Lees eerst de FAQ door voordat je wat vraagt! Er zijn al heel veel vragen beantwoord in vorige delen enquote:Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]
Deel 5: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 5 ]
Deel 6: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
Deel 7: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
Deel 8: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 8 ]
Deel 9: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 9 ]
Deel 10: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 10 ]
Deel 11:Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 11 ]
Deel 12: :Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 12 ] Nu met FF2!
Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?quote:Kijk eens in het topic Firefox gebruiken, waarom zou je?
Hierin vertellen Firefox gebruikers wat ze zo fijn vinden aan deze browser.
Wat zijn de systeemeisen?quote:Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloadenquote:Systeemvereisten hier te vinden.
Mijn profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?quote:Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?quote:Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleerquote:De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?quote:Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Hoe werken die 'quicksearches'?quote:Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vindenquote:Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches[/]
Hoe krijg ik mijn plugins aan de praat?
[q]
* Plugins
Nog niet genoeg extensions?quote:Nederlands Woordenboek: Nederlandse spellingcontrole.
Alle Woordenboek: Nog meer talen voor spellingcontrole.
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
AdblockPlus: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
Bugmenot: een database met inloggegevens voor verschillende websites.
Whoops' extensie speciaal voor Fok!: quick quoten, quick PI's en een in hoogte verstelbaar quick quote scherm
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
Super Drag&Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
########################################################################################quote:https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/
http://www.extensionsmirror.nl
http://extensionroom.mozdev.org/
http://www.google.com/tools/firefox/
[q]
Nog niet de goede extension gevonden, maak hem dan zelf!
[q]
http://roachfiend.com/arc(...)-firefox-extensions/
http://www.webmonkey.com/06/25/index3a.html
########################################################################################quote:Deze info is beschikbaar gesteld via mozBrowser.nl
* De installatie
* Tabbed browsing
* Popups blokkeren en sneltoetsen
* Extensies
* Geschiedenis (bezochte sites)
* Downloads beheren
* Pagina-instelling en afdrukken
* Bookmarks (bladwijzers)
* Macromedia Flash-plugin installeren
quote:* Firefox Roadmap
* MozillaZine Forum
* Spread Firefox
* MozBrowser.nl
* Firefox help
* getfirefox.com (korte url naar de Firefox website)
* Tips & tricks
* Uitleg over about:config
* switch2firefox.com: overschakelen van Internet Explorer naar Firefox
Wat is er nieuw in de laatste versie?quote:Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.
* Windows: Installer of Zip
* Linux: GTK2 + XFT (no installer)
* MacOS X: Compressed Disk Image
* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Mini FAQquote:* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.
* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.
* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Handige informatiequote:Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige linksquote:
quote:
Leef je uit. Is er geen centrale OP?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:32 schreef Jump het volgende:
Update Thunderbird dan ook even in die OPDie staat nog op versie 0.9
Als jij nou ff de OP van het vorige deel copiëert en in een Wiki zet?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:32 schreef Jump het volgende:
Update Thunderbird dan ook even in die OPDie staat nog op versie 0.9
Staat in de OP nu.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als jij nou ff de OP van het vorige deel copiëert en in een Wiki zet?
Nee, anders hadden we dat al lang gedaan en dat weet je zelf toch ook welquote:Op maandag 12 maart 2007 18:45 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Staat in de OP nu.
De Wiki kan iedereen.
Nu ga ik eten
Ik heb dat opeens ook, volgens mij is dat met 2.0.0.3 gekomen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:47 schreef crossover het volgende:
Waarom staat er bij mij in de titelbalk "(Build 2007030919)" en kan ik geen sites uit de history verwijderen? Wel alles tegelijk maar dat wil ik niet.
haha zo makkelijk thx menquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:19 schreef veldmuis het volgende:
tools / options / tabje main, 2e veld.
Breuls voor zijn kont schoppen dat hij die bug gaat fixxen. En tot die tijd de PI van de laatste post aanklikken voor je F5't.quote:Op zondag 1 april 2007 23:55 schreef Patton het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de scrollpositie op een pagina wordt onthouden als ik de back en forward knoppen gebruik (via de extra knoppen op m'n muis)? Soms wordt de scrollpositie wel onthouden en andere keren niet.....
Ik kan 'm niet editten, jij welquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:54 schreef Jump het volgende:
En de thunderbird in de OP is nog steeds 0.9
Er zijn wel oplossingen voor, ik heb hetzelfde probleem. Alleen keert het telkens bij mij terugquote:Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Haunter het volgende:
Ik heb een probleempje met Firefox, mijn download-scherm blijft leeghet is dus gokken wanneer een download klaar is (hij download dus gewoon wel, ik zie alleen niks)
Iemand oplossing?
