abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47221683
Stel je gaat naar een buitenlandse badplaatsje in Spanje Griekenland of Turkije en wilt daar zo een klein jeepje of een ander autootje huren.. Waar moet je naar vragen, waar moet je op letten, wat moet je allemaal meekrijgen van de rentacar.. Ik heb nog nooit eerder een auto in binnen of buitenland gehuurd, dus daarom heb ik hier nietzoveel verstand van
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:06:03 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47221754
Ik zou sowieso duidelijk controleren of de auto al schade heeft.
En wanneer dit het geval is, dit vast laten leggen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47221861
hoor je ook bepaalde papieren mee te krijgen? of krijg je alleen de autosleutels?
pi_47221914
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef tylerdurden22 het volgende:
hoor je ook bepaalde papieren mee te krijgen? of krijg je alleen de autosleutels?
Ja natuurlijk....
pi_47221925
Hoe oud ben je eigenlijk? In veel landen moet je 24/25 zijn om een auto te kunnen huren.
pi_47222080
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef tylerdurden22 het volgende:
Tenzij je naar een zeer onscure verhuurder gaat, is dat altijd wel goed geregeld en krijg je autopapieren mee. Ik heb in div buitenlanden al zo'n 15 a 20 auto's gehuurd en nooit problemen gehad
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_47222294
Ik heb afgelopen zomer in Griekenland een auto gehuurd.
Ik hoefde alleen mijn rijbewijs te laten zien, en daarna maakten we met de verhuurder een rondje langs de auto en werden eventuele schades genoteerd. Ik kreeg een a4tje mee met wat instructies en telefoonnummers, that's it.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:21:06 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47222316
Ga naar een GROOT internationaal verhuurbedrijf, dan is alles netjes geregeld en word je minder snel genaaid in zulke bananenrepublieken.. En verder gewoon de klkeine lettertjes doorlezen.
censuur :O
pi_47222338
moet je ook vragen over de verzekering, krijg je nog verzekeringspapieren mee? naast de autopapieren?
pi_47222408
Je tekent een papier en dan ben je door hun verzekerd.
Dat zit bij de huurprijs inbegrepen
pi_47222445
Let idd op de kleine lettertjes. Met name eigen risico bij schade is een grote valkuil.
pi_47222465
Ik kreeg verder geen papieren mee, alleen dat a4'tje
pi_47222592
als er niks over eigen risico staat, kan ik er dan vanuit gaan dat er standaard GEEN eigen risico is
pi_47222890
In portugal afgelopen zomer een auto gehuurd (zat al bij de reis in)

De verhuurder was Europcar, toch een bekende naam.
Goed opletten wat voor dekking je hebt, in verband met eventuele schade's. Maak daar goede afspraken over.

Bij mijn autohuur had de reisorganisatie het eigen risico al afgedekt, en ik hoefde dus bij Europcar niets aansluitends af te nemen.

Als ik bijvoorbeeld de auto total-loss zou rijden moest ik het aan europcar het eigen risico betalen, en die kon ik dan weer declareren bij mijn reisorganisatie
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:10:43 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47223925
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:37 schreef Slasher het volgende:
Als ik bijvoorbeeld de auto total-loss zou rijden moest ik het aan europcar het eigen risico betalen, en die kon ik dan weer declareren bij mijn reisorganisatie
Dit had ik ook, bij "autoeurope"... Alleen dat duurde een half jaar, kostte erg veel moeite, en uiteindelijk kreeg ik zo'n 80 i.p.v. 100 % vergoed.
Het ging gelukkig niet om total-los maar om een bumperbots (slordig, ik weet het...) bij het achteruitrijden op z'n links.
Wat ik hiermee wil zeggen: ze doen werkelijk alles om niet te hoeven betalen!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:11:26 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47223945
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:28 schreef tylerdurden22 het volgende:
als er niks over eigen risico staat, kan ik er dan vanuit gaan dat er standaard GEEN eigen risico is
Als er niks over verzekeringen staat, kan je er van uit gaan dat er standaard GEEN verzekering is......... Oftewel: alle risico voor jou!
pi_47223966
Pas vooral op voor de hoogte van je eigen risico wanneer je schade veroorzaakt. Bij Hertz is dit bijv. gemiddeld 900 euro weet ik uit ervaring. Vaak kan je dat bedrag voor een redelijk bedrag verlagen naar niets of weinig.

En natuurlijk goed kijken of er schade aanwezig is voordat je de auto instapt. Het liefst met een medewerker er omheen lopen en alles op formulier invullen en tekenen. Meestal een standaard procedure.
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:37:30 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47224817
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:12 schreef Onno_Quist het volgende:
En natuurlijk goed kijken of er schade aanwezig is voordat je de auto instapt. Het liefst met een medewerker er omheen lopen en alles op formulier invullen en tekenen. Meestal een standaard procedure.
Eigenlijk knap ik hier al op af... Zo heb ik het inderdaad meegemaakt, met als enige uitzondering National in Schotland. Daar hadden ze alle bekende schades gewoon op het uitgeprinte formulier staan! En zo hoort het ook, want afhankelijk van de lichtval zie je lang niet alle krassen/deukjes meteen zitten.
Oftewel het geeft een erg goed gevoel als het bedrijf netjes alle bekende schades bijhoudt, zodat klanten niet dubbel betalen.

Waar ik me na m'n bumper-bots-incident over verbaasde: m'n eigen risico (500 pond, afgekocht door de tussenpersoon) bleek alleen te gelden voor m'n eigen auto, NIET voor anderen! Pas bij het inleveren van de auto hoorde ik dat, schade aan derden was gewoon 100% verzekerd.
pi_47225021
Teeveepee, zijn ook van plan auto te gaan huren.
JOHNNY HEITINGA
pi_47257460
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 11:24 schreef Sjummie het volgende:
Let idd op de kleine lettertjes. Met name eigen risico bij schade is een grote valkuil.
Gewoon een beetje opletten en zorgen dat je niet in een valkuil rijdt
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_47259265
Yep, schade sucks als je de kleine letters niet goed leest. Ik huurde ooit een Ka, die ik total heb gereden. Geen letsel verder gelukkig.

Toen ik de tweede Ka kreeg bleek dat ik volgens de lettertje, de huur moest doorbetalen tot de auto gefixed was, met een max van 1 maand... En dan koop je dus bijna een Ka. Geen maatschappij die dat dekt in de reis of wa verzekeringen....

Ik koop tegenwoordig alle risico's af bij het huren.

Orienteer je iig op internet vwb de huurprijzen voor je gaat, kan boel centen schelen!!!
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:14:05 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47266780
Maak vooraf foto's van de auto. Scheelt een hoop discussies, en nog belangrijker: het geeft zekerheid, ook voor jezelf. Van kleine beschadigingen merk je het vaak niet eens als ze ontstaan, en als ze er in blijken te zitten kun je tenminste achteraf nog bekijken of je ze bij het ophalen over het hoofd gezien hebt of dat ze toch echt je eigen schuld zijn.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')