, dat compenseert ruim voor het Roa gebruik en matig alcoholgebruik.
pi_48522548
als je roa-tabletten inneemt, mag er dan gineen zonnestraling komen op je huid ?
pi_48530092
De huisarts zei dat ik echt wel 2 uur in de zon mocht gaan sporten enzo, als ik maar niet in m'n zwembroek in de tuin ging liggen, en de dermatoloog zei dat als ik normaal na anderhalf uur verbrand, het nu al na drie kwartier kan... het mag dus wel, maar ben voorzichtig
pi_48533487
En je merkt het vanzelf wel wanneer je te lang in de zon komt... Je begint echt te gloeien dan
pi_48535221
Maar op terasje kan opzich wel, alleen moet je je kop gewoon insmeren met factor sunblock (60+) dan verbrand je écht niet zo snel hoor

@Ladysussy: Snap je dillema wel maar ik zelf zou denk ik niet boven de 1 mg per dag gaan zitten..... Zeker niet als je nog zo'n 5 weken moet. Dat is denk ik echt killing... In de VS doen ze het wél ,maar het is gewoon niet goed denk ik... Ook bijwerkingen kunnen heftiger worden... Of je moet het 1-2 weken proberen en aankijken wat het effect is. Stel dat je er NIETS van merkt (en je bloed goed is) gewoon doorgaan!
Haleloeja
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:22:48 #300
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_48535677
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:13 schreef armeenio het volgende:
als je roa-tabletten inneemt, mag er dan gineen zonnestraling komen op je huid ?
Heb je dit al eens gelezen op de site van Roche (de fabrikant) toevallig? Staat het allemaal bij

http://www.roche.nl/faq.php?id=36&naam=Roaccutane

Je huid wordt gewoon dunner en kwetsbaarder door die Roa dus het is logisch dat je sneller verbrandt. Als je nou weet dat je veel in de zon zult zijn die dag (ook bij fietsen, sporten etc.), dan moet je je gewoon vantevoren goed insmeren met minimaal factor 20 en regelmatig herhalen. Het is niet dat je opeens allergisch bent voor zon, je huid verbrandt alleen sneller.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')