abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2007 @ 22:30:54 #226
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_47416647
hendig topique dit om in de gaten te houden!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 18 maart 2007 @ 22:31:23 #227
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47416665
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

@she, ik vind frisdrank en snoep erg lekker, net zoals zoveel mensen. ik kan het idd niet weerstaan. dat is 1 van mijn zwaktes. alleen heb ik wel het lef om die zwakte toe te geven en hier op het forum te delen. jij hebt ook zwaktes net zoals iedereen, maar die deel je denk niet met anderen? verder krijg ik het gevoel dat je nooit problemen hebt gehad met je gewicht of ook nog nooit een dieet hebt gevolgd. iig heb ik veel hulp van andere leden hier gekregen.
Aannames!
Ik ken als geen ander de verleidingen en weet wat het is om een sportlichaam ( 52 kg puur spier bij 1.76 m ) en om chubster ( 75 kg, bij dezelfde lengte ) te zijn.
Ik heb in de jaren topsport en jaren verslavingen maar 1 ding geleerd: STOP WHINING

als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
vraag is alleen of je wilt? echt wilt...zo hard wilt dat je bereid bent om slappe smoezen, onzinnige gewoonten en de slachtofferrol opzij te zetten.
Ik ben nu eenmaal iemand die iets of goed doet, of niet. Dat gerommel in de marge vind ik zinloos.
en nee lieverd, met fris en snoep ga je niet komen waar je wilt zijn. Je moet namelijk een heel mens aan gewicht verliezen.
Wat is het nu eigenlijk? Pure luxe!

Eten en drinken, doe je om je lichaam te voeden en te onderhouden. de rest is pure luxe en wie nog denkt dat iedereen zich luxe kan veroorloven, leeft niet op dezelfde planeet.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:33:05 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47416756
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:26 schreef Pinball het volgende:

[..]

"Het is maar 1 keer per jaar pasen/kerst/verjaardag/sinterklaas/vakantie."
Tuurlijk, maar dat zijn de mensen die rommelen met een paar kilo's
De echte dikkerds hebben zichzelf overtuigd dat ze toch nooit slank zullen worden ( FALSE ) en gebruiken dat als excuus om niet tot het naadje te gaan.

Och...
pi_47416787
SHE heb je ooit eens wel bedacht dat er misschien meer manieren zijn dan jou manier om af te vallen
pi_47416959
http://www.happyweight.nl/bmitest.htm
Bij 52 KG met 1.76 Ben je gewoon veel te licht (BMI van 17)
Bij 75 KG ben je niet te dik. (BMI 24)

Ik eet en drink niet alleen om mijn lichaam te onderhouden, maar ook omdat ik er van kan genieten om iets echt lekkers te eten. En dan niet elke dag, natuurlijk niet. En ook niet bij de eerste de beste smoes.
Maar heel af en toe gewoon iets eten, omdat het lekker is, is op zich geen probleem als je maat weet te houden.

En een BMI van 17 is echt een stuk ongezonder dan een BMI van 24.
pi_47416968
Herkenbaar topic dit. Ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met afvallen. Inmiddels ben ik van 106kg naar 90kg gegaan, heb nu nog een buikje maar die raak ik ook wel kwijt. Het enige wat ik heb gedaan is geen frisdrank meer drinken, minder eten, minder snoep, meer groente, meer fruit, en meer bewegen. Het afvallen gaat niet zo heel snel, maar als ik eens een paar dagen teveel eet gebeurt er eigenlijk weinig en kan ik het "dieet" zo weer oppakken.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:39:12 #232
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_47417012
SHE ik wil jeschema eigenlijk wel...
ik heb alleen suiker ziekte... kweeniet of t dan nog wel een goed schema is??
pi_47417059
Frisdrank en snoep "weerstaan" klinkt alsof het elke dag naar je staat te roepen: "Eet mij! Eet mij!" Als je gewoon normaal eet, en genoeg, dan zul je merken dat je ook niet meer die behoefte hebt aan zoetigheid. Sterker nog, misschien ga je het wel vies vinden.

Natuurlijk kun je af en toe heus wel wat lekkers eten. Een gebakje op een verjaardag kun je best nemen, tenzij je elke week een verjaardag hebt natuurlijk. Je moet echter geen gebak voor jezelf willen gaan kopen. In huis moet je gewoon de "normale" dingen hebben liggen. Dan kom je ook niet in de verleiding, mocht je toch een zwak moment hebben.

En heb je dan toch ontzettende trek, pak fruit, of een boterham (nee, niet met het pak hagelslag).

Eigenlijk is dit eetplan gewoon wat men vroeger van huis uit meekreeg. "Snoep? Nee we gaan zo eten, pak maar een boterham/stuk fruit." "Cola? Alleen in het weekend." Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "Chips? Da's voor op een verjaardag!"
  zondag 18 maart 2007 @ 22:41:36 #234
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47417114
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen mensen die aan het lijnen zijn en af en toe toch iets lekkers eten en mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te gaan snoepen.
die ken ik; om je dood te ergeren
en ik mag er niks van zeggen, maar iedere keer weer denk ik gotver, je bent aan het lijnen
en écht ieder excuus he 'ik voel me niet lekker''ik ben de afgelopen week 2 kilo afgevallen, nu mag het' 'i heb zo goed gegeten vandaag, nu mag het' 'blablabla'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 18 maart 2007 @ 22:42:06 #235
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417132
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:
Frisdrank en snoep "weerstaan" klinkt alsof het elke dag naar je staat te roepen: "Eet mij! Eet mij!" Als je gewoon normaal eet, en genoeg, dan zul je merken dat je ook niet meer die behoefte hebt aan zoetigheid. Sterker nog, misschien ga je het wel vies vinden.

Natuurlijk kun je af en toe heus wel wat lekkers eten. Een gebakje op een verjaardag kun je best nemen, tenzij je elke week een verjaardag hebt natuurlijk. Je moet echter geen gebak voor jezelf willen gaan kopen. In huis moet je gewoon de "normale" dingen hebben liggen. Dan kom je ook niet in de verleiding, mocht je toch een zwak moment hebben.

En heb je dan toch ontzettende trek, pak fruit, of een boterham (nee, niet met het pak hagelslag).

Eigenlijk is dit eetplan gewoon wat men vroeger van huis uit meekreeg. "Snoep? Nee we gaan zo eten, pak maar een boterham/stuk fruit." "Cola? Alleen in het weekend." Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "Chips? Da's voor op een verjaardag!"
Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.
Ik begrijp die behoefte aan die suikers echt niet...alsof het een noodzaak is, alsof er geluk in zit .
Krankzinnig!
  zondag 18 maart 2007 @ 22:42:49 #236
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47417162
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:31 schreef SHE het volgende:

als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
post eens?
ben ik wel benieuwd naar. al ben ik een beetje bang dat het een water, brood en heeeel veel sporten schema is
(onzin, weet ik ook wel)
pi_47417209
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:

Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "
dat is erg jammer inderdaad
ben zelf ook zo opgegroeid
maar zou dat mijn eigen kiinderen niet aan doen
  zondag 18 maart 2007 @ 22:43:56 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417224
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
SHE ik wil jeschema eigenlijk wel...
ik heb alleen suiker ziekte... kweeniet of t dan nog wel een goed schema is??
Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.
PM me je mailadres , je stats en je krijgt een schema terug.
Wel handig als je me vertelt of je spuit of dat je slikt en wat je waarden zijn. ( ook wat je nu eet )
  zondag 18 maart 2007 @ 22:45:50 #239
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_47417299
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.
PM me je mailadres , je stats en je krijgt een schema terug.
Wel handig als je me vertelt of je spuit of dat je slikt en wat je waarden zijn. ( ook wat je nu eet )
je bedoelt mn bmi stats enzo???
anyway ik zal t allemaal even uitzoeken en opschrijven dan PM ik t morgen even naar je!!
Erg lief als je dat wilt doen!!
Ik moet morgen erg vroeg op om te werken dus moet nu echt naar bed, maar ik laat t morgen weten!!!
ALvast bedankt!!!!
pi_47417326
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.
Ik begrijp die behoefte aan die suikers echt niet...alsof het een noodzaak is, alsof er geluk in zit .
Krankzinnig!
Zo gingen mijn ouders er ook mee om, en ik ook.
Zegt blijkbaar niet alles. Aanleg is helaas ook nog een punt. Mijn vriend kan alles eten zonder een gram aan te komen. Ik niet. Daar houd ik rekening mee en dat is ook de reden dat ik afval op het moment.

Maar dat wil weer niet zeggen dat ik NOOIT iets ongezonds eet. Ik eet best af en toe iets ongezonds, anders wordt het een vervelend iets het afvallen. Als je heel af en toe iets ongezonds eet, blijft het voor mij vol te houden. En het werkt tot nu toe
  zondag 18 maart 2007 @ 22:48:00 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417389
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

post eens?
ben ik wel benieuwd naar. al ben ik een beetje bang dat het een water, brood en heeeel veel sporten schema is
(onzin, weet ik ook wel)
Ieder mens is anders, elke metabolisme is anders. Dus er is niet 1 schema, anders kon je die zelf wel van internet downloaden.
en als je gewoon wilt afvallen ( paar pondjes, niets bizars ) en geen bijkomende ziekten of ongemakken hebt, dan raad ik altijd 1 ding aan:

EET

om de 2 uur, en sla geen blok over.
Jaag die maag/darmstreek maar lekker op en doe dat met vezelrijke en eiwitrijke voeding.
eiwitten, onderschat! eet het, zoveel je wilt. Je bent sneller verzadigd, langer verzadigd en kunt je calorie in name enorm beperken.
kaas? vergeet het
snoep? doei
fris? nog niet

En als je daar niet genoeg aan hebt, kun je ook mailen met je gegevens
  zondag 18 maart 2007 @ 22:49:10 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417441
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

je bedoelt mn bmi stats enzo???
anyway ik zal t allemaal even uitzoeken en opschrijven dan PM ik t morgen even naar je!!
Erg lief als je dat wilt doen!!
Ik moet morgen erg vroeg op om te werken dus moet nu echt naar bed, maar ik laat t morgen weten!!!
ALvast bedankt!!!!
BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.
Belangrijkste is om te weten wat je nu eet.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:50:26 #243
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_47417490
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef SHE het volgende:

[..]

BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.
Belangrijkste is om te weten wat je nu eet.
ok , nou dat vergt even wat uitzoek werk...
laat t morgen weten! Weltrusten!!
  zondag 18 maart 2007 @ 22:51:12 #244
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47417524
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:48 schreef SHE het volgende:

kaas? vergeet het

ik ben er nu mee bezig door gewoon niet te snoepen door de week.
regelmatiger eten, en tussendoor fruit of ontbijtkoek
ik eet me klem aan ontbijtkoek (overdreven), maar 't werkt wel denk ik.
ben net begonnen, dus moet nog even afwachten hoor.
gewoon netjes donker brood, niet te vet beleg, en dat is geen probleem, want vind donker brood heerlijk

verder is het hier een bietje moeilijk, aangezien ik niet alles kan eten ivm chronische ziekte. eieren eet ik praktisch nooit. vandaag gedaan, had ik beter niet kunnen doen, lig al de hele dag krom van de pijn.
pi_47417629
SHE, wat bedoel je eigenlijk precies met eiwit? Gewoon echt zo'n gekookt ei? Of bedoel je ook kwark en zo? Just curious.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:54:18 #246
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417659
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik ben er nu mee bezig door gewoon niet te snoepen door de week.
regelmatiger eten, en tussendoor fruit of ontbijtkoek
ik eet me klem aan ontbijtkoek (overdreven), maar 't werkt wel denk ik.
ben net begonnen, dus moet nog even afwachten hoor.
gewoon netjes donker brood, niet te vet beleg, en dat is geen probleem, want vind donker brood heerlijk

verder is het hier een bietje moeilijk, aangezien ik niet alles kan eten ivm chronische ziekte. eieren eet ik praktisch nooit. vandaag gedaan, had ik beter niet kunnen doen, lig al de hele dag krom van de pijn.
Als iets pijn doet, moet je het niet eten.
Je lichaam is je beste dokter en als eieren kanker konden genezen, maar het bij jou zeer deed, dan waren de eieren alsnog geen optie voor je. ( snappie? )
Niet elk lichaam doet het goed op standaarden gelukkig maar..maar voor elk lijf is er een optima forma. promise!
Welke ziekte is je bottleneck?
  zondag 18 maart 2007 @ 22:54:46 #247
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47417678
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Als iets pijn doet, moet je het niet eten.
Je lichaam is je beste dokter en als eieren kanker konden genezen, maar het bij jou zeer deed, dan waren de eieren alsnog geen optie voor je. ( snappie? )
Niet elk lichaam doet het goed op standaarden gelukkig maar..maar voor elk lijf is er een optima forma. promise!
Welke ziekte is je bottleneck?
colitis ulcerosa
  zondag 18 maart 2007 @ 22:55:54 #248
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47417732
en helaas is dat er 1 van zelf uitvinden wat je wel en niet kan eten.
er zijn uiteraard bepaalde dingen die ik gewoon niet mág, maar ook dingen waarvan je er zelf achterkomt dat je er niet tegen kunt.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:59:27 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47417884
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:53 schreef Toeps het volgende:
SHE, wat bedoel je eigenlijk precies met eiwit? Gewoon echt zo'n gekookt ei? Of bedoel je ook kwark en zo? Just curious.
zoveel eiwit zit er niet in een ei hoor
met eiwitten bedoel ik de eiwitten in vlees ( mager ), kwark, maar ook zeker de vergeten bronnen zoals die in groenten! groenten? ja, groenten, nootjes en peulvruchten. Plenty!
Ik zweer overigens in het kader van een gezond lichaam wel bij het beperken van dierlijke vetten en ben zelf nu overgestapt op voornamelijk kip.
Al haal ik ook zo nu en dan de nodige creatine uit een lap rood rundvlees

Maar da's voor de lekker en echt geen noodzaak. Eigenlijk zijn dierlijke eiwitten helemaal niet zo nodig als men denkt.
pi_47417984
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:59 schreef SHE het volgende:

[..]

zoveel eiwit zit er niet in een ei hoor
met eiwitten bedoel ik de eiwitten in vlees ( mager ), kwark, maar ook zeker de vergeten bronnen zoals die in groenten! groenten? ja, groenten, nootjes en peulvruchten. Plenty!
Ik zweer overigens in het kader van een gezond lichaam wel bij het beperken van dierlijke vetten en ben zelf nu overgestapt op voornamelijk kip.
Al haal ik ook zo nu en dan de nodige creatine uit een lap rood rundvlees

Maar da's voor de lekker en echt geen noodzaak. Eigenlijk zijn dierlijke eiwitten helemaal niet zo nodig als men denkt.
Ik eet sowieso vegetarisch.
Tofu schijnt ook gezond en eiwitrijk te zijn, geloof ik.
En over kwark gesproken... Jammie, binnenkort maar weer eens wat halen bij de super. Lekker met een blik perzikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2007 23:02:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')