De link naar het programma staat in de OPquote:Op woensdag 14 maart 2007 09:02 schreef richie29 het volgende:
Nou werk ik gelukkig bij een concurent van ABB, dus vind ik dit niet zo heel erg...maar wat ik dus serieus niet begrijp is daarom het om producties van bijna 3 jaar!!! gaat die vervangen moeten worden.
Heeft iemand de uitzending gezien en hebben ze daarbij de reden opgegeven? Ik ben zwaar nieuwsgierig eigenlijk.
Het probleem was toch dat bij het testen van de aardlekschakelaar de schakelaar wel om gaat, maar de spanning wordt niet afgeschakeld. (En da's inderdaad link)
Ik vroeg eigenlijk alleen waarom het zo lang duurde (3 jaar!) voordat ABB hierachter komt, grapjasquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
De link naar het programma staat in de OP![]()
Die hier zijn wat jonger maar zijn van begin jaren 90quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
Gelukkig hebben wij stokoude aardlekschakelaars
1980 ofzo :]
Weinig testen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:22 schreef tnimble het volgende:
Tja kan gebeuren maar bijna 3 jaar lang een model met een principiële ontwerp fout producerenOK dat het ABB is waar dit gebeurt verbaasd me dan ook weer niet geheel al verwacht je het dan in een ander gevoerd merk.
Voor iedereen goed opletten dit is echt gevaarlijk. Niet denken ach dat loopt wel los. Vervangen als je ze hebt.
Als ontwerper is het niet alleen je taak een blackbox af te leveren die alleen getest wordt als hij van de productie af komt als eind product. Elk nderdeel hoort gesimuleerd en getest te zijn. Daarbij hoort je rekening te houden met alle toleranties van de productielijn. Ook hoort elke eigenschap geverifieerd te worden onder minimale en maximale externe factoren horen er test gedaan te worden op gevolgens van vonken, stof enz.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Weinig testen?en nu door praktijk ervaring er achter gekomen?
een ALS is dus niet per definitie veilig als je testknop werkt
alleen hoe wou je dat ding gecontroleerd gaan testen buiten de testknop om?
Nee daar ben je blij mee inderdaadquote:Op vrijdag 16 maart 2007 06:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
'gelukkig' heb ik geen aardlekschakelaar
Dat is een groot nadeel als er een draadje los is gegaan en contact maakt met de metalen behuizing van één of ander apparaat!!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
@ Automatic_Rock, is dat een voor of nadeel?
PICS!!!!!!!!!!!!!!1111111quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is een groot nadeel als er een draadje los is gegaan en contact maakt met de metalen behuizing van één of ander apparaat!!
Vandaar dat gelukkig tussen aanhalingstekens staat. Mijn meterkast is gewoon zo oud
Maar ga ik dit jaar vervangen, deze zomer waarschijnlijk!
Werk je bij de firma EATON / Holec in het stadje Hengelo ?quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:02 schreef richie29 het volgende:
Nou werk ik gelukkig bij een concurent van ABB, dus vind ik dit niet zo heel erg...maar wat ik dus serieus niet begrijp is daarom het om producties van bijna 3 jaar!!! gaat die vervangen moeten worden.
Heeft iemand de uitzending gezien en hebben ze daarbij de reden opgegeven? Ik ben zwaar nieuwsgierig eigenlijk.
Het probleem was toch dat bij het testen van de aardlekschakelaar de schakelaar wel om gaat, maar de spanning wordt niet afgeschakeld. (En da's inderdaad link)
Ben wel erg benieuwd hoe dat oude kastje er dan uit zietquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is een groot nadeel als er een draadje los is gegaan en contact maakt met de metalen behuizing van één of ander apparaat!!
Vandaar dat gelukkig tussen aanhalingstekens staat. Mijn meterkast is gewoon zo oud
Maar ga ik dit jaar vervangen, deze zomer waarschijnlijk!
Een ontwerp te snel goedkeuren zonder dat er echt goed naar gekeken is (door anderen dan de ontwerpers zelf) en vervolgens nooit meer naar om gekeken anders dan de standaard na productie kijken of hij schakelt. Vandaar ook de lange tijd dat deze typen op de markt waren met fout. nl.l. tot introductie van een nieuw ontwerp.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
@ tnimble, oftewel slecht getest na ontwikkeling?
of andere kwaliteits componenten?en geen hertest gedaan?
en steekproeven zijn er dus ook niet / nauwelijks geweest?
mja dacht ik ook,quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:26 schreef tnimble het volgende:
[..]
Een ontwerp te snel goedkeuren zonder dat er echt goed naar gekeken is (door anderen dan de ontwerpers zelf) en vervolgens nooit meer naar om gekeken anders dan de standaard na productie kijken of hij schakelt. Vandaar ook de lange tijd dat deze typen op de markt waren met fout. nl.l. tot introductie van een nieuw ontwerp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |