abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 17:01:08 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_47196525
quote:
Cabaretier Javier Guzman is als tiener seksueel misbruikt door zijn oom. Voor het eerst vertelt hij dat dat de reden is van zijn vroegere alcoholverslaving. ”Ik heb me sinds mijn zevende onveilig gevoeld. Eerst ope ens wakker worden in een ander land, dan uit angst voor ontvoering niet verder mogen dan het tuinhekje en dan seksueel misbruikt worden.”

Xavier beschrijft het buitengewoon openhartig in het Volkskrant magazine: "Dan ben je 7, je wordt uit je bed geplukt en wordt wakker in een ander land: onveilig. Dan word je samen met je moeder en broertje ondergebracht in Ouderkerk aan den IJssel, waar je de tuin niet uit mag want je vader heeft gedreigd je te ontvoeren: onveilig... Dan wordt de broer van je moeder, oom Hans, een nieuw soort vader. En als je 12 bent, vergrijpt oom Hans zich seksueel aan je: onveilig. Op je 16de ben je zo onhandelbaar geworden dat je door je moeder het huis uit wordt geflikkerd en je terechtkomt in een opvangcentrum vol totaal ontspoorde jongeren, waar je ook niet thuishoórt.”

”Door mijn hele leven heen loopt dus een’ groot gevoel van onveiligheid. De drank heeft dat gevoel verzacht.” Javier is twintig maanden geleden afgekickt in The Priory in Londen. In 28 dagen in een regime van kalmerende medicijnen, therapie en groepsgespreken ging hij de alcohol –intussen twee flessen wodka - te lijf. ”Ik wist al een tijd dat ik niet veel langer op deze manier mijn leven kon leiden. Het allerergst waren die black-outs, dat ik echt niet meer wist wat ik had uitgespookt.”

Javier was na die maand van de drank af, maar desondanks kwam vorig jaar de terugval. "Ik ben toen naar een kliniek in Madrid gegaan en daar pakken ze het medisch aan: je krijgt daar een spuit die ervoor zorgt dat de ergste hang naar alcohol wordt getemperd."

Nu gaat het goed, maar Guzman is zich bewust van zijn moeilijke strijd tegen de alcohol. "Alcoholist blijf je voor de rest van je leven, maar ik ben nu dus een herstellende alcoholist. Het probleem met mij en de drank is dat ik pas kan stoppen als ik bewusteloos ben. Jij kunt misschien één glas wijn dnnken, of twee, of vijf. Ik drink meteen vijftig biertjes. Jij kunt stoppen wanneer je wilt, ik niet. Jij bent machtiger dan de drank. Ik niet; de drank is machtiger dan ik. Het probleem is niet het vijftigste biertje, nee, het probleem is dat eerste biertje.”
Tsja.

Javier Guzman theater uitgezet
Javier Guzman in elkaar geslagen ?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 12 maart 2007 @ 17:16:51 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_47197043
quote:
Xavier beschrijft...
A.F.C. Ajax
pi_47197146
Het is gewoon een niet grappige jankzak, hij zal het er zelf wel naar gemaakt hebben.
  maandag 12 maart 2007 @ 17:33:12 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_47197576
Misschien is dat de reden voor zijn verregaande niet-grappigheid.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_47197677
Wat is de bron hier nou weer van. Volgens mij stond het anders in het volkskrant magazine, of ik heb eroverheen gelezen. Ik had in ieder geval begrepen dat die oom zich aan zijn zusje vergreep, maar zal het thuis nog ff opzoeken.

Het was sowieso een veel groter artikel en zeer interessant.
pi_47198014
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:36 schreef zatoichi het volgende:
Wat is de bron hier nou weer van. Volgens mij stond het anders in het volkskrant magazine, of ik heb eroverheen gelezen. Ik had in ieder geval begrepen dat die oom zich aan zijn zusje vergreep, maar zal het thuis nog ff opzoeken.

Het was sowieso een veel groter artikel en zeer interessant.
Dit komt uit de telegraaf.nl Het zal allemaal wel maar op de een of manier kán dit verhaal ook gebruikt als excuus voor z'n gedrag. En z'n nieuwe show moet ook straks gaan verkopen. 'k Vind het altijd wat vreemd zoiets persoonlijks groots naar buiten te brengen, maar dat ligt vast aan mij...Staat ook op zijonline in een iets andere context.

[ Bericht 4% gewijzigd door Suko op 12-03-2007 17:53:26 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 17:55:29 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_47198238
Wat precies is zijn gedrag dan?
pi_47199713
Wacht even, wat een oud nieuws. Vorig jaar Oktober deed hij in een radio programma deze uitspraken. Dit was samen met het incident op de Zeedijk, dus dit nieuws is echt al heel oud. Snapte niet waarom het nu pas door de Telegraaf wordt gepubliceerd.
pi_47201121
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:20 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is gewoon een niet grappige jankzak, hij zal het er zelf wel naar gemaakt hebben.
Waar moet dat nou weer op slaan?
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_47202133
Is inderdaad oud 'nieuws': "Dit weekend deed hij een andere openhartige onthulling in het radioprogramma van oud-tennisser Martin Simek, zo meldde Evert Santegoeds bij Entertainment Live op Talpa.. Daar vertelde hij voor het eerst dat hij jarenlang seksueel misbruikt is door een oom."ZIJN GROTE GEHEIM! Javier Guzman in jeugd seksueel misbruikt! (april 2006) Ik snap dus niet waarom dat weer uitgebreid 'uitgevent' moet worden, maar ja, wat ik al eerder schreef, show moet ook verkopen. Citaat: "De grote lijn achter Delirium is Javier Guzman en drank, met omweggetjes langs moderne communicatie, gamen en problemen in onze maatschappij. Het verhaal keert echter altijd terug naar zijn alcoholverslaving. Dit berust op waargebeurde feiten, want Guzman is ook echt verslaafd geweest aan drank, naar verluidt omdat hij misbruikt is door een oom. Bron < artikel dd 18-11-2006.

[ Bericht 20% gewijzigd door Suko op 12-03-2007 19:44:13 ]
  maandag 12 maart 2007 @ 22:49:41 #11
123170 alors
zlata1234
pi_47210646
Oud nieuws inderdaad, ik had het toen ook al gehoord bij Simek.
know'm sayin?
word? word.
pi_47213859
ach ach ach... de arme jongen
pi_47266131
Zusje is een broertje en ik vind het nogal een ding wat hij loslaat op Hans zijn oom... Zeker gezien het feit dat zijn moeder nog geregeld bij haar broer en neefjes komt. Maar goed hij is natuurlijk helemaal niet losgeslagen ofzo op een zeker moment maar wat ik niet begrijp is dat hij juist alles mocht en deed en veel verder dan het tuinhekje kwam en dat zijn oom niet bij hem inwoonde maar een paar deuren verder inclusief vrouw en kinderen is ie ook even vergeten te melden voor het gemak. Het maakt het voor mensen die hem vroeger meegemaakt hebben erg onwaarschijnlijk allemaal... En soms nog meemaken ook trouwens!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')