Bij mij blijft het gewoon terugkomen, heb niks speciaal aangevinkt verder.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:54 schreef Jump het volgende:
Even een schopje! Ik heb die nieuwe Thunderbord 2 geïnstalleerd en zag deze middag zo'n popupje komen dat ik een nieuwe mail heb. Dat is wel handig, maar sindsdien heb ik dat niet meer gezien bij nieuwe mails, ook al staat de functie naar aangevinkt bij de opties. Of moet je dat nog ergens anders aanzetten?
Daarjuist zag ik het even, maar daarna ook weer niet meer. Het komt twee keer per dag tevoorschijn, terwijl ik wel elk half uur meerdere keren het 'new mail' geluidje hoor. Het zal wel iets te maken hebben met de "minimizeToTray' extensie.quote:Op maandag 23 april 2007 21:10 schreef Yoni het volgende:
[..]
Bij mij blijft het gewoon terugkomen, heb niks speciaal aangevinkt verder.
Gebruikt firefox bij jullie ook zoveel geheugen? Ik vind het echt opvallend veel af en toe...
Ah ja, dat zou wel goed kunnenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Daarjuist zag ik het even, maar daarna ook weer niet meer. Het komt twee keer per dag tevoorschijn, terwijl ik wel elk half uur meerdere keren het 'new mail' geluidje hoor. Het zal wel iets te maken hebben met de "minimizeToTray' extensie.
Het gebruikt inderdaad wel veel af en toe ja, Maar ik heb een gig, en doe er verder bijna niets mee dus opvallen doet het niet echt...quote:Op maandag 23 april 2007 21:10 schreef Yoni het volgende:
[..]
Gebruikt firefox bij jullie ook zoveel geheugen? Ik vind het echt opvallend veel af en toe...
Veel? Fx gebruikt hier 95 MB met 6 tabs open. Dat noem ik niet echt veel eigenlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 01:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het gebruikt inderdaad wel veel af en toe ja, Maar ik heb een gig, en doe er verder bijna niets mee dus opvallen doet het niet echt...
Hier ook idd, is dit verbeterd met 2.0?quote:Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Veel? Fx gebruikt hier 95 MB met 6 tabs open. Dat noem ik niet echt veel eigenlijk.
Zou ik ook niet weten, draai hier een machine met 4 gig geheugen dus die paar honderd MB kan ik me niet zo druk om makenquote:Op woensdag 25 april 2007 19:40 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hier ook idd, is dit verbeterd met 2.0?
quote:Ik weet dattie vroeger nog wel eens op 140 stond, met maar één of twee tabs. Heb er eigenlijk al een tijdje niet naar gekeken omdat het me toch niet echt uitmaakt.
Het heeft geen zin om ze IE View te laten installeren, want IE view laat je de website openen in internet explorer, mits deze aanwezig is op het systeem natuurlijk, en dat zal bij een Apple hooguit een zeer verouderde versie van Internet Explorer kunnen zijn, daar de nieuwere versies (na 5.5 o.i.d., voorzover ik weet iig) niet uitgebracht zijn voor het apple besturingssysteem.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:52 schreef livelink het volgende:
Ik beheer een programma dat draait op WebSTATISTICA. En WebSTATISTICA ondersteunt geen Firefox![]()
Zelf werk ik thuis ook met Firefox en ik heb inmiddels IEView geinstalleerd zodat ik thuis nog kan werken. Dat gaat prima en dat kan ik dan ook wel adviseren aan mijn klanten.
Nu heb ik echter ook een aantal klanten die met Apple werken in combinatie met Firefox. Nu zag ik wel dat er ook mogelijkheden zijn voor hen om dan IE View te installeren, maar dat wil ik liever niet zomaar adviseren. Zijn er hier gebruikers die hier ervaring mee hebben?
Inmiddels is het probleem met een nieuwe versie opgelost inderdaad, maar dat heeft wel een tijd geduurd.quote:
Ik zie op de website dat Microsoft zijn internet explorer niet eens langer beschikbaar stelt voor de apple gebruikers en hen zelfs adviseert om een recentere browser te gebruiken (safari). Het was trouwens versie 5 (ik weet niet of het 5.5 was, mogelijk niet).quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef livelink het volgende:
Ik zal in ieder geval die IE tab eens proberen, dank je wel! Ik had al begrepen van mijn Apple klanten dat ze inderdaad alleen maar gebruik kunnen maken van een verouderde IE-versie, maar WebSTATISTICA draait onder IE 5.5 en hoger, dus wie weet is hun IE versie nog net bruikbaar. Dan moet ik ze dat toch maar adviseren.
FF googlen volgende keerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:05 schreef Necrodeath het volgende:
Weet iemand wat ik in about:config moet veranderen om die tabscroll buttons weg te krijgen?
(Als je veel tabs opent, dan krijg je links en rechts zo'n scroll button, die wil ik weg hebben zodat mijn tabs gewoon kleiner worden ipv te moeten scrollen)
Ik heb vaak veel tabs open, en met dat tabscroll gedoe verlies je gemakkelijk het overzicht.
Heb zelf gekeken in about:config natuurlijk, maar kon het daar niet vinden.
Ook in MozillaZine kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk omdat ik de goeie naam ervoor niet weet![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:09 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
FF googlen volgende keer
http://lifehacker.com/sof(...)scrolling-208251.php
http://www.google.com/search?q=scroll+button+tabs+firefox
2e link google
ligt volgens mij aan de Logitech-drivers. Ik heb dit opgelost door in Setpoint de functie van de back/next-knoppen te mappen naar alt+left en alt+right.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:54 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Open ik net een nieuwe tab en druk per ongeluk de terug- en volgende-knop op m'n muis in:
resultaat voor vorige: ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ (allemaal ruitjes)
resultaat voor volgende: ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ (allemaal schoppen)
Vet man! HOAX!@!![]()
Dat lijkt me eerder aan de website liggen dan aan firefox, of begrijp ik je probleem niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef veldmuis het volgende:
Hoi ik heb FF3 en op foutgeparste pagina's na zie ik geen verschil met 2 ligt dat aan mij?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:25 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
![]()
Dankje, Hd was eerder vandaag gecrashed, dus was met nogal veel andere dingen bezig, was er met mijn domme kop niet bij denk ik...
Nouja, toch bedankt, kusje![]()
veranderingen van FF3 zijn waarschijnlijk veranderen onder de moterkapquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef veldmuis het volgende:
Hoi ik heb FF3 en op foutgeparste pagina's na zie ik geen verschil met 2 ligt dat aan mij?
FF3 slaagt in de Acid2-test btwquote:Gran Paradiso Alpha 4 is now available for testing. New features in this development milestone of Mozilla Firefox 3 include the FUEL JavaScript library for extension developers, a redesigned Page Info window, improvements to offline application support and Gecko 1.9 bug fixes.
Several Mac OS X additions have also been made, including support for Growl notifications, improvements to the Cocoa user interface and an initial version of the Breakpad crash reporting tool.
Gran Paradiso Alpha 4 is intended for Web developers and the Mozilla testing community only, with regular end users strongly advised to stick with the stable Firefox 2 for now. Alpha releases of Firefox 3 are branded using the Gran Paradiso codename in an effort to discourage regular end users from downloading them.
Gecko 1.9 Alpha 4 introduces several new features which can be tested by using Gran Paradiso Alpha 4:
* Inclusion of the FUEL Javascript library for extension developers. More details available on the FUEL Wiki
* New Page Info window
* Many Cocoa user interface improvements and bug fixes
* Improvements to offline application support. Enabled Listing of Offline Resources and implemented SQL device for the offline cache. See Marking Resources for Offline Use for further details on offline support.
* Miscellaneous Gecko 1.9 bug fixes
Some of the changes in Alpha versions of Gecko 1.9 affect the web and platform compatibility of Gran Paradiso Alpha 4. For detailed information about changes in Gecko 1.9 and Gran Paradiso, please read these pages:
* Gecko 1.9 Changes affecting websites
* Firefox 3 for developers
Known Issues
All Systems
o The Cairo graphics system has drastically changed the way all text and images are rendered from previous versions of Gecko, so occasional misrenderings of non-latin scripts and fonts may occur.
o The Phishing Protection notification bubble is hidden by the content area (see bug 341950.)
Windows
o Upscaling images can result in misrendering, causing the edges of the image to appear blurry.
Mac OS X
o The user's choice of a default font may not always be honored.
o Font decorations such as underline and strikethrough may be drawn incorrectly.
o Complex script (ex: Indic) may be misrendered.
Linux and Unix systems
o Loading any page with Chinese, Japanese or Korean text can hang the browser (see bug 357637).
o Performance on complex script (ex: Indic) may be slower than previous versions of Gecko.
o Compatibility issues have been reported when users are not running Xorg 7.0 or better.
o Users may experience problems when attempting to print complex pages.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |