Aannames!quote:Op zondag 18 maart 2007 21:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
@she, ik vind frisdrank en snoep erg lekker, net zoals zoveel mensen. ik kan het idd niet weerstaan. dat is 1 van mijn zwaktes. alleen heb ik wel het lef om die zwakte toe te geven en hier op het forum te delen. jij hebt ook zwaktes net zoals iedereen, maar die deel je denk niet met anderen? verder krijg ik het gevoel dat je nooit problemen hebt gehad met je gewicht of ook nog nooit een dieet hebt gevolgd. iig heb ik veel hulp van andere leden hier gekregen.
Tuurlijk, maar dat zijn de mensen die rommelen met een paar kilo'squote:Op zondag 18 maart 2007 22:26 schreef Pinball het volgende:
[..]
"Het is maar 1 keer per jaar pasen/kerst/verjaardag/sinterklaas/vakantie."
die ken ik; om je dood te ergerenquote:Op zondag 18 maart 2007 22:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen mensen die aan het lijnen zijn en af en toe toch iets lekkers eten en mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te gaan snoepen.
Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:
Frisdrank en snoep "weerstaan" klinkt alsof het elke dag naar je staat te roepen: "Eet mij! Eet mij!" Als je gewoon normaal eet, en genoeg, dan zul je merken dat je ook niet meer die behoefte hebt aan zoetigheid. Sterker nog, misschien ga je het wel vies vinden.
Natuurlijk kun je af en toe heus wel wat lekkers eten. Een gebakje op een verjaardag kun je best nemen, tenzij je elke week een verjaardag hebt natuurlijk. Je moet echter geen gebak voor jezelf willen gaan kopen. In huis moet je gewoon de "normale" dingen hebben liggen. Dan kom je ook niet in de verleiding, mocht je toch een zwak moment hebben.
En heb je dan toch ontzettende trek, pak fruit, of een boterham (nee, niet met het pak hagelslag).
Eigenlijk is dit eetplan gewoon wat men vroeger van huis uit meekreeg. "Snoep? Nee we gaan zo eten, pak maar een boterham/stuk fruit." "Cola? Alleen in het weekend." Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "Chips? Da's voor op een verjaardag!"
post eens?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:31 schreef SHE het volgende:
als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
dat is erg jammer inderdaadquote:Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:
Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "
Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
SHE ik wil jeschema eigenlijk wel...
ik heb alleen suiker ziekte... kweeniet of t dan nog wel een goed schema is??
je bedoelt mn bmi stats enzo???quote:Op zondag 18 maart 2007 22:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.
PM me je mailadres , je stats en je krijgt een schema terug.
Wel handig als je me vertelt of je spuit of dat je slikt en wat je waarden zijn. ( ook wat je nu eet )
Zo gingen mijn ouders er ook mee om, en ik ook.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.
Ik begrijp die behoefte aan die suikers echt niet...alsof het een noodzaak is, alsof er geluk in zit .
Krankzinnig!
Ieder mens is anders, elke metabolisme is anders. Dus er is niet 1 schema, anders kon je die zelf wel van internet downloaden.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
post eens?
ben ik wel benieuwd naar. al ben ik een beetje bang dat het een water, brood en heeeel veel sporten schema is
(onzin, weet ik ook wel)
BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
je bedoelt mn bmi stats enzo???
anyway ik zal t allemaal even uitzoeken en opschrijven dan PM ik t morgen even naar je!!
Erg lief als je dat wilt doen!!
Ik moet morgen erg vroeg op om te werken dus moet nu echt naar bed, maar ik laat t morgen weten!!!
ALvast bedankt!!!!
ok , nou dat vergt even wat uitzoek werk...quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef SHE het volgende:
[..]
BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.
Belangrijkste is om te weten wat je nu eet.
quote:
Als iets pijn doet, moet je het niet eten.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben er nu mee bezig door gewoon niet te snoepen door de week.
regelmatiger eten, en tussendoor fruit of ontbijtkoek
ik eet me klem aan ontbijtkoek (overdreven), maar 't werkt wel denk ik.
ben net begonnen, dus moet nog even afwachten hoor.
gewoon netjes donker brood, niet te vet beleg, en dat is geen probleem, want vind donker brood heerlijk
verder is het hier een bietje moeilijk, aangezien ik niet alles kan eten ivm chronische ziekte. eieren eet ik praktisch nooit. vandaag gedaan, had ik beter niet kunnen doen, lig al de hele dag krom van de pijn.
colitis ulcerosaquote:Op zondag 18 maart 2007 22:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Als iets pijn doet, moet je het niet eten.
Je lichaam is je beste dokter en als eieren kanker konden genezen, maar het bij jou zeer deed, dan waren de eieren alsnog geen optie voor je. ( snappie? )
Niet elk lichaam doet het goed op standaarden gelukkig maar..maar voor elk lijf is er een optima forma. promise!
Welke ziekte is je bottleneck?
zoveel eiwit zit er niet in een ei hoorquote:Op zondag 18 maart 2007 22:53 schreef Toeps het volgende:
SHE, wat bedoel je eigenlijk precies met eiwit? Gewoon echt zo'n gekookt ei? Of bedoel je ook kwark en zo? Just curious.
Ik eet sowieso vegetarisch.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:59 schreef SHE het volgende:
[..]
zoveel eiwit zit er niet in een ei hoor
met eiwitten bedoel ik de eiwitten in vlees ( mager ), kwark, maar ook zeker de vergeten bronnen zoals die in groenten! groenten? ja, groenten, nootjes en peulvruchten. Plenty!
Ik zweer overigens in het kader van een gezond lichaam wel bij het beperken van dierlijke vetten en ben zelf nu overgestapt op voornamelijk kip.
Al haal ik ook zo nu en dan de nodige creatine uit een lap rood rundvlees
Maar da's voor de lekker en echt geen noodzaak. Eigenlijk zijn dierlijke eiwitten helemaal niet zo nodig als men denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |