dan wel in een dichte keet met helemaal niets, geen grondmatje niets midden in de woestijn. lekker wegrotten in de hitte met het minimaal benodigde water om in leven te blijven en snachts kapot vriezen van de woestijnkouquote:Op maandag 12 maart 2007 13:01 schreef wdn het volgende:
De doodstraf is een veel te lichte straf voor de meeste personen waar deze voor wordt uigsproken.
Permanent vastzetten (met dwangvoeding) vind ik een betere straf.
Waarom ? Geloof je het niet? Ik kan je garanderen dat de uitkomsten zeer betrouwbaar zijn, met een zeer klein afwijkingspercentage.quote:
quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 12:59 schreef TranceAction het volgende:
Vaak hoor of lees ik dat bepaalde mensen tegen de doodstraf zijn omdat het niet zou helpen met Amerika als voorbeeld. Ik had hier vrede mee totdat ik een recentelijk wetenschappelijk onderzoek heb gelezen waarin stond dat van de groep criminelen die de doodstraf hebben gekregen er NIET EEN daarna nog een misdrijf heeft gepleegd.aankijken.
quote:Op maandag 12 maart 2007 13:11 schreef SiGNe het volgende:
't is alleen een beetje lullig als de ge-executeerde niet de dader was...
Hier ben ik het mee eens. Je moet de doodsftraf alleen in uitzonderlijke gevallen toepassen. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je het alleen toepast bij een heterdaadje. Een goed voorbeeld zou zijn het geval waarin een man werd betrap terwijl een klein kind aan het naaien was.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:11 schreef SiGNe het volgende:
't is alleen een beetje lullig als de ge-executeerde niet de dader was...
Ik ben hier wel benieuwd naarquote:Op maandag 12 maart 2007 13:08 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Waarom ? Geloof je het niet? Ik kan je garanderen dat de uitkomsten zeer betrouwbaar zijn, met een zeer klein afwijkingspercentage.
Daar is die persoon zelf verantwoordelijk voor imo. Niet het rechtssysteem.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:10 schreef RoelRoel het volgende:
En je straft de persoon zelf niet maar zijn familie en daarom ben ik er tegen.
Dan nog heeft hij gelijk. Alleen z'n familie lijdt eronder.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar is die persoon zelf verantwoordelijk voor imo. Niet het rechtssysteem.
Ben je dan ook tegen gevangenisstraf?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:10 schreef RoelRoel het volgende:
En je straft de persoon zelf niet maar zijn familie en daarom ben ik er tegen.
Meer of minder dan wanneer iemand levenslang krijgt?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:21 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan nog heeft hij gelijk. Alleen z'n familie lijdt eronder.
Daar lijdt de crimineel wél onder. Bij een doodstraf lijdt alleen de familie.quote:Op maandag 12 maart 2007 13:23 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Ben je dan ook tegen gevangenisstraf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |