Op maandag 12 maart 2007 18:36 schreef Biancavia het volgende:Er was eens een ijsjesverkoper en die wilde rijk worden, dus ging hij naar de woestijn, want hij dacht 'in de woestijn is het heet en dan willen de mensen vast veel ijsjes eten.'
Dus hij staat daar zo met zijn ijscokar midden in de woestijn, komen er opeens honderden mensen aan, dus die man zo van 'joepie!' en hij vraagt "willen jullie allemaal een ijsje?"
Maar het blijkt het Amerikaanse leger te zijn en die zeggen allemaal "nee, je moet weg hier, want je mag hier geen ijsjes verkopen, en als je dat toch doet, dan schieten we je neer!"
Dus die ijsjesverkoper die vlucht en hij komt bij een klooster. Hij klopt aan en de hoofdnon doet open en vraagt wat er is. Zegt die man "Ja, ik wil hier graag een nacht blijven slapen."
"Nou" zegt de non "eigenlijk doen we dat niet, maar voor deze keer mag het. Voor één nachtje dan."
Die ijsjesverkoper natuurlijk blij, dus hij gaat daar zo slapen, maar om 1 uur 's nachts hoort hij iets vreemds. De la van zijn nachtkastje gaat open, er komt een peer uitgewandeld en die springt zo door het raam naar buiten. Dat vind de ijsjesverkoper wel raar, maar ja, hij is moe dus hij slaapt gewoon verder.
De volgende dag bedankt hij de non en hij gaat weer verder met ijsjesverkopen.
Dus hij staat daar zo met zijn ijscokar midden in de woestijn, komt opeens het hele Europese leger eraan, dus die man zo van 'joepie!' en hij vraagt "willen jullie allemaal een ijsje?"
Maar dan zeggen ze allemaal "nee, je moet weg hier, want je mag hier geen ijsjes verkopen, en als je dat toch doet, dan schieten we je neer!"
Dus die ijsjesverkoper vlucht weer weg naar het klooster. Daar vraagt hij of hij toch nog een nacht daar mag blijven slapen. De hoofdnon geeft uiteindelijk toe. "voor één nachtje dan nog."
Die ijsjesverkoper natuurlijk weer blij, dus hij gaat daar zo slapen, maar om 2 uur 's nachts hoort hij iets vreemds. De la van zijn nachtkastje gaat open, er komt een appel uitgewandeld en die springt zo door het raam naar buiten. Dat vindt de ijsjesverkoper helemaal raar, maar ja, hij is erg moe dus hij slaapt gewoon verder.
De volgende dag bedankt hij de non weer voor de gastvrijheid en hij gaat weer met zijn kar naar de woestijn.
Dan komt opeens het hele Afrikaanse leger eraan, dus die man zo van 'joepie!' en hij vraagt "willen jullie allemaal een ijsje?"
Maar dan zeggen ze allemaal "nee, je moet weg hier, want je mag hier geen ijsjes verkopen, en als je dat toch doet, dan schieten we je neer!"
Dus die ijsjesverkoper vlucht dan maar weer weg naar het klooster. Daar vraagt hij of hij toch nog één nachtje daar mag blijven slapen. Hij belooft dat het écht de allerlaatste keer is. "Vooruit dan maar," zegt de hoofdnon, "maar dit is écht de allerlaatste keer."
Die ijsjesverkoper natuurlijk weer helemaal blij, dus hij gaat daar zo slapen, maar om 3 uur 's nachts hoort hij weer iets vreemds. De la van zijn nachtkastje gaat open, er komt een banaan uitgewandeld en die springt zo door het raam naar buiten. Nou denkt de ijsverkoper, nu wil ik toch eens weten hoe dat zit!
Dus de volgende ochtend gaat hij zo naar de hoofnon en hij zegt: "Ik zou nu wel eens graag willen weten hoe dat nou zit met dat fruit dat uit mijn nachtkastje komt gewandeld!"
"Nou", zegt de non, "dat wil ik wel vertellen, maar op één voorwaarde. Dat je het absoluut niet verder vertelt!"
En dat heeft de ijsjesverkoper dan ook niet gedaan.