abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47221238
quote:
Volgens VVD-kamerlid Van Beek is er nogal wat aan te merken op kamervoorzitter Verbeet. Zij zou niet goed luisteren naar kamerleden en ze zou zich slecht voorbereiden op vergaderingen. CDA en CU vinden deze openlijke kritiek op de kamervoorzitter ongepast. Dit zou binnenskamers besproken moeten worden, in het Presidium.

Afgelopen donderdag kreeg Verbeet kritiek te verduren toen de tijdstippen voor enkele spoeddebatten bepaald moesten worden. De fractievoorzitter van CU meent dat Verbeet zich correct opstelde door zich strict aan de regels te houden.

Het is niet de eerste keer dat ze onder druk komt te staan in de korte tijd van haar vorzitterschap. Toen ze onlangs een kamerlid van de PVV de mond snoerde werd haar dat niet in dank afgenomen.

Verbeet zelf zegt de discussie over haar functioneren toe te juichen. "Als de VVD het niet aan de orde zou stellen, zou de voorzitter het zelf doen'', aldus haar woordvoerder. Zal er nog een botsing komen, waarin Verbeet duidelijk maakt dat zij het voor het zeggen heeft in de Kamer?
Ze maakt misschien geen bliksemstart, maar we moeten niet vergeten dat de vorige Kamervoorzitter Weisglas eerst onderkamervoorzitter is geweest. Dat maakt echt veel veel uit. Ik vraag me trouwens af of de VVD ook met haar wel erg vroegtijdige kritiek zou zijn gekomen als het om een VVD-er zou gaan...

Zoals iedere functionaris zal ook mevrouw Verbeet de kans moeten krijgen om in te werken. De houding van de VVD in dit stadium geeft geen enkele pas.... Ze brengen op deze manier forse schade toe aan iemand die nog maar net begonnen is...Maar fatsoen bij de VVD lijkt ook dit keer weer niet bepaald vanzelfsprekend. Ik de partij zelden op menselijke trekken kunnen betrappen...
pi_47221348
De VVD moet nu eenmaal altijd hetzelfde roepen als de PVV alleen iets later .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47221462
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:55 schreef du_ke het volgende:
De VVD moet nu eenmaal altijd hetzelfde roepen als de PVV alleen iets later .
Ja, net als met kwestie Arib......VVD doet hopeloos mee aan draaikonterij, en zijn als de dood dat pvv kiezers bij ze wegsnoept.......
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:43:00 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47275564
Ze heeft zich gewoon schandelijk gedragen, en dat moet gezegd worden. Heel normaal dat iemand aangesproken wordt op slecht functioneren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:02:14 #5
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47276298
quote:
"Als de VVD het niet aan de orde zou stellen, zou de voorzitter het zelf doen'', aldus haar woordvoerder.
Ik zie het probleem dus niet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47279353
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:43 schreef PJORourke het volgende:
Ze heeft zich gewoon schandelijk gedragen, en dat moet gezegd worden. Heel normaal dat iemand aangesproken wordt op slecht functioneren.
Kijk iemand aanspreken mag altijd....Maar geef iemand dan ook ff de kans om zich in te werken.....als ze niet verbetert, kan men over een half jaar een harder toon aanslaan. Op dit moment geeft dat echt geen pas.....De VVDzou wijzer moeten zijn.....
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:24:00 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47279431
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk iemand aanspreken mag altijd....Maar geef iemand dan ook ff de kans om zich in te werken.....als ze niet verbetert, kan men over een half jaar een harder toon aanslaan. Op dit moment geeft dat echt geen pas.....De VVDzou wijzer moeten zijn.....
Wat klaag je nou? De VVD heeft terechte kritiek, maar ze mag wel verder. Je geeft toch zelf toe dat ze onhandig heeft geopereerd? En er was ook nog heisa achter de schermen over spoeddebatten, waar we niet over kunnen oordelen, omdat we er niks van af weten.

Verder valt het wel op dat we vroeger, zelfs onder frikkerige PvdA'ers als Van Nieuwenhove, dit soort toestanden niet hadden.
pi_47279559
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat klaag je nou? De VVD heeft terechte kritiek, maar ze mag wel verder. Je geeft toch zelf toe dat ze onhandig heeft geopereerd? En er was ook nog heisa achter de schermen over spoeddebatten, waar we niet over kunnen oordelen, omdat we er niks van af weten.

Verder valt het wel op dat we vroeger, zelfs onder frikkerige PvdA'ers als Van Nieuwenhove, dit soort toestanden niet hadden.
Misschien zal blijken dat ze uiteindelijk niet geschikt is....Ik zeg alleen geef haar even de kans....De VVD hoeft in dit stadium nog niet zo hard van de toren blazen. De VVD had eea ook eerst binnenskamers (presidium) de problematiek aan de kaak kunnen stellen.....Waarom direct op straat kwakken?
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:29:26 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_47279659
Kamervoorzitter zijn is niet als een baantje bij de supermarkt ofzo, dat je na een jaar pas hoeft te weten hoe alles werkt...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:31:25 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47279733
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Misschien zal blijken dat ze uiteindelijk niet geschikt is....Ik zeg alleen geef haar even de kans....De VVD hoeft in dit stadium nog niet zo hard van de toren blazen. De VVD had eea ook eerst binnenskamers (presidium) de problematiek aan de kaak kunnen stellen.....Waarom direct op straat kwakken?
Het is binnenskamers aangekaart. Wie of wat dit allemaal op straat heeft gegooid, weet ik niet. Aan de andere kant: er hoort openheid van zaken te zijn over dit soort dingen, vooral als je al zo stevig geblunderd hebt. Je begrijpt toch wel dat rechtse kiezers haar door die ene stunt niet meer lusten? Dat vertrouwen is verspeeld. En dat zijn kiezers die wel eens VVD zouden kunnen stemmen.
pi_47279752
duh ze is een vrouw ZOMG!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_47279897
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is binnenskamers aangekaart. Wie of wat dit allemaal op straat heeft gegooid, weet ik niet. Aan de andere kant: er hoort openheid van zaken te zijn over dit soort dingen, vooral als je al zo stevig geblunderd hebt. Je begrijpt toch wel dat rechtse kiezers haar door die ene stunt niet meer lusten?
Neemt niet weg dat de Kamer in meerderheid voor haar heeft gekozen. Gun iedereen toch ff een kans. Waarom moet het zo hard worden gespeeld, in dit stadium? Tja, het lijkt wel de maatschappij daar: hoe harder hoe liever.... Wat een fijne maatschappij maken we hier.....Vooral rechts loopt met HARDHEID voorop.....
quote:
Dat vertrouwen is verspeeld. En dat zijn kiezers die wel eens VVD zouden kunnen stemmen.
Dat is wel heel gauw........TJa, VVD zou ik nooit stemmen , zelfs niet als ik ondernemer zou zijn...
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:37:57 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47279989
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Neemt niet weg dat de Kamer in meerderheid voor haar heeft gekozen. Gun iedereen toch ff een kans. Waarom moet het zo hard worden gespeeld, in dit stadium? Tja, het lijkt wel de maatschappij daar: hoe harder hoe liever.... Wat een fijne maatschappij maken we hier.....Vooral rechts loopt met HARDHEID voorop.....
Wat een geleuter... ze heeft partijdig geopereerd, dat zou ze niet moeten doen, dus is het vertrouwen weg. Wat verwacht je dat links had gedaan als Weisglas zoiets geflikt had bij Marijnissen?
quote:
Dat is wel heel gauw........TJa, VVD zou ik nooit stemmen , zelfs niet als ik ondernemer zou zijn...
Hou toch op met dat softe gejank zeg. Wees eens een kerel.
pi_47280333
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe kan iemand zich verbeteren als er niemand is die haar op haar fouten wijst? Los van het punt of de kritiek terecht is. Enne... de Tweede Kamer is een sociale werkplaats?
pi_47284120
Dat Wilders wat te zeuren heeft over Verbeet is niet zo verwonderlijk. Maar de rol van de VVD in dit verhaal is opmerkelijk. Afgelopen zaterdag een groot artikel in de Telegraaf, waarin voormalig fractievoorzitter Willibrord van Beek forse kritiek uit, maar op het moment dat het in de Kamer wordt besproken trekken ze de keutel snel weer in, hebben ze 'geen problemen' en willen ze dat kritiek 'binnenskamers' besproken wordt...
quote:
Ook de VVD, die zich in het weekend bij monde van Kamerlid Willibrord van Beek kritisch over haar uitliet, heeft volgens fractieleider Mark Rutte ,,geen problemen'' met de Kamervoorzitter. Rutte verwacht dat Verbeet ,,gaat groeien in haar rol''. Overigens onderstreept hij dat eventuele kritiek op de voorzitter binnenskamers bediscussieerd dient te worden.

http://www.nrc.nl/anp/bin(...)PVV_niet_altijd_fair
pi_47284258
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:00 schreef Kozzmic het volgende:
Dat Wilders wat te zeuren heeft over Verbeet is niet zo verwonderlijk. Maar de rol van de VVD in dit verhaal is opmerkelijk. Afgelopen zaterdag een groot artikel in de Telegraaf, waarin voormalig fractievoorzitter Willibrord van Beek forse kritiek uit, maar op het moment dat het in de Kamer wordt besproken trekken ze de keutel snel weer in, hebben ze 'geen problemen' en willen ze dat kritiek 'binnenskamers' besproken wordt...
[..]
Het begint zowat een patroon te worden, of niet? Met de dubbele nationaliteit ook: o, ze hadden er zo'n probleem mee in de media en o, wat was het erg, maar hoeveel VVD-ers stemden met Wilders mee? Hoeveel VVD-ers twijfelden aan die loyaliteit? Nee, want zodra ze in de Kamer kwamen en geen kritiekloze verslaggever voor zich hadden, hielden ze zich in.
pi_47287093
het is net een heks dat uit een barak is getrokken en een mantel pakje is aangedaan.
pi_47288564
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:43 schreef PJORourke het volgende:
schandelijk..

Dat is toch ook het buzzwoord van Wilders?
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:52:29 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47290414
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 01:15 schreef Beathoven het volgende:
schandelijk..

Het moet toch niet veel gekker worden in dit land?
pi_47291073
De VVD zit wel te draaien in deze zeg, De ene VVDer levert opelijk kritiek, de ander (Rutte) heeft geen problemen met Verbeet en wil kritiek binnenskamers houden.

Het begint bij de VVD wel een warboel te worden. Tijd dat ze zich eens minder druk om Wilders gaan maken en eens een echt progressief liberale koers in gaan slaan.
pi_47294407
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 01:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

schandelijk..

Inderdaad. Moet je maar eens opletten hoe vaak hij het gebruikt.... Hij vind alles schandelijk, behalve zijn eigen handelen. Kennelijk vind Wilders het niet schandelijk om zwaar op personen te spelen, tijdens discussie over dubbele paspoorten en nevenfuncties.....

Hij meet echt steeds met 2 maten...Hij mag de integriteit van partijgenoten in twijfel trekken, maar owee als iemand over Dion Graus begint, dan is het huis inees te klein....
pi_47297363
Beetje raar van Van Beek om dat zo in de krant te zeggen, vind ie achteraf ook wel geloof ik.

Collegiaal
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:35:15 #23
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47301213
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:53 schreef Vhiper het volgende:
De VVD zit wel te draaien in deze zeg, De ene VVDer levert opelijk kritiek, de ander (Rutte) heeft geen problemen met Verbeet en wil kritiek binnenskamers houden.

Het begint bij de VVD wel een warboel te worden. Tijd dat ze zich eens minder druk om Wilders gaan maken en eens een echt progressief liberale koers in gaan slaan.
Dat je samen in een partij zit, betekent toch niet dat iedereen dezelfde mening heeft. Het gaat hier over het functioneren van een persoon. Net zo als op dit forum wordt er binnen de VVD ook verschillend over gedacht. Prima toch, beter dan dat iedereen elkaars mening gaat overnemen. We hebben het hier niet over het beleid van de VVD. Dus ik snap echt jouw opmerking niet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47301814
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:35 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dat je samen in een partij zit, betekent toch niet dat iedereen dezelfde mening heeft. Het gaat hier over het functioneren van een persoon. Net zo als op dit forum wordt er binnen de VVD ook verschillend over gedacht. Prima toch, beter dan dat iedereen elkaars mening gaat overnemen. We hebben het hier niet over het beleid van de VVD. Dus ik snap echt jouw opmerking niet.
Bij de VVD snappen ze de opmerking van Vhioper wel want waren ze not amused over de uitlatingen van Willibrord van Beek. Het gaat niet zozeer over de inhoud maar over de manier waarop. Het is not done om dit in het openbaar te doen en dat lijkt me een goede uitgangshouding.
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:09:42 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47308583
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:52 schreef SCH het volgende:
Het is not done om dit in het openbaar te doen en dat lijkt me een goede uitgangshouding.
Belachelijk. Rechts NL weet dat de voorzitter niet neutraal is, maar daar mag niet in het opnebaar door kamerleden over gepraat worden. Wat een bananenmonarchie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